Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaiset esikkoäidit joulukuussa

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sognatorella on kyllä huono tuuri.. Onneksi et satuttanut.

Marsupialia, kyllä ne yöt helpottaa. Jossain välissä :) Muista levätä aina ku voit,ja onneksi sulla on mies kaverina. Meillä ei oo ukko heränny yöllä kertaakaan hoitamaan, ja eipä tuo oo sitä lomaakaan pitänyt. Jos tullaan ens viikolla käymään? Tulisko Hellunenkin, kaksi kärpästä samalla iskulla? :)

Meillä on päivät aika samankuuloisia kuin Hellusella.

Yöt menee niin, että nukahtaa illalla 22-01, sitten yleensä nukkuu 4-6h omassa sängyssä ja sen jälkeen vaihtelevasti, kun on vieressä. Ylös noustaan aina vasta 9-11 välillä. Päivissä ei oikein oo mitään rytmiä vielä.

Muutenkin nyt tuntuu helpommalta, vauvalla taisi tuo pahin itkuisuuskin mennä ohi. Eilen pystyin jopa illalla tekemään muutakin kuin istumaan sohvalla tissi vauvan suussa, ja pakko hehkuttaa, eilen oli eka ilta piiitkään aikaan ilman korviketta, ja nukkui tavallisen pitkän pätkän! :)

Mun pitäisi varmaan mussuttaa jotain vitamiineja, voisin nukkua 24/7 kun oon niin väsynyt. Tosi rasittavaa.

Vierailija
82/106 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tulkaa käymään, Verkku ja Hellunen! Ens viikolle oliskin kiva saada ohjelmaa, ku mies menee töihin. :)

Tänään tuntuu pienen maha vähän vähemmän kipeältä, kun viihtyy ihan paikallaan olevassakin sylissä. Mun antibioottikuuri loppu eilen aamulla, joten ehkä sekin vaikuttaa. Suklaansyöntiäkin vois vähän rajottaa, jos sekin auttais...

Hienoa Verkku, että oma maito riitti illalla! Se on kyllä hieno tunne, kun vauva pärjää omalla tuotannolla. Meillä on nyt mennyt viikon verran ilman lisämaitoja ja on kyllä helppoa ruokkimista, kun ei tarvi keitellä pulloja!

Ai niin, ei tuo nyt sitten kelpuutakaan tuttia. Rääkyy kahta kauheammin, jos yrittää laittaa tutin suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oispa kiva tulla tosiaan Verkun kanssa kylään!! Jos vaan kestätte kuunnella tuota kyläilykammoista parku-kallea... :) Mulla varmimmin auto käytössä ens viikolla ma-ke. Pääsen kyllä bussillakin melko helposti. Miten teille käy? Mulle käy millon vaan, paitsi torstaina iltapäivällä. Ja Verkku hieno homma, että maito riittää!! Ootko Marsupialia kokeillu cuplatonia masuvaivoihin? Me jätettiin relat kokonaan pois ja annetaan cuplatonia jos vauva vaikuttaa mahavaivaiselta, näyttää toimivan paremmin.

Vierailija
84/106 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskaton parituntinen takana. Käytiin sitten kylästelemässä, vaikka väsyttää kyllä ihan hirmuisesti =)Toisaalta hyvä kun sai muuta ajateltavaa välillä.

Vessareissulla havaitsin sitten kotona, että limatulppa irtoaa. Nyt yritän nokostella viimein noita univelkoja pois. =D josko ehtis ennen tositoimia. Mun vauvasta tulee joko viimeinen villahousu tai ehkä hyvässä lykyssä yksi ensimmäisistä Oululaisista 2010.

t.Katjuska

Vierailija
85/106 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjuska: No niin, sullahan tilanne etenee oikein mukavasti :) Saapa nähdä milloin sulle tulee lähtö.. Onko tänäänkin supistellut säännöllisesti? Ennen siis tuota tuskatonta parituntista? :) Koita nyt levätä oikein paljon, että jaksat synnyttää!!

Mun piti käydä synnärillä mutka, kun tuttu kätilö sanoi että jos kaatuu ja vuotaa niin pitää mennä. Soitin sitten sinne ja samaa suosittelivat. No, me käytiin anopin kanssa mutka ja kaikki oli hyvin. Vauva liikkui vähemmän kuin normaalisti mutta kuitenkin liikkui ja istukka näytti olevan kunnolla kiinni ja virtaukset hyvät. Tällä hetkellä mussu näyttäs olevan 3500g, lasketulle ajalle veikkailivat 3700-3800g. Käyrät oli hyvät ja jännää vaan että sen monitorin mukaan mulla supisteli aina välillä vaan en kyllä mitään tuntenut :D Liekö jo niin tottunut noihin kovisteluihin ettei tosiaan enää reagoi. Tai sitten ne vehkeet on ihan liian herkät!! Ja uskon että supistukset, oikeet semmoiset kyllä sitten varmasti tuntee!

Teki se lääkäri sisätutkimuksenkin ja ronklasikin niin urakalla että sitten vasta valuinkin verta. Ei ollut tilanne muuttunut tuolla alhaalla, edelleen sormelle auki ja tsilleen. Ja pää on yhä siellä lähtökuopissansa.. Se mua vähän mietitytti kun ei ole enää vihlaillut vaikka vauva liikkuu, meinas että paikat jo joustaa ja on niin pehmeet ettei enää välttis vihlailekaan sen takia.

Eli täällä kaikki hyvin!

Sognatore 38+5

Vierailija
86/106 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähtöä tässä puuhataan. Paivällä oli tosiaan sen muutaman tunnin tauko suppareissa. Olikohan vieraskorea? Mutta nyt pakko mennä näytille omankin mielen rauhoittamiseksi. Kun koko illan on supparit jatkuneet säännöllisinä tuosta kuudesta alkaen makuuasennossa ne on jo aika sietämättömiä. Limaa on tullut joka vessareissulla ja enää odottelen josko ne vedetkin vihdoin menis.

Että näihin tunnelmiin päätän kotikoneelta..

t.Katjuska

Vierailija
87/106 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kertomaan vauvauutisia, kunhan jaksat! :)

Minä iloitsin eilen vähän liian aikaisin.. Ilta oli ihan kamala, tyttö huusi vain ja nuokku tissillä, kahden aikaan sain sen nukkumaan korvikepullollisen jälkeen, nukkui muutaman tunnin ja sitten alkoi ihme heräily, imeminen ja kiukuttelu puolen tunnin välein.

Huoh.

Vierailija
88/106 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta meidän ketjuun tulee uus vauva! :) Jos ei oo jo syntynyt!

Mulla oli supparit koko ajan ihan mahottomia makuuasennossa, ja tietenkin ne olis halunnu niitä käyriään ajaa makuultaan. Synnärillä onneks sai ihan rauhassa istuskellakin niiden piuhojen kans, mutta osastolla olis pitäny makoilla. Arvatkaa vaan makoilinko...

Meillä on tänään huutopäivä. Mahaansa se poitsu kai huutaa, mutta nukkuu onneksi liinassa. Muuten ihan turha yrittää saada nukkumaan. Tai no kyllä se suostuis tissillä roikkumaan, mutta se on vaan mulle niin kovin tylsää pitemmän päälle. Onneksi hankin tuon liinan, ilman sitä olis kyllä aika ankeeta.

Verkulle jaksamista. Olisko teidän tytöllä tiheän imun kausi menossa? Jos se siksi haluais olla tissillä koko ajan?

-marsupialia ja Sampo Iisakki 3vko

Vierailija
89/106 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsupialia, ei se sitä ole. Tai kun sehän on ollut muutenkin jatkuvasti tissillä, ja toissapäivänä jo näytti, että helpottaa. No, päivä kerrallaan. Jos koittas vähän kotitöitä, kun typy hetken rauhassa.

Teilläkö pikkumiehelle nimi jo keksitty?:) Meiudän pitäs tällä viikolla laittaa laput väestörekisteriin, ristiäiset on sitten joskus.. Nimeä ei tiedetä vieläkään, tai etunimi(kai) hahmottuu, mutta loppu onkin arvoitus. :)

Vierailija
90/106 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nimi päätettiin joulun alla. Sampo oli jo odotusaikana vahvin ehdokas, ja se sitten päätettiin ottaa käyttöön. Meillä ei mitään ristiäisiä olekaan, kun ei kumpikaan kuuluta kirkkoon. Muitakaan nimijuhlia ei jakseta pitää.

Meidänkin pikkunen haluais olla koko ajan tissillä, mutta ei se sitä syö, haluaa vaan lussutella. Ja tosiaan se tutti ei nyt sitten kelpaakaan... Tissi on paras. Sain Sampon sentään nyt kehtoon nukkumaan, mutta ensin piti antaa nukkua tunti sylissä, ettei varmasti herää. :D

Vierailija
91/106 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten jo voikin sanoa onnea :) Ei me sitten yhtä aikaa sairaalaan jouduttukaan..

Oliko teillä vuotoa alapään ronklauksen jälkeen? Ja jos oli niin kauanko sitä kesti? Mulla edelleen vuotaa sen eilisen lääkärin alapäätutkimuksen jäljiltä :( Eikä mitenkään kauheen mukavaa kun joutuu niitä jälkivuotojakin sitten kestämään synnytyksen jälkeen, niin olis mukava ettei nyt ennen sitä sentään vuotais. Plaah! Muuten olo ihan hyvä, vähän kirraa välillä maha mutta ei mitään synnytykseen viittaavaa :)

Kohta se on itselläkin edessä tuo tissillä roikkuminen ja nukkumattomuuden kanssa tuskasteleminen.. Pitää nyt nauttia kun pääsee vielä helpolla, senkun koittaa jaksaa raahata tuota masua mukana :)

Onnea Sampolle ihanasta nimestä!

Sognatore 38+6

Vierailija
92/106 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tais nyt sitten irrota se limatulppa, jos nyt luulen oikein. Pienempiä verihyytymiä on tullut vuodon mukana tänään ja tulee jatkuvasti lisää sekä lisäksi tuli yksi vähän isompi kiinteä klöntti, ei tosin ihan sormenpään kokoinen sekään. Isompi kuitenkin kuin muut ja isompi ku normit menkkahyytymät. En siis ole ihan varma, mutta luulen että tuo saattaisi jopa olla sellainen limatulppa, ruskea oli, samaa väriä kuin tuo vuotokin.

Voikohan se limatulppa irrota vähän niinkuin osissa, että nuo kaikki hyytymät olis tavallaan sitä? Tai sitten ne ei edes ole limatulppaa vaan vuotoon liittyviä hyytymiä..

Sognatore 38+6

Vierailija
93/106 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täällä monella niin jännät paikat että munkin pakko jatkuvasti roikkua kattomassa tilannepäivityksiä:)))

tsemppiä koitoksiin=)

Vierailija
94/106 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä minä synnytin tytön 26.12. klo 12.22. Painoa ei ollut kuin 2970g ja pituutta 51cm. Eilen vasta kotiuduttiin, kun ensin ei tytön painonlasku pysähtynyt, punnitsivat vielä ennen kuin olin aamulla imettänyt ja sitten vielä seurasivat bilirubiini arvoja jotka onneksi pysyivät normaalin rajoissa.

Aaton aattona oltiin itä-suomessa ja aattona tultiin pois ja seuraavaana yönä 25.12 klo 4.20 rupesi vedet menemään, soitin synnärille ja käskivät aamulla tulemaan 9-10 välillä.

Mentiin sitten joskus 11 hujakoilla sinne, minulla ei ollut ollenkaan supistuksia ollut, mutta eivät enää laskeneet kotiin kun vedet oli menneet.

Päivä meni ollessa ja nukkuessa, mietin jo joutuvatko käynistämään. Onneksi sitten 26.12 joskus 02 aikaan yöllä alkoi supistuksia tulemaan, 03 ain kipupiikin jonka voimalla sain vielä torkuttua jonnekkin kuuteen. Sen jälkeen supparit alkoi olla niin kovia että oli pakko liikkua koko ajan. Kahdeksalta sitten synnytyssaliin, kun osastolta lähdettiin niin olin vain kahdelle sormelle auki, mutta kun päästiin saliin niin olikin jo 4cm auennut ja alkoivat laittamaan epiduraalia.

Ilokaasua hegittelin ennen epiduraalin laittoa, sai ajatukset pois supparista en tiedä vaikuttiko muuten. Kun saivat puuduteen laitettua niin oli kyllä kuin olisi taivaaseen päässyt kun ei enää tuntunut missään:D Minulla vielä romahti verenpaineet puudutuksen jälkeen mutta lääkeillä saatiin nousemaan.

3h meni kun loput 6cm aukesin ja sain luvan ponnistaa. Ponnistus vaihe kesti 47 minuuttia ja alkoi jo usko loppumaan kun itsestä tuntui ettei mitään tapahdu:)

Mutta sellainen tapahtuma, olin positiivisesti yllättynyt, kuvitelmani synnytyksestä oli pahemmat:D

Nyt tyttö kutsuu maitobaariaan paikalle. Kirjoittelemisiin:)

Vierailija
95/106 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea myös Katjuskalle, joka eilen oli saanut pojan. (Facebookista tieto)

Sognatorella on kyllä kans lähtö toooosi lähellä! Mulla tuli limatulppaa sairaalassa käynnistyksen jälkeen, tai siinä ennenku supparit alkoi. Lääkäri aamulla teki melko kovakourasen sisätutkimuksen, olis varmaan käynnistynyt pelkästään sillä mun synnytys. :) Mulla tuli sitä just sillain osissa, ei minään isona könttinä niinku joskus kuullu että joillain tullu.

Ja voin lohduttaa, jälkivuoto ei oo ollenkaan niin kamalaa ku luulis! Tai ainakin minä pelkäsin sitä melkeen eniten koko lapsenteossa. :D Mulla on nyt synnytyksestä kolme viikkoa ja vuoto on viikon ajan ollu ihan minimaalista, runsaampi vuoto kesti ehkä vaan viikon. Ja muutenkin, kyllä se on ainakin mun murheista ollut pienin. Vauvaan keskittyy kuitenkin niin kovasti, ettei sitä vuotoa edes muista. :)

Kovasti tsemppiä Sognatorelle, ei tarvi enää kauaa pitää jalkoja ristissä, että saat ens vuoden vauvan! :)

Vierailija
96/106 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, melkein tuli jouluvauva ja apua kun olitte siellä reissussakin. Jos olis siellä alkanut.. :) Onneksi ehditte kotiin ja tuli sitten rauhassa täällä! Menikö sulla vedet kerralla hurahtaen vai silleen liruttelemalla? Vaan tulipa hoikka pitkä tyttö teille, onneksi olkoon jouluvauvasta!! :)

Täällä ei ole oikeat supistukset alkaneet vieläkään, onneksi. Mä tosiaan yritän pidätellä 2010 vauvaa vaikkei sillä kyllä loppujen lopuksi ole merkitystä. Mies on jo vähän kiukkuinen mun pidättelyistä ja toiveista, sanoo että sä et sille mitään voi milloin se syntyy ja se voi tulla vaikka parin tunnin päästä :D Noo, ainahan toiveita saa esittää :) Ja jos tuo pikkuinen mammaansa vähän kuuntelisikin!

Näin muuten aivan ihanaa unta viime yönä vauvasta. Meille syntyi semmoinen tummat tuuheat ja pari senttiä pitkät hiukset omaava suloinen tyllerö, joka unessa oli niin kiltti ja ihana. Mies oli ihan hurmaantunut, jännää vaan että meistä molemmista. Niinkuin olis muhunkin rakastunut uudestaan vauvan myötä :) Mä emmin sen imettämisen kanssa etten ehkä osaa ja ei välttis tule maitoa. Mies sitten talutti mut makkariin että harjoitellaan yhdessä, että hän näki unta siitä että imetin vauvaa niin voidaan kokeilla niin. Saatiinhan me vauva sitten rinnalle mutta ei sieltä kyllä tainnut mitään tulla :( Ja sitten jo heräsinkin, oikea tissi kipeenä :D Vaikkakin unessa imetin vasenta rintaa :D :D On mullakin unet!

Yöllä heräsin muutaman kerran johonki mahakipuun mutta meni aina ohi eikä ollut niin paha että olis edes tarttenut nousta tai herätä kunnolla. Nyt oon lähdössä parin tunnin päästä porukoiden kanssa katselemaan laattoja kylppäriin meidän mökille.

Mukavaa mombasa että ollaan koukuttavia ;) Nyt vaan itekin ajatuksia lentoon niin pääsee jengiin mukaan. Se on vielä koukuttavampaa :D

Sognatore 39+0

Vierailija
97/106 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin listan sekä Katjuskan että Jaden kohdalta! Meillä on 3 joulukuun vauvaa, kukapa olisi uskonut:) Onnea onnea onnea! Se taisi tullakin sitten rytinällä tämä Katjuskan poika, pitää käydä facebookissa onnittelemassa :) Onpa jännää odotella synnytyskertomusta! Jospa ehtisin sen lukemaan ennenku itse tarttee lähteä..

Mulla edelleen vähän pelottaa tuo synnytys ja just eilen illalla miehelle sanoin etten edes halua niin lähteä synnyttämään kun pelottaa miten sitä pystyy siihen. Mut sit samaan syssyyn ajattelin realistisemmin että ei se onneksi ihan mahdoton matka ole mikä pitää pystyä punnertamaan vauvaa ulos ja että luonto kyllä hoitaa nuo jutut. Ihmiset kun ovat synnyttäneet aina ja ei aina ole ollut tarjolla niin mahtavia olosuhteita kuin meillä nyt. Että puuh, hengitä rauhassa *komennan itse itseäni* :)

Marsupialia: Kiva kuulla ettei ne niin pahat ole ne jälkivuodot ja joku muukin on niitä pelännyt :) Ja varmasti muuten totta tuo että vauva imee huomiota niistä paljon pois! En sitä ole tullut edes ajateltua, mutta tuon uneni jälkeen voisin uskoa sen :) Oli kyllä niin suloinen vauva, sille lepertelin ihan tohkeissani :D

Sognatore 39+0

Vierailija
98/106 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantsi sitä synnytystä niin kauheesti pelätä. Se menee niinku menee, ottaa vaan vastaan sen mitä tulee. Hyvin se menee. Vauva on kyllä kaiken kivun ja säryn arvoinen. Kaikki aina sanoo, että kivut unohtuu sillä hetkellä ku vauvan saa syliin, ja kyllä se vaan on niin totta! Muista vaan yrittää olla mahdollisimman rentona, niin synnytys etenee. :)

Tosiaan, kolme joulukuun vauvaa, vaikka listassa ei tainnut olla yhtään? :D

Vierailija
99/106 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täytyy vaan yrittää olla rentona ja hymyillä vaikka sattuis.. Sekin kuulemma auttaa ja nauru..

Niin, listassa ei ollut joulukuulle yhtään! Siinä sen näkee ettei ne vauvat laskettuja aikoja kattele!!! :)

Äiti ja isä ei ole vieläkään tulleet hakemaan laattaostoksille, huoh, menee ilmeisesti myöhäseen..

Sognatore 39+0

Vierailija
100/106 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa muuten mieleen, että aloittaisitko sä tammikuun ketjun huomenna? Sulla helpompi sitten päivitellä sitä..

Vautsi, huomenna vuosi 2010 jo! Hyvää vuodenvaihteen vaihdosta teille kaikille! Meinaatteko katsella raketteja?