Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveena maalle muutto ja vanha omakotitalo. Mitä seutua suosittelet?

Vierailija
03.12.2009 |

Työt ovat pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat puutalot maaseudulla voivat vaihella 200-400 te iän, kunnon, sijainnin ja koon perusteella.

Sopivia alueita voisi löytyä Porvoon länsipuolelta: kaupungin alueella esim. Hornhattula ja Haikkoo ovat uusia omakotitaloalueita (Näsi vanhempia puutaloja), maaseudulta sitten Mustijoki, Saksala, Tyysteri yms. voivat olla kivoja alueita. Saaristomaisempaa maisemaa löytyy Porvoon itäpuolelta esim. Tarkkinen, Vessö, Voolahti, Pellinki. Mutta täältä alkaa olla jo aika pitkä matka pääkaupunkiseudulle, kun tiet ovat sitten pieniä ja mutkikkaita.

Ihanat vanhat puutaloalueet ovat myös Porvoossa Myllymäki, Pappilanmäki, Pappilanpelto, Pihlajatien alue ja osat Tarmolasta.

Vierailija
22/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenkylä liikenneyhteyksien kannalta paras pala Pernajaa.

2010 Pernaja liitetään Loviisaan, mutta kilometrejä se ei onneksi lisää ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Oikotietä. Uudehkot maksaa n.250 000€

ap

Vierailija
24/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehyskunnissa on eläminen kalliimpaa, ankeampaa ja vaivalloisempaa

Kerro nyt kun aloitit että mitenköhän mun elämä on ankeaa tai vaivalloista?

Sun elämästäsi en tiedä mutta kerronkin omasta elämästäni ja oman mielipiteeni.

Bussit ei kulje, molemmilla pitää olla omat autot, palvelut ovat kaukana, hankalasti ja jopa huonosti järjestettyjä, ei ole kauppoja, pitää lähteä vaateostoksille esim aina kauemmas isompaan kaupunkiin. Asunnot kuitenkin jopa kalliimpia kuin pk-seudulla, erityisesti vähän paremmat sellaiset. Harrastuksien perässä pitää myös ajaa pitkiä matkoja. Työpaikkoija ei ole lähellä, työmatkat pitkiä.

Kyllähän siellä halvemmallakin pystyy elämään mutta jos on tottunut helsinkiläiseen helppouteen ja elinmukavuuteen, niin kyllä kehyskuntiin muuttamisen negatiiviset puolet voivat tulla ikävänä yllärinä.

Vierailija
25/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalta, mutta mua vaivaa se ajatus, että joutuisin jättämään pienet koululaiseni sinne 40-70 kilsan päähän maalle ihan keskenään, kun lähdemme miehen kanssa työpaikoillemme Vantaalle ja Helsinkiin. Nyt on miehen työmatka 7 km ja iskä pääsee tarvittaessa paikalle muutamassa minuutissa, jos vaikka tulee tarvetta lähteä päivystykseen tai jotain tapahtuu. Jos ei paikkakunnalta tunne ketään...Musta se olisi heitteillejättö.

Kannattaa ennen muuttoajatusta miettiä sitäkin, että miten lapset siellä keskenään pärjää. Jos ei ole mitään turvaverkkoja paikkakunnalla. Itse oli ainakin lapsena kiva, kun äiti oli töissä kilsan päässä. Jos jäi avaimet kotiin tai muuta ikävää, äiskä pääsi hätiin.

Vierailija
26/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan kaikki Nurmijärveläiset. Samaa mieltä olen Klaukkalasta.

Muutenkin kunta hoitaa asiat perssilmällä...

Tänne ei kannata muuttaa!

t.toinen nurmijärveläinen

Vierailija
27/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalta, mutta mua vaivaa se ajatus, että joutuisin jättämään pienet koululaiseni sinne 40-70 kilsan päähän maalle ihan keskenään, kun lähdemme miehen kanssa työpaikoillemme Vantaalle ja Helsinkiin. Nyt on miehen työmatka 7 km ja iskä pääsee tarvittaessa paikalle muutamassa minuutissa, jos vaikka tulee tarvetta lähteä päivystykseen tai jotain tapahtuu. Jos ei paikkakunnalta tunne ketään...Musta se olisi heitteillejättö.

Kannattaa ennen muuttoajatusta miettiä sitäkin, että miten lapset siellä keskenään pärjää. Jos ei ole mitään turvaverkkoja paikkakunnalla. Itse oli ainakin lapsena kiva, kun äiti oli töissä kilsan päässä. Jos jäi avaimet kotiin tai muuta ikävää, äiskä pääsi hätiin.

Vierailija
28/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat meren rannalla ja siedettävällä etäisyydellä pääkaupunkiseudusta.

Itsekin maalla kaipasin lähinnä katuvaloja. Siellä pimeydessä ei oikein ulkona voinut tehdä mitään.

Toinen on tosiaan noiden lasten kanssa. Esim. aamupäiväkerhoja on harvassa ja lasten pitää käpötellä koulukyydille/bussille. Ja 10v kolmasluokkalainen on vielä pieni, eikä heille enää ole iltapäiväkerhoakaan. Paras tosiaan olisi jos maalta löytyisi jonkinlainen turvaverkko lapselle (vaikka naapurin isäntä tms.) jolta pyytää apua jos tarvitsee.

Vierailija
29/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isnäsiin ajaa kai nopeimmin, kun jatkaa moottoritietä Porvoon ohi. Porvoosta varmaan n. 15 min autolla.

Sitten on myös Epoo, Tolkkinen, Emäsalo, Hamari (satama ihan siinä edessä).

Vierailija
30/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämästäsi en tiedä mutta kerronkin omasta elämästäni ja oman mielipiteeni. Bussit ei kulje, molemmilla pitää olla omat autot, palvelut ovat kaukana, hankalasti ja jopa huonosti järjestettyjä, ei ole kauppoja, pitää lähteä vaateostoksille esim aina kauemmas isompaan kaupunkiin. Asunnot kuitenkin jopa kalliimpia kuin pk-seudulla, erityisesti vähän paremmat sellaiset. Harrastuksien perässä pitää myös ajaa pitkiä matkoja. Työpaikkoija ei ole lähellä, työmatkat pitkiä. Kyllähän siellä halvemmallakin pystyy elämään mutta jos on tottunut helsinkiläiseen helppouteen ja elinmukavuuteen, niin kyllä kehyskuntiin muuttamisen negatiiviset puolet voivat tulla ikävänä yllärinä.

En jaksa sen enempää tätä kuin että, ei kaikki asu uusilla alueilla jossain pellon keskellä. Täällä on keskuksia ja niissä tarvittavat palvelut. Edes kahta autoa ei välttämättä tarvitse.

Vierailija
31/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämästäsi en tiedä mutta kerronkin omasta elämästäni ja oman mielipiteeni.

Bussit ei kulje, molemmilla pitää olla omat autot, palvelut ovat kaukana, hankalasti ja jopa huonosti järjestettyjä, ei ole kauppoja, pitää lähteä vaateostoksille esim aina kauemmas isompaan kaupunkiin. Asunnot kuitenkin jopa kalliimpia kuin pk-seudulla, erityisesti vähän paremmat sellaiset. Harrastuksien perässä pitää myös ajaa pitkiä matkoja. Työpaikkoija ei ole lähellä, työmatkat pitkiä.

Kyllähän siellä halvemmallakin pystyy elämään mutta jos on tottunut helsinkiläiseen helppouteen ja elinmukavuuteen, niin kyllä kehyskuntiin muuttamisen negatiiviset puolet voivat tulla ikävänä yllärinä.

kivalla tontilla, ala-asteelle matkaa 80m, tarhaan 150m, lähikauppaan 1km (Citymarket) ja junalle 2km, keskustaan 2,5km. En koe kauhean hankalana noita matkoja kulkea. Junalla pääsee Helsinkiin puolessa tunnissa, oma työmatka kestää ovelta ovelle 20 minuuttia. Ja talo tontteineen maksoi taatusti vähemmän kuin olisi helsingissä tullut maksamaan, eikä samanlaista sijaintia olisi saanut. Kaikille se helsinki ei ole niin tärkeä, että sinne pitäisi päästä.

Vierailija
32/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä kaikki lapset ja aikuiset tunnetaan nimeltä ja kiusaamistakin on siksi vähemmän.

Vierailija
33/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämästäsi en tiedä mutta kerronkin omasta elämästäni ja oman mielipiteeni. Bussit ei kulje, molemmilla pitää olla omat autot, palvelut ovat kaukana, hankalasti ja jopa huonosti järjestettyjä, ei ole kauppoja, pitää lähteä vaateostoksille esim aina kauemmas isompaan kaupunkiin. Asunnot kuitenkin jopa kalliimpia kuin pk-seudulla, erityisesti vähän paremmat sellaiset. Harrastuksien perässä pitää myös ajaa pitkiä matkoja. Työpaikkoija ei ole lähellä, työmatkat pitkiä. Kyllähän siellä halvemmallakin pystyy elämään mutta jos on tottunut helsinkiläiseen helppouteen ja elinmukavuuteen, niin kyllä kehyskuntiin muuttamisen negatiiviset puolet voivat tulla ikävänä yllärinä.

En jaksa sen enempää tätä kuin että, ei kaikki asu uusilla alueilla jossain pellon keskellä. Täällä on keskuksia ja niissä tarvittavat palvelut. Edes kahta autoa ei välttämättä tarvitse.

Mä EN SUOSITTELE muuttoa mutta jokainen saa tietysti tehdä ihan just niin kuin tahtoo. Käsittäkseni tässä ketjussa kysyttiin mielipiteitä, mun mielestäni kehyskunnissa on hankalampaa asua.

Vierailija
34/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä kaikki lapset ja aikuiset tunnetaan nimeltä ja kiusaamistakin on siksi vähemmän.

Ja sitten opettajat vielä kirkkain silmin selostavat, ettei heillä kiusataan ketään.

Vierailija
35/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä EN SUOSITTELE muuttoa mutta jokainen saa tietysti tehdä ihan just niin kuin tahtoo. Käsittäkseni tässä ketjussa kysyttiin mielipiteitä, mun mielestäni kehyskunnissa on hankalampaa asua.

Vierailija
36/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
37/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaistaloja naapureina? Kuinka lähellä saa olla muuta asutusta?

Maaseudun käsitekin vaihtelee eri ihmisillä. Mitä alueella pitää olla? Katuvalot? Teiden talvikunnossapito? Kauppa? Posti?

Helpompi vastata jos tietää, haluatteko vain asua väljästi vanhassa talossa Helsingin ulkopuolella vai oikeasti maaseudulla.

Vierailija
38/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta siitä, enkä nyt ihan minnen tahansa muuttaisi. Ulkopuolisen ion vaikea jonnekin ihan maasutukylään pästä mukaan. Itse asuin lapsuuteni malla, tosin sukumme oli siellä asunut "aina" 1500-luvulta alkaen, mutta nää huomiot lähinnä alueelle muuttaneista. Ja kyläkouluist alen eri mieltä, Olin onnellinen vaihdosta isoon kouluun kaupunkiin.

Vierailija
39/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehyskuntaan muutto oli mun elämäni huonoin päätös.

Vierailija
40/44 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi