Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kosmetiikan/siitepölyn tms. takia saada anafylaktisen shokin?

Vierailija
08.12.2009 |

vai vaatiiko se aina "sisäisen" allergeeniannoksen, että syö/juo jotakin allergisen reaktion aiheuttavaa?

Eikä mitään mutua kiitos :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koskin ruoka-aineeseen jolle olen allerginen ja sen jälkeen sipaisin silmänurkkaan sillä likaisella sormella. ihan karmea kokemus voin kertoa.

anafylaktinen shokki tullut...?!! :D

Vierailija
2/6 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella voimakkaan reaktion voi saada ulkoisestikin. Mun lapsella hengenvaarallinen maitoallergia. Sairaalassa muistaakseni sanoivat, että anafylaktinen shokki vaatii sisäisen altistuksen. Tosin joillakin riittää jo allergeenin nuolaiseminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vaatiiko se aina "sisäisen" allergeeniannoksen, että syö/juo jotakin allergisen reaktion aiheuttavaa? Eikä mitään mutua kiitos :)

jos on tarpeeksi allerginen

Vierailija
4/6 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipaisevat sairaalassa mun lapsen ihoa maidolla. Iho turpoaa ja menee rakkuloille. Tässä yhteydessä sairaanhoitaja sanoi, että ei ole vaaraa anafylaktisesta reaktiosta, kunhan maitoa ei mene suuhun.

Vierailija
5/6 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hänelle kyllä riittää ihan, että esim. kalakeittoa keitellään liedellä kun hän sisään kävelee. Ei nyt anafylaktista shokkia saa, mutta voimakkaan astmakohtauksen kyllä. Välittömästi joutuu piipun taskusta vetämään.

Sisäinen altistushan se siitepölystäkin tulee kun se esim. nenän limakalvoille joutuu. Eli miks ei?

Tämä kuitenkin vaan av arvailua...

Vierailija
6/6 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koskin ruoka-aineeseen jolle olen allerginen ja sen jälkeen sipaisin silmänurkkaan sillä likaisella sormella. ihan karmea kokemus voin kertoa.