Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varaatteko kotiin VARALTA korviketta ennen vauvan syntymää, vaikka aikoisittekin imettää?

Vierailija
06.01.2009 |

Itse olen ollut niin neuroottinen että on ollut pakko varata kotiin muutama korviketetra valmiiksi että kun kotiin tulee että jos vauva ei pian tissistä tarpeeksi saakaan... miten muuta äidit teette?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla en näin tehnyt ja mies joutui parin kotonaolemispäivän jälkeen hakemaan kaupasta niitä. Molemmat rinnan päät oli niin rikki, että veri vaan vuosi. Sen yhden ainoan kerran annettiin korviketta. Rinnat totutteli imetykseen sitten lansinohlin ja rintakumien kanssa.

2 seuraavaa vauvaa varten oli varattu pari tetraa kaappiin, mutta käyttämättä jäivät (siis meillä, tuli kyllä käytettyä serkun muksulla, ettei hukkaan mennyt)!! Aion silti seuraavan kohdallakin kaappin ne pari varata!

Vierailija
22/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiennyt, että korviketta ostetaan varulta. Luulin, että sitten vasta, jos imetys ei kertakaikkiaan suju, sanotaan, parin kolmen päivän yrityksen jälkeen. Meillä ei ole koskaan ollut yhtään pulloa eikä korvikepurkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sitä sitten tarvittukaan ja aion tällä toisellakin kerralla tarvita.

Maito tuli eka kerralla yli oman tarpeen vaikka tehtiin sektio. Mutta eihän se aina samalla tavalla välttis mene.

Vierailija
24/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut itsestäänselvää (myös sektioiden jälkeen), että lapseni eivät tule saamaan tippaakaan korviketta. Ja tämä päätös on tietenkin pitänyt.

ns. sokerivauvaa sattuman kaupalta. Itselläni ovat molemmat näitä, ja viimeisin veti jo srl:ssa 3 päivän ikäisenä 60 ml kerralla luovutettua ja korviketta sekoitettuna. Ja mun tissistä ei tullut PISARAAKAAN, kirjaimellisesti. Ei vaikka hoitajat kävivät kuinka puristelemassa ja neuvomassa. Lääkärin olisin jo heitänyt ikkunasta pihalle, mutta onneksi älysi pysyä poissa.

Jos meille vielä lapsia tulee, mielummin annan vaikka korviketta kuin katson alhaisista sokereista krampaavaan lasta. Ei ole kiva näky.

Vierailija
25/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin ollut aika tiukkana ettei lapset saa mitään muuta kuin äidin maitoa ja tuttelit on annettu päimämäärän täyttyessä naapuriin, mutta ihan oikeasti koskaan ei tiedä mitä tapahtuu... Kaveri pienen vauvan äiti joutui kerran virtsakivien vuoksi lähtemään keskellä yötä päivystykseen ja siellä vierähti seuraavaan iltapäivään...

Onneksi oli varatuttelia kotona.... olishan se isä tietty voinut kuskata vauvaa sinne, kun eka ja ainoa lapsi oli, mutta niissä kivuissa ei imetys tai lypsäminenkään olis kuulemma ollut mahdollista.

Vierailija
26/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sitä sitten tarvittukaan ja aion tällä toisellakin kerralla tarvita.

Maito tuli eka kerralla yli oman tarpeen vaikka tehtiin sektio. Mutta eihän se aina samalla tavalla välttis mene.

Vierailija
27/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kans munuaiskivien takia sairaalaan, kun yksi lapsistamme oli vielä pelkällä rintamaidolla. Onneksi oli lypsettyä maitoa pakastimessa. Mun mies toi kyllä vauvan sairaalaankin syömään.

Vierailija
28/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. sokerivauvaa sattuman kaupalta. Itselläni ovat molemmat näitä, ja viimeisin veti jo srl:ssa 3 päivän ikäisenä 60 ml kerralla luovutettua ja korviketta sekoitettuna. Ja mun tissistä ei tullut PISARAAKAAN, kirjaimellisesti. Ei vaikka hoitajat kävivät kuinka puristelemassa ja neuvomassa. Lääkärin olisin jo heitänyt ikkunasta pihalle, mutta onneksi älysi pysyä poissa.

Jos meille vielä lapsia tulee, mielummin annan vaikka korviketta kuin katson alhaisista sokereista krampaavaan lasta. Ei ole kiva näky.

Mutta eihän maito nousekaan heti, itselläni on aina noussut vasta 2-3 päivänä, mutta siihen asti riittää kyllä kolostrum, kun vauva on vierihoidossa kokoajan.

Vierailija
29/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei lypsettyä niin sitten korviketta

Vierailija
30/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli molemmilla kerroilla pari-kolme purkkia Tuttelia ja tuttipullo valmiina kaapissa. Ehdottomasti mielestäni pitää ollakin ja jopa neuvolasta niin suositeltiin. Vaikka kauppa olis 100 m:n päässä, niin tylsä lähteä keskellä yötä liikkeelle, kun voi ennakoltakin varautua. Mietin esim. sitä, jos joudun itse käymään jostain syystä vaikkapa päivystyksessä ja vauva jäisi isän kanssa kotiin. Pitäähän isälle jättää mahdollisuus ruokkia lapsi hätätapauksessa pullolla. Aina ei alussa riitä maitoa pumpattavaksi asti.

Niin, ja jos korvikkeita ei koskaan tarvitse vauvalle, ne voi käyttää kahvimaitona itselleen. Kokeiltu on ja hyvältä maistui.

Vierailija
31/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"itsestäänselvää", mutta en sitten viitsinyt olla antamatta lisämaitoa kun vauvan paino laski liikaa. Sinä olisit - itsestäänselvästi - varmaan suoriutunut siitäkin tilanteesta ilman lisämaitoa...

(no en sentään oikeasti ollut niin naiivi että pidin täysimetystä itsestäänselvänä, ainoastaan päätin pyrkiä siihen kaikin keinoin)

Vierailija
32/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsen kanssa aluksi! Vain yhden lapsen kanssa täysimetys

onnistui alusta asti.

Silti en varannut korviketta kaappiin, vaan mies osti sitä sitten

kauppareissulla, kun tarvittiin.

Vierailija
33/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän maito nousekaan heti, itselläni on aina noussut vasta 2-3 päivänä, mutta siihen asti riittää kyllä kolostrum, kun vauva on vierihoidossa kokoajan.

on vauva, joka syntyy äidiltä, jolta on todettu raskausajan diabetes. Vauvan sokeri mittaillaan srl:sta riippuen 4-6 tunnin välein n. 3 päivää. Kunnon "sokerivauvalle" ei muuten pari tippaa kolostrumia riitä, joten toivotaan,ettet saa heitä jos asenne on noin tiukassa. No, ehkä henkilökunta osaa valistaa sinua tai sitten pakkosyöttää vauvan.

Ps. Googletapa raskausiän diabetes: se iskee jopa norm.painoisiin ja akateemisiin.

Vierailija
34/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia siis 2 kpl, enkä ole koskaan ostanut korviketta. Tuttipulloja sentään oli valmiina pumppaamista varten (tai siis sitä pumpattua maitoa varten). Kummankin lapsen synnyttyä asuimme sellaisessa paikassa, missä oli klo 07-22 kauppa auki ihan vieressä ja klo 22-07 aikaankin alle puolen kilometrin päässä. Rinnanpäät oli rikki ja kipeät, mutta ei tullut mieleenkään antaa siinä tilanteessa korviketta. Ei se kuitenkaan kovin montaa imetyskertaa kestänyt, joten sen kesti, kun tiesi, että vauva saa imemällä maidontuotannon käyntiin. Ehkä jos oltais jossain kaukana kaupoista asuttu, ois saatettu pari korvikepurkkia ostaakin valmiiksi.

Vierailija
35/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut käyttöä. Maito nousi jo laitoksella, ei ollut epäilystäkään siitä. Toisen lapsen kohdalla tuntui naurettavalta koko ajatuskin.

Vierailija
36/70 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kohdalla en ostanut.

Vierailija
37/70 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulivat kyllä käytettyä ennen kuin päiväys umpeutui. Ekalla kertaa olin kotiutuessani valvonut useamman vuorokauden ja kun sitten ekalla neuvolakäynnillä olin ihan loppu niin käskettiin miestä syöttään pullolla pari yötä. Jouduin kyllä heräämään kerran yössä kun rinnat turposivat maidosta. Lypsämällä en ole koskaan saanut herumaan, varsinkaan itkiessäni ja ollesani umpipoikki, joten korviketta annettiin. Imetin tyttöä kuitenkin yli vuoden ikäiseksi ja yhteensä sai ehkä 5prk korviketta. Toisellekin oli purkit varalla ja joskus kauppareissulla ollessani mies niistä antoi. Kakkonen ei missään vaiheessa tottunut pulloon, mutta hörppyyttämällä meni joten kuten...ja edelleen on tissillä vaikka on kohta 2v ;) Eli kyllä sitä voi ihan onnistuneesti rintaruokkia ilman hysteriaa parista desistä korvikettta!

Vierailija
38/70 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelin kyllä, että imettäisin ja toisaalta, että kaupasta saisi korviketta vielä lapsen syntymän jälkeenkin mikäli tarvis olisi. Kyllähän sen jo laitoksella huomaa, mikäli imetys ei ollenkaan lähde siinä vaiheessa käyntiin. Älkää hysterisoiko. Kyllä luonto useimmiten hoitaa.

Vierailija
39/70 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja kolmas nyt tulossa.

Vierailija
40/70 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka olisi sattunut itselle jotain. Sanoin myös miehelle, että jos imetyksestä tulee yhtä tuskaa niin korvikkeeseen tartutaan kyllä, ja jos olen itse hormonisekava ja vauhkoan vaan siitä imetyksestä, niin pitää huolen että tulen järkiini ettei pilata koko vauva-aikaa sillä mun imetyspakkomielteelläni.

No, imetys lähti sujumaan suht. ok ja jatkoinkin esikoisen kanssa 1v3kk, kuopuksella 9kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi