*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikko 50-51
Kommentit (76)
Moikka!
Kyllä se massu alkaa jo ihan oikea vauvamassu olemaan ;) ainakin näin jo yhden lapsosen pyöräyttäneellä. Parit mammahousut jo ostin kun tuntuu että omat entiset matalatkin farkut vaan valuu entistä alaspäin :D
Pojan kanssa vietetään alkuviikko ihan kahdestaan kun iskä lähtee risteilylle tallinnaan. Toivottavasti muistaa tuoda edes pojalle jotain tuliaisia :P viihteen puolella taitaa kaikki aika kuitenkin mennä. Onneks olo jo helpottaa niin jaksaa ja pystyy laittamaan taas ruokaa ja siivoilla ja pitää tätä kämppää pystyssä muutaman päivän ihan yksinkin(kai, hermot tulee olemaan SUURELLA koetuksella 2v uhmien ja kiukkujen kanssa).
Ens viikon torstaina on ultra, jota odotan kovsati. yksin täytyy sinne mennä mutta pääasia et joku näkee mitä siellä on vai onko mitään. Jos se onkin menny kesken jossain välissä niin sit mä oon kyllä lihonu ja rutkasti ;) vaikka syöny en ole kun hiiren annoksia tässä lähiaikoina :D:D ei siis kyllä pelota keskenmeno tmv.
Nyt aamupalan laittoon...
HanniS + papunen 10+ 3
Kiva kuulla, että mä en ole ainut, jolla maha pömpöttää. Mulla syynä voi olla älytön syöminen.
Heräsin viime yönä ennen neljää nälkään ja pissahätään. En sitten saanut enää nukuttua. Ärsyttää, koska mulla oli tätä edellisessä raskaudessa alussa ja rv 30 jälkeen loppuun asti. Pitäs varmaan olla potta ja jääkaappi sängyn vieressä, niin ei tarvis hortoilla pitkin taloa. :) Tää vie mehut, kun aamulla pitää kuitenkin lähteä töihin. Onko teillä hyviä vinkkejä tälläiseen uniongelmaan?
Enkelinäiti 8+0
Mulla jäänyt kirjoittaminen vähän vähiin kun viimeviikko oltiin mun vanhemmilla kyläilemässä pojan kanssa ja onsen verran kuvottavaa oloa ollut että hyvä kun saa kaikki pakolliset jutut hoidettua ni tää on sitten jäänyt. Mullakin ensviikon tiistaina np-ultra ja sitä kovasti odotan. Mulla oli jo ennen raskautta muuta äippävaate joista housut jo olleet kovassa käytössä ja joitakin paitoja jo ostellut valmiiksi vaikka nyt enimmäkseen vain turvotusta mutta iltapäivästä en saa enää omia farkkuja jalkaan vaikka aamulla ne meneekin vielä. kohta vois jotkut äippäfarkut käydä kattoo ni olis varmasti mukavampaa. Mulla on nyt melkeimpä koko päivän kuvottava olo mutta kovasti odottelen että viikkoja tulisi lisää ja tää helopottas kun ei näin oo kivaa. mutta kunhan siellä ultrassa on käyty ni kirjoittelen sieltä kuulumisia.
miruliini ja toukka 10+3
Nyt siis menossa yhdestoista viikko eli 10+0 JEE! Mullakin jo pari viikkoa maha pömpöttänyt enemmän tai vähemmän. Illalla usein oikein pallomaha. Pitää vissiin juoda enemmän, kun se kuulemma poistaa nestettä ?!
Ennen joulua päästään käymään ultrassa. Lasketaan jo päiviä... Täällä ei muuten mitään ihmeellistä, huono olo on ehkä hieman helpottanut, ja kun katsoo mitä suuhunsa laittaa niin sekin auttaa. Muutenkaan ei ole tullut syötyä paljoa, ehkä jopa hieman vähemmän kuin ennen, joten odotellaan myös seuraavaa lääkärikäyntiä jolloin näkee onko paino kuitenkin noussut...
