Miksi lapsettomilla on mielestään oikeus sylkeä päälleni, kun tulen liian helposti raskaaksi?
Kommentit (42)
Muutama lapseton on käynyt lähes päälleni, kun olen valittanut itselläni tlanteen olevan päinvastainen eli mun ei tarvitse kuin mieheen päin katsoa ja olen taas raskaana oikein hoidetusta ehkäisystä huolimatta.
Miksi lapsettomuutta saa valittaa ja kauhistella, mutta minä olen paha kertoessani tulleni 2 kertaa raskaaksi hormonikierukasta ja oikei käytetyistä pillereitsä huolimatta? Sterilisaatiotakaan en ole saanut, koska ikää on alle 30v.
t. 2 lapsen äiti, 2 keskenmenoa takana ja rv 20 menossa
mutta ymmärrän kyllä miltä se tuntuu. Olen itse lapseton, ja elän loputtoman lapsettomuuden pelossa. Kyllä minua tietyssä mielentilassa todella satuttaisi, jos joku valittelisi kuinka helposti tulee raskaaksi. Mutta en kyllä olisi siitä vihainen tai "kävisi päälle", olisin vain surullinen.
Kannattaa ehkä miettiä missä seurassa raskauksiaan kauhistelee. On aika rankkaa yrittää ja yrittää ja yrittää, ja käydä tutkimuksesta toiseen ja aina saada vain verta haaroihin eikä koskaan lasta.
Vähän kuin selittäisi alaraajattomalle että pääsee vähemmällä kuin ei tunne särkyä jaloissa tms.?
Lapsettomuus on kipeä asia. Muista se.
Mulle joskus kaltaisesi viisas tuntui vaikka luovuttavansa lisääntymisvälineensä jos vain voisi. On ne niin varmat kalut kuulemma. Ok.
Musta on todella kohtuutonta mainostaa omaa hedelmällisyyttään varsinkin lapsettomalle, voittehan te superhedelmälliset ihmiset perustaa vaikka jonkin yhteisön nettiin jossa voitte vertailla tärppejänne ja haukkua mahoja.
Niinhän lapsettomillakin on omat palstansa.
Ja kyllä, minulla on lapsia.
Miksi se on sellainen asia joka tulisi kertoa ihmisille? Mitä he sillä tiedolla tekevät?
Ja puidaan omia ongelmia. Lapsettomuudesta kärsivä saa siis valittaa tuskaansa, mutta itse ei saa purkaa tuntojaan jos on ehkäisystä huolimatta tullut raskaaksi eikä lapsi todellakaan ole toivottu?
Miksi?
minuun verrattuna ole järin hedelmällinen jos olet kerran kaksi keskenmenoa saanut. Itsellä saman verran raskauksia, eikä yhtään keskenmenoa, yksi ekasta kierrosta ja kaksi vahinkoja. Kaikki yli 30-vuotiaina. Mutta ei tulisi mieleenkään käydä selittelemään näitä asioita kenellekään. Ei kukaan tiedä, että vain yksi on suunniteltu ja kaksi vahinkoja! Kaikki luulevat, että ihan normaalisti on yritetty. Mitä se muille kuuluu kuinka pian sitä raskautuu.
huolimatta, kun elämäänsä tai lapsilukuaan ei pysty suunnittelemaan?
mutta ymmärrän kyllä miltä se tuntuu. Olen itse lapseton, ja elän loputtoman lapsettomuuden pelossa. Kyllä minua tietyssä mielentilassa todella satuttaisi, jos joku valittelisi kuinka helposti tulee raskaaksi. Mutta en kyllä olisi siitä vihainen tai "kävisi päälle", olisin vain surullinen.
Kannattaa ehkä miettiä missä seurassa raskauksiaan kauhistelee. On aika rankkaa yrittää ja yrittää ja yrittää, ja käydä tutkimuksesta toiseen ja aina saada vain verta haaroihin eikä koskaan lasta.
tuppaa tulemaan raskaaksi ihan tahtomattaankin.
Miksi olla kateellinen sellaiselle?
50 vuotta sitten olisi mennyt läpi mutta ei tämän päivän Suomessa. Höpö höpö.
Miksi lapsottomuus oikeuttaa ilkeilyyn ja sitä saa ääneen surra, mutta jatkuvia vahinkoraskauksia ei?
Vähän kuin selittäisi alaraajattomalle että pääsee vähemmällä kuin ei tunne särkyä jaloissa tms.?
Lapsettomuus on kipeä asia. Muista se.
Mulle joskus kaltaisesi viisas tuntui vaikka luovuttavansa lisääntymisvälineensä jos vain voisi. On ne niin varmat kalut kuulemma. Ok.
Musta on todella kohtuutonta mainostaa omaa hedelmällisyyttään varsinkin lapsettomalle, voittehan te superhedelmälliset ihmiset perustaa vaikka jonkin yhteisön nettiin jossa voitte vertailla tärppejänne ja haukkua mahoja.
Niinhän lapsettomillakin on omat palstansa.Ja kyllä, minulla on lapsia.
Ihan sama kuin joku valittaisi:
- työttömälle että voi vitsi kun taas pakotettiin ottamaan ylennys vastaan ja headhunterit koko ajan soittaa ja riitelee siitä kuka saa minut tai
- syöpäsairaalle että hitto vieköön kun ei koskaan saa olla töistä pois saikulla pitämässä vähän hauskaa kun "mä en vaan koskaan sairastu edes lievään flunssaan"
Välillä voi pitää vaan naamansa kiinni. Jos tietää että toinen kärsii lapsettomuudesta niin ei ehkä kannata täysin vastakkaista ongelmaa hirveästi päivitellä hänelle. Ja ihan sama lapsettomalla - jos hän tietää sinun ongelmastasi niin hän voi pitää leipäläpensä kiinni omasta ongelmastaan sinun seurassasi.Varmasti teille kummallekin löytyy empaattisia kuuntelijoita ja voitte jättää toisenne rauhaan. Todella moukkamaista valittaa tuollaisesta lapsettomuudesta kärsivälle...
50 vuotta sitten olisi mennyt läpi mutta ei tämän päivän Suomessa. Höpö höpö.
niskaan ja mut nyljetään elävältä.
minuun verrattuna ole järin hedelmällinen jos olet kerran kaksi keskenmenoa saanut. Itsellä saman verran raskauksia, eikä yhtään keskenmenoa, yksi ekasta kierrosta ja kaksi vahinkoja. Kaikki yli 30-vuotiaina. Mutta ei tulisi mieleenkään käydä selittelemään näitä asioita kenellekään. Ei kukaan tiedä, että vain yksi on suunniteltu ja kaksi vahinkoja! Kaikki luulevat, että ihan normaalisti on yritetty. Mitä se muille kuuluu kuinka pian sitä raskautuu.
tajuttiin illanistujaisissa (en ottanut viiniä tai kaikkia ruokia) ja siitäkö alkoi loan heitto miten kiittämätön olen jne. Multa ja mieheltäni meni elämämme työtilaisuus ulkomailla sivu suun ja muutenkin kaikki suunnitelmat uusiksi, taas.
Ja puidaan omia ongelmia. Lapsettomuudesta kärsivä saa siis valittaa tuskaansa, mutta itse ei saa purkaa tuntojaan jos on ehkäisystä huolimatta tullut raskaaksi eikä lapsi todellakaan ole toivottu?
Miksi?
Varmaan se on kurjaa. Mutta kuitenkin joku, kuten minä, on voinut jo vuosia kamppailla lapsettomuutensa kanssa, joka todella satuttaa. Jos joku paras ystäväni olisi nyt noin onnettomassa tilassa, että olisi tahtomattaan raskaana, toki tahtoisin jutella hänen kanssaan asiasta, vaikka se minua satuttaisi. Mutta uskon, että hän osaisi jutella asiasta minutkin huomioon ottaen.
Lisäksi en ollenkaan sanonut, ettei asiasta saisi puhua. Sanoin, että asiaa kannattaa pohtia, ja miettiä tuottaako kuulijalleen suurta surua. Sanoin myös, ettei lapsetonkaan saa missään nimessä käyttäytyä huonosti, mutta saattaa tulla surulliseksi kuullessaan toisen empivän pitääkö lapsensa kun itse ei mitään muuta niin paljon tahtoisi kuin oman lapsen.
Kyllä minä väitän että nykyään ei raskaaksi tulla jos ei haluta. Jos kerta tietää olevansa niin hemmetin hedelmällinen niin mikä estää käyttämättä noita kaikkia. Myös katumuspillerit on olemassa. On niin miljoona keinoa estää vahinkoraskaus.
Eräskin tuli raskaaksi viikko sterilisaation jälkeen kun ei voinut uskoa että sitä kondomia pitää oikeasti käyttää muutama kuukausi toimenpiteen jälkeen.
Tyhmyydestä sakotetaan!
Jos tulee pelkästään selinmakuusta raskaaksi, käyttää sitten pillereitä ja kortsua vaikka yhtä aikaa, ja jos kortsu puhkeaa, ottaa jälkiehkäisyä.
Enkä usko, että pillereiden kanssa tulee raskaaksi, jos oikeasti muistaa niitä syödä.
Itse sanoisin, että valitse kaverisi hiukan paremmin. Itse olen ex-lapseton, enkä taatusti ole sylkenyt koskaan kavereideni päälle. Älä yleistä!!