Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa että tämä lahjamäärä riittää jo!

Vierailija
04.12.2009 |

Topputelkaas nyt tätä mammaa.. Yllättäen joululahjoista on kyse..

Meillä lapset 4 ja 1 vuotiaat saavat sukulaisilta ja kummeilta neljä lahjaa ja meiltä vanhemmilta on nyt ostettuna 3 lahjaa eli yhteensä seitsemän pakettia. Lahjat olen ostanut pitkin syksyä kun on ollut aleja ja tarjouksia ja ovat valmiiksi laitettuina ( Olen näitä varhainen lintu madon löytää- tyyppejä, kaikki aina ajoissa valmiina...)

Olen vaan niin toivoton jouluihminen että nyt kun veronpalautukset tuli niin tekisi mieli lähteä yksin kaupunkiin vielä lahjoja ostamaan. Vaikka pitäisi varmaan laittaa rahaa säästöön kun hoitovapaalla olen ja kituuttamista on vielä kuukausikaupalla edessä.

Musta on vaan ihanaa laittaa kaikkea lapsille, suvun kesken aikuiset ei ole vuosiin ostaneet mitään toisilleen yhteisestä päätöksestä ja miehen kanssa laitettaan muutama hyödyllinen paketti toisillemme.

Joten topputelkaas mua, etten huomenna ampaise kaupungille ja jätä lapsia pikkujoulujen jälkeistä päivää potevan isän kanssa kotimiehiksi:/

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin rohkaisen lähtemään huomenna ostoksille :)

Vierailija
2/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienet vaan..tai pari pakettia. Lahjoja on ihana ostaa=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on vain kerran vuodessa...

Vierailija
4/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kuuntele edellisiä joilla luottokortti paukkuu ja toivovat samaa muille. Lapsesi ovat niin pieniä, että jos lahjoja liikaa tulee ähky eivätkä osaa nauttia niistä ollenkaan.

Anna isommalle paras joululahja, pelatkaa yhdessä, piirrelkää yhdessä jne

Säästä veronpalautukset alennusmyynteihin.

Vierailija
5/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi löytyi muitakin lahjojen ostamisesta tykkääviä:)

Tässä on vaan sellainen mutta vielä että anoppini joka on muuten oikein ihana ihminen, katselee jouluna vähän karsaasti lahjamäärää.. Tuntuu että viime jouluna lahjojen osto lähti vähän lapasesta..

Mutta meillä lahjoihin ei mene rahallisesti mitään älytöntä määrää(kai?) sillä ostelen aina pitkin vuotta lahjoja, olen kaupan alalla töissä, muistan ulkoa meidän kotikaupungin markettien ja tavaratalojen kaikenlaiset 3+1 ja mammuttimarkkinat, ja näitä hyödyntelen sitten vuoden varrella

Olemme miehen kanssa molemmat sellaisista kodeista joissa ei paljon muotivaatteita ja kalliita lahjoja herunut, ehkäpä siksi lapsille tulee ostettua paljon ja kaikenlaista, tuleekohan tässä jotenkin kompensoitua omia lapsuuden jouluja??

Vierailija
6/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilini ei koskaan ole käynyt miinuksella ja luotolla ostan vain erittäin harvoin. En ainakaan joululahjoja=)

Ap vaikuttaa kyllä ihan fiksulta rahankäyttäjältä, joten tuskin hän ruokarahoja lahjoihin törsää. Että antaa palaa vaan!

Nro3

Vierailija
7/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten ei tule kuin tyytymättömiä kakaroita, joille ei riitä mikään. Av:lla näitä piisaa ja muutaman vuoden kulutta kyseiset mammat ovat täällä itkemässä, kun murrosikäiset eivät tajua tavaramaailman rajoja.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
8/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo leluvuori on niin suhteellinen käsite.. jollekin tuo lahjamäärä on jo kauhistus ja toisille vasta alkupalat...

Täytyy vielä kommentoida että meillä pidetään leluista hyvää huolta, kaikilla on omat säilytyspaikat ja tällä tavoin opetan lapsille että lelut ovat arvokkaita ja niitä pitää käsitellä nätisti.

Meiltä lähtee kiertoon ja kirppareille siistejä leluja, en siis todellakaan jemmaa kaikkia vuosien saatossa tulleita leluja kaappeiin ja huoneen nurkkin, vaikka lapsilla leluja onkin, hämmästyisitte kun näkisitte kuinka lastenhuoneissa on tilaa.

Ja kun ostaa laadukkaita a lapsen iäelle sopivia leluja halvan muovikrääsän sijasta, kas, ne säilyvät ehjänä ja niillä leikkii vielä moni muukin senjälkeen kun ne meiltä lähtee eteenpäin.

32+36

,74

=8

Vierailija
9/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias pääsi näppikseen käsiksi...

Vierailija
10/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miehen kanssa molemmat sellaisista kodeista joissa ei paljon muotivaatteita ja kalliita lahjoja herunut, ehkäpä siksi lapsille tulee ostettua paljon ja kaikenlaista, tuleekohan tässä jotenkin kompensoitua omia lapsuuden jouluja??

[/quote]

mutta muistelemme ilolla lapsuuden jouluja jolloin vanhemmat ehtivät työkiireiltään pelata ja touhuta meidän kanssamme. Lahjoja oli vähän, mutta joulu oli parasta aikaa vuodessa.

Vierailija
11/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän jouluissa todellakaan moittimista ollut, kivoja ja lämminhenkisiä jouluja oli sekä minun ja mieheni perheissä.

Muistan yhden luokkatoverini koulu- ajoilta joka osasi pikkuveljensä kanssa markalleen sanoa, millä summalla olivat saaneet lahjoja ja hän sitten ihmetteli että miten olin saanut niin "vähällä" lahjoja;)

Vierailija
12/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt raha polttelee taskussa ja ei millään voi säästää niin mikäs siinä. Ihmettelen tuota ehdoin tahdoin tuhlaamista. Shoppailua pidetään harrastuksena ???? HALOO. Kyllä on nykybimbojen elämä tylsää. Hyväksyn järkevän määrän lahjoja, mutta tuo kilpavarustelu ja täällä sivuilla sillä leveily osoittaa vain idiotismia. Saahan ne rahat tuhlattua ihan miten vain, vaikka lainarahalla ostetulla mersulla. Ei rahan tuhlaaminen mikään taito ole :)

Vierailija
13/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat yhdet n.20e lahjat per nenä meiltä vanhemmilta ja sukulaisilta yhdet omat lahjat ja yhden yhteisen, eli 2,5 lahjaa per lapsi ja musta se on sopivasti. Ehtivät leikkiä jokaisella.

Vierailija
14/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille kaikille olen ajatellut hankkia 10 pakettia...mutta,mutta...niissä paketeissa ei kaikissa ole leluja...itse asiassa ehkä 2- 3 lelua ja sitten on ihan muuta käyttötavaraa...pikkuhousuja, suihkusaippuaa, pyyhe, kirja jne. Musta on vaan niin ihana ostaa lahjoja! Ja lapsistahan on NIIN kiva avata paketteja =) Eli meillä ei ole todellakaan monen sadan euron paketteja...ja luottokorttia en omista. Paketeista löytyy kaikkea pientä kivaa. Ja meidän lapset on tottunu tähän. Tiedän, että 5 v:ni on esim. ihan onnessaan uudesta Star Wars - pyyhkeestään =)

Vierailija
15/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä mielestäsi on järkevä määrä lahjoja?

Toiseksi en varmaan maininnut missään kohtaa että ostelisiin lainarahalla, ihan käypäsellä pankkikortilla Ja ei tuo raha nyt niin kovasti polttele etteikö sitä voisi sinne pankkitilillekin jättää, edellisten säästöjen lisäksi.

Teenkö mielestäsi jotain totaalisen väärin jos hyvin suunnittelemalla saa ostettua samalla rahalla vaikka 5 lahjaa kahden sijaan? Kilpavarustelua?

Mielestäni se on vain hyvää rahankäytön suunnittelua. Kyse olikin lähinnä siitä että kun kaikki on jo valmiina kuinka vastustaa kiusausta lähteä kauppaan tässä vaiheessa kun moni muu tuskailee lahjojen ostoa ja rahojen riittävyyttä...

Tarkoituksena ei ollut leveillä, jos olisin niin halunnut tehdä, niin olisin laittanut kaikki lahjat listaan hintatietoineen.

Niin ja bimboa musta ei saa tekemälläkään, huomaat sen jos tarkemmin luet vielä kirjoittamani tekstit, sori, mukavat perjantai-illan jatkot sinulle

Vierailija
16/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta jos mielesi tekee! Meillä aika samanikäiset lapset ja laskin juuri että molemmille olen ostanut 10 lahjaa ja lisäksi on 5 yhteistä. Jotain pientä meinaan vielä ostaa. Lisäski tulee sitten vielä sukulaisten lahjat.

Meillä kyllä kasvatetaan ihan muilla keinoilla kuin joululahjoilla!

Vierailija
17/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamaan huomenna. Meillä on ihan samanikäset lapset, en ole laskenut montako pakettia olen jo ostanut. Ehkä 5-6 per nenä, ja huomenna haen muutaman lisää.

Olen saanut lapsena lahjoja itsekin ja musta on ihanaa lapsille ostaa.

Vierailija
18/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee niin mukava mieli kun saa ostella kaikkea kivaa!

ja ostaahan nyt pitää, ne joilla on varaa niin kukluttamaan! kyytiä lamalle! toki mieluiten kannatetaan pieniä putiikkeja, käsityötä, kotimaista, luomua jne.

ja ainahan voi ostaa jotain hyödyllistä mutta samalla astetta tavanomaista kivempaa. eli jotain mitä joka tapauksessa tulisi ostaa mutta nyt vaan joulun kunniaksi "extrana"

vaikka luomunameja, virkatut lapaset/pipo/kaulaliina setti, marimekon pussilakanat...

jos ei "kehtaa" enää lisää leuja ostella!

Vierailija
19/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettakaa vaan lapset materialisteiksi

-ja maapallo kiittää!

Vierailija
20/22 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään, lapset materialisteiksi. Kaikki huomenna ostamaan! kivaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi