Paljonkohan neljään lapseen menee kuukaudessa rahaa?
Kierrätettäisiin, syötäisiin edullisesti jne. Olemme pienituloisia, mutta ehkä silti voisi olla varaa...
t. yhden lapsen mama, jolla ehkä toiveissa 4 tenavaa
Kommentit (5)
ruokaan ja muihin tarpeellisiin tarvikkeisiin, siihen vielä ehkä parisataa päälle harrastukset ym. Lapsilisät neljästä 500 euroa.
varmasti vaihtamaan, jos niin se tuo lisä menoja, ruokaan ym voit laskea minimissään noin 500 euroa, päivähoitomaksut á noin 200 euroa, harrastusmenot varmaan vuodessa noin 1000, vaatteet jakaantuu meillä vuositasolla noin 1 000 - 1 600 euron väliin, lukiolaisen kirjat noin 1 000 per vuosi... bussiliput syksy 150 euroa, (käy toisella paikkakunnalla) eli kyllä niihin uppoaa varsinkin kun kasvavat, pienenä vähemmän isona enmmän.
Meillä on neljä lasta ja se tarkoittaa sitä, että jotain täytyy jättää tästä elämästä väliin. Meillä se jotain on ulkomaanmatkat, ainakin tässä elämänvaiheessa, ja kaikki kallis tekniikkka, merkkivaatteet, trendilelut jne. Ilman niitäkin tulee hyvin toimeen.
mistä roikkuu;)
Meillä 5 lasta ja vanhin 9v joten teineistä ei ole vielä kokemusta.
Itse olen kotihoidontuella. mies tienaa n 3700e bruttona. Asumme okt:ssa n 180m2, pienemmässäkin vois asua.
Lainanlyhennnys on 600e/kk. alunperin oli 100 000 lainaa. Nyt maksettu 6 vuotta pois.
Elämiseen jää hyvin rahaa.
Minä en käy juurikaan kirppiksillä. Pyrin ostamaan laadukasta vaatetta ja tavaraa jota voi kierrättää lapselta toiselle. esim: suksi, luistimia, talvitakkeja, jotakin kenkiä, juhlavaatetta. Myös laadukkaita arkivaatteitakin pystyy kierrättämään.
Meillä menee ruokaan ja vaippoihin n600e-700e/kk
Pyykinpesu ja astianpesuaineet mies tuo työpaikalta.
vanhan mummonmarkkamillin. Siis ikävuodet 0 - 18.
Eli neljä vanhaa milliä maksaa neljä lasta.
Ja tietenkin paljon tulomenetyksiä, koska vanhemmille tulee äitiys-, vanhempain- ja hoitovapaita.