Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuun tähdet vko 50

07.12.2009 |

*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi

*hedgehog79.........01.01.2010....Koks

*Larubia............02.01.2010....Jordania

*Ankka..............02.01.2010....Kanada

*mein386............03.01.2010....TAYS poika

*mammitasu..........03.01.2010....KYS

*Anan...............04.01.2010....Israel

*Kolmosmuru.........05.01.2010....NKL

*Sognatore79........07.01.2010....OYS tyttö?

*mussukka76.........07.01.2010....NKL tyttö

*mokkelo............08.01.2010

*tiiti4.............09.01.2010

*mama78.............10.01.2010

*tammibebe..........11.01.2010....NKL

*Tuhistin...........11.01.2010....TAYS

*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS

*Ope01..............14.01.2010....TYKS

*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS

*laurra2............15.01.2010....

*Ciira..............15.01.2010....Hyvinkää

*Äitsyliini.........16.01.2010.....NKL tyttö

*piiuli-78..........16.01.2010....Satakunnan kesk.sair.

*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi

*Mmamma.............17.01.2010....MKS

*Jennuli-81.........18.01.2010....Hyvinkää poika

*Hömelö.............18.01.2010....KYS

*Elli...............18.01.2010....KYS

*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS

*Supu3..............19.01.2010....Hyvinkää tyttö

*Christine86........19.01.2010....

*Riesa..............19.01.2010

*Tammikuumamma......20.01.2010....Hyvinkää

*Sande87............21.01.2010....Hyvinkää

*Niki...............22.01.2010....

*maji...............23.01.2010....Hyvinkää

*vauva-10...........24.01.2010....TAYS

*väiski*............24.01.2010....K-PK poika?

*Tiivi-Taavi........28.01.2010....

*Minsku.............28.01.2010....KHKS poika

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minsku: Jännää joo alkaa jo olla :) Ja varsinkin kun nykyään tuota alapäätä saattaa jo vihloa ihan levossakin eli koko ajan se siellä kypsyttelee. Oon silti ajatellut, että ihan yhtä hyvin voi mennä ylikin, joten en ole alkanut liikoja odottelemaan.. Ettei käy aika pitkäksi, jos sitten ei ihan heti ilmaannukkaan :) Sain pestyä nyt bodyt, potkupuvut ja paidat. Karsin vielä bodeista lyhythihaisia aika lailla pois, kun tuntuu että voikohan niitä oikein edes käyttää talvivauvalla.. Onneksi pitkähihaisia on paljon, uskoisin että noilla selviää. Minkä verran sulla suurin piirtein on kutakin vaatekappaletta? Yhdessä bodyssa muuten oli käännettävät hihat, ne on varmasti kätevät tuohon raapimisen estämiseen!

Larubia: No niin, me sitten molemmat saadaan jännätä, että kuinka isoksi ehtii kasvaa ja miten sen vielä uloskin sais kunnialla :) Mua kans mietityttää just tuo, että jos se tuolla vielä kuukaudenkin kasvaa niin se menee heittämällä yli neljän kilon. Itsekin olen koko ajan toivonut, että syntyisi tammikuun puolella, ihan sen vuoksi ettei tartte 6-vuotiaana kouluun laittaa ja ei aina olisi vuotta muita nuorempi..

Eihän sitä tiedä vaikka joku jo olisikin synnyttänyt, ei vaan ole ehtinyt/muistanut käydä ilmoittelemassa :) Kyllä nyt alkaa olla jo täysiaikaisiakin vauvoja useampi :)

Sognatore 36+2

Vierailija
22/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kävin kans ä-polilla perjantaina, paineet oli 152/90 pääkipua on ollu vaihtelevasti. pissanäyte oli sielä puhdas. vauvan kokoarvioksi tuli 1.9kg ;) eli pikkuista tästä kolmannestakin odotetaan.

kuinka sä oot pärjäilly noiden paineiden kans? mulle annettiin kans käskyä olla rauhassa ja juoda kuin pesusieni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiuli: Paineet on laskeneet aika hyvin tosta lääkityksestä, enää vaan 144/90. Kyllä eilen kävi yläpaine 180 ja sen kyllä huomasi, tuli tosi paha olo. Äitipolilta sanoivat että pari päivää menee ennen kun lääkitys tehoaa. Päänsärkyä on täälläkin ollut jo parin viikon ajan. Panadol ei auta yhtään, pimeästä makuuhuoneesta on pieni hyöty sentään. Huomenna taas kätilöä tapaamaan käyrän merkeissä.

Larubia: Osastolle olisivat ottaneet verenpaine-seurantaan, jota pystyn seuraamaan kotonakin. Myöskin pissaa sticksaan kotona päivittäin ja onneksi valkuaista ei vielä ole ollut. Kyllä se sairaala taitaa kutsua vielä tämän raskauden aikana. Onnea täysiaikaisuudesta :)

Millaisia matkoja muilla on synnytyssairaalaan? Meiltä on onneksi vain 15km. Minun mielestäni oikein hyvän pituinen matka. Ei yhtään haittaa jos joutuu "turhaan" ajamaan.

Sognatorella alkaa olla jännät paikat :D

Meillä Hyvinkäällä ei ole vierailuja rajoitettu. Tosin synnyttynäneitä pääsee tapaamaan vaan klo 18-19, isät saa tulla koska vain.

Jennuli ottaa nyt vaan ihan rauhassa. Paineet laskee mukavasti silloin kun on levossa, mutta pomppaavat kyllä pian todella korkealle. Mulla on jo selkä tullut ihan kipeäksi tästä lepäilystä. Mutta mitä sitä ei pienen käärön eteen tekisi. Ne pitää alapaineessa rajana tuota 100, sen jälkeen tarviis seurantaa ja mahdollisesti lääkitystä. Eikö neuvolasta laittaneet äitipolille lähetettä? Onko sulla ihan kunnon olkavarsimittari kotona?

Sande87 34+3

Vierailija
24/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaahan nyt mammat olla " paineilematta " siellä :) Saa monen mieskulta osallistua jouluvalmisteluihin ihan tosissaan ja hyvä niin! Mulla siis paineet olleet tähän saakka kunnossa, vaikka tuota outoa huimailua aina välillä onkin. Mutta turvotuksia on ihan kamalasti! Sukkia on vain muutamat mitkä mahtuu ja kenkien kanssa alkaa olla ongelmallista. Yöllä kun nousee pissalle / juomaan niin jalkapohjat niin turvoksissa että kävely muistuttaa keinumista.

Sognatore, minulta ei kannata kysellä vaatteiden kappalemääriä. Olen aivan hulluna lasten vaatteisiin ja vaatetta kertyy yli tarpeen. Tällä hetkellä 50 - 62 cm bobeja taitaa olla jotain 15 kpl ja puolipotkareita ja trikoo-/ veluurihousuja toiset mokomat. Lisäksi sitten muutama koko puku ja parit potkarit. Niin ja muutama unihaalari ja tietty sukkia ja parit sukkahousut. Joo, ne bodyt / paidat joissa on ne tumput mukana ovat kätsyjä, suosittelen!

Joku kirjoitti tuosta vauvan kiinnittymisestä, että uudelleen synnyttäjällä vauva ei kiinnittyisi. Onko tämä varma tieto vaiko kuulopuhe? Meillä neuvolassa kun olivat kuopuksen kohdalla sitä mieltä, että koska vauva ei ollut kiinnittynyt ja synnytys voisi käynnistyä hetkellä millä hyvänsä, niin sairaalaan olisi mentävä vaakatasossa. Riski että napanuora menee kaulan ympärille. Äitipolilla olivat sitä mieltä, ettei tarvitse vaakatasossa olla.

Ihanaa kun edes vähän sataa lunta!

Vointeja kaikille!

Minsku rv 33 + 3

Vierailija
25/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaa meistä kaikista tullut eniten painoa:) n.17 kg on tullu...

Ciira 35 tasan

Mulle on tullut saman verran, joten et ole ainoa ;)

aLmA 34+5

Vierailija
26/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on muissa sairaaloissa nuo vierailut? Onko niitä rajoitettu sikainfluenssan takia?

Sognatore 36+1

Meillä saa isä vierailla, jos on oireeton. Aiemmat lapset ei...

Näin siis P-KKS:ssa.

aLmA rv 35

Vierailija
27/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia matkoja muilla on synnytyssairaalaan? Meiltä on onneksi vain 15km. Minun mielestäni oikein hyvän pituinen matka. Ei yhtään haittaa jos joutuu "turhaan" ajamaan.

Sande87 34+3

Vastaan näköjään joka viestiin erikseen, anteeksi :S

Meiltä on sairaalalle noin 8km, ihan sopiva matka siis.

aLmA rv34+5 edelleen...

Vierailija
28/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla silloin on tarpeeksi noita vaatteita, kun niitä on tosiaan useampi kymmentä kappaletta kutakin tyyliä. En ole siis vaatteita joutunut yhtään ostamaan, kun niin paljon tuli kierrossa siskolta ja veljeltä. Nämä samat sitten lähtevät seuraavalle joka meidän perheessä vauvoja saa :)

Ja eipähän tartte olla koko ajan sitten pyykkäämässä kun on pitempään puhdasta päälle..

Nyt ei jaksakaan pidempään kirjoitella, kun koko päivän käynyt vieraita. Täällä siis mun kolmekymppisiä kakuteltu.. Ja voimille ottaa aiempaa helpommin...

Sognatore79 32+3

Vierailija
29/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken lisäksi se on kyllä 36+3 eikä 32+3 :D Viikotkin jo ihan sekaisin! :D

Vierailija
30/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä pyllystä että OYS kieltää isän vierailun, kun muuallakaan ei niin ehdottomia olla :( Tylsää!!

Vierailija
31/31 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti tuosta vauvan kiinnittymisestä, että uudelleen synnyttäjällä vauva ei kiinnittyisi. Onko tämä varma tieto vaiko kuulopuhe?

Oma laakarini sanoi myos ettei uudelleensynnyttajalla *yleensa* vauva kiinnity ennen kuin synnytys kaynnistyy. Ehka poikkeuksiakin on, mutta ilmeisesti yleensa nain.

Onpa sinulla hurjat turvotukset - tsemppia!

Sande - Hyva etta voit kotona tarkkailla tilannetta, ja tiedat milloin tulee lahtea sairaalaan.

Meilla on matkaa sairaalalle vain n. viisi kilsaa, johon menee pahimpaan ruuhka-aikaan ehka 10-15 minuuttia, mutta muulloin vain viitisen minsaa. Ei siis paha matka ollenkaan.

Kiitos taysiaikaisuusonskuista! :) Ihan kuin vauva olisi tajunnut etta jokin etappi tuli tayteen, silla on nyt liikkunut eilen ja tanaan vahemman. Olen joutunut jopa vahan kuulostelemaan liikkeita, nain illalla on kuitenkin vilkas, joten ei varmaan mitaan hataa. Ehka tila alkaa vaan kayda vahiin..?

Larubia rv 37+1