Oululaiset esikkoäidit joulukuussa
Kommentit (106)
Mulla on ollut niin paljon muuta juttua, etten oo muistanut sitä tänne kertoakaan! Se vierailukielto purettiin vajaa kaks viikkoo sitte, siis päivä sen jälkeen kun olin kotiutunut. :D Mua ei kyllä se kielto ehtiny haitata yhtään, kun me oltiin melkeen kaikki mahdollinen aika vauvan luona yhdessä.
Edelleen lähettelen tsemppejä loppusuoralaisille. Ne liitoskivut saattaa hävitä tosiaan heti synnärillä. Se napsuminen on jotain ihan kamalaa, kun yöllä kääntää kylkeä. Mulla on vielä varsin tuoreessa muistissa se loppuajan kärvistely.
Meidän pikkumies kävi tänään neuvolassa, paino oli nyt 4130g. Hyvin siis kasvanut, eikä oo kyllä montaa milliä korviketta saanut. Oma maito siis kyllä riittäis hyvin, mutta välillä musta vaan tuntuu, että pakko kai sillä on olla nälkä ja annetaan joku 20ml korviketta. :) Eipä tuo maata kaada, tärkeintä on että poika kasvaa! Tällä kasvuvauhdilla meidän poitsu on muuten kuukauden ikäisenä pienempi ku Hellusen, vaikka syntyessään oli paljon isompi! Hellusen poika onkin kyllä kasvanut tosi hurjaa vauhtia.
Toivottelen hyvät joulut vielä uusiksi kaikille. Palailkaahan pian joulun jälkeen ilmottautumaan, että kuka on vielä yhessä koossa! :)
Yhtenä kappaleena vielä ollaan. Yöllä heräsin ensimmäistä kertaa siihen, että kaverilla oli kunnon bileet massussa. Mutta eipä ne sitten muuta ollutkaan kuin voimisteluharjoitukset =)ja luonnollisesti klo kolme yöllä.
Jouluaattoa vietetään huomenna täällä Oulussa miehen vanhempien luona. Rovaniemelle kotopuoleen ei enää uskalla lähteä, vaikka löytyyhän se sairaala toki sieltäkin. Tuntuu vaan nyt siltä, että haluaa olla lähellä täällä omassa kodissaan ja aattonakin tullaan sitten tänne nukkumaan vaikka aattopäivä ja ilta ollaankin anoppilassa. Onhan se melkoista järjestelyä tyynyjen kanssa ja tilaa pyöriä pitää olla paljon.
Siispä aika hiljentyä arkikiireiden keskeltä. Kaikille teille ihanaa ja tunnelmallista joulua =D
t.Katjuska 38 + 0
aivan ihana nähä että oulussa on muitakin odttajia,ja myös tuoreita äitejä:)))(arvatkaa vaan oonko ollut yksin kun ei yhtään ees tutuntuttua oo raskaana tai että pieniä lapsiakaan ois...)
mulla la on 30.3.
aika on kulunut aivan liian nopeesti,vastahan sitä tehtiin raskaustesti(t) o_O !!!
raskaus on mulla edennyt ihanteellisesti,vois vaikka kirjottaa tästä kirjan;)
Onnea kaikille teille jotka jo vaavin on syliinsä saanut ja jaksuja loppusuoran taivaltajille.me muut:annetaan masujen kasvaa;)
Tervetuloa mukaan, mombasa! Kiva, ettei tämä meidän ketju ihan tyhjene odottajista, kun me niin kovasti jakaannutaan. :) Kyllä se aika hidastuu, kun 40 viikkoa lähenee. :D Tai ainakin mulla hidastu.
Missä Sognatore, Katjuska ja Jade? Vieläko yhessä koossa? Täällä jännätään!
Me annettiin luovutusvoitto vauvalle tuttitaistelussa. Se tottu siellä osastolla ollessaan tuttiin, eikä päivällä nukkuis ollenkaan ilman, että jotain on suussa. Mun on siis pitänyt olla ihan oikeasti sen tuttina koko ajan. Toissapäivänä meni hermot, kun se ei oikeesti nukkunut ollenkaan, ja päätettiin tutti hankkia. Sen metsästäminenkin oli oma operaationsa, mies kävi eilen kahessa kaupassa ettimässä, mutta oli vaan isommille vauvoille tarkotettuja. Minä kävin sitten apteekista kysymässä, siellä löyty yks (1) kappale. No, se onneks kelpaa pojalle ja nytkin se on tyytyväisenä nukkunut kohta kolme tuntia kehdossaan. Ihan ennenkuulumatonta! :D Pitää nyt vaan toivoo, ettei tuo tutti pilaa tätä viimeinkin hyvin sujuvaa imetystä... Ei se kyllä nytkään oo imeskellyt sitä tuttia pitkään aikaan, oli pullauttanut ulos suustaan kun nukahti kunnolla. Ihan hyvä niin. Yöllä ei oo tarvinnut tuttia, kun nukahtaa aina niin hyvin tissille. Ei se kyllä oikeestaan edes herää kunnolla kun syö. Viime yönä nukku hurjat viis tuntia putkeen! Mulla on ollu joka yö kello herättämässä neljän tunnin välein, ettei poika nuku liian pitkään syömättä, mutta viime yönä en heränny... Ei kai sitä enää tarvis herätellä, kun syö niin hyvin ja paino on nousussa. En oo kyllä herättänytkään ku yhden kerran, muuten se on ite heränny parin kolmen tunnin välein. Oli kuulkaa tissit räjähtämäisillään, kun yhtäkkiä oliki viiden tunnin väli! Oliki eka kerta, yleensä nuo tuntuu ihan normaaleilta. Ei mulla oo varmaan kuppikokokaan kasvanut ollenkaan. En kyllä valitakaan. :) Jotenkin sitä vaan oletti, että ne on isommat ku imettää :D
Nyt kuulostaa siltä, että poitsu heräilee. Jotain ininää tuolta ainakin kuuluu.
-marsupialia ja poitsu 2vko 4pv
Meidän lapsi ei tykkää olla kylässä! Vauva on nyt oppinut kunnolla katselemaan ympäristöään ja näköjään huomaa, kun ei olla kotona. Jouluna oltiin 2 yötä isovanhempien luona ja ekan päivän poika katseli ihmeissään uutta paikkaa eikä itkeny yhtään, mutta seuraavana päivänä alkoi itkettää ja siitähän ei sitten loppua meinannut tulla ollenkaan. Paniikissa oli jo cuplatonitkin käytössä ja tuttia poitsu oppi sitten myös mussuttamaan. Olin itse vielä hillittömässä flunssassa, joten oikeen oli rattoisa jouluaatto. Onneksi oli mummu hoitoapuna! Eilen käytiin sitten toisessa mummolassa, niin siellä sama homma, mieletön huuto päälle, kun huomasi, ettei olla kotona! Toivottavasti menee pian ohi tämä vaihe... Ei näköjään ikinä tiedä, mitä noiden vauvojen kanssa tapahtuu!
Marsupialia, mäkin olin vähän sitä mieltä, ettei tuttia meidän pojalle, mutta oikeestaan se ei niin paha juttu näytä olevankaan. Kova tuntuu pienellä olevan imemisen tarve, ja auttaa hyvin tuommoisiin hankaliin hetkiin kun itkettää kovasti. Oli se aluksi aika hurjan näköistä, kun vauva imi sitä tuttia jotenkin niin mielettömällä innolla. Silmät auki ja hirvee lussutus! Oli varmaan 6h syömättäkin, kun oli niin onnessaan siitä tutista. Mä jo mietin, etteikö se tissiä enää huoli ollenkaan... ja alkuinnostus tutin suhteen näyttää jo laantuneen. Pidetään tutti kyllä käytössä jatkossakin!
Nyt kuuluu taas kutsuhuuto äidille... Kirjoittelemisiin!
Nyt ois sitten joulut vietetty. Aatto oltiin mun vanhemmilla, siellä oltiin aika itkuisissa tunnelmissa kun yksi kesäisistä pennuista piti lopettaa.. Kirosin kyllä sanonko mihin Oulun päivystävän eläinlääkärin, mahtavaa röntgenkuvien tulkitsemista!
Joulupäivä sitten toisessa mummulassa.
Yötä ei oltu kun nämä illat on aika saikkausta vielä.
Tyttö kasvaa kovasti ja muuttuu vaan ihanammaksi koko ajan! :)
Ei auta Hellunen kuin paljon kyläillä, niin jospa se tottuisi. Ikävää kyllä tommonen. Meilläkin kyllä hoksataan, ettei kotona olla kun ei oikein malta nukkua vieraassa paikassa mutta siitä kenen sylissä on ei niin väliä ole:)
Tuosta tutista.. Minä vähän säikähdin sillon sairaalassa. kun ne oli sitä tuttia tyrkyttämässä. Kätilö sanoi, että kun tyttö imee niin hienosti ja otteessakaan ei ole mitään huomauttamista, ei tutti haittaa. Kuulemma tuttipullo aiheuttaa ennemmin sen, että imettämisen kans tulee vaikeaa. Meillä ei oo ainakaan tutti vaikuttanut mitenkään. Tuttipullosta kun saa aina iltaisin vähän lisää niin sitten välillä raivotaan tissillä, kun ei ala herumaan:D
Tuttia syödään päivisin kovasti, vaikka onkin jatkuvasti tissillä. Imemisen tarve on valtava ollut ihan alusta asti. Yöllä en anna sille tuttia, kun nukkuu vieressä.
Voi että näitä pakkasia! Tosi rasittavaa kun ei pääse ulos. Tyttökään ei enää päivisin nuku ku korkeintaan puolen tunnin tirsoja jos ei satuta olemaan autossa, niin tekisi ulkoilu ihan hyvää itse kullekin.
Mutta joulu meni hyvin, ja kilttinäkin kai oltiin :) Harmi, että se on vaan kerran vuodessa. Meillä on kaikki niin kiireisiä kai, että harvinaista saada koko sakki saman katon alle, syömään ja juttelemaan, niin sitten on kyllä mukavaa. Mulla kun noita sisaruksia useampi on ja niiden perheet :)
Hei, onko loppusuoralaiset päässeet ennen uutta vuotta synnyttämään?
Verkku ja tyttö 1,5kk
ja vielä kun oiski nämä neljä päivää. Viimeyönä tosin alkoi tuolla munasarjojen tietymillä sellainen tuttu tuntemus / kipu aivan kuten just ennen kuukautisten alkua on tavannut olla tässä raskausaikana. Piti ihan käydä tsekkaamassa että pysyttiinkö kuivana ;)Tuota tunnetta ei olekaan ollut sitten huhtikuun viimeisten kuukautisten eli päättelen, että paikat siellä antelee taas lisää periksi ja pikkuhiljaa kroppa valmistautuu synnytykseen. Mahakin tuntuu tulleen vähän alemmas. Myös olo on sitä luokkaa, että alkais riittämään tämä raskaana oleminen. Ei taivu ei ja ei tuo kävelykään herkkua enää ole. Laskettuun on kuitenkin vielä aikaa se 9 kokonaista päivää ja luoja yksin tietää montako sen jälkeen. Voi kun aika kuluis nopeammin.
t.Katjuska 38 + 5
Kirjoittelenkin näköjään jo omiani eli ei niitä "menkkakipuja" luonnollisestikkaan ole ollut koko raskausaikana lukuunottamatta edeltänyttä yötä =D
Tervetuloa mombasa, päivitin sut tuohon meidän listaan mukaan! Tänne tarttetaankin mukaan lisää aktiivisia mukavia tulevia mammoja :)
Ja niin, minäkin yhä kasassa! :) Ja olokin välillä jopa oikein loistava! Eilen käytiin miehen ja koiran kanssa pikku kävelylläkin, liitokset ja vihlailut oli niin vähissä eilen että pystyi, vautsi vau! No, viime yö olikin sitten vähän kipeempi :) Ja mä oon täällä lumityötkin tehnyt, nyt tosin anoppi laittoi viestiä ettet tee niitä, he tulevat tekemään. Olin joulupäivänä niin kipeä että piti muutama minuutti seistä paikoillaan ylös noustessa kun kramppasi paikat.
Sitä napsumista jatkuu aamuisin, hassua ja iljettävääkin kun paukkuu luut, yök! Mutta ihanaa kun tuntuu että tytsy vois pysyäkin vielä tuon neljä päivää tuolla masussa että saadaan ens vuoden muksu!!! :) Vaikka tietty vannomatta paras, mutta olo ainakin toiveikas!
Selkäsärkyjä edelleen on, en usko että ne enää pois meneekän, ei ainakaan ennenkuin tyttö on ulkona. Mulla on tuo selkä niin huono, että ei ole yllätys että särkee.. Pikkuisenko muuten tulee katseita tuon mahan suuntaan, kai sitä jo näyttää siltä että kohta räjähtää :D
Juu, tässäpä jotain kuulumisia. Mukavaa oli kuulla että kaikkien joulut menivät kunnialla läpi, vaikka hellunen ollutkin kovilla niin selvisit kuitenkin :) Rauhallisia välipäiviä ja odotellaan tuota vuodenvaihdetta! Ajatelkaas, se on jo 2010 edessä!!
Sognatore 38+4
Huh, mikä yö meillä oli! Poika ei nukkunut puolta tuntia kauempaa putkeen... Äiti oli aamulla vähän väsynyt. Nyt onkin sitten uni maistunut pojalle. Kai sillä oli yöllä mahavaivoja. Otin tänään viimesen antibiootin ja nyt toivonkin kovasti, että nuo masunkipristelyt pienellä vähän vähenis!
Kokeilin tänään laittaa pojan kantoliinaan pystyasentoon ja hyvinhän tuo näyttää viihtyvän. Monta tuntia nukkui samalla ku minä tein kotitöitä. Makuuasentoon en saanut tuota millään liinaan, joten pidetään pystyssä. On tuolla jo nuo lonkat auennut, niin voi huoletta kantaa. Nytkin se tässä liinassa nukkuu, helppo ainakin nukuttaa kun ei tarvi hytkyttää ja hyppyyttää. :) Pitää miehellekin opettaa sidonta.
Hei, loppusuoralaiset. Annan vinkin apteekkiostoksiin ennen synnytystä! Mulle ainakin ihan ehdoton on ollu mahaapehmentävä lääke, mulla on käytössä Duphalac. On aika kauheeta käydä isommalla asialla, jos pitää kovin ponnistella. Mulla kun nuo rautavalmisteet kovettaa mahan tehokkaasti, ja kun ei oikein pääse liikkumaankaan, niin pakko käyttää jotain tuommosta. Että jos on taipumusta kovaan mahaan, niin suosittelen ehdottomasti! Olisinpa ite tajunnu ostaa tuota etukäteen, niin olis voinu jo sairaalassa alottaa. Seuraavalla kerralla pakkaan siis jo sairaalakassiin. :)
Mies kävi ostaan mulle tänään uuden läppärin, harjottelen tässä sen käyttöä. Onpa aika ihanaa, kun tässä kestää akkukin kauemmin ku 5 minuuttia :D
Voihan itku.. Ei kannattais koskaan hehkutella mitään.. Mä kaaduin nurin tuossa pihalla, ihan vaan polvilleni enkä satuttanut itseäni enkä mahaa.. Mutta mutta.. äsken vessassa käydessäni huomasin että pikkuhousunsuojaan tullut ruskehtavaa vuotoa :( Toivottavasti tämä ei nyt enteile synnytyksen käynnistymistä. Anoppi oli täällä just silloin kylässä ja sanoi, että sillä alkoi toiselta lapselta synnytys juuri sillä lailla, rusehtavalla vuodolla siis.
Päivän on maha ollut kovana ja kiristänyt alamahaa muttei supistellut, ja nuo kovisteluthan on mulle ollut ihan normaalia jo niin kauan ettei niihin enää silleen reagoi.. Voi itku, en tahdo lähtä nyt.. Enää kolme kokonasita päivää olis edessä ja saatais ens vuoden lapsi :( Kestä, kestä, kestä!!!!!
Vaikka no, pitää ajatella positiivisesti.. Jos syntyy tän vuoden puolella niin saadaanpa lapsilisät sitten jo tammikuun lopulla :) Huokaus!
Marsupialia: Mihin teidän vanha läppäri meni? Toimiiko se vielä? Mulla olis käyttöä läppärille...
Sognatore 38+4
Sognatore, siitä vuodosta voi mennä vielä päiviäkin synnytykseen, toivotaan, että niin sullakin! :)
Vanha läppäri on vielä tuossa vieressä, pitää siirtää sieltä kuvat uudelle koneelle. Tuo on kyllä oikeesti tosi surkee, siinä ei toimi cd-asemakaan, se on ollu nyt irtikin, kun tuntu lämpenevän älyttömästi. Ilman piuhaa ei voi käyttää, kun akku on niin huono. Muutaman kerran on tippunut lattiallekin. Oon ostanu sen 2002 tai -3, seittemisen vuotta se kuitenki on ollu jo käytössä. Mutta ilmaseks saat, jos kelpuutat! Oon sitä kyllä käyttäny paljon, että kyllä se toimii. :)
Marsupialia: Mielelläni kelpuutan, onpa kivaa! Katsotaan josko saisin sen jo sairaalaan mukaan.. Mikäli siellä tulee tylsää :)
Niin, tilannekatsaus: Vuoto ei ole jatkunut. Maha on ollut kipeä. Otin pari Panadolia ja menen nyt nukkumaan. Katsotaan josko massu yön aikana rauhoittuisi.. Tulen huomenna päivittämään tilannetta ellei sitten lähtö tule :(
Hyvää yötä!
Sognatore yhä 38+4
Voin todeta, että ei ole minuuttiakaan tullut nukuttua kuluneena yönä. Jo alkuillasta alkoi nipistelyt ja suppareitahan ne olivat / ovat. Niitä on tullut nyt epäsäännöllisen säännöllisesti koko yön. Kestoltaan kuitenkin lyhkaisiä ja niiden kanssa vielä elää kivun puolesta. Lyhimmillään kuitenkin väli sen 5 minuuttia. Otin tuossa 2 x 500 mg paratabsit ja katsotaan alkaako ne tehota. Synnärille soittelin tuossa tunti sitten ja jos kivuilta pärjää ei vielä tarvi tulla. Se on sitten minusta kiinni koska sinne suunnataan. Miehen tuossa jo herättelin varuilta. Katsotaampa nyt mihin tämä tästä lähtee kehittymään. Saattavat supparit laantua tai tästä lähdetään sitä vauvaa tekemään.
t.Katjuska
Niinhän siinä kävi, että laantumaan alkoivat supparit. Eli väli piteni 15 minuuttiin ja jopa 30 minuuttiin. Kipu oli siedettävää, muutoin en ois jaksanu näin pitkälle. Särkylääke ei kuitenkaan mielestäni juuri tehonnut. Suihkussa taas vastaavasti oli mukava olla. Lueskelin tässä aikani kuluksi eri foorumeita ja tosiaan aika monellakin tuntuu olleen totaali unettomia öitä ja ne on menneet tavanomaisten harjoitussuppareiden piikkiin. Oikeissa kipu yltyy ja väli lyhenee. Itselläni väli kyllä lyheni, mutta kipu ei kasvanut. Täällä sitä siis möllötellään. Haaveissa ois saada unta.
t.Katjuska
Täällähän tapahtuu! Tulipa niin mieleen oma synnytyksen alkaminen tuosta Katjuskan yöstä, jännittää ihan sikana sun puolesta!! Ilmoittelehan, miten käy ja onnea matkaan, jos olette lähteneet synnyttämään! Mikä on Sognatorella tilanne? Tosi ikävää, että vielä näin loppumetreillä piti mennä kaatumaan. Sä olet kyllä melkoinen Miss Damage, sulle sattuu ja tapahtuu! ;)
Meillä on poika nukkunut ihanasti jo varmaan parin viikon ajan kaikki yöt. Menee nukkumaan klo 23-01 ja nukkuu 7-9 parilla, kolmella syötöllä ja nukahtaa tissille joka kerta. Toivottavasti jatkais samalla tavalla jatkossakin! Päivisin se on vähän levottomampi, tykkää olla sylissä ja ei välttämättä helpolla rauhotu nukkumaan, vaikka onkin selkeesti väsynyt. Marsupialialle voimia, toivottavasti teidän poika alkaa nukkumaan paremmin! Tämäkin alussa tahtoi valvoskella ja itkeä yöllä ja se on kyllä niin rankkaa!
Tänään on onneksi lauha päivä, pääsee vaunuilemaan! Mulle on niin tärkeätä, että pääsee ulos ja lenkille.
T:Hellunen ja poikanen 6vko
Tsemppiä Katjuskalle! Kyllä se sieltä pian tulee ulos :D
Sognatore, mun pitää tuo kone vaan tyhjentää ensin ja mies saa sitten tehä sille lopullisen siivouksen, niin sitten saat sen. :) Ihanaa, kun ei tarvi lähteä viemään sitä kaatopaikalle. :)
Meillä oli vähän parempi yö, vaikka illalla näyttikin pahalta. Aamuyöstä poika olis halunnu vaan lussutella, mutta mies sen sitten onneksi nukutti. Aika tarkkaan joka aamu kyllä herätään yhdeksän aikaan. Sitten tehdään aamutoimet ja vähän tissitellään, nyt poika nukkuu liinassa. Jos sen koittais nyt saada omaan kehtoonsa nukkumaan, niin sais juotua aamuteet... :)
Hahaa, mehän saatetaan hyvinkin olla Katjuskan kanssa samaan aikaan synnyttämässä :) Tsemppiä sinnekin siis!
Mä otin kans ne kaks 500 panadolia ja yritin vaan saada unta. Se ei meinannut onnistua ei sitten millään. Mies raukkakaan ei ole kunnolla nukkunut viime yönä kun minä kuulemma oon ähissyt koko viime yön ja laukannut vessassa :D Höpö höpö! Vessassa piti käydä mutta en varmasti ähissyt, tai sitten oon puoliunessa ähissyt! Aina yritän hiljaa olla että toinen sais unta. Luulen että tais vaan jännittää niin kovasti että nukkui liian kevyesti ja tarkkaili mua.
Aamuyöstä oon nukkunut vähän paremmin ja yritin nukkua niin pitkään kuin vain pystyin että tulis levättyä. Pitää päikkärit ottaa jossain välissä että sais nyt sitä lepoa ja voimia kerättyä. Mun maha kyllä tuntuu rauhoittuneen, vähän kirraa tuo alamaha välillä mutta ei pahasti. Tais johtuu siitä mun kompuroimisesta tuo eilinen ja viime öinen.. Eli yhtenä kappaleena kunnialla selvittiin!! JEE! Ja enää tämän päivän lisäksi kaks kokonaista päivää ja se olis vuosi 2010! :) Koitetaan nyt Katjuska tsempata!!!
Marsupialia: Taidamme molemmat ajatella että ihanaa!! :) Kiva! Mulle piisaa ihan hyvin alkuun ihan mikä tahansa läppäri joka vaan toimii, ja voin pitää sitä verkkovirrassa koko ajan niin ei tuu akun kanssa ongelmia. Tärkeintä että saan koneen tuohon olohuoneeseen kun siinä varmaan sitten vauvaqn kanssa on mukavampi majailla kuin täällä tietsikkahuoneessa. Ja jos sinne sairaalaankin sais varalta mukaan niin pääsis heti teille valittaan kauheasta synnytyksestä :D Ainakin viime yönä tuli ihan uniin se, että kyllä mua oikeesti pelottaa se synnytys! Nyt täytyy kovasti yrittää tsempata että uskaltaisi olla rento ja ottaa vastaan sen mikä tulee.. Mutta ei sun tartte kiirettä pitää sen siivouksen suhteen. Saan sen sitten kun saan! Ja sairaalassa onneks saa nyt vierailla niin ei niin pakollinen sinnekään mukaan ole!
Hellunen: Miss damage tosiaan, milloin on kylkiluut poikki ja milloin muuten vaan kompuroidaan :D Mun mies kyllä tietääkin millainen kömpelys mä oon, joten ei yllättynyt mun tunaroinnista. Meidän ekoilla tapaamisillakin silloin kauan kauan sitten onnistuin lentämään naamalleni lumihankeen :D Voit uskoa, että se kiusaa mua siitä yhä! Ja varmaan ikuisesti.. :D Mut koukkuun jäi, joten enpäs tyrinyt hommaa vaan tein itsestäni ikimuistoisen ;D
Nyt lukemaan kirjaa ja lepäilemään :)
Sognatore 38+5
Toivottelen teille kaikille hyvää joulua jo tänään, voipi olla ettei huomenna enää ehdi koneella käymään :)
Karkki: Ihan mielettömän ihana tapa kertoa raskaudesta, varmasti paras joululahja jonka antaa ja saada voi!! :)
Marsupialia: Onneksi olkoon raskauskilojen pikaisesta häipymisestä!! Varmasti erittäin positiivistas ja mukavaa käydä puntarilla ja kerrankin nähdä lukemat alaspäin :)
Neuvolauutisia: Hb oli pikkasen pudonnut, oli nyt 120. Silti meinasivat etten tod.näk. tartte rautaa ollenkaan koko raskausaikana kun niin hyvin pysynyt arvot ylhäällä. Verenpaine oli hyvä, pulssi taas jälleen kerran huiteli lähellä 100 :D Mä käyn ylikierroksilla! Sf-mitta oli nyt 33 ja kasvu hienosti tasaista koko ajan. Meinas että tod.näk. mun kohtu ei tule laskeutumaan kuin ihan vasta synnytyksessä sitten kun vauvan pää ei yhtään alemmas voi enää mennä.. Elikkä saan kärsiä hamaan loppuun asti tuosta kun tuo pikkuinen puskee peppuaan mun kylkiluihin :) Jippii! Noo, ei se ole enää edes pahin vaiva.. Niinku Hellunenkin tuumas niin kyllä, olo alkaa olla jo aika tukala. Toki onneks on parempiakin hetkiä eikä pelkkää tuskaa koko aika sentään. Yöt liitoksien kannalta varmaan kauheimmat, pelkkä kyljen kääntäminen saa voihkimaan ja ähkimään :( Ja mullakin alkanut nuo luut napsumaan, kauheen kuulosta. Supistellut ei ole ja toiveita olis että tämä vielä sen viikon tuolla vielä pysyis :) Se oliskin positiivista!!!
Ja kuulin että Oysiin jo pääsis isätkin vierailemaan!!!!! JEE!!! Ainakin muutaman kohdalla on päässyt, neuvolassa kertoivat.. Virallista tietoa sinne ei kuitenkaan ole vielä tullut. Onko Marsupialia kuullut mitään uutta Oysin tilanteesta?
Nyt loput jutut tekemään netissä ja imuroimaan! Olin tänään reipas ja sain lumityötkin tehtyä :) Nyt sit vähän kipee olo ;)
Oikein ihanaa joulua niin vielä pienokaistaan odottaville kuin jo pienokaisensa syliinsä saaneille!!!!
Sognatore 37+6