onko 5 euroa/lapsi ok rahakeräykseksi opettajalle?
Joululahjasta siis kyse, asumme Espoossa. Luokallamme joku ehdotti 5 euroa / lapsi, sekä opettajalle että avustajalle. Sitten annettaisiin lahjakortti ja lisäksi lasten itse tekemät kortit.
Miten te muistatte opettajaa? Minulle tuo summa sopii, avustajan osalta vähän mietityttää. Meillä esikoinen kyseessä, joten ei ole kokemusta minkälaisia lahjoja opeille annetaan. En haluaisi olla lahjavaatimuksia nostamassakaan.
Miten voisi hoitaa sen, jos jollakin ei ole varaa maksaa tai ei halua tällaiseen osallistua? Jos on montakin lasta ja joka opeille kymppi, niistäkin kertyy summaa...
Kommentit (27)
Aineenopettaja minäkin, joten en tiedä odottaako luokanopet enemmän, että saavat jotain, mutta aineenopettajana minäkään en koskaan saanut lahjoja. Mutta tosiaan oli kyllä hauska luokka yksikin, kun toivat omenan, kun niillä oli varmaan ollut omenoita ruualla tai keittiössä.
mutta jos sitä jossain on "pakko" olla, niin mun mielestä sellaisissa harrastuksissa, missä vetäjä tekee hommaa pelkillä matkakuluilla, eikä siis saa mitään palkkaa tai muuta korvausta. Silloin on oikeesti ihan paikallaan osoittaa, että sitä ilmaistyötä arvostetaan eikä pidetä vain itsestäänselvyytenä.
Siis MIKSI opettajalle pitäisi ostaa joku lahja?!?! Opettajat saavat palkkaa työstään. Eihän lääkärillekään viedä lahjaa, tai hoitajalle! Tai paskakuskillekaan! Vai lahjotaanko nykyään kaikki?! Lapsen tekemä joulukortti on aivan tarpeeksi hyvä "lahja" opettajalle!
t: opettajan lapsi.
1-2 euroa sopiva, jos pitää kerätä. En itse ikinä maksaisi tuollaista summaa. t. yksi ope
jos se näkee lasta 200 päivää vuodessa.
Mutta ei tosiaan opettajat yleensä mitään lahjoja varsinaisesti odota. Mutta voihan ope hölmistynytkin olla, jos on aina lahjan saanut, ja nyt yhtkäkkiä ei saakaan. Niin siinä jää miettimään, että onko vanhemmat suuttuneet jostain.
Mutta ton epätietoisuuden välttää kyllä sillä, jos muistaa opettajaa jollain aineettomalla lahjalla. Jos vanhemmat kirjoittais runon kouluvuodesta tai luokan oppilaista, niin se olisi aivan mahtava osoitus vanhempien yhteistyöhengestä, ja lämmittäisi opettajaa varmaan enemmän kuin se kuppisarja tai jumppapallo.
kallita lahjoja? Minusta opettajana tuommoinen olisi aika kiusallista. Lahjoina mieltä lämmittäisivät lasten itse tekemät kortit yms.
vallitsee nykyään kaikkialla!!!Mihin ikinä itse osallistut tai lapsi osallistuu niin joka paikkaan kerätään rahaa opettajalle, vetäjille, avustajille jne...ja tietty kaksi kertaa vuodessa...huh huh! Ja jos kieltäydyt niin ei kuulemma pitäisi lapsiakaan tehdä, kun on niin köyhä...huokaus...