Kuinka usein käytte PAPA:ssa? Gallup!
Eli kuinka usein käytte?
Entä ikäsi ja koska käynyt viimeksi?
Kommentit (69)
H-kierukan tarkistuksen yhteydessä otettiin noin kaksi vuotta sitten viimeksi, yleensä käyn ne 5 vuoden välein tulevat kunnalliset ja niiden välillä yhden kerran, jos ei mitään erityistä syytä ole, minkä takia tuntuisi tarpeelliselta. Eikä terkkarikaan viitsinyt viime kierukkatarkistuksessa (puoli vuotta sitten) ottaa, kun on aina ollut puhtaat testit, ja vuoden päästä luvassa taas toi 5-vuotis-papa.
ja aina maaliskuussa. Helppo muistaa :-)
joka sanoi silloin 24-vuotiaalle avovaimolleni, joka ensimmäistä kertaa kokeessa, että miksi tulit papaan.
En ollut paikalla kuulemassa äänensävyä, vivahteita ja tarkkaan kaikkia sanoja, mutta meille molemmille tuli mieleen moite terkkarin lääkärintyön kuormittamisesta.
Toisaalta saattoihan olla, että kysymys sisälsi halun selvittää oliko ollut jotain oireita ja siitä syystä menty kokeeseen, mutta oireitahan olisi voinut kysyä suoraan.
Oireita ei ollut vaan hän meni kehotuksestani.
Viimeksi kävin keväällä, olisiko ollut maaliskuu. Sitä ennen keväällä 2007 eli kahden vuoden välein olen käynyt.
Ystävä meni ekan kerran 30-vuotiaana
Käyn kerran vuodessa. Ikä 33v.
Oli jo syövän esiaste, ei mitään oireita.
Oli priima hyvä näyte, ei solumuutoksia ei tulehduksia.
ja taisi olla eka kerta minulle. Olen 34 v. En ole tuon jälkeen lääkärissä käynyt.
Viimeksi kävin joukkoseulonnassa alkuvuodesta, olen 30-vuotias. Minulla ei ole koskaan ollut näytteissä solumuutoksia (ei edes tuossa joukkoseulonnassa, vaikka olin synnyttänyt 8 viikkoa ennen sitä - monestihan silloin vielä raskauden aikaiset muutokset sekoittavat tulosta).
menetät neitsyytesi ainokaisellesi joka jo on testannut muuta?
mun lääkäri sanoi että melkein jokaisella naisella tämä on, mutta eri asia löytyykö ikinä ja aiheuttaako mitään.
"Ihmisen papilloomavirus (HPV) on yleisin sukupuoliteitse leviävän virusinfektion aiheuttaja, joka leviää iho- ja limakalvokontaktissa.
Papilloomaviruksia tunnetaan yli 100 erilaista tyyppiä. Näistä noin 40 virustyyppiä esiintyy genitaalialueella.
Papilloomavirukset jaetaan suuren ja pienen riskin ryhmiin sen mukaan, mikä on niiden yhteys kohdunkaulan syövän kehittymiseen. Suuren riskin HPV-tyypit 16 ja 18 aiheuttavat noin 70 % kohdunkaulan syövästä. Samat virustyypit aiheuttavat myös merkittävän osan emätin- ja ulkosynnytinsyövän esiasteista. Pienen riskin HPV-tyypit 6 ja 11 aiheuttavat puolestaan noin 90 % ulkoisten sukuelinten kondyloomista, joita esiintyy molemmilla sukupuolilla.
seulonnassa kohta 5v sitten. Täytän keväällä 35,joten silloin tulee varmaan taas kutsu seulontaan? Olen tässä 6 vuoden aikana synnyttänyt 3 lasta ja ei ole siinä kaiken keskellä tullut mieleenkään koko papa. Miten muut oikein käyvät noin usein?! Minne sitä ylipäänsä pitäisi mennä jos haluaisi papakokeeseen?!
ole koskaan käynyt.
Siis nro 2!
Itse käyn reilun vuoden välein.
Ikää 34v
Käyn vuosittain ja välillä ollut pari vuotta välissä, raskauksien takia yms. välillä tullut puoli vuotta vain papassa väliä. Otetaan kun tarve!
Ei mulle tule vielä niihin ja olen 34v. Joko sellaiseen tulee sulle ajat?
Yksityisellä minä käyn.
seulonnassa kohta 5v sitten. Täytän keväällä 35,joten silloin tulee varmaan taas kutsu seulontaan? Olen tässä 6 vuoden aikana synnyttänyt 3 lasta ja ei ole siinä kaiken keskellä tullut mieleenkään koko papa. Miten muut oikein käyvät noin usein?! Minne sitä ylipäänsä pitäisi mennä jos haluaisi papakokeeseen?!
Lähinnä tarkoitan ainakin kakkosta.
Itse käyn joka vuosi.
Ei mulle tule vielä niihin ja olen 34v. Joko sellaiseen tulee sulle ajat?
Yksityisellä minä käyn.
30v lähtien tuo papa otetaan seulonnassa. Vain vaihteleeko se muka paikkakunnittain, ei kai...
yksi tutuntuttu kuoli kohtusyöpään vaikka kävi joka vuosi papassa.. Edellisenä vuonna ei mitään, seuraavana tuloksena tuo.. Ja kuoli siitä puolen vuoden päästä. Että kannattaisi käydä joka vuosi..
papa oli 3,sitä operoitiin(laserilla poltettiin ) kävin aluksi ½v välein sitten vuoden ja lopulta saan käydä 2v välein. (kävin just viime kuussa)
olen nyt 40v