Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero+miehen toinen/uusi nainen ym.

Vierailija
06.12.2009 |

Olemme mieheni kanssa eroamassa, koska hän löysi uuden naisen, pitivät salasuhdetta jonkin aikaa ennen kun mies kertoi haluavansa erota.

Meillä on kolme lasta ja on heidän kanssaan juteltu niin ovat sanoneet haluavansa jäädä isänsä luo asumaan. Isä jää siis tähän ok-taloomme, minä en häntä pysty maksamaan ulos ja minä muutan pois. Minusta tuo lasten isälle jäänti ois ihan ok, tulen näkemään heitä kuitenkin usein, mutta tuo miehen uus nainen mietityttää. Miehen kanssa tästä keskusteltiin ja hän lupasi, ettei heti esittele lapsille uutta naistaan vaan vasta sitten kun näyttää siltä, että heidän suhteensa kestää. Toisaalta mietin, että pitääköhän mies sitten tuota lupausta. En ole katkera tälle uudelle naiselle, mies itse teki valintansa, tiesi suhtautumiseni pettämiseen. Ajattelen lähinnä lapsia, että jos mies esittelee heille uuden naisensa ennen kun on varmaa, että heidän juttunsa kestäisi pidempään niin siitä aiheutuis taas lapsille lisää murheita. Mutta en haluais olla se "paha" äitikään, joka ehdoin tahdoin riistää lapset tutusta ympäristöstä vain tuon takia.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten etuahan ap tavoittelee, ja sitä tuollainen vaatimuskin ajaisi. Sillä turhaan ap jättää lapset isälle sillä ajatuksella, että heidän elämänsä muuttuisi mahdollisimman vähän, jos sitten uusi nainen muuttaa viikon päästää sisään ja kaikki muuttuu kuitenkin.

Ap:llä ei ole tietenkään mahdollisuutta määrätä isän seurusteluista, mutta lasten hyvinvoinnista hänen kuuluukin kantaa huolta. Ja kyllä lapsillakin pitää olla erossakin jotain oikeuksia. Ei määrätä miten isä seurustelee, mutta heillä on oikeus tunteisiinsa ja niiden tuomiin reaktioihin, jos isä vaihtaa kumppania lennosta.

Kuinkahan moni isä on vaatinut kirjallisesti ja exä suostunut tuollaiseen vaatimukseen? Lapset siis päättää vanhempien uusista puolisoista?

haluaisin, että jonnekin merkataan kirjallisesti, että lapset saavat halutessaan millon vain muuttaa äidin luo, esim. jos isä esittelee uuden rakkaansa ja lapset ei sen jälkeen enää halua isänsä kanssa asua. Täytyy sanoa, että olet ap todella fiksu nainen ja lapset tulevat varmasti kiittämään sinua jossain vaiheessa kun et aiheuttanut heille turhaa kärsimystä

Vierailija
42/50 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiydestäni, tiedän, että olen hyvä äiti, mutta tunnen myös hyvin lapseni ja he kiintyvät todella herkästi uusiin ihmisiin enkä haluaisi, että kokevat uuden menetyksen/mullistuksen lähiaikoina. Tiedän, että lapsilleni olen aina se ykkönen, vaikka täällä jotkut väittivätkin, että hylkään lapseni, tiedän kuitenkin itse, etten näin tule tekemään ja ennen kaikkea haluan suojella lapsiani turhilta murheilta. Tämä suhtautumiseni johtuu varmasti aika pitkälle siitä kun omat vanhempani ovat eronneet ja se ero oli riitaisa, meitä lapsia käytettiin "kiistakapuloina" ja se oli jotain mitä en omien lasteni halua koskaan kokevan. Lisäksi äitini vaihtoi miestä tiuhaan tahtiin, yhteen kun ehti kiintyä niin jo tuli toinen tilalle ja tämä jätti meihin kaikkiin lapsiin jälkensä.

Siinä ei ole mitään pahaa, että lapsillani olisi jossain vaiheessa uusi äitipuoli, mutta tulevan ex-mieheni ja hänen uuden naisen suhde ei vielä ole nähnyt päivänvaloa ja pahoin pelkään kun se sen näkee niin ero on hyvin lähellä ja jos mies esittelee uuden naisensa heti lapsillemme niin nämä ehtivät kiintyä häneen ja kokevat näin yhden turhan menetyksen. Tältä haluan lapseni välttää.

ap

Kaikkien eronneiden naisten/äitien tulisi ymmärtää se, että lapset ovat vain lainassa ja heistä ei pidä olla mustasukkaisia. Kyllähän se päiväkodin tätikin pitää lapsia sylissä ja kyllähän se naapurin tätikin heitä komentaa. Miksei myös isin uusi vaimo saisi näin tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on äitipuoli. Tosin hänen kanssaan en ole päivääkään elänyt saman katon alla, mutta koen hänet silti hyvin läheiseksi itselleni. Olen 36 vuotias nainen, ja minulla on omia lapsia. Olen eronnut myös heidän isästään, ja toivon että kun (huom KUN) hän joku päivä löytää uuden naisen elämäänsä, hän olisi yhtä ihana lapsilleni, kun minun äitipuoleni on ollut minulle. Toivon sydämestäni, että hän pitäisi lapsista ja lapset hänestä. Toivon että lapsillani tulisi olemaan yksi tuttu ja turvallinen aikuinen lisää elämässään ja että he kokisivat tuon ihmisen yhtä läheiseksi kun minä koen äitipuoleni. Hän on elämässäni RIKKAUS, ei minun oman äitini uhka. Oma äiti on ja pysyy ikuisesti, kukaan maailmassa ei häntä voita, mutta ei voita kukaan äitipuoltakaan. He ovat silti kaksi täysin eri ihmistä.

Haluan lapsilleni parasta, joten haluan heille myös parhaimman mahdollisen äitipuolenkin :)

Jos alkaisin haukkumaan äitipuolta, sanoisin lapsille ettei heidän tarvitse totella häntä, siinähän minä vahingoittaisin vain ja ainoastaan lapsiani. Miksi ihmeessä tekisin niin? Hullahan se olisi ajatella niin.

Kaikkien eronneiden naisten/äitien tulisi ymmärtää se, että lapset ovat vain lainassa ja heistä ei pidä olla mustasukkaisia. Kyllähän se päiväkodin tätikin pitää lapsia sylissä ja kyllähän se naapurin tätikin heitä komentaa. Miksei myös isin uusi vaimo saisi näin tehdä?

Ehkäpä se onkin vain sitä äitien omaa epävarmuuttaan omasta äitiydestä. Pelätään että tuo onkin parempi ja vie paikkani. Pelko pois, nimittäin harva äitipuoli edes haluaisi toisen lapsia "omikseen", etenkin jos hänellä jo on lapsia. Ei se tunneside ole samanlainen kuin omia lapsia kohtaan. Uskon että moni äitipuoli haluaa olla vain se tuttu ja turvallinen, kiva aikuinen lapsille, ei mikään äidin korvike. Vai olenko ihan väärässä?

Kun eroaa nuorena, on lähes varmaa, että se entinen kumppani löytää uuden. Jos sitä ajatusta ei kestä, kannattaa pitää kynsin ja hampain kiinni siitä siipasta jotta eroa ei pääse syntymään ;) Erityisesti ihmettelen naisia, ketkä jättävät miehensä ja sitten kihisevät mustasukkaisuudesta kun hän kelpaakin vallan mainiosti jollekin uudelle naiselle ;)

Ollaan kaikki sovussa ja suojellaan lapsiamme.

Oletko siis sitä mieltä, että ap:n pitäisi vaan hyväksyä ja antaa lastensa kärsiä, jos mies antaa vaikka viikko ap:n muuton jälkeen uuden naisensa marssia taloon. Tuo on varmasti lapsille lievästi sanottuna järkytys. Ja tuo vertaus päiväkodin tätiin oli minusta huono, se on aika lailla eri asia, eihän se pk:n täti ole koskaan lasten kotona ja hali/pussaile heidän isäänsä jne.

Ap:lle olet minusta todella hieno ihminen ja äiti, uskon, että omat kokemuksesi auttavat tietämään mitä et halua lastesi kokevan. Suosittelen myös (joku muu tätä jo ehdotti), että laitatte kirjallisena sen, että halutessaan lapset saavat muuttaa luoksesi, jos siis vaikka mies esittelee uuden naikkosensa lapsille melkein heti ja lapset eivät siksi enää mahdollisesti haluaisi isänsä kanssa asua.

Vierailija
44/50 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa, ihailen sinua ap!

Vierailija
45/50 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on hermoheikkoyksilö, joka saa pultit, jos lelut ovat lattialla levällään. Mies on myös itse kasvatettu kuin pellossa, eli lapsilla ei ollut minkäänlaisia rajoja. En itsekään ole täydellinen, mutta mies on totaalinen mäntti.

Vierailija
46/50 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt vähän harrastanut laadunvalvontaa.

Vierailija
47/50 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin, että jonnekin merkataan kirjallisesti, että lapset saavat halutessaan millon vain muuttaa äidin luo, esim. jos isä esittelee uuden rakkaansa ja lapset ei sen jälkeen enää halua isänsä kanssa asua.

Täytyy sanoa, että olet ap todella fiksu nainen ja lapset tulevat varmasti kiittämään sinua jossain vaiheessa kun et aiheuttanut heille turhaa kärsimystä

Vierailija
48/50 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri samoin kuin sinä ap. Lasten arki ei muutu niin kamalasti kun on tuttu koti, koulu,kaverit,harrastukset...

olet viisas nainen.

Toivotaan, että lasten isältä löytyy edes pätkä viisautta eikä tuo uutta pitkiin aikoihin näytille.

Lapset ovat kuitenkin sinun puollasi eivätkä halua uutta äitip heti.

Lapset jo sen ikäsiä, että alkavat ymmärtämään asioita ja osaavat yhdistellä niitä. Kyllä ne kohta kekkaavat avioeron syyn ja sillon voi isällä olla kusiset paikat mikäli on tuonut uuden näytille

Vierailija
49/50 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"meidän äiti ja isi nukkuu eri sängyissä ja eivät koskaan pussaile ja tiuskivat toisilleen. Isille soittelee toinen nainen ja isi on sen toisen naisen luona yötä ja äiti itkee"

Koulussa sit kavereilta kysellään että

"eiks maija/matti teijän perheessä ookkaan tommosta?"

Vierailija
50/50 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi se lapsia vähiten vahingoittava/heidän elämäänsä mullistava mikäli ap:n mies ymmärtää olla heti esittelemättä uutta naistaan.

mies on hermoheikkoyksilö, joka saa pultit, jos lelut ovat lattialla levällään. Mies on myös itse kasvatettu kuin pellossa, eli lapsilla ei ollut minkäänlaisia rajoja. En itsekään ole täydellinen, mutta mies on totaalinen mäntti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi