Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaiset esikkoäidit joulukuussa

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpahan kuin sainkin avattua tämän joulukuun ketjun :) Näemmä tämä välillä vähän tökkii kun ei aiemmin antanut avata vaan vaati rekisteröitymistä.

Täällä on tänään ollut ihme vihlailuja ja tuntemuksia tuolla alhaalla. En vaan tiedä enkä osaa sanoa johtuuko vauvasta vai onko jonkinnäköisiä avautumiskipuja. Viime yönä närästi niin hirveesti ettei edes lääkkeet auttaneet ja valvoinkin sitten yli kolmen tunnin ajan vessassa laukaten, kylkeä käännellen ja sohvalla istualtaan nukkumista yrittäen. Voitte varmasti arvata että on sitten ollut tosi väsy päivä.. Noo, onneks ei ole mitään pakollista ollut tänään.

Hellunen: Ne vauvajuhlat oli kyllä todella ihana yllätys. Oon niin kiitollinen siskolle. Mulle kun ei mitään tuommoista ole ikinä järjestetty niin liikutti ja liikuttaa vieläkin hirveesti. Ihanaa kun pidetään hyvänä ja huomioidaan :) Miten teillä siellä pikku prinssin kanssa elämä menee?

Marsupialia: Kyllä se sieltä kohta tulee. Enää viikko maksimissaan luulisin. Eiköhän ne käynnistä viimeistään ens torstaina jos ei muuten tule :) Pitääkö meillä yrittää vielä niitä ässiä? Vaikka ei se sauna tainnut viimeksikään saada mitään aikaiseksi :) Huono sauna meillä!

Verkku: Miten siellä jaksellaan? Joko olette uskaltautuneet liikkeelle vai katsotteko vielä muutaman päivän? Tulkaahan tosiaan kylään, kun pääsette autoiluvaiheeseen :)

Poks: Missä se luuraa? Ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan!!! Lähdetäänkö tekemään joulushoppauksia joku päivä? Mä haluisin ne mahdollisimman nopeaa pois alta niin ei tartte sitten ressata enää niistä tuolla hirveissä ruuhkissa.

Sognatore 34+6 (oho, huomenna jo tasan 35 :D)

Vierailija
2/106 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopultakin huomenna alkaa äitiysloma. Ihanaa päästä järjestelemään kotia vauvan tuloa varten, sunnuntaina ikeaan ostamaan pinnasänky ja hoitopöytä ja mitä nyt sattuu löytymään :D Pitää käydä siinä barnens husetissa mikä on kanssa siinä vieressä:) Saa nähdä mikä väen paljous on kun suomen kaupat kiinni..

Neuvola käynnillä sf mitta oli noussut käyrän yläosaan, tietysti vaikutti sekin että vauva tunki itseään juuri kylkikaaren alle:D Verenpaineet oli alhaisemmat kuin vielä ikinä 100/68 ja vauvan sydän löi sen 130-135. Että kaikki kunnossa, nyt vain odotellaan kuusi viikkoa, jos ei ennen tule ulos.

Kaveri sai joulukuun kunniaksi eilen tytön, lähes neljä kiloinen oli ollut:) Kiire oli tullut kun hyvä kun oli sairaalaan ehtinyt ambulansilla. Isä ei ollut ehtinyt mukaan kun prinsessa oli niin nopeasti syntynyt.

Minulla ei edelleenkään ole yhden yhtä supistusta tullut, ei edes kivuttomia, saa nähdä alkavatko sitten vasta kun synnytys lähtee käyntiin:o Ehkä siksi tuntuu niin epätodelliselta että laskettuun aikaan on enää kuusi viikkoa.. Mutta eiköhän tämä tästä, nyt kun pääsi vapaille niin voi ruveta keskittymään tulevaan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hitaasti mutta varmasti. =)

Meilläkin kovasti varustelua tässä tehty ja tehdään lisääkin. Eli turvakaukalo saadaan tutulta ja todennäköisesti myös pinnis. Ollut varastossa, joten en ole vielä sitä livenä nähnyt.

Hoitopöytä on hankittu. Meille tulikin sitten sellainen kasattava malli, kun sellaiselle huonekalumallille ei ole riittävästi tilaa. Vaatteita olen yrittänyt hamstrata ja kaikissa kaupoissa käynyt kurkkimassa rekit. Huutiksessa on myös tullut pyörittyä. Mua vähän epäilyttää noiden koon 50:ä vaatteiden hankinta. Mitäs jos lapsi on syntyessään noin 4 kg ja pituutta 52 cm. Mahtuuko se noihin 50:iin vaatteisiin todella? Kaikkien lapset syntyessään kun eivät hirmu pikkuisia ole =) Tästä ois kiva saada niitä käytännön kokemuksia teiltä, joilla oma nyytti on jo sylissä.

Yhdet käytetyt hyväkuntoiset emmaljungat (duo edget) ois kiikarissa. Ovat kyllä erittäin hyvässä kunnossa kaikin puolin. Mutta minä itse kuitenkin koen ne aika suuriksi kömpelöiksi vaunuiksi. Toki onhan ne tyylikkäät. Itse halajan Brion happy yhdistelmiä, jotka miellyttävät omaa silmää ja tuntuivat kokeiltaessa miellyttävimmältä vaihtoehdolta.

No niin juttua tulikin pitkästä aikaa. Jadelle vois sanoa, että nauti äippälomasta. Itse olen ollut noin viikon pois töistä ja tuntuu kyllä ihanalta. Energiaa on jostain syystä hirmuiset määrät =)On tullut siivottua koko asuntoa ja kaapit on järjestelty uuteen uskoon.

Mutta seuraavaksi suuntaa silittemään noita muksun vaattehia.

t.Kati 35+1

Vierailija
4/106 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee. Päästiin siis ainakin näin komeisiin lukemiin. Saapa nähä tuleeko se nelkytkakski täyteen...

Katjuska, meillähän on nuo Brion Happyt. Vielä ei kovin kauheesti oo käyttökokemuksia, sisällä niitä vaan siirrelly huoneesta toiseen. :D Mutta tuntuvat kyllä ainakin mukavilta. Mua vaan ihan vähän harmittaa, kun ostettiin tarjouksesta ja oli vaan mustat oranssilla kantokopalla, kun olisin halunnu jonku muun ku mustan. Onneks tuossa nyt on tosiaan tuo oranssi. Tämän vuoden väreissä ei kyllä mun silmää miellyttäviä kauheesti ollutkaan, joten siinä mielessä ihan ok tuo mustakin. (Siis mikä vois olla tärkeempää vaunuissa ku väri?? :D)

Minä oon ostanut tarjouksesta muutaman 50-senttisen bodyn ja ehkä kahdet housut, joten ei oo kamalaa vaikka ei niihin mahtuiskaan. Halusin kuitenkin, että varalta on niitäkin, kun musta tuntuis niin kurjalta pukea vauvalle aivan liian isoja vaatteita.

Sognatore ei siellä yritä etuilla, kaikki avautumispuheet on kielletty! Mullakin vihloo, on tehny sitä jo monta viikkoa, mutta ei tämä täältä ulos tuu. Alan olla ihan varma, että käynnistykseen mennään. Eilen jopa kokeiltiin sitä viimestäki ässää, vaikka mua ei oo pitkiin aikoihin kiinnostanu tippaakaan. Eilen jostain syystä ihan oikeasti kiinnostikin, mutta eipä se näyttäny mitään auttavan synnytyksen suhteen. Siivoillutkin olen, eilen siivosin kuiva-ainekaapitkin. Jos tänään harkitsis noita vaatekaappeja, kun nekin on varsin sekasin. Jotain hyötyä siis tästäkin odottelusta!

Jadelle mukavaa mammalomaa! Vauvajuttuja on niin kiva laittaa. Mua vähän harmittaa, kun kaikki on jo valmiina, nyt voi vaan muuttaa vauvanvaatteiden järjestystä lipastossa. En oo kyllä silittänyt niitä, pitäisköhän ottaa mallia Katjuskasta. :D

Meillekin saa tulla kyläilemään, sekä vauvalliset että vauvattomat! Mun päivät alkaa olla aika piiitkiiää....

Vierailija
5/106 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore, ihan pariin päivään me ei tulla käymään, meillä meinaa vastustaa ja stressaan tietenki itse asiaa vähän liikaa.

Tosiaan nuo huudot meillä meni vaan pahemmaksi, ja aloin sitten kokeilemaan, niin rauhottui melkein poikkeuksetta aina tissille, jos ei selvästi pukannut kakkaa. Oletin, että alkoi se tiehän imun kausi joka kai tässä iässä tulee. Saattoi rauhottua muutamaksi minuutiksi syönnin jälkeen, ja huuto alkoi taas. Istuin illan ja puoli yötä sohvalla ja vaan imetin. Yöllä heräili poikkeuksellisesti ihan koko ajan syömään, ja eilinen päiväkin jatkui samaan malliin. Illalla huusi taas kuin hyeena, ja sai jo tissilläkin hepuleita. Rupesin imetysten jälkeen koittamaan pumpulla, sinne ei jäänyt kuin muutama pisara maitoa, ja lapsen syömistä tarkemmin seurattua se nielas aika harvoin. Lisämaitoa upposi desin verran ja simsalabim, sammui kuin saunalyhty.

Toivottavasti ei jää kierre tuosta pullosta, minä kun luulin että meillä imetys onnistuu. Maitoa kuitenkin on todistetusti tullut ihan liikaakin välillä. No, aika näyttää.

Mekin muuten kokeiltiin jo yhtä ässää viime viikonloppuna. En tiedä oliko viisasta, ei se sattunut, mutta oudolta se tuntui.. Tosiaan toka eka kerta! ;) Mies kyllä ylisti, että parantunu vaan.

Mitähän muuta.. Pää on niin täynnä ajatuksia, ettei järki kulje enää.

Kiva pakkaskeli ulkona, tulis vaan sitä lunta äkkiä.

Ainiin, Katjuska, minä hankin aika paljon jostain syystä noita 50cm vaatteita, ja meillähän tyttö oli syntyessään 50cm ja 3290. Menevät vieläkin, mutta osa pienemmistä tuntuu pikkuhiljaa jäävän pieniksi, kun tuntuu että tyttö on kasvanut pituutta ihan silmissä. Kirpparilta minä melkein kaikki ostin ettei sinänsä mitään kauheaa rahan hukkaa. Mutta käytän siis sekaisin 56cm kanssa, joista osa on kyllä valtavia. Varsinkin potkareiden ja pukujen kanssa on inhottava, kun ovat niin leveiksi tehty niin tämä rimpulajalkahan saa jalkansa kymmenelle solmulle siellä sisällä :)

Vierailija
6/106 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen ilmotus vaan, että täällä ollaan edelleen. Mitään muuta asiaa mulla ei sitten ookaan. Ärh.

m 41+1

Vierailija
7/106 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä meinaa etuilla vaan oon jalat ristissä ;D Eilen kävin Neron kanssa reilun puolen tunnin lenkin ja välillä oli pakko ihan pysähtyä kun vihloi niin kipeästi. Sitten kun vielä illan päälle imuroin niin saunassakin vielä meinasi masu kovistella. Mullahan siis yleensä sauna on rentouttanut ja rauhoittanut niin vauvaa kuin masunkin kovistelua.. No, näyttää että mulla alkaa nyt tämmöinen hiljaisen avautumisen aika elikkä pikkuhiljaa saan "nauttia" näistä vihlomisista ja supisteluista. Onneks nuo supistelut ei vielä kuitenkaan mitään kivuliaita ole, ehkä vähän enemmän tuntuu välillä kuin ennen mutta ei kuitenkaan joka kerta.

Marsupialia: Jännää että mullakin vauva nyt selvästi välillä vasemmallakin puolella kun ennen viihtyi vain ja ainoastaan oikealla. Edelleen se tuntuu olevan suosikkipuoli mutta mun kylkiluille hurraata jo tuo pieni vasemmalla puolellakin oleminen :) Vieläkö sulla se majailee siellä vasemmalla?

Verkku: TUlkaahan ihan rauhassa kylään sitten kun tuntuu siltä. Ei sitä kannata lähteä jos yhtään siltä tuntuu ettei jaksa ja huvita. Varmasti siinä vauvan kanssa olemisessa on alussa niin paljon muutenkin opettelua ja hakemista ettei ihan heti huvita mitään uusia kokemuksia ammentaa :) Ja en minä täältä mihinkään häviä :) Toivottavasti maidon tuotanto alkais nyt lisääntyä.. Koita jaksaa imettää vaikkei mitään tuliskaan ja joutuiskin lisämaitoa antamaan.. Kai se kuitenkin stimuloi ja auttaa maitoa nousemaan se imeminen..

Hyvää mammalomaa ja shoppailua Jadelle ja Katjuskalle!

Ja nyt on niin hankala olla että poistun koneelta..

Sognatore 35+2

Vierailija
8/106 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä menikin ihan hienosti, tyttö nukahti yöksikin ilman suurempia tappeluita ja nukkui kaks tosi pitkää pätkää, siis ilman pulloa, eikä edes ollut koko ilta tissillä. Että kyllä kai se tästä(koputtaa puuta:)

En käsitä, vieläkin, jos tekee reippaamman kävelylenkin tai on kauemman aikaa jalkojen päällä niin tuo alapää menee kipeäksi. Rasittavaa!

Jännä muuten, kun neuvolan täti kävi viimeksi täällä, ja paino oli noussut 100g/vk ja kehui sen olevan hyvin, mutta joka paikassa lukee että 170g pitäisi keskimäärin vähintään nousta. Outoa..

No, tiistainahan sen näkee onko vauva ihan kuihtunut. Ei sentään.

Marsupialialle pidetään peukkuja pystyssä!

Toivottavasti kohta pääset lähdölle!

Sognatore, mulla nuo vihlomiset tuossa vaiheessa oli sitä useimmiten, kun vauva pyöritti päätään siellä alhaalla. Mullahan kans oli saunominen tukalaa, kun maha oli kivikova koko ajan.

Mä taidan olla nettiriippuvainen kohta, on niin kätevä könöttää tässä sohvalla imettämässä ja hakata toisella kädellä läppäriä :) Pitäis varmaan siirtää tämä jonnekin.

Vierailija
9/106 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ees kunnon shoppailureissu aiheuta supistuksia, jo on kumma! Ei se tuolta halua tulla, kaipa siellä on sitten niin kiva myllertää.

Sognatore: Tuo on edelleen enimmäkseen tuolla vasemmalla, mutta kyllä se vieläkin pyörii puolelta toiselle. Se alkaa olla jo niin iso, että kun selkä on vasemmalla, niin takapuoli on tuossa oikeella puolen melkeen. Sitte se välillä pyörähtää ympäri, ja tuntuupa muuten ihanalta...

Mulla on tuossa piparitaikina tulossa, huomenna varmaan leivotaan. Meillä on kotona aina perinteisesti itsenäisyyspäivänä leivottu piparit, näköjään oon jumiutunu siihen. :D Olis kyllä hyvä päivä huomenna syntyä, kun olis aina synttärinä liputuspäivä. Sitte jää piparien tekeminen miehelle. Tai taikina pakkaseen.

Jaa, jos jatkais sitä taikinan tekemistä. Jospa jäähtymässä ollu osa olis jo viileempää, niin sais homman loppuun... Sitte vaan taas odottelemaan. :)

-m 41+2 (Hirveet lukemat!)

Vierailija
10/106 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkku: Sitä se varmasti siellä ainakin puuhaa, ja välillä tuntuu että käsilläkin taitaa avittaa sitä sörkkimistä. Sen verran tuskaisia tunteita välillä aiheuttaa. Ja varsinkin tänään kun oltiin autolla ajelemassa ja päätettiin käydä autogrillillä syömässä eli vessaa ei lähimaillakaan. Oli aika hankalaa olla, kun tuolla oli melko jamit masussa menossa, meinas tulla pissa housuun :( Ei sillä että olisi yhtään pissattanut silloin kun se oli paikallaan, mutta kun osasi just sopivasti puskea ja painella oikeita paikkoja :)

Marsupialia: No, jo on kumma kun se sun poju meinaa ihan kokonaan sinne jäädä asusteleen. Sulla pitää alkaa jo pitämään sille jotain puhetta, että kyllä sitä nyt vois jo pikkuhiljaa siirtyä pikkuruisesta yksiöstä vähän avarampiin tiloihin, vois vaikka hänkin yllättyä iloisesti :)

sognatore 35+2 (edelleen)

Vierailija
11/106 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joululeipomiset leivottu siis. Muut hommat taidan suosiolla jättää toisille. Otti kyllä jo aika koville... Eilen kun tuli käveltyä aika paljon kaupungilla ja tuokin leipominen kesti puoltoista tuntia, koko ajan seisten. Jaksoin kuitenki vielä kävellä äitin kans kirkkoon kuuntelemaan kauneimmat joululaulut. Nyt kyllä liitokset veisaa hoosiannaa, joten loppuilta menee tiiviisti sohvalla... Onneks tiedossa onkin itsenäisyyspäivän vastaanottoa telkkarista, joten mitään ihmeempää ei tarvikaan tehdä. Huominen taitaa olla sitten ihan täys lepopäivä mulla.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Vierailija
12/106 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh reissaaminen on mukavaa, mutta aina yhtä mukavaa on päästä kotiinkin =) Tänne Ouluunkin ehti sitten päräyttää viikonlopun aikana lunta.

Lunta kyllä sateli lauantaina, kun ajeltiin ensin Rovaniemeltä Ikeaan ja takaisin. Oikein kunnon myräkkä. Meinas kyllä tulla kolarikin, joka ei niin kiva juttu ois ollu ollenkaan, mutta selvittiin säikähdyksellä. Joku vastaantuleva taukki sai päähänsä lähteä ohittamaan edellään mennyttä traktoria vaikka oltiin itse siinä vastaantulijana kohdalla. Kylki kyljessä mentiin sitten kolme rinnakkain. Onneks oli tuolla miehellä refleksit kohdillaan ja sai korjausliikkeellä tilaa ja me ajeltiin koukaten pientareen kautta. Ikeasta ostettiin muksulle uus pinnis ja siihen kaikki patjat ja härpäkkeet. Eli nyt ois yks asia vähemmän taas hankintalistassa =)

Siellä on kyllä tosi ihania lastenhuoneen kalusteita, joita voisin ajatella hankkia jahka kaveri saa jalat alleen.

Mutta nyt aloitan matkatavaroiden purun, pesukoneen pistinkin jo pyörittämään rähjäreissulaisten vaatekertoja. Kumma juttu muuten, kukahan meillä oli edeltäneellä kerralla pessyt teelusikan pyykkikoneessa? Varsin erikoinen löydös oli edessä, kun aloitin täyttämään konetta =D

t.Katjuska 35 + 4

Vierailija
13/106 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen vanhempien kanssa syömässä pannupitsaa ja sitten illalla vielä kävin kaverin kanssa kaupungissa istuskelemassa. Siinä se itsenäisyyspäivä vierähtikin :)

Marsupialia: Uskon todellakin, että otti jo voimille. Ei sitä enää tuossa tilassa kykene samoihin suorituksiin kuin aiemmin :) Eikä onneksi tarttekaan! Huomenna nyt sitten lepäilet rauhassa ja tiedäppä vaikka vaavikin innostuis piparintuoksusta ja haluis tulla lähemmin nuuskuttelemaan!

Katjuska: Teillähän on hurja kokemus matkalla ollut, varmasti hyppäsi sydän kurkkuun! Tuommoisissa tilanteissa sitä jälkeenpäin aina miettii, että miten pienestä kiinni tämä meidän olo täällä onkaan.. Liekö siellä jo pientä väsymystä ilmassa kun teelusikoitakin jo pestään? :D Kuulostaa jo ihan vauvaperheen arjelta :D

Sognatore ja hikkamasu 35+3

Vierailija
14/106 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, edelleen siis. Vauvalla on mahassa niin kivaa, että se haluaa jäädä sinne. Ylihuomenna on onneks se yliaikaiskontrolli, jospa ne siellä sitten päättäis millon käynnistetään. Toivottavasti tällä viikolla! Tuntuis kyllä hassulta, jos ens viikkoon päästettäis, kun muuten ovat olleet niin kamalan tarkkoja tuon raskausdiabeteksen kans. Että ei tässä kuitenkaan varmaan montaa päivää enää ole odottelua. Vähän jo meinaa jänskättää. :)

Tänään mulla on lepopäivä, en aio tehä mitään. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Vierailija
15/106 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Täällä on sitten saatu eka nuha, eilen alkoi nenä vuotaa vauvalla ja voi kun mua säälitti pieni räkänokka! Keittosuolatippoja ollaan laitettu nenään ja ostettiin apteekista Nenä-Frida, sellanen nenänpuhdistaja, jolla saa imettyä limat turvallisesti pois pienestä nenästä. Suosittelen hankkimaan! Yöstä selvittiin korottamalla sängynpäätyä ja nyt päivällä pidän vauvaa kantoliinassa, saa nukuttua hyvin pystyasennossa kun happi kulkee. Toivottavasti vaan paranee pian!!

Katjuska: meidän poju oli pieni ja hoikka syntyessään (3240g ja 50cm), mulla oli tasan yksi 50cm vaate, loput 56cm. Hyvin silti pärjättiin, nyt 3 viikon iässä nuo 56cm alkaa olla jo sopivia ja se 50cm pieni! Ja ekat pari viikkoa meillä meni ihan kotosalla, ja kotona ei niin haittaa vaikka on vaatteet vähän isoja. Päinvastoin, oli vaan hyvä että oli hihat vähän liian pitkät, sai pitkät kynnet suojaan kun muuten tahtoi raapia naamaansa. En uskaltanu leikata kynsiä ku vasta n. 1,5vkon iässä. Sukkia käyttämällä saa housut istumaan paremmin. Vaatekoot riippuu myös vähän valmistajasta, esim. Lindexin 56cm on paljon pienempiä mitä Tutan saman kokoiset vaatteet. Kuulosti aika hurjalta tuo ohitustilanne mihin jouduitte, onneksi selvisitte säikähdyksellä! Kaikenlaisia hulluja sitä onkin liikenteessä.

Toivottavasti Verkulla riittää maito!! Saatko neuvolasta mitään ohjausta? Me käytiin Marsupialian kanssa lokakuussa imetystukiryhmän kokoontumisessa, kannattaa sitäkin harkita, jos tuntuu ettei omat keinot riitä. Toivotaan, että oli vaan ohimenevä vaihe! Mäki luulin, että epparihaava oli jo parantunu, niin eilen meni yhtäkkiä kipeäksi ja otin jo paniikissa äkkiä buranaakin siihen. Nyt onneksi tuntuu paremmalta. Ei siitä synnytyksestä ihan hetkessä näköjään toivuta...

Sognatore, tsemppiä odotukseen! Millon tulet katsomaan meitä?

Ja Marsupialia urhoollisesti kärvistelee, supertsempitykset vielä sulle!! Sulla on ilmeisesti vaan niin hyvä maha, ettei sieltä haluta pois!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
16/106 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Hellusen pojalla pian flunssa helpottaa. Meilläkin on nokka koko ajan tukossa, pulauttelee niin paljon niin maitoa on nenässäkin.

Neuvolassa sanoivat vaan, että antaa sitten lisää maitoa jos tuntuu ettei riitä. Nyt on välillä hyviä päiviä ja välillä semmosia, ettei tiiä miten päin olis. Ja oon pistänyt merkille, ettei tuolla oo oikein semmosia selkeitä -nyt syödään, sitten tehdään muuta-, vaan saatetaan syödä usemman kerran peräkkäin ja sitten vois harkita muuta aktiviteettia:)

Miten teillä imetys sujuu?

Koska uskalletaan tulla käymään?

Meillä ei oo vieläkään päivissä oikein mitään järkevää rytmiä. Oon kai liian laiska :)

Ekat oikeat hymyt on ruvennut pikkuhiljaa näkymään, ja kieltä näyttelee jo kovasti takaisin.

Neuvolakäynti takana, mitat 3985g ja 54,2cm.

Kaikki hienosti ja kovin sai kehuja.

Jaahas, neiti heräsi, syöttöpuuhiin ja jos päästäisi lenkillekin tälle päivää.

Verkku ja tyttö huomenna 1kk jo!

Vierailija
17/106 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla vauvallisten kuulumisia. Hienostihan se Verkun tyttökin on kasvanut. Veikkaan että tämä pötkylä on tuota painoluokkaa, jos ei enemmänkin, jo syntyessään. :D Arviohan oli lasketuksi ajaksi 3 ja puoli kiloa, ja nyt ollaan kohta jo kaks viikkoo siitä kasvateltu...

Niin siis täällä ollaan vieläkin ja edelleen. Huomenna sinne synnyttäjien vastaanottoon yliaikaiskäynnille. Kuuleepahan ainakin sitten tämänhetkistä painoarviota. En usko, että huomenna vielä tarvii jäädä synnyttelemään. Tänään on kyllä ihan suht lupaavia supistuksiakin ollut, joten kaipa siellä paikat kypsyy. Täytyy toivoa että auttavat sen verran, että käynnistys on sitten helpompi... En jaksa noihin supistuksiin uskoa niin paljoa, että tämä itekseen tulis. No, huomennapa kuulee alakerrankin tilanteen. En kestä, jos ne sanoo "kiinteä, kiinni, 3 senttiä"! No ihan en kyllä jaksa uskoa siihen, ettei mitään olis tapahtunu.

Käväsen huomenna kertomassa kuulumiset ja mitä ne meinaa käynnistyksen suhteen.

-m 41+5

Vierailija
18/106 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Marsupialian kanssa täksi päiväksi sovittu treffit, mutta aamupäivällä tuli viesti, että hänet oli otettu osastolle ja synnytystä oltiin alettu käynnistää!! Pidetään peukkuja ja jäädään odottelemaan vauvauutisia.

Nyt vauvanhoitohommiin, kirjoittelen lisää jossain välissä ku poika nukkuu....

Vierailija
19/106 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se oli aikakin! Nyt jäädään sitten odottelemaan paluuta foorumille =) niin ja etenkin sitä synnytyskertomusta.

t.Katjuska ja 36 + 0 täynnä tänään =)

Vierailija
20/106 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Nyt siis menossa jo 10+2! Maha pömpöttää ja turvottaa. Kaikki hajut etoo, mutta ei onneksi ole vielä tullut mitään ylös asti.

Tuli tuossa semmoinen kysymys mieleen, kun neuvolassa sanottiin että kalatuotteita (suurta osaa) tulee välttää, niin miksi mulla tekee koko ajan mieli lohta? Tänään just kuolasin ravintolan kotisivuilla lihipastaa kermakastikeessa... Miks pitää olla semmoisia haluja, joita ei voi täyttää...Tylsää...