Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haahujen joulukuu

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu syntyihän se meidän tonttu :) Ihan Baby-Jesusta ei meidän vauvelista tullut =) Kokoa komiat 53.5cm ja painoa 4110g, pipo huimat 37cm :D

Synnytys oli hirveä suoraan sanoen, kesti kokonaisuudessaan 9h 53min ja supistukset olivat surkeita ja tehottomia mutta järkyttävän kipeitä. Välillä junnasi paikoillaan ihan täysin :( Siksi myös jouduin ottaamaan loppuvaiheessa kohdunkaula puudutteen ja sain oksitosiinitipan. Eli en ihan luomuna siinä onnistunut toiveistani huolimatta. Ponnistusvaihe tuntui lähinnä teurastukselta koska poika syntyi kaikenlisäksi käsi poskella :o Luulin että repesin ihan totaalisesti, mutta yllätyksenä en revennyt yhtään eikä edes epparia tehty :D Pari nirhaumaa vaan tuli. Eli ei tikin tikkiä ja istumaan pystyin heti. Eli tavallaan olen aika ylpeä itsestäni että sain ihan itse tuon järkäleen ponnistettua ulos 22min. :D

Tänään sitten vaan tuli huonoja uutisia kun pojan tulehdusarvot oli nousussa ja joutui sitten lastenosastolla ab-tippaan :'( Itse tietenkin jouduin kotiin ja kova ikävä vaivaa ja itkettää :'(

Ruokahalua pojalla onneksi riittää ja imetys lähti hienosti heti käyntiin :)

Mutta tulen sitten vielä kertomaan synnytyskertomusta paremmalla ajalla =)

Hermy ja Alpi 1vrk

Vierailija
42/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille!

Aika moni tuntuu olevan viimeisillään, mutta taitaa meitä muutama olla ihan alkutaipaleella. En oikein tiennyt mihin voisin kirjoitella tai uskaltaako tästä edes "ääneen" puhua.

Meillä siis keskenmeno takana keväällä. Keskeytynyt keskenmeno todettiin viikolla 11 vaikka pikkuinen oli lopettanut kehityksen jo viikolla 8. Ihan sairaalloinen pelko siis on koko ajan, koska viimeksikään tuo km ei aiheuttanut mitään oireita. Meillä ei raskauduta ilman apuja, joten tuo keskenmeno tuli ekan IVF:n jälkeisestä tuoresiirrosta. Sen jälkeen on tehty yksi PAS tuloksetta ja nyt toisesta PAS:sta on plussaa. Viikkoja on tänään tasan 7 ja vasta ensi maanantaina eka ultra