Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsettomilla on mielestään oikeus sylkeä päälleni, kun tulen liian helposti raskaaksi?

Vierailija
06.01.2009 |

..eihän onnesi ole heiltä pois.

t. itsekin lapsettomuudesta kärsinyt

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmensin vähän totuutta, 2 keskenmenoa on sama kuin 2 keskeytystä. Nyt tulee kuraa

Sinä voit tehdä jotain vahinkoraskaudellesi - voit saada sen abortoimalla pois ja elää taas elämääsi ilman ylimääräistä lasta...

Lapsettomuudesta kärsivällä ei ole tuollaista mahdollisuutta ellei adoptiota lasketa sellaiseksi. Ja jos lasketaan niin sitten ajatellaan asia niin että sinäkin saisit luopua siitä lapsestasi vasta 5v kuluttua ja joutuisit siihen asti kärsimään tuon ylimääräisen lapsen aiheuttamasta tuskasta.

Vierailija
22/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti hetimiten jälkiehkäisyä, petti sekin. Sitten aborttiin.

Eräässä suvussa useampikin nainen on tullut raskaaksi pillereistä huolimatta. Voiko olla jotenkin geeneissä runsaampi hormonintuotanto tai jotain?

Ei taida olla täysin varma mikään muu ehkäisykeino kuin sterilisaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus voi johtua sairaudesta tai jopa viasta. Jotkut on menettäneet kohtunsa sairauden tai onnettomuuden syynä. On niin monta vikaa ja sairautta mitkä pilaavat tai ainakin estävät normaalin raskaaksi tulon.

Lapsettomuus ei ole valinta (siitä kärsiville) Sen eteen joudutaan ja se kyseenalaistaa koko naiseuden ja niin monta muuta monille muille itsestään selvää asiaa.

Hedelmällisyys on tervettä.

Vierailija
24/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin yksikin vahinko on liikaa riippuen elämäntilanteesta.

Kyllä minä väitän että nykyään ei raskaaksi tulla jos ei haluta. Jos kerta tietää olevansa niin hemmetin hedelmällinen niin mikä estää käyttämättä noita kaikkia. Myös katumuspillerit on olemassa. On niin miljoona keinoa estää vahinkoraskaus.

Eräskin tuli raskaaksi viikko sterilisaation jälkeen kun ei voinut uskoa että sitä kondomia pitää oikeasti käyttää muutama kuukausi toimenpiteen jälkeen.

Tyhmyydestä sakotetaan!

Vierailija
25/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieroa? Eikö asiasta voi keskustella muiden hedelmällisten kanssa? Vähän noin niin kuin vertaistukena.

Vierailija
26/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itkuunsa!

Vierailija
27/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta lapsettomuudesta kärsivän ja ylihedelmällisyydestä kärsivien ei ehkä sitä ymmärrystä ei kannata hakea sitä toisiltaan, kun kumpikin haluaisi (ilmeisesti) olla toisen asemassa jossain määrin. Että tosiaan ei kannata mennä sokealle sanomaan, että voi vitsi kun mä nään kaikkia rumia rakennuksia näillä silmilläni.

Vierailija
28/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin yksikin vahinko on liikaa riippuen elämäntilanteesta.

Tylyä mutta kaikkeen on oltava valmis. Elämä yllättää vaikka siihen olisi lääkärin resepti.

Vierailija
29/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus ei ole valinta (siitä kärsiville) Sen eteen joudutaan ja se kyseenalaistaa koko naiseuden ja niin monta muuta monille muille itsestään selvää asiaa.

Hedelmällisyys on tervettä.

Hedelmällinen nainen = Nainen isolla N:llä

Hedelmättömyydestä kärsivä nainen = viallinen nainen

Vierailija
30/42 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin kirjoittaa tuon 20, ja tosissaan kyllä ymmärrän miten lapsen saaminen voi olla hankalaa jollekin, siis raskaus voi olla epätoivottu. Saa surra, saa puhua, mutta kannattaa miettiä missä seurassa. Lähinnä ollakseen kohtelias, ettei lisää toisen tuskaa.

En itsekään itkeskele lapsettomuuttani kaikille. Esimerkiksi kerran olin juhlissa, joihin tuli nainen, joka oli raskaana samoilla viikoilla joilla itse olisin ollut, jos se ainut raskauteni ei olisi mennyt kesken. Se nainen alkoi juttelemaan vierelläni raskauden tuomista ongelmista ja pahoinvoinneista. Alkoi itkettämään ihan hulluna, mutta menin piiloon vessaan, rauhoituin ja poistuin tekosyyn varjolla. En tahtonut pahoittaa raskaana olevan mieltä, syytön hän oli minun ongelmiini.

Vierailija
31/42 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ystävä joka on yrittänyt nyt vauvaa 10 vuotta, siis 10 pitkää vuotta eikä ole hoidoistakaan huolimatta tullut raskaaksi ja mitään näkyvää syytä ei ole.

Itse olen tullut kerran kaksoisehkäisystä raskaaksi ja silti sain kaksoset, eikä kolmattakaan montaa kertaa tehty yhden kuun aikana.

Silti pystyn tunteistani ja lapsistani kertomaan, vähän miettien missä menee raja, ja liika hehkutus on liikaa.

Hänellä on paljon ystäviä jotka saaneet lapsia ja en ymmärrä mitä näiden ihmisten päässä liikkuu kun hehkuttavat tälle tyhjästä sylistä kärsivälle koko ajan raskauden ihanuutta ja vauvan ihanuutta.

Tottakai voi suitsuttaakkin, mutta kun paljon tapahtuu sitä että hänelle vain vartavasten soitetaan että nyt se Nico-Petteri pieraisi ja et tajuakkaan kuinka ihanaa on tämä.

Eikö ole ketään muuta kelle nämä kertoa????

Ystäväni ainakin yrittää ymmärtää ihan tosissaan, mutta liiallinen hehkutus on kuitenkin liikaa, ihan kuin elämä ei olisi mitään ilman lapsia....

Vierailija
32/42 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuka käskee esim ikisinkun lapsettoman seurassa hehkuttaa omaa lapsettomuuden onneaan ja sitä ettei ikinä halua lapsia?

kaukana on käytöstavat tässä minäminä-ajassa

Vierailija
33/42 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tylsiä tuttavia, toiset ei kyllä ikinä ajattele muuta kuin itseään. Kammottavia tuollaiset puhelut. Ja itse lapsettomana haluan kyllä iloita toisten lapsionnesta, mutta johonkin rajaan asti. Pitkiin hoitoihin kuitenkin usein liittyy monia keskenmenoja ja nousseita toiveita, jotka sitten lytätään myttyyn. Minullekin on tultu sanomaan, että "ymmärrät elämää oikeasti sitten kun sinulla on lapsia", ihmiset, jotka tietävät etten niitä vain ole saanut.

Ollaan myös hiljattain menty naimisiin, ja koko ajan kysellään perheenlisäystä. Sitäkin kyselevät myös ihmiset, jotka tietävät lapsitaistosta mitä meillä on käyty jo pitkään, sekä keskenmenoista.

Ei ihmiset kyllä liikaa ajattele.

Vierailija
34/42 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tämä tälläinen hedelmällisyys voi olla ongelmakin. Tuttavani tuli raskaaksi lääkärin lausunnosta huolimatta(ei koskaan lapsia) ja käytti tähän aikaan vielä pillereitä ja teki abortin mikä "epäonnistui" koska raskaus kuitenkin jatkui normaalisti. Toinen tuli heti synnytyksen jälkeen kerrasta(kondomi) ja otti jälkiehkäisypillerin ja raskaus jatkui. Sairasti vakavan kohtutulehduksen ja olikin raskaana. Munasarjoissa todettiin isot kasvaimet ja siltikin tuli raskaaksi. Teki sterilisaation ja taaskin tuli 3.v sen jälkeen raskaaksi! Joillekin ei mikään tunnu auttavan. Olen lapsettomana jakanut tämän surun tuttavani kanssa ja auttanut häntä selviämään tästä kaikesta ja silti ajattelen että toisille se on liian helppoa ja toiset eivät tule raskaaksi mitenkään edes hoidoilla!

Emme saa ajatella aina vain itseämme, koska jollain ihmisellä voi olla todellisia ongelmia kun tulee raskaaksi aina kerrasta. Tuttavani halusi jo aloittaa selibaatin raskauden pelossa ja suhde alkoi kärsiä kun ei uskaltanut rakastella ettei tule raskaaksi. Ajattele omaa suhdettasi ja millaisia kriisejä te käytte läpi, tahtoo raskaaksi ja mies ei aina jaksa touhuta lakanoissa, ei tahdo enempää lapsia ja ei itse tahdo touhuta lakanoissa... Mietitään kaikki itseämme ja myös muita.

Vierailija
35/42 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei voi laittaa kierukkaa, koska minulla on kaksi kohtua. Minulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, koska minulla on todella paha jatkuva migreeni johon syön aamuin ja illoin estolääkkeen. Meidän ainut ehkäisy on kondomi ja se alkaa suoraan sanottuna olla tälle suhteelle melkoinen rasitus... Avioliittoakin takana kohta 15 vuotta ja kolme lasta. Katsotaan vaan koska se pikku nelonen ilmoittaa tulostaan ja saavat lapsettomuudesta kärsivät kaverini jälleen sitten kiukutella minulle, kun minulla on niiiiin helppoa.

Tasan ei käy onnen lahjat.

Vierailija
36/42 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, että ap tuli siis ehkäisyista huolimatta "koko ajan" raskaaksi vastoin tahtoaan...

Vierailija
37/42 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että millaisia kavereita ne lapsettomat ovat jos pitää hyökätä päälle?

Herranen aika on minullakin lapsettomia kavereita, eivätkä he hyökkää sanallisesti päälle kun minä olen ilmoittanut raskaus uutisen.

Kyllä minä ymmärrän että on rankkaa kun ei lapsia saa helposti, mutta kyllä sitä tällaisessa tapauksessa huomaa kuka on tosikaveri. Tietenkin pitää kaveria ajatellen miettiä mitä suustaan päästää. Mutta tosikaveri on oikeasti iloinen toisen raskaudesta. Niinkuin minä sitten tuen lapsetonta kaveriani miten pystyn. Olemme toistemme tuki ja turva.

Vierailija
38/42 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole tavannut lapsetonta, joka olisi ilkeillyt tai kuikutellut raskaanaolevalle. Itse asiassa kukaan ei ole seurassa erityisesti tilittänyt lapsettomuuttaakaan, sellaiset keskustelut käydään yleensä aika pienellä porukalla intiimissä ilmapiirissa.

Millaisesta rupusakista tuttavapiirinne koostuu, jos siellä ei osata alkeellisimpiakaan käytöstapoja?

Vierailija
39/42 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä laitat nyt ap itsesi aika kurjaan paikkaan...

Vierailija
40/42 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nai, ei tule raskaaksi. Kyllä pystyy suunnittelemaan! Kunhan olet vain välinpätämätön.

huolimatta, kun elämäänsä tai lapsilukuaan ei pysty suunnittelemaan?

50 vuotta sitten olisi mennyt läpi mutta ei tämän päivän Suomessa. Höpö höpö.