Onko muuten, kun saatiin neuvolasta ohjeeksi, että lohta ja haukea ei sais juurikaan syödä eikä vakuumipakattuja kalatuotteita, kuten kylmäsavulohta (suurta herkkuani), niin onko turvallista syödä esim. herkkutiskiltä ostettuja tuoreita tuotteita, vai kannattaako jättää kaikki kokonaan pois? Miten sitten rasvahappojen saanti? Mitä kalaa saa syödä, josta niitä sais, vai pitääkö hankkia omega-pillereitä?
... myös vatsa pömpöttää, mut mikä ärsyttävintä vatsa on näyttänyt siltä kuin olisi raskaana siitä lähtien kun sain toisen pojan!
En ole edes ylipainoinen, mutta vatsa on siitä lähtien ollut enemmän kuin pömppö, sellainen pieni futispallo tossa edessä.... ei ymmärrä :(
Mun vatsalihakset eivät palautuneet yhteen, joten tiedä sit johtuuko siitä.
Mut ei varmaan kukaan töissä vielä epäile kun olen koko ajan sen näköinen kuin olisin raskaana! :-D
Keskiviikkona olis sit aamulla eka neuvola ja täti sanoi, et jos olen pari tuntia pissaamatta niin voidaan ultrata! jee! Ehkä tää muuttuu todeksi kun näkee - vielä tuntuu niin epätodelliseltä!
Iluvatar 7+3
piti vielä kirjoittaa... et oikeastaan muita oireita ei ole kuin järkky väsymys ja itkuisuus. Olen ihan uskomattoman itkuherkkä ja ihan naurettavista asioista! :-D
Kun kävin terveydenhoitajalla ekaa kertaa, pyysin että voisiko saada ultran mitenkään ennen joulua (jotenkin ennnen ultraa en halua sanoa raskaudesta sukulaisille, jos se ei vaikka olekaan lähtenyt kunnolla käyntiin ja sitten joutuisi kertomaan kaikille huonoja uutisia).
No, nyt tuli kutsu ultraääneen, onhan se juu ennen joulua.. nimittäin 23.12! Hah hah, oma vika mitäs pyysin :D
käytiin tänään alkuraskauden ultrassa ja kohdusta löytyi yksi elävä alkio :) ja sydän pumputti niin että mekin nähtiin.. kyllä oli ihanaa :)
laskettuaika tulee siirtymään viikon eteenpäin mutta päivitän sen sitten np-ultran jälkeen vasta listoille..
ihanaa kun kaikki oli hyvin... sen kunniaksi kävin vähän ostamassa vauvajuttuja kotiiin. vaikka onkin vielä aika aikasta :)
onnellinen tur-koo-si 9+0 (7+6)
täällä alkoi aamu tänään kamalla pahoinvoinnilla :( ei mikään mennyt alas,ja tänään oli ensimmäinen työpäivä uudessa työpaikassakin.onneks se meni hyvin,ja kukaan ei siellä arvaa mitään :D ainakaan vielä.
kamala väsymys painaa kokoajan,ja rinnat tuntuu räjähtävän.mutta muuten on tosi hyvä olo :)
viikon päästä ensimmäinen neuvola :) en jaksais odottaa !
sunniee ja masukas 6+3
Hei vaan kaikille!
Täällä olis toista lasta odotteleva yksinhuoltaja :) joo, tiedän, kuulostaa varmaan oudolta, mutta elämä kyllä osaa yllättää. Tyttäreni on nyt 1 vuotias, että onpahan näistä sitten toisilleen seuraa ku hieman kasvavat. Isä on kummallakin kuitenkin sama.
Hiukanhan se pelottaa yksin tähän lähteä, mutta kokemuksesta tiedän, että kyllä se on sen arvoista!
Pahoinvointia on ollut, tosin aika lievää. Ensimmäisessä raskaudessa oksensin 10 viikkoa. Nyt sentään vain kerran, mutta ikävää ällötystä on ollut. Väsymys on myös vaivannut, mutta se taitaa alkaa jo hiukan helpottamaan. Onneksi tyttö nukkuu hyvin yöt (12h) niin ehtii itekin levähtelemään tarpeeksi.
Ensimmäinen ultra on meillä 10.12 ja np-ultra 22.12. Mukavasti juuri ennen joulua.
Ja viikkoja mulla tosiaan nyt 10+0.
Täällä mennään öö... 10+2..tänää ei olekaan töitä mutta vien lapset muutamaks tunniks hoitoon ja käyn jouluostoksilla! Ja heti aamuksi varasin hamppilääkäriajan :/ pelottaa hirveästi mutta pakko taas käydä tarkastuksessa niin saa sen pois mielestä.. ja luultavasti sieltä jotain korjailtavaa löytyy niinkuin aina. Alkaa ahistaa jos ei mene niin parempi omille hermoille tehdä näin et hoitaa sen äkkiä alta pois. Huh.
Sen kamaluuden jälkeen saa hyvällä omallatunnolla shoppailla!
Odottelen jo ens viikon neuvolaa.. ei ole ku kaks viikkoa väliä ekasta käynnistä mutta pitää käydä ne verikokeet ottaan et ehtii ennen np-ultraa saada tulokset. Ja aion kysyä josko vois kuunnella sydänääniä. Sitähän tässä taas odottaa että tietäis kuinka masussa menee ku ultrasta on jo aikaa..
Ja tervetuloa kaikki uudet!!
Ensi viikon perjantaina vihdoin alkuraskaudenultra :) Sitten tämä asia varmasti iskee todella tajuntaan, vielä kun ei meinaa oikein edes ymmärtää.
Parina päivänä on ollut ihan hiivatin huono-olo :( Melkein kerkesin juhlia että näinkö helpolla tässä päästään... Ylös asti ei tule, mutta kauheasti etoo. Ja väsyttää. Osansa varmasti tekee päällä oleva tiukka flunssa. Tänään menen töihin, saikkuillut viikon verran. Saa nähdä miten jaksaa, kun tämä uupumus on aika kova. Aamulla herään kyllä kukonlaulun aikaan, mutta ennen puoltapäivää on jo ihan sippi.
Masu ei tunnu kasvaneen, tosin pömppöä on hiukan ennestään. Vanhat farkut mahtuu vielä ihan hyvin. Tilailin kyllä jo mammavaatteita :)
Niin ja lapsuuden ystävä kertoi iloisia uutisia, hekin saavat esikoisensa kesäkuun alussa :) Ja kahden ystävämme LA:t on tammikuussa, sitä odotellessa. Ihania pieniä tulossa :)
Hekuli, 7+0
... tänään ekassa neuvolassa.
Ensiksi katsottiin ultralla ja yritetiin kunnella sydämenääniä. Lääkärikin tuli auttamaan kun ei meinannut löytyä mitään.
Lääkäri sanoi, että mulla on taaksepäin nojautuva kohtu ja viikkoja vasta sen verran vähän, että on vähän vaikea saada niitä sydämenääniä kuulumaan.
Sikiöpussin lääkäri uskoi löytäneensä ja se näytti munkin mielestä olevan kohdun sisällä (jos jotain siitä kuvasta ymmärsin). Mut sydämenääniä ei kuultu :(
Sovittiin uusi aika ens viikon perjantaille. Toivottavasti sitten kuuluu jo sydämenlyönnit!
Mut ei tää raskaus vielä muuttunut yhtään toden tuntuisemmaks, ehkä sit ens viikon perjantaina jos saataisiin ne sydämenäänet kuuluviin :)
Iluvatar rv 7+5
Ihanaa kuulla, että monet ovat kuulleet sydänääniä, nähneet ihanuutensa ja käyneet neuvolassa. Tästä tämä konkretisoituu:-)
Itselläni oli eilen ensimmäinen neuvola ja oli kyllä tosi tylsä käynti.
Olin sisällä ehkä 25 minuuttia ja neuvolatäti täytti vaan papareita. Lopuksi sentään kysyi, että onko ollut vielä mitään oireita? Kai minä olen niin "konkari" ettei tarvitse kolmannessa raskaudessa enää äidistä välittää:-(
Heitteli vaan kommentteja, että alussa ei ole enää lääkäriä, mutta monethan käy yksityisellä tarkastamassa, että on kohdunsisäinen raskaus.
Paperit lupasi heti eilen faksata Kättärille, joten toivottavasti tulee pian kutsu ensimmäiseen ultraan. No oli täyttänyt papereihin nimeni väärin ja viikot väärin, joten enpä ihmettele, jos paperit unohtuu faksata (osa-aikaeläkeläinen).
No yritän malttaa ultraan asti, koska oireet jatkuu; väsymys, turvotus ja pahaolo.
T: Skidimadinka 8+0
Täälä olotila ollut aikas heikko ja väsymys on vallannut kropan täysin.. tietokoneen päälle laittaminen on jo suuri ponnistus. Esikoinen on vielä tähän päälle kipeänä, niin ei ole yöt mennyt normaaliin tapaan.
Eka neuvolla myös takana ja samalla vanhalla rutiinilla mentiin. Tuli taas kaikki samat esitteet, mitä jo ennestäänkin löytyi. Jorviin ekan ultran varasin 28.12., tai siis ensimmäinen kunnallinen ultra. Toivottavasti pieni on jaksanut tsempata ja sydämmen pitää käynnissä =)
Nyt jää viesti tähän, kun ei meinaa silmät pysyä auki! Kaikille edelleen tsemppiä vointien kanssa ja toivotaan, että kun kaikilla alkaa helpottamaan, niin jaksetaan paremmin vaihtaa kuulumisia :)
mysweetie 8+2
...kun rakas ihminen sai sairaskohtauksen viime kuussa ja on huonossa kunnossa vuodeosastolla.
Muuten täällä kyllä odotetaan innolla vauvaa ja joulua :) Kohta päästään kaksinumeroisille viikoille, tänään rv 9+5. Nivusia särkee ja alavatsaa vihloo välillä, kohdunkasvukipuja. Seuraavaan neuvolaan on vielä piiitkä aika, melkein 5 viikkoa, ja np-ultraan en ole menossa. Joulua ja tammikuun neuvolaa odotellessa... :)
Tuossa aikaisemmin kirjoittelin noista kalajututuista... Niin siitä puheenollen mulla on alkanut kauheesti haluttamaan lohta, juuri tuossa selailin ravintolan sivuja ja kuolasin lohipastan perään... Kauhee halu, mutta ei vissiin sitten saa syödä sitä, tyhmää...
Karkki 10+2
Katotaas tulisko tää viesti nyt kokonaan perille, viimeks yritin 3 kertaa, mut tuli aina vaan yksi lause.. :D
Elikkäs täällä sujuu ihan hyvin, Vaatteet alkaa jo ahistamaan.. pahempia olotiloja ei enää ole, tai saattaa välillä tulla, mutta ei niin paljoa kuin ihan alussa. Mielialat on todellakin vaihdelleet tosi paljon, viime viikollakin mä itkin ja nauroin samaa aikaa, ku tajusin miten tyhmästä jutusta mä itkin.. :P Mä oon käynyt salilla ennen raskautta, mut nyt se on jotenkin jäänyt ja tänää ajattelin laittaa sen kortin jäähylle, kun turhaan maksan 50 € kuussa siitä et käyn kerran tai kaksi..:/ Mun masu kuulemma näkyy jo, ja näkyyhän se.. mut ei se kyl voi näkyy viel ku turvotuksena..tai sit siel on 2 pikkuista, mitä en kyl toivo.. Noo viikon päästä tiistaina on se eka ultra niin siellähän sit näkee onko kuinka monta.. :)
Mukavaa viikkoa kaikille!
T:britney ja toukka 10+2