Ero+miehen toinen/uusi nainen ym.
Olemme mieheni kanssa eroamassa, koska hän löysi uuden naisen, pitivät salasuhdetta jonkin aikaa ennen kun mies kertoi haluavansa erota.
Meillä on kolme lasta ja on heidän kanssaan juteltu niin ovat sanoneet haluavansa jäädä isänsä luo asumaan. Isä jää siis tähän ok-taloomme, minä en häntä pysty maksamaan ulos ja minä muutan pois. Minusta tuo lasten isälle jäänti ois ihan ok, tulen näkemään heitä kuitenkin usein, mutta tuo miehen uus nainen mietityttää. Miehen kanssa tästä keskusteltiin ja hän lupasi, ettei heti esittele lapsille uutta naistaan vaan vasta sitten kun näyttää siltä, että heidän suhteensa kestää. Toisaalta mietin, että pitääköhän mies sitten tuota lupausta. En ole katkera tälle uudelle naiselle, mies itse teki valintansa, tiesi suhtautumiseni pettämiseen. Ajattelen lähinnä lapsia, että jos mies esittelee heille uuden naisensa ennen kun on varmaa, että heidän juttunsa kestäisi pidempään niin siitä aiheutuis taas lapsille lisää murheita. Mutta en haluais olla se "paha" äitikään, joka ehdoin tahdoin riistää lapset tutusta ympäristöstä vain tuon takia.
Kommentit (50)
Ymmärrän hyvin huolesi. Ero on aina paha paikka lapsille. Varmaan toivovat jäämällä kotiinsa asumaan,ettei mikään muutu. Eivät vielä usko/tajua mitä ero meinaa. Täytyy tosissaan toivoa, ettei mies tuo pitkiin aikoihin uutta naista lasten eteen. Koti on kuitenkin lasten koti.Voivat reagoida arvaamattomastikin kun äiti on joutunut muuttamaan pois ja isä tuo uuden äidin paikalle. Toki jos mies ei haluakkaan lapsilleen ja uudelle hyviä välejä. Tilanne vaikea miehen kannalta kun jää kotiinne lasten kans
tulet saamaan paljon kakkaa niskaan kun edes harkitset etä-äidiksi ryhtymistä. Täällä kun ei ymmärretä, että joku osaa laittaa lastensa edun omansa edelle.
Minä antaisin lasten jäädä isälleen, koska heidän elämänsä mullistuu vähemmän sillon ja ero on heille siinä mielessä helpompi.
Mies marssittaa uuden onnen lasten elämään sitten kun haluaa, luultavasti hyvin pian sen jälkeen kun olet poistunut.
Sinulla ei ole mahdollisuutta puuttua asiaan mitenkään.
Mun exä alkoi leikkiä perhettä uuden onnensa kanssa välittömästi, kun minä muutin pois.
uutta äitipuolta tarvitse totella eikä puhua jos ei halua
Miksi kannatat sitä, että ap tekee lapsilleenkin haittaa? Lapsesethan siinä myös kärsivät, jos myrkytät lapset tätä toista naista vastaan. Äiti Teresa ei ap:n tarvi olla, mutta tärkeää on välttää ylimääräistä vahinkoa lapsille tässä tilanteessa.
Eläisitte sit vaikka kulissiliitossa, jos ette muuta keksi. Ero on se huonoin vaihtoehto!
Miksi ihmeessä ei ja vaikka viikko/viikko systeemiä?
Jokainen taplatkoon tyylillään mutta ap;n huoli tuosta uudesta lyylistä on huomattavasti vähempiarvoinen kuin se että äiti muuttaa lastensa luota pois ja lapset asuvat kokonaan isällään.
Minusta se on aika perustavanlaatuinen huoli, jos lasten täytyy vielä vanhempien eron lisäksi elää uuden äitipuolen kanssa. Lapset saattavat reagoida täysin odottamattomalla tavalla.
Lasten isälle jääntiin on hyvät syyt ja jos ap näkee lapsiaan usein niin tuosta ei ole niin paljon haittaa/mullistusta kun olisi uudessa äitipuolessa lapsille. Lisäksi lapset ovat itse sanoneet haluavansa jäädä isälleen, joten miksi heidät pitäisi väkisin repiä tutusta ympäristöstä, jossa on kaverit, koulu/tarha (en tiedä onko ap:lla lapset minkä ikäisiä, ei varmaankaan ihan pieniä enää) jne. Ja mikäli vanhemmat on tähän asti hoitaneet lapsia saman verran niin ei se isälle jäänti siinäkään mielessä ole paha.
Minä itse en ole vuoroviikkosysteemin kannalla, se on todella rankkaa lapselle muuttaa joka viikko.
Miksi ihmeessä ei ja vaikka viikko/viikko systeemiä?
Jokainen taplatkoon tyylillään mutta ap;n huoli tuosta uudesta lyylistä on huomattavasti vähempiarvoinen kuin se että äiti muuttaa lastensa luota pois ja lapset asuvat kokonaan isällään.
On hyvä, että lapset saaat ottaa kantaa asumiseensa, mutta olisi todellinen karhunpalvelus heille sopia kirjallisesti siitä, että he saavat halutessaan muuttaa. Uusperheessä eläneet tietävät varmasti tilanteen, kun lapseet uhkailevat muutolla isän/äidin luo heti, kun vanhempi asettaa heille rajoja. Tuollainen sopimus veisi kasvatustyöltä pohjan totaalisesti.
mutta meillä ei lue kirjallisena, että lapset saisivat päättää vaan että lapset saavat kertoa, jos haluavat syystä tai toisesta vaihtaa asuinpaikkaa ja heidän kanssaan tarvittaessa keskustellaan syistä siis miksi haluaisi muuttaa ja loppupeleissä vanhemmat päättää muuttaako lapsi vaiko ei. Itse asiassa ymmärsin, että tätä ehdottaja tarkoitti tai sitten vaan oletin kun meillä on näin.
Lasteni isä siis löysi uuden ja lähti hänen matkaansa ja lapset jäi isälleen, mutta isä ei onneks vielä vuodenkaan jälkeen ole uutta naistaan lapsille esitellyt ja nyt näyttää siltä, että heidän suhteensa kariutuu.
Lasten kehitykselle on vaaraksi jos he saavat päättää asumisestaan. On hyvä, että lapset saaat ottaa kantaa asumiseensa, mutta olisi todellinen karhunpalvelus heille sopia kirjallisesti siitä, että he saavat halutessaan muuttaa. Uusperheessä eläneet tietävät varmasti tilanteen, kun lapseet uhkailevat muutolla isän/äidin luo heti, kun vanhempi asettaa heille rajoja. Tuollainen sopimus veisi kasvatustyöltä pohjan totaalisesti.
On hyvä, että lapset saaat ottaa kantaa asumiseensa, mutta olisi todellinen karhunpalvelus heille sopia kirjallisesti siitä, että he saavat halutessaan muuttaa. Uusperheessä eläneet tietävät varmasti tilanteen, kun lapseet uhkailevat muutolla isän/äidin luo heti, kun vanhempi asettaa heille rajoja. Tuollainen sopimus veisi kasvatustyöltä pohjan totaalisesti.
Ei sellaisella paperilla tarkoiteta, että lapsi saa päättää, tai että lapsi joka riidan aikana uhkaisi muuttaa. Eikä sillä tarkoiteta, ettei lapsille saisi laitettua rajoja.
Mutta se paperi mahdollistaa äidin puuttua tilanteeseen, jos lapset kärsivät liian epävakaista tai tapahtumarikkaista kotioloista.
Eläisitte sit vaikka kulissiliitossa, jos ette muuta keksi. Ero on se huonoin vaihtoehto!
Itse voin kokemuksesta sanoa. Vanhempani elivät juuri kulissiavioliitossa kunnes me lapset kasvaisimme isoksi. Ei Ei Ei. Olisi ollut paljon parempi, jos olisivat eronneet kun me muksut oltiin pieniä. Pienet lapset unohtaa nopeemmin. Nyt, nyt on vaan vääristynyt kuva parisuhteesta ja avioliitosta.
17 on liian fiksu jopa jätettäväksi! Mikä tyhmä mies sinulla oli?
Jaa-a, enpä osaa sanoa mikä avioliitossamme meni pieleen ja millainen vaimo/äiti minun olisi pitänyt olla, että olisin kelvannut.
Olen näitä erokeskusteluita seurannut tällä palstalla ja toivoisinkin aina, että ihmiset muistaisivat ettei elämä ole kovin mustavalkoista. Sellaisiakin asioita tapahtuu, mitä me emme haluaisi tai mihin me emme voi vaikuttaa. Niistä pitää kuitenkin selviytyä.
En olisi tietenkään toivonut, että lapseni joutuvat kokemaan avioeron. Mutta yhtä kaikki ei minusta siihenkään olisi koskaan ollut, että olisin lasteni välityksellä kostanut heidän isälleen. Vaikka mies osoittautui huonoksi aviomieheksi, lapsilla on oikeus rakastaa ja kunnioittaa häntä isänä ja tärkeänä ihmisenä. Mikä minä olen viemään heiltä lapsen oikeuttaan - aikuisten väliset asiat kun eivät muutenkaan lapsille kuulu.
t. nro 17
nostan teille hattua. Ajattelette lastenne parasta, mikä on minusta todella harvinaista, yleensä lapsia ei huomioida tai heitä käytetään kiistoissa
Tilanteesi on vaikea, mutta lapsille paras vaihtoehto on jäädä isälleen. Olosuhteiden muuttuessa, jos isä esittelee uuden naisensa heti niin asia on täysin eri ja tilannetta mietittävä uusiks.
Todella hieno ihminen kaiken kaikkiaan olet ja teksteistäsi huomaa, että todella välität lapsistasi ja laitat heidän etunsa ensimmäiseksi.
Se mitä tapahtuu myöhemmin ei ole sinun päätettävissä. Lapset eivät jostain syystä halua jäädä sinun kanssa, joten elä sen asian kanssa. Minä kyllä sekoisin tuossa tilanteessa. En sen takia että miehellä toinen vaan sen takia etten voisi eläää elämääni ilman lapsiani.
sinäå syyllistäisit lapsesi hoitamaan huteraa mielenterveyttäsi ja jättäisit heidät vaille todellista valinnanvapautta...
Jessus että mua risoo tällaiset marttyyriäidit, jotka ripustautuessaan jäkikasvuunsa kuvittelevat olevansa jotain superäitejä.
En itse varmaan koskaan pystyisi moiseen. Elän tilanteessa, jossa pelkään joka päivä miehen haluavan erota :(. Vaikka siihen tavallaan valmistaudunkin koko ajan, niin silti tiedän tilanteen koittaessa saavani ihan totaalisen itkupotkuraivarin. Enkä varmaan koskaan pysty keskustelemaan miehelleni normaalisti mahd. eron jälkeen. Todella lapsellista ja epäkypsää, tiedän :(!
Mutta siis kiva tietää, että toisinkin olisi mahdollisuus toimia :)!
uutta äitipuolta tarvitse totella eikä puhua jos ei halua
neuvo ratkaisee ap:n esittämän ongelman, edesauttaa lasten hyvinvointia tai lasten suhdetta isäänsä? Ai niin, mutta tällä tavoin voi tehdä kiusaa ja saada hetkellistä lapsellista tyydytystä!
Se mitä tapahtuu myöhemmin ei ole sinun päätettävissä. Lapset eivät jostain syystä halua jäädä sinun kanssa, joten elä sen asian kanssa. Minä kyllä sekoisin tuossa tilanteessa. En sen takia että miehellä toinen vaan sen takia etten voisi eläää elämääni ilman lapsiani.