Ero+miehen toinen/uusi nainen ym.
Olemme mieheni kanssa eroamassa, koska hän löysi uuden naisen, pitivät salasuhdetta jonkin aikaa ennen kun mies kertoi haluavansa erota.
Meillä on kolme lasta ja on heidän kanssaan juteltu niin ovat sanoneet haluavansa jäädä isänsä luo asumaan. Isä jää siis tähän ok-taloomme, minä en häntä pysty maksamaan ulos ja minä muutan pois. Minusta tuo lasten isälle jäänti ois ihan ok, tulen näkemään heitä kuitenkin usein, mutta tuo miehen uus nainen mietityttää. Miehen kanssa tästä keskusteltiin ja hän lupasi, ettei heti esittele lapsille uutta naistaan vaan vasta sitten kun näyttää siltä, että heidän suhteensa kestää. Toisaalta mietin, että pitääköhän mies sitten tuota lupausta. En ole katkera tälle uudelle naiselle, mies itse teki valintansa, tiesi suhtautumiseni pettämiseen. Ajattelen lähinnä lapsia, että jos mies esittelee heille uuden naisensa ennen kun on varmaa, että heidän juttunsa kestäisi pidempään niin siitä aiheutuis taas lapsille lisää murheita. Mutta en haluais olla se "paha" äitikään, joka ehdoin tahdoin riistää lapset tutusta ympäristöstä vain tuon takia.
Kommentit (50)
puhetta ymmärtää. Voit myös pitää lapsia luonasi, jolloin mies saa aikaa tapailla naista ilman lapsia. aika monelle naiselle on ihan mieluisaa viettää aikaa miehen kanssa kahden ilman lapsia, joten eiköhän ajan pelaaminen ole ihan järjestelykysymys. Hyvää jatkoa teille kaikille.
millon exäsi esittelee lapsille uuden naisen. Toivottavasti pitää sanansa eikä esittele vielä pitkään aikaan. Ymmärrän huolesi, meillä oli vastaava tilanne, lapset jäi siis isälleen, onneks exäni oli sen verren fiksu, ettei heti esitellyt uutta naistaan, vaikka tapailivatkin, mutta lähipiirissä nähnyt, ettei kaikki miehet suojele lapsiaan.
minä sanoisin lapsilleni ettei sitä uutta äitipuolta tarvitse totella eikä puhua jos ei halua
Juuri tällaisten ihmisten takia eroista tulee lapsille helvettiä. Vanhemman tehtävänä on tukea lastaan vaikka itseä kuinka vituttaisi. Omat tunteet ja katkeruus laitetaan syrjään silloin kun jutellaan lasten aikana ja ystävilleen voi sitten purkaa pahaa oloaan kun lapset eivät ole kuulemassa.
Kasva aikuiseksi.
Eläisitte sit vaikka kulissiliitossa, jos ette muuta keksi. Ero on se huonoin vaihtoehto!
Tästä oli tälläkin palstalla viikko sitten ketju, jossa kulissiliittojen lapset kertoivat kokemuksiaan. Heistä jokainen taisi toivoa, että vanhemmat olisivat aikanaan eronneet.
Lapsille parasta elämässä on se, että vanhemmat ovat onnellisia. Jos ei yhdessä niin erikseen. Pääasia, että vanhemmat eivät riitele keskenään!
minä sanoisin lapsilleni ettei sitä uutta äitipuolta tarvitse totella eikä puhua jos ei halua
Juuri tällaisten ihmisten takia eroista tulee lapsille helvettiä. Vanhemman tehtävänä on tukea lastaan vaikka itseä kuinka vituttaisi. Omat tunteet ja katkeruus laitetaan syrjään silloin kun jutellaan lasten aikana ja ystävilleen voi sitten purkaa pahaa oloaan kun lapset eivät ole kuulemassa.
Kasva aikuiseksi.
Mä en ainakaan pystyisi olemaan kovin herttanen jos mieheni ensin pettäisi mua ja sitten jättäisi. Aivan varmasti olisin vähintäänkin hankala sen jälkeen.
Minusta lasten iällä on tässä merkittävä osuus.
Toinen juttu on sitten tuo uuden naisen esittelemisen ajankohta. Oma exäni esitteli uuden naisensa lapsille hetimiten ja salassa minulta, vaikka olimme sopineet, että he katsovat ensin hyvän aikaa miten suhde etenee. Kuulin asiasta sitten 3-vuotiaalta pojaltani.
En usko, että voit luottaa siihen, että koska esittely tapahtuu. Mutta tapahtuu sitten koska hyvänsä, toivottavasti osaat käsitellä asian lasten edun mukaisesti ja ketään haukkumatta.
Eniten sinuna nyt kiinnittäisin huomiota siihen, että suostutko siihen, että lapset jäisivät asumaan isänsä luokse.
kyllä aikuinen mies saa elää aikuisen elämää, eikä mitään salasuhdetta lasten silmiltä. Erottiin mieheni kanssa yli viisi vuotta sitten, mies meni seuraavassa kuussa avoliittoon, taisi mennä jopa yksi isäviikonloppu ennenkuin neljä lastamme tapasivat isän uuden naisen. Ei mitään traumoja tms. Kyllä aikuisen naisen/äidin pitää osata elää ihmisiksi ja sivistyneesti, tukea lapsiaan ja kertoa elämän realiteeteista asiallisesti! Isä ja äiti rakastavat molemmat jälkikasvuaan, vaikkeivat rakasta enää toisiaan, eikä kummankaan pidä vetää marttyyrikaapua ylleen!
Kauheita supermama kanoja täällä näkyy palstailevan.
minä sanoisin lapsilleni ettei sitä. Mä en ainakaan pystyisi olemaan kovin herttanen jos mieheni ensin pettäisi mua ja sitten jättäisi. Aivan varmasti olisin vähintäänkin hankala sen jälkeen.
Itse erosin 4 vuotta sitten. Mies petti ja jätti. Lapset olivat 4- ja 2-vuotiaita.
En ole koskaan sanallakaan haukkunut isää lapsille. En ole ollut hankala. Olen päinvastoin alusta asti kovasti puhunut lapsille isästä hyvää. Tulemme hienosti isän kanssa toimeen keskenämme ja lapset ovat heti eron jälkeenkin olleet todella tasapainoisia ja onnellisia. Minulle oli kunniatehtävä tukea lapsiani niin hyvin kuin ikinä osaisin sekä tehdä heidän olemisensa eron vuoksi nin helpoksi kuin pystyisin.
Voin rehellisesti sanoa, että onnistuin hyvin. Päiväkodista, ystäviltä ja sukulaisilta tuli paljon kiitosta, että olen niin kypsä aikuinen, että ymmärrän mikä tässä tilanteessa on lasten etu.
Jos tässä kohtaa haluaa olla hankala exälleen, kannattaa muistaa, että eniten kärsivät lapset. Ja jos haluaa laittaa lapsensa kärsimään, voi katsoa peiliin ja kysyä itseltään, että millainen vanhempi minä olen? Haluanko pilata lasteni elämän?
Sen vuoksi sanon omaan kokemukseeni nojaten, että eron sattuessa molemmilla vanhemmilla on kasvun paikka. Erosta voi tehdä lapsille täyttä helvettiä tai sitten eron voi hoitaa lapsia traumatisoimatta.
Kumman sinä valitsisit?
Ovat siis jo sen ikäisiä, että osaavat itse tehdä päätöksiä ja kuten aloituksessa taisin jo kirjoittaa, niin lasten isälle jäänti on minulle ihan ok, näin heidän elämänsä mullistuu vähiten. Ainoa asia, joka tuossa mietityttää on pitääkö mies lupauksensa, ettei esittelisi heti uutta naisystäväänsä lapsille. Eivät kaipaisi nyt lähiaikoina enempää muutoksia elämäänsä.
Sinä joka ehdotit miehen uuden naisen mustamaalaamista, sitä en todellakaan aio tehdä, miten se olisi lasten etu. Ja mies tullee aikanaan huomaamaan, ettei ainakaan parempaan vaihtanut, yksi kaverini tuttu tuntee hyvin tuon naisen. En voi väittää, etteikö miehen pettäminen olisi sattunut, mutta ei ole oikein kostaa lapsille sitä mitä isänsä teki meille. En myöskään aio lapsille mustamaalata isäänsä, isänä mies on mitä parhain, aviomiehenä epäonnistui. Haluan/toivon, että lapset kärsisivät erosta mahdollisimman vähän.
ap
kaatuisi miehen uskottomuuteen.
Lasten arki pysyisi ennallaan, mutta isän arki vähän muuttuisi, väkisinkin.
Vähin oikeus ja kohtuus.
Sinä joka ehdotit miehen uuden naisen mustamaalaamista, sitä en todellakaan aio tehdä, miten se olisi lasten etu. ap
Olet todella fiksu nainen ja myöhemmin elämässäsi tulet huomaamaan kuinka hienon työn olet lapsillesi tehnyt, kun et ole lähtenyt isän mustamaalaamiseen.
t. nro 12 ja 17
lapsiaan usein, vaikka hänestä tulee etä-äiti. Minä ymmärrän hyvin ap:n pelon, olen itse vuosia sitten ollut samassa tilanteessa. Mies lupasi ja vannoi, ettei esittele lapsillemme uutta rakkauttaan, mutta meni kolmisen viikkoa pois muutostani kun keskimmäinen lapsi tuli luokseni ilmottamatta ja kertoi isänsä tuoneen naisen heidän kotiin. Tyttömme oli jo sen ikäinen, että osasi päätellä miksi olimme eronneet. Aikansa lapset olivat isälleen kiukkuisia, mutta ajan kanssa isä sai anteeksi, tosin exäni uus suhde ei kestänyt muutamaa kuukautta kauempaa, uusi oli nuori ja kuusi lasta oli hänelle liikaa.
Ap:n mies on kyllä aika tyhmä, päästää nyt noin upea nainen menemään, mutta tajuaa varmasti menetyksensä jossain vaiheessa.
puhetta ymmärtää. Voit myös pitää lapsia luonasi, jolloin mies saa aikaa tapailla naista ilman lapsia. aika monelle naiselle on ihan mieluisaa viettää aikaa miehen kanssa kahden ilman lapsia, joten eiköhän ajan pelaaminen ole ihan järjestelykysymys. Hyvää jatkoa teille kaikille.
Kuinkahan moni isä on vaatinut kirjallisesti ja exä suostunut tuollaiseen vaatimukseen?
Lapset siis päättää vanhempien uusista puolisoista?
haluaisin, että jonnekin merkataan kirjallisesti, että lapset saavat halutessaan millon vain muuttaa äidin luo, esim. jos isä esittelee uuden rakkaansa ja lapset ei sen jälkeen enää halua isänsä kanssa asua. Täytyy sanoa, että olet ap todella fiksu nainen ja lapset tulevat varmasti kiittämään sinua jossain vaiheessa kun et aiheuttanut heille turhaa kärsimystä
Minulla ei olisi mielenmalttiasi, upeaa suhtautumistasi. Uskon todellakin, että miehesi vielä jonain päivänä ymmärtää tehneensä huonot kaupat.
Oletkin jo saanut vastauksia, että et voi kontrolloida sitä milloin uusi nainen lapsille esitellään. Voit vain olla lastesi tukena ja apuna.
Kaikkea hyvää sinulle. Vaikutat kertakaikkisen täyspäiseltä ihmiseltä. Olen ihan kade!
[iAP- vaikutat upealta ihmiseltä! ]Minulla ei olisi mielenmalttiasi, upeaa suhtautumistasi. Uskon todellakin, että miehesi vielä jonain päivänä ymmärtää tehneensä huonot kaupat.
Oletkin jo saanut vastauksia, että et voi kontrolloida sitä milloin uusi nainen lapsille esitellään. Voit vain olla lastesi tukena ja apuna.
Kaikkea hyvää sinulle. Vaikutat kertakaikkisen täyspäiseltä ihmiseltä. Olen ihan kade!
[/quote]
öö, ja lapset saa tosi terveen mallin parisuhteesta? "meidän äiti ja isi nukkuu eri sängyissä ja eivät koskaan pussaile ja tiuskivat toisilleen. Isille soittelee toinen nainen ja isi on sen toisen naisen luona yötä ja äiti itkee"
Koulussa sit kavereilta kysellään että
"eiks maija/matti teijän perheessä ookkaan tommosta?"
Minulla itselläni on äitipuoli. Tosin hänen kanssaan en ole päivääkään elänyt saman katon alla, mutta koen hänet silti hyvin läheiseksi itselleni. Olen 36 vuotias nainen, ja minulla on omia lapsia. Olen eronnut myös heidän isästään, ja toivon että kun (huom KUN) hän joku päivä löytää uuden naisen elämäänsä, hän olisi yhtä ihana lapsilleni, kun minun äitipuoleni on ollut minulle. Toivon sydämestäni, että hän pitäisi lapsista ja lapset hänestä. Toivon että lapsillani tulisi olemaan yksi tuttu ja turvallinen aikuinen lisää elämässään ja että he kokisivat tuon ihmisen yhtä läheiseksi kun minä koen äitipuoleni. Hän on elämässäni RIKKAUS, ei minun oman äitini uhka. Oma äiti on ja pysyy ikuisesti, kukaan maailmassa ei häntä voita, mutta ei voita kukaan äitipuoltakaan. He ovat silti kaksi täysin eri ihmistä.
Haluan lapsilleni parasta, joten haluan heille myös parhaimman mahdollisen äitipuolenkin :)
Jos alkaisin haukkumaan äitipuolta, sanoisin lapsille ettei heidän tarvitse totella häntä, siinähän minä vahingoittaisin vain ja ainoastaan lapsiani. Miksi ihmeessä tekisin niin? Hullahan se olisi ajatella niin.
Kaikkien eronneiden naisten/äitien tulisi ymmärtää se, että lapset ovat vain lainassa ja heistä ei pidä olla mustasukkaisia. Kyllähän se päiväkodin tätikin pitää lapsia sylissä ja kyllähän se naapurin tätikin heitä komentaa. Miksei myös isin uusi vaimo saisi näin tehdä?
Ehkäpä se onkin vain sitä äitien omaa epävarmuuttaan omasta äitiydestä. Pelätään että tuo onkin parempi ja vie paikkani. Pelko pois, nimittäin harva äitipuoli edes haluaisi toisen lapsia "omikseen", etenkin jos hänellä jo on lapsia. Ei se tunneside ole samanlainen kuin omia lapsia kohtaan. Uskon että moni äitipuoli haluaa olla vain se tuttu ja turvallinen, kiva aikuinen lapsille, ei mikään äidin korvike. Vai olenko ihan väärässä?
Kun eroaa nuorena, on lähes varmaa, että se entinen kumppani löytää uuden. Jos sitä ajatusta ei kestä, kannattaa pitää kynsin ja hampain kiinni siitä siipasta jotta eroa ei pääse syntymään ;) Erityisesti ihmettelen naisia, ketkä jättävät miehensä ja sitten kihisevät mustasukkaisuudesta kun hän kelpaakin vallan mainiosti jollekin uudelle naiselle ;)
Ollaan kaikki sovussa ja suojellaan lapsiamme.
Mä en ainakaan pystyisi olemaan kovin herttanen jos mieheni ensin pettäisi mua ja sitten jättäisi. Aivan varmasti olisin vähintäänkin hankala sen jälkeen.
Ja tuossa sun mallissa sä olet hankala lapsille. Siinä se vika.
Eläisitte sit vaikka kulissiliitossa, jos ette muuta keksi. Ero on se huonoin vaihtoehto!
Vaikea se ap:n on elää kulissiliitossa jos mies jättää :D
lapsia! Kynsi vaikka silmät päästä mieheltä, mutta älä tee mitään mikä vahingoittaa lapsia. Lapsethan ei ole pettäneet ja jättäneet ja heille on tarpeeksi siinä että tulee ero. Voisitko kuvitella ajattelevasi jotain muutakin kuin omia tunteitasi?