Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko tehdä rikosilmoituksen jos eräs mielisairas häiriköi jatkuvasti puhelimella?

Vierailija
05.12.2009 |

Haluaisi minusta terapeuttia, mutta sellaiseksi en ala. Pari kertaa olen antanut hullun vaan puhua ja laskin luuri 15minuutiksi pöydälle. Aikansa se siinä yksinään puheli ja kun ei kuullut vastausta tajusi lopettaa.

Tänään se on yrittänyt soittaa mulle ainakin 25 kertaa mutta olen lyönyt punaista luuria korvaan ja laiton viestin että kohta teen rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten menit ystäväpalveluun?

Siitä sai todennäköisesti rahaa.

Vierailija
2/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielenterveyspotilaita varten on palkkaa saava hoitohenkilökunta. Ei maallikon tarvitse eikä kuulu sotkeentua asiaan.

hän ei välttämättä tajua itse mistä sitä apua saisi, tai ylipäätään, että on sekaisin.

Ap:n pitäisi nyt soittaa vaikka terveyskeskukseen ja kysyä mitä tehdä, kun tuttava tarvitsee selvästi apua. Kauheaa ajatella poliisia ensimmäisenä tuollaisessa tilanteessa. Tyyppi hoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin tuhannen taalan kysymys ap:n luonteella

Miksi muuten menit ystäväpalveluun?

Siitä sai todennäköisesti rahaa.

Joku ei osu kohdalleen tuon ystäväpalvelun ja tänhetkisen suhtautumisen välillä.

Vierailija
4/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielessä hyvä ajatus, että niillä on mahdollisuus käydä tarkistamassa onko tyyppi kunnossa ja toimittaa tarvittaessa hoitoon.

Vierailija
5/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei osu kohdalleen tuon ystäväpalvelun ja tänhetkisen suhtautumisen välillä.

Vierailija
6/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

empatiakyvyttömyys eivät oikein miehen kuupassa natsaa.

23

Vierailija
7/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse seuran tarpeessa silloin kun olin just jäänyt työttömäksi ja oli ylimääräistä aikaa kun en osannut vain olla.

Nyt olen edelleen työttömänä, mutta ei ole enää ylimääräistä aikaa eikä kiinnostusta olla edes omien kavereiden kanssa. Olen jo tottunut joutenoloon ja haluan olla yksin ja rauhassa.

Enkä alkaisi nytkään "ystäväksi" sellaiselle hullulle, joka tarvitsee sairaalahoitoa eikä kahvihetkiä.

Ei vapaaehtoistyö voi korvata sitä että mielenterveyspalveluja leikataan. Ja jos ystäväpalvelu ei anna työnohjausta ja kouluta tällaisia tilanteita varten, niin en ole millään lailla vastuussa sairaan ihmisen mielenliikkeistä. ap

Vierailija
8/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet enää ole ko. toiminnassa mukana, eikä sinulle siis enää saa soitella niissä asioissa. ota yhteyttä myös sinne toimistoon ja kerro soitteluista.

Vierailija
9/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole millään lailla vastuussa sairaan ihmisen mielenliikkeistä. ap

Jos suomalaisten asenteet kanssaihmisiään kohtaan on tätä, niin ei ihme, että yleinen pahoinvointi, koulukieusaaminen, masennus yms. lisääntyy. Jospa vähän useampi olisi välittänyt niistä pahoinvoivista kouluampujista, niin moni asia voisi olla toisin.

Tässä nyt ei varmaan ampumisvälikohtauksen uhkaa, mutta sairas ihminen, joka tarvitsee hoitoa. Sitäpaitsi se lakkaa soittamasta sulle, kun harhat saadaan pois, siitä on sullekin hyötyä.

Vierailija
10/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku soittaisi sulle että on kaatunut kotona eikä pääse ylös, voitko auttaa, tai että heräsin halvaantuneena, voitko auttaa, mitä tekisit ap?

Mistä vetoa, että et löisi luuria korvaan sille ihmiselle 26 kertaa. Mutta kun on kyse mt-sairaudesta, jonka OIREISIIN KUULUU TODELLISUUDENTAJUN JA SAIRAUDENTUNNON PUUTTUMINEN, niin sulla on oikeus olla auttamatta?

Melkein tässä epäilee, että itseltäsikin puuttuu joku ruuvi. Ainakin se empatiaruuvi.

Vierailija
11/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin elämä on selviytymistaistelua. En ala tukikepiksi enää kellekään muulle, ei sillä taivaspaikkaansa lunasta. Se hullu tajusi onneksi lopettaa soittelun kun en enää vastannut, enkä läpännyt luuria korvaan. Annoin vaan puhelimen täristä äänettömällä aikansa kaapissa.

Vierailija
12/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoittaisin viranomaistahoille tästä "sairaasta" ihmisestä muuten asiaan enää puuttumatta. Älä vastaa soittoihin.

Jos hän sattuisi saamaan asianmukaista hoitoa, olisi sinullakin hyvä olo siitä että olet edes jotenkin tuonut apua ja helpotusta vaikeaan tilanteeseen.

Vierailija
13/32 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinunkin pitäisi hankkia apua empatiakyvyn puutteeseen, itseesi käpertymiseen ja synkistelyyn. Ole sen verran selkärankainen, että otat yhteyttä tahoon, jota kautta "hullun" sait riesaksesi. Ehkä he löytävät hänelle todellisen ystävän tai muun tarpeellisen avun. Näin sinäkin pääset viettämään kiireistä työttömän arkeasi ilman puhelinterroria.

Vierailija
14/32 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen yksin asuva kaksisuuntainen mielen häiriötä sairastava nainen ja mies ei pysty kuin kännissä kohdata minun vaikeuteni kun vielä asoissa painaa velkasaneeraukseen anominen minusta tuntuu, että ei ole ihmisarvoista elämää.

Minä ölin päiväsairaalassa nokialla mutta en saanut olla kuin 3 viikkoa koska sossu ei maksanut kuin sen ajan. Mielestäni kaikki asiat jäivät kesken, koska olen ollut liian kauan hoidossa. EI se saisi katsoa kuinka pitkään olen ollut hoidossa vaan miten saan käsiteltyä itseni kanssa

Vierailija
15/32 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ilmoitat asiasta poliisille, joka voi jututtaa soittajaa.

Vierailija
16/32 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole aikaa alkaa kuunnella skitsofreenikon harhoja kun se on pelkkää yksinpuhelua. Hän ei reagoi vaikka hänelle ole yrittänyt jutella, höpisee vaan omiaan.

En halua rangaistusta, vaan sen että hän jättää minut rauhaan. En ole enää mukana ystävätoiminnassa, jonka kautta hän tuli ns. "asiakkaakseni".

Vierailija
17/32 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi vaihtaa numeroa ja pitää sitä salaisena. Jos vastapuolella on sairas henkilö joka ei ymmärrä, älä soita kieltoa. Tuskin hän lopettaa vaikka poliisille tekisit rikosilmoituksen. Toki senkin voit tehdä jos haluat.

Vierailija
18/32 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tämän hullun naisen tukihenkilö, mutta nyt ei ole kertakaikkiaan virtaa mihinkään sellaiseen enkä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä, varsinkaan kun en ole tavannutkaan häntä kun 1 kerran ja siitäkin on aikaa jo 5 vuotta.

Vierailija
19/32 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitteluiden takia vaihtamaan. Onneksi soittelu on kausittaista ja yleensä loppuu siihen kun vaihdan muutaman sanan puhelimessa ja sanon että nyt on sori liian kiire puhua. Mutta nyt alkaa mennä jo yli kun soittaa jo 26. kertaa tänään ja tähän aikaan.

Vierailija
20/32 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtasella, Martta puhelimessa. Sitten kun se kysyy sinua niin sano että tämä on Martta.