Haaveena maalle muutto ja vanha omakotitalo. Mitä seutua suosittelet?
Kommentit (44)
Vantaalta, mutta mua vaivaa se ajatus, että joutuisin jättämään pienet koululaiseni sinne 40-70 kilsan päähän maalle ihan keskenään, kun lähdemme miehen kanssa työpaikoillemme Vantaalle ja Helsinkiin. Nyt on miehen työmatka 7 km ja iskä pääsee tarvittaessa paikalle muutamassa minuutissa, jos vaikka tulee tarvetta lähteä päivystykseen tai jotain tapahtuu. Jos ei paikkakunnalta tunne ketään...Musta se olisi heitteillejättö. Kannattaa ennen muuttoajatusta miettiä sitäkin, että miten lapset siellä keskenään pärjää. Jos ei ole mitään turvaverkkoja paikkakunnalla. Itse oli ainakin lapsena kiva, kun äiti oli töissä kilsan päässä. Jos jäi avaimet kotiin tai muuta ikävää, äiskä pääsi hätiin.
Eiköhän kirjoittaja tarkoita vähän isompia lapsia tyyliin 7-12-vuotiaita, jotka usein ovat kotona iltapäivisin? Minustakin olisi ikävä jättää lapsia yksinään niin kauaksi omalta työpaikalta. Eihän sitä ehdi edes paikalle jos jotain sattuu!
mitä juna-asemia on siedettävän matkan päässä pk-seudulta. Sitten alatte kartoittaa, millaisia taloja niiden lähiympäristössä noin 2-3 km säteellä on myynnissä.
Kun valitsette alueen, jolta pääsette kätevästi pyörällä, autolla tai bussilla juna-asemalle, voi olla ettei työmatka-aika pitene juurikaan pk-seudun sisäisestä. Itse olen todella tyytyväinen, kun nykyään kuljen junalla keskustaan, eikä tartte seistä ruuhkissa. Bussiyhteyden varaan en jättäytyisi.
Miksei se Mäntsälä siinä mielessä olisikin sopiva. Jostain Riihimäen ja ehkä Hämeenlinnankin ympäristöstä katselisin myös - silloin voi käyttää IC-junaa.
Ne asutaan Nurmijärven Kirkonkylällä ja toinen käy Vantaalla töissä ja toinen Helsingin keskustassa.
Meillä on vanha talo ja lääniä ympärillä, kylälle 3km.
Työmatka Vantaalle kestää 25min. Ja Helsinkiin 40min.
Juna ei kulje.
T. Nurmijärveläinen
Madonnakin vieraili Pernajassa vapaapäivänään ;-)
Esm. Koskenkylästä ajaa Hki:iin motaria 45min-1h.
Alueella paljon kartanoita, vanhoja idyllisiä omakotitaloja ja hyvät tieyhteydet.
Anteeksi nyt vaan kaikki Nurmijärveläiset. Samaa mieltä olen Klaukkalasta.
kehyskunnissa on eläminen kalliimpaa, ankeampaa ja vaivalloisempaa
Tykkäämme veneillä. Minkähintaisia talot ovat tuolla Porvoo Pernaja Loviisa suunnalla?
olisi kalliimpaa, vaivalloisempaa tai ankeampaa? takana 5v kehyskunnassa asumista ja voin todeta etten ole kokenut mitään noista, päinvastoin. esimerkiksi Helsinkiin en muuttaisi vaikka pääsisin ilmaiseksi ja työpaikkakin on nykyään onneksi muualta.
Kerro nyt kun aloitit että mitenköhän mun elämä on ankeaa tai vaivalloista?
Pernajassa jo ihan kohtuuhintaista ja Loviisassa halpaa. Katso Oikotiestä niin näet.
Loviisasta saa upeita taloja 500 - 600 000:lla, mutta Loviisasta en ainakaan minä enää jaksaisi kulkea joka päivä Helsinkiin, max Itäkeskukseen.
Meren läheisyys nostaa hintaa välittömästi.
Porvoo-Pernaja-Loviisa on kulkuyhteyksien kannalta aika huono suunta, jos pitää päivittäin käydä pk-seudulla töissä.
asuntojen hinnat löytyy oikotieltä.
Mun mielestä on tosi miellyttävää asua Helsingin ulkopuolella ja käydä Helsingissä töissä.
Jos olisin aina Helsingin hälinässä tulisin hulluksi. Nyt voin kotona huokaista, kuunnella linnunlaulua, nähdä tähdet ja kääntää kasvimaata : )
esimerkiksi Lohjan järvellä on kyllä aivan mahtavaa veneillä.
Olen maalta kotoisin mutta asuin välillä kaupungissa ja vähän taajamasakin. Nyt asumme jo 6 vuotta maalla ja kyllä tämä pimeys on minutkin yllättänyt! En muistanut lapsuudestani että nämä talvi-illat ovat NÄIN pimeitä. Tosiaankaan ulos ei ole menemistä klo 16-17 jälkeen. Pihavalot meillä tietty on... mutta mitä muutamat valot auttavat ja mitä siellä pimeässä tekisi? Meidänkin pitää sitten taskulamppujen avulla tarpoa 500 metriä lähimmälle tielle jossa katuvalot ja nehän auttavat kyllä PALJON!
Pimeys tosiaan rajoittaa eniten. Kaupungissa tai lähiössä voi mennä ulos talvi-iltoinakin koska näkee eteensä...