Ottaa päähän tämä kaapeista ja nurkista pursuava tavaratulva!!!
Kaapin avaa niin jotain lentää päähän. Tekis mieli mättää kaikki isoon jätesäkkiin. En oo todellakaan joulumielellä haalimassa uutta, rasittaa tämä tavara jo nyt. Tuttujen mielestä meillä ei ole edes kamalasti, mutta kyllä kertyy. Kaikenlaista on tullut ostettua ja nyt ne tekee sotkua. Perkutti!!
Kommentit (30)
Eli kaikestahan on maksettu kun on hankittu. Olis kannattanut mielummin satsata vaikka... kalliiseen kampaajaan ja sikakalliisiin korkokenkiin. Tois nautintoa (hetken), veis vähemmän tilaa eikä olis rahaa ostaa tota kaikkea muuta roinaa.
Nyt on nurkat täynnä
- erilaista lelua, liian monet isoja ja muovisia (montako palomiehen kypärää lapsi voi tarvita???)
- uusiin harrastuksiin liittyviä juttuja (jos vaikka alkais tehdä kankaanpainantaa... koruja...tai jotain muuta jännää... kaapit täynnä jos jonkin sortin purnukkaa)
- helkkarin a4 saastetta... menee ikä ja terveys kun käy noita pinoja läpi... Pitäis vaan heittää suoraan postilaatikolta roskikseen eikä ees tuoda kotiin asti
- vaatteitakin pursuaa kaapit vaikka pidän aina samoja...
Hyväksyn ne joille on selkeä paikka. Legot, pukeutumisvaatteet, astiat... muu sais joutaa...
Kaappi tai huone kerrallaan vaan rohkeasti roinan kimppuun. Yllättävän paljon on sellaista, jonka voi suoraan pistää kierrätykseen tai roskiin. Kirppiskamat laatikoihin, varaa pöytä heti ja myyntiin vaan.
jos pitää kuukauden pöytää? Meillä on kanssa kamaa enemmän kuin laki sallii. Suurin osa on pieneksi mennyttä vaatetta tai leluja, joista on kasvettu yli, joten esim. villa lyhty kävisi.
Mutta ei oo varaa tai järkeä maksaa 35 e joka viikolta. Jos saisi diilin, että jos pitää kuukauden, niin saisi edullisemmin pitää pöytää, ottaisin.
Käyköhän ihmiset nyt joulun alla kirppiksillä? Vai odottaisiko suosiolla kunnes alet loppuu?
Kauppa kävi tosi hyvin ja lelut meni erityisen hyvin kaupaksi, ihmiset taitaa antaa pienille joululahjaksi hyväkuntoisia kirppislöytöjä.
Vantaasta en tiedä, täällä pöytä oli 29 €/vko ja käteen jäi pöytävuokran jälkeen 180 €.
Kuukausi on musta aika pitkä aika pitää kirppispöytää, koska sitä täytyy ahkerasti käydä siivoamassa ja lisäämässä tavaraa. En jaksaisi kuukauden ajan tehdä sitä.
On kiva kun voi kierrättää ja kun saa kivoja leluja halvemmalla kuin kaupasta.
Heitä pois.
Meillä sukulaiset kantaa roinaa lapsille.
muovikassia täyteen roskia telkkarihuoneen avohyllystä ( jossa leluja, kirjoja ym.) Kohta lähtee lisää.
Kyllä se tästä!
Taidan laittaa siihen jätesäkkiin suurimman osan tytön rojuista ennen joulua..
mulla on ollut joskus 2 viikkoa, ja silloin meni 3 sellaista sinistä ikeakassillista kamaa. Nyt on vielä enemmän myytävää ...
Musta se pöytä on nimenomaan siistimpi, jos koko kasaa ei tarvitse viedä samalla viikolla. Kävin silloin noin 3 kertaa viikossa ja vein aina uutta ja järjestelin.
Laitoin muovisia koreja, joihin lajittelin tavaraa joka niihin mahtui ja isot pahviset kyltit tyyliin tytön bodeja 68-80 cm, pojan t-paitoja 74-86 cm. Muutenkin merkkasit pahvilla heti mitä on siihen sivuun, että näkee että tuon kokoista vaatetta. Kauppa kävi hyvin, voittoa tuli 300 e.
Nyt mulla ei oo enää noita pieniä vaatteita, mutta koosta 90-104 ja pojan vaatteita 90-120 cm, ja kenkiä + kaikki vauvalelut, taaperolelut + muut vähän leikityt lelut, cd:t, dvd:t, vhs:t mitkä ei enää kiinnosta + kirjat, joista ei olla kiinnostuneita jne.
- se kuukauden pöydästä haaveksiva
Kauppa kävi tosi hyvin ja lelut meni erityisen hyvin kaupaksi, ihmiset taitaa antaa pienille joululahjaksi hyväkuntoisia kirppislöytöjä.
Vantaasta en tiedä, täällä pöytä oli 29 €/vko ja käteen jäi pöytävuokran jälkeen 180 €.
Kuukausi on musta aika pitkä aika pitää kirppispöytää, koska sitä täytyy ahkerasti käydä siivoamassa ja lisäämässä tavaraa. En jaksaisi kuukauden ajan tehdä sitä.
Meillä on niin pienet tilat, että yhtään ylimääräistä ei voi oikein olla. Paljon auttaa jo se"ei mainoksia"-kyltti ovessa+ kaikki laskut ja tiliotteet voi saada sähköisinä. Samalla oma yksityisyys on paremmin suojattu.
Meillä on onneksi ostettu naapureiden kesken lainattavaksi tavaroita kuten pihagrilli, painepesuri, ompelukone ym. niin ettei niitä tarvitse itse hankkia. Meillä on myös periaate, että esimerkiksi kirjoja ei osteta eikä lehtiä tilata, ja jos tilataan, vien lehden heti luettuani yhteisiin tiloihin lainattavaksi, josta se nopeasti häviää.
Joten jos tavaramäärä ahdistaa, kannattaa miettiä miten ennaltaehkäisis sitä tavaran kertymistä.
Lapsille kannetaan muovikrääsää ja koska meillä on iso talo tänne lahjoitellaan huonekaluja jne.
Pelastusarmeijan joulukeräykseen! Ehtii vielä jouluksi köyhille perheille.
laita silloin huutikseen tuotteet, saat parhaimman hinnan.
Jos haluat samalla auttaa toista, laita ilmoitus tänne osta & myy palstalle. Joku työtön taatusti mielellään myy tavarasi puolestasi, jos annat 30 - 50 % myynnistä.
Mulla on kädet täynnä, eli en itse tarjoudu, mutta mä teen niin että myyn ystävieni tavaroita huutiksessa ja saan palkaksi tavaraa.
Ystäväni kerää 5 kassillista tavaraa, saan ottaa niistä kaikki millä teen jotain ja loput laitan huutikseen ja 1,5 kuukauden päästä tilitän rahat.
Loput, jotka jää myymättä, vien pari kertaa vuodessa itsepalvelukirppikselle, joka ei ota pöydän vuokraa vaan provikkaa 30 - 50 % myynnistä ja saan tällöin vielä ruokarahat, nämä rahat siis pidän kokonaan itselläni. Tästä jos jää jotain, vien johonkin kirpparille, joka ottaa lahjoituksia vastaan.
Olen tehnyt tätä jo pari vuotta.
Ainoa ongelma tässä on se, että ihmisillä todellakin on liikaa tavaraa. Käyn yhden ystävän luona vaikka 3 krt vuodessa hakemassa myytävää ja kun saa ekan tilityksen, etsii lisää ja lisää eli tätä duunia vois tehdä ihan ns kokopäiväisenä.
Mulla on 5 ystävää, kenen komeroita tyhjennän, posti on kotini vieressä, mut tunnetaan siellä jo etunimellä ja ystävieni miehet tykkäävät musta tosi paljon, just sen takia kun kaapit tyhjenevät.
Jokainen ystävä on puhunut minusta muille ystävilleen ja jos haluaisin käyttää tähän enemmän aikaa, tavarasta ei tulis pula moneen, moneen vuoteen.
Oma kotikaan ei ole maailman siistein, mutta kyllä meiltäkin on vuoden sisällä lähtenyt ainakin 15 banskulaatikollista tavaraa.
Huutiksessa mulla on lähes 1000 plussaa. Ja varmaan suurin voittaja on posti, kun joka viikko postiin paketteja vien.
vaan pelastusarmeijan kirpparille myyntiin, että saavat rahaa.
Pelastusarmeijan joulukeräykseen! Ehtii vielä jouluksi köyhille perheille.
vaatehuoneen vähintään.
Miksi välipäivinä, eikös silloin ala alet? Itse ajattelen että alen jälkeen on paras myydä.
laita silloin huutikseen tuotteet, saat parhaimman hinnan.
Jos haluat samalla auttaa toista, laita ilmoitus tänne osta & myy palstalle. Joku työtön taatusti mielellään myy tavarasi puolestasi, jos annat 30 - 50 % myynnistä.
Mulla on kädet täynnä, eli en itse tarjoudu, mutta mä teen niin että myyn ystävieni tavaroita huutiksessa ja saan palkaksi tavaraa.
Ystäväni kerää 5 kassillista tavaraa, saan ottaa niistä kaikki millä teen jotain ja loput laitan huutikseen ja 1,5 kuukauden päästä tilitän rahat.
Loput, jotka jää myymättä, vien pari kertaa vuodessa itsepalvelukirppikselle, joka ei ota pöydän vuokraa vaan provikkaa 30 - 50 % myynnistä ja saan tällöin vielä ruokarahat, nämä rahat siis pidän kokonaan itselläni. Tästä jos jää jotain, vien johonkin kirpparille, joka ottaa lahjoituksia vastaan.
Olen tehnyt tätä jo pari vuotta.
Ainoa ongelma tässä on se, että ihmisillä todellakin on liikaa tavaraa. Käyn yhden ystävän luona vaikka 3 krt vuodessa hakemassa myytävää ja kun saa ekan tilityksen, etsii lisää ja lisää eli tätä duunia vois tehdä ihan ns kokopäiväisenä.
Mulla on 5 ystävää, kenen komeroita tyhjennän, posti on kotini vieressä, mut tunnetaan siellä jo etunimellä ja ystävieni miehet tykkäävät musta tosi paljon, just sen takia kun kaapit tyhjenevät.Jokainen ystävä on puhunut minusta muille ystävilleen ja jos haluaisin käyttää tähän enemmän aikaa, tavarasta ei tulis pula moneen, moneen vuoteen.
Oma kotikaan ei ole maailman siistein, mutta kyllä meiltäkin on vuoden sisällä lähtenyt ainakin 15 banskulaatikollista tavaraa.Huutiksessa mulla on lähes 1000 plussaa. Ja varmaan suurin voittaja on posti, kun joka viikko postiin paketteja vien.
jossa ylimääräisestä pääsee kätevästi eroon:
Huuto.net ja kirpputorit.
Voit myös levittää kaiken ylimääräisen eteisen lattialle, kutsua ystävät (lupaa keittää kahvit ja pyydä tulijoita tuomaan jotain syötävää, nyyttärimeininki siis). Vieraat saavat viedä mukanaan, mitä ikinä siitä sun "törkyeteisestä" haluavatkaan.
on menetelmiä, joiden avulla tavaraa voi vähentää kodista. Filosofiana on Flylady-ajattelu, jonka mukaan siistin ja viihtyisän kodin salaisuus on tavaroiden väljyys. Ketjussa joku on suomentanut flyladym sivuilta paljon materiaalia, joka kannattaa lukea ajatuksella.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1059834/noh_niin_mam…
epämääräiset tursukasat ovat KAIKKI miehen aikaansaannosta, ja niihin ei saa koskea?
Ja jos mitään ei todellakaan saa hävittää, rajaa kodista alue, jossa miehen tursokkeet ovat ja jos niitä eksyy muualle, ne ovat vapaata riistaa.
Mulla on ainoassa vaatehuoneessa 2 isoa jätesäkkiä odottamassa kirppisreissua, mutta aikaa ei riitä...