Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos menet äitisi luo jouluksi, vaaditaanko sinua sinne myös joulusiivoihin?

Vierailija
02.12.2009 |

Menemme aattona vanhempieni luo. Lähdemme pois joulupäivänä. Tänään äiti soitti ja kysyi, koska tulen hänen kanssaan siivoamaan jouluksi.

Onko tämä "normaalia" vai olenko nyt suoraan sanoen vittuuntunut turhasta?

a) äitini tekisi siivot ja lootat ihan yhtälailla, menimme sinne tai emme.

b) haluamme laittaa myös oman kotimme joulukuntoon ja paistaa ainakin kinkun

c) meillä nelihenkinen perhe, mies töissä ja minä kotona, äitini on koko joulukuun vapaalla töistä.....

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä meen ihan omasta tahdosta ja on ollut tapana, että mennään jo edellisenä iltana yöksi ja siinä illan aikana pilkon rosollijutut valmiiks. Äiti tekee sit laatikot ym itse aattona.

En siellä ikinä ole siivoamaan joutunut.

Vierailija
2/10 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä tehdään toisin päin eli kutsun mun porukat meille, mutta en ny hemmetissä niitä siivoamaan pyydä. Ja vaikka pyytäisin, niin äiti ei tulis ku ei se siivoo niilläkään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- niin ja puhtaaseen kotiin. Sekä minun vanhemmilla että anoppilassa.

Isovanhemmat tietää, että lapsiperheen arjessa on riittävästi selviytymistä, varsinkin kun molemmat vanhemmat töissä ja toinen vielä vuorotöissä.

Eivät he odota että auttaisimme. Minun vanhemmilla isäni hoitaa joulusiivoukset (on eläkkeellä) ja äitini ruuat (on töissä johtotehtävissä). Toimii.

Ihanaa että saamme kutsun kumpaankin mummolaan ja meitä passataan siellä. Ja he tekevät sen ilolla :)

Vierailija
4/10 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu kuitenkin omankin kodin joulun aikaan siivoamaan ettei tarvitse sitten likaiseen kotiin tulla.

Kyllä tietysti siellä ollessa siivoan siinä missä muutkin.

Vierailija
5/10 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käy töissä ja minä olen kotona. Mennään paria päivää aiemmin, ja leivon piparit ja kakut. Aatonaattona tulee mieheni, ja veljeni vaimoineen, ja sitten siivotaan rivakasti koko talo, siihen ei mene kauaa kun yksi huolehtii matot, yksi pölyt, yksi imuroi ja yksi pyyhkii lattiat. Mun mielestä on ihan normaalia, että kun me mennään sinne ensisijaisesti aikuisina ihmisinä, ei ikuisina lapsina, niin huolehdimme tällaisistakin asioista. Äitini laittaa kuitenkin suurimman osan ruuista, ja siinäkin on iso homma. Musta tuntuis kurjalta ajatella, että hän kolmena vapaapäivänään ei muuta ehdi tehdä kuin passata meitä viittä aikuista ihmistä.

Vierailija
6/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luo, matkaa on reilu 900km, joten eipä onnistuisi siivoamiset. Äiti tekee myös laatikot itse, muuten laitetaan ruokapuoli porukalla.

Vierailija
7/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoavan myös äitini kotona. Alinomaa saan kuulla syytöksiä siitä, että en käy tarpeeksi auttamassa häntä. Eli JOS tuollainen tilanne olisi, niin tietysti menisin auttamaan siivouksessa. En voisi ilman omantunnon tuskia mennä "valmiiseen pöytään".

Vierailija
8/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos menisimme vasta aattona niin ei tarttis siivota, korkeintaan omasta halustani autan äitiäni viime hetken ruokavalmisteluissa sen minkä kerkeän. Sen sijaan jos taas menemme anoppilaan tai vanhemmilleni jo esim aatonaattona niin autan totta kai kaikessa mitä vaan voin tehdä. Ilman pyytämistä. Musta siinä ei ole mitään ihmeellistä.

Kukin tyylillään, musta on ihan luonnollista auttaa eikä vaan istua odottamassa että muut passaa kun kerta samaa perhettä ollaan. Kunhan joku paimentaa lapsia niin ei ongelmaa.

Vierailija
9/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi väsyneitä jouluun.

Täälläkin on joka joulu lukijanpalstalla isovanhempien kirjoituksia, kuinka aikuiset lapset tulevat perheineen passattaviksi viettämään sitä oikeaa joulua.

Apua ei tule, ei siivota, ei auteta ruoassa ja odotetaan vielä, että isovanhemmat hoitaa lapsetkin siinä ruoanlaiton ja passaamisen lisäksi.

Ja jos kyse on anoppilasta niin miniä vielä kitisee ja haukkuu ruoat ja astiat ja anopin vaatteet ja jutut päälle.

Vierailija
10/10 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee päivää edeltä auttelemaan ostoksissa yms.

Mielestäni, jos se on järkevästi ajatellen mahdollista, on kohteliasta tarjoutua avuksi. Mutta automaationa en kehtaisi itse sitä pitää, jos jonkun meille kutsuisin.