Kuinka usein käytte PAPA:ssa? Gallup!
Eli kuinka usein käytte?
Entä ikäsi ja koska käynyt viimeksi?
Kommentit (69)
Gyne sanoi että se riittää kun on vakituinen suhde. Ja synnytysten jälkeen olen käynyt kontrollissa sen 6 kk synnytyksen jälkeen. Aina on ollut puhdas, mutta haluan totisesti tietää ajoissa jos jotain häikkää on että se myös tulee ajoissa hoidettua.
käyn kerran vuodessa. olen 23v just sain vauvan ja kävin n. kk sitten papassa ja puhdas oli =)
ikää 36 v; otatan säännöllisesti vuosittaisen gynekäynnin yhteydessä.
Mulla ollut kondylooma 8v sitten. sen jälkeen papa aina ollut puhdas onneksi.
vielä. Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi, jokaisella on oikeus tehdä niinkuin haluaa.
Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle!
t.ap ja 11
vuosia. Ennen esikoista ja esikoinen on 5v. En muistanut tai ajatellut edes koko asiaa ennen kuin vauva tärppäsi ja siitä tuli neuvolassa puhetta. Yritettiin tätä kakkosta melkein neljä vuotta, joten ei mitään pillereiden uusimisia ollut ja hedelmällisyyshoidoissakaan ei tullut puhetta.
Nyt kun kohtu ja kohdunkaula poistettu 4 vuoden välein.
40v
"miksi minun pitäisi" ihminen =) jos et tiedä niin PAPA koetta otetaan naisilta sen takia että jos on syöpä niin se selviää ennen kun pitää kohtu kokonaan pois leikata!! joten kaikki kenen mielestä on noloa tai ei muka kiinnosta niin nyt perkele lääkäriin ja heti!
taas käydä ja gynekologilla muutenkin. Kahden vuoden välein olisi varmasti hyvä. Aiemmin olen käynytkin, kun on ollut raskauksia, synnytyksiä, muutoksia papassa ja yksi keskeytynyt keskenmenokin ja siitä johtuen kohtutulehdus. Viimeksi papa oli normaali, joten siksi nyt unohtunut käydä. Mutta taidanpa varata ajan tammikuulle taas. Ikää 33v.
Olenn 24-vuotias ja minulla on ollut solumuutoksia nyt neljä vuotta, siksi olen tarkkailussa.
Viimeksi olen käynyt yli neljä vuotta sitten, ikää nyt 49, eli ensi vuonna taas.
Vai kenties ymmärryksessäsi on viivettä. Kysymys ei ole kohdallani koskaan ollut tietämättömyydestä eikä viitseliäisyydestä vaan ainoastaan halusta.
Terkuin nro 2
haluatko kuolla?
Ja tämä oli asiallinen kysymys, ei mitään v..lua
kävin 40v tarkastuksessa eli kolme vuotta sitten
Samalla kun käyn gynekologilla.
Kannattaa käydä. Kohdunkaulasyöpä ei ole mikään leikin asia. Kukaan ei halua kuolla niin tuskaisesti. Ja siihen voi menehtyä myös nuorena.
Myös muutkin solumuutokset (esim. hiiva, kondolyyma, HPV jne.jne.) tulevat esille tuossa testissä ja voidaan sitten hoitaa.
Jaa-a, vaikea sanoa haluanko vai en, mutta jos joudun edes miettimään vastausta, niin luultavasti ainakin osa minusta haluaa kuolla. Mutta ei siinä ole mitään pahaa? Sillä kukaanhan tästä elämästä ei selviä hengissä.
t. nro 2
Kun gynekologilla tulee käydyksi rutiinisti kerran vuodessa e-pilerien takia niin tämäkin asia tulee aina mieleen. Nyt olen jo pitkään kuulunut yhteiskunnan kustantamien seulontojen piiriin, ja niissä merkeissä kävin papassa viime kesänä.
Minulta on opettu papa jo noin 15 kertaa.
Jaa-a, vaikea sanoa haluanko vai en, mutta jos joudun edes miettimään vastausta, niin luultavasti ainakin osa minusta haluaa kuolla. Mutta ei siinä ole mitään pahaa? Sillä kukaanhan tästä elämästä ei selviä hengissä.
t. nro 2
se on sitten voi voi kun joku kaunis päivä huomaatkin jotain oireita..
mutta yli 5v aikaa kumminkin. Olen 47v.
Gyne sanoi että se riittää kun on vakituinen suhde. Ja synnytysten jälkeen olen käynyt kontrollissa sen 6 kk synnytyksen jälkeen. Aina on ollut puhdas, mutta haluan totisesti tietää ajoissa jos jotain häikkää on että se myös tulee ajoissa hoidettua.