kivitalot- avaimet käteen
Onko kellään mitään hajua, paljon avaimet käteen kivitalot maksavat ?
mitkä firmat tekevät avaimet käteen-taloja?
jämerällä oli pari hyvää mallia. ( n. 200m2)
Kommentit (47)
Tässä linkki:
http://bassotalot.fi/kivitalot/kivitalo-puutalon-hinnalla.html
Maxit ja Kodikas toimittavat talot elementteinä. Meille tulee Maxitin paketti omilla piirustuksilla.
mä näin sen laskurin myös mut en laskenut hintaa..
kauppiaalta olen kysynyt, mut ei oo vastannut vielä mitään.
mut onpa kalliita..sit voi sen unelman tosiaan
unohtaa :(
hinta tontteineen ym. saisi olla n. 350000€
ap
Kerro vähän missä hintaluokassa mennään? Minkäkokoinen talo, mitä pakettiin kuuluu? Miten valmiiksi sen talon saa maxitilta ja minkä verran täytyy itse tehdä?
Talo+autotalli, hintaa n. 160000. Siihen sisältyy perustukset asennuksineen, ulko- ja väliseinien asennus sekä vesikatteen (tiili) asennus. Ja em. materiaalit tietysti myöskin. Hintaan sisältyy myös ulko-ovet ja ikkunat.
Maatyöt, lvi, sähkö, sisätyöt ja ulkoseinien rappaus yms. pitää hankkia muuta kautta.
t. Maxit-rakentaja
on liikaa rahaa niin 3000€/m2> voi saada jo teetettyä. Eli joku kivitalofirma myy sulle materiaalit ja palvelut erillisinä, tarvitset hyvän työnjohtajan hallitsemaan koko pakettia!!
Oma kivitalo 235m2 (asuinala) maksoi itse 50% tehtynä n 440000€ + autotalli 30000€.
vain runkorakenteet. Toinen mokoma menee vielä sisätöihin jos riittääkään.
9
Vastaava mestari arvioi talon kokonaiskustannuksiksi vähän päälle 300000, itse olemme varautuneet 350000:een. Toivotaan, ettei mene paljon yli siitä.
t. 8
Sorataloja pikemminkin. Kyllä noista on kivi todella kaukana. Mutta markkinointi on osaavaa ja hölmöt menee retkuun :)
Ja minkälainen talo itselläsi on? Kehu ihmeessä omaasi.
Sorataloja pikemminkin. Kyllä noista on kivi todella kaukana. Mutta markkinointi on osaavaa ja hölmöt menee retkuun :)
Mukava että sinulla on mukavaa.
Mnullakin on oikein mukavaa tässä "soratalossani" :)
Ei nitise, ei pala helpolla, mätäneekin suhteellisen hitaasti ja paksujen seinien ansiosta on hiljainen ja lämmityskustannuksetkaan eivät päätä huimaa. Ja on vilpoinen helteillä.
Ja silloin talolle tulee hintaa työkustannuksina. Eri valmistajien harkoille on erilaiset rakennusmenetelmät.
Mistä asti kiveä on ollut soraharkot tms? Paitsi markkinoinnissa...
talosi maksaisi 500 000 Euroa ilman tonttia. Halvemmalla et avaimet käteen kyllä saa kivitaloa. Veljeni rakensi juuri siippansa kanssa kivitalon, jossa kellarin kanssa 250 m2 ja kellarinhan piti olla "ilmaisia" neliöitä. Rahaa meni kuulemma taloon ilman tonttia noin 400 000 Euroa ja itse tekivät ihan älyttömästi töitä kaksi vuotta jokaisen vapaa-ajan tunnin, viikonloput, lomat ja veli oli jopa 4kk vuorotteluvapaalla. Tonttikaan ei ollut erityisen vaikea eli ei vaatinut räjäyttelyä tai paalutusta. Talo on muodoltaan aika normaali ja ei sisällä mitään erityisiä ratkaisuja. Tilava toki ja pintamateriaalit hyvät (ei luksus).
perustuksista vesikattoon asti.
t.8
talosi maksaisi 500 000 Euroa ilman tonttia. Halvemmalla et avaimet käteen kyllä saa kivitaloa. Veljeni rakensi juuri siippansa kanssa kivitalon, jossa kellarin kanssa 250 m2 ja kellarinhan piti olla "ilmaisia" neliöitä. Rahaa meni kuulemma taloon ilman tonttia noin 400 000 Euroa ja itse tekivät ihan älyttömästi töitä kaksi vuotta jokaisen vapaa-ajan tunnin, viikonloput, lomat ja veli oli jopa 4kk vuorotteluvapaalla. Tonttikaan ei ollut erityisen vaikea eli ei vaatinut räjäyttelyä tai paalutusta. Talo on muodoltaan aika normaali ja ei sisällä mitään erityisiä ratkaisuja. Tilava toki ja pintamateriaalit hyvät (ei luksus).
Miehen kanssa haaveillaan Lammi/Jämerä-kivitalon rakennuttamisesta pohjoiseen lähivuosina, mutta johan pomppas.
Me ostimme heidän tekemänsä talon rak -99. 132m2, 420 000. Pieni piha.
Heips!
Me rakennutettiin Helsinkiin ja meillä maksoi 160m2 talo avaimetkäteen vähän alle 2000m2!
Tontti maatyöt pihatyöt liittymät ei kuulunut urakkaan!
Tyytyväisiä oltu valintaan
Taitaa olla moni perhe vaikeuksisa, kun korot nousevat normaalitasolle. 400-500 tuhatta omakotitaloon (+ tontti). Haloo!
niin ei löytynyt OIKEATI yhtään avaimet-käteen kivitalomallia keneltäkään. Kukaan toimittaja ei ole valmis ottamaan kokonaisvastuuta rakentamisesta alkaen maaperätutkimuksesta tai perustuksista. Puutalopuolelta löytyy jo vähän yrittämistä, mutta aika surkeeta on.
En voi kuin ihmetellä tämän urakan jälkeen, että mistä ihmeestä sitä oikein rakentamisessa maksetaankaan... Olisi kiva maksaa aidosti oikeasta hyvälaatuisesta työstä, mutta meininki rakennusalalla on ihan tolkutonta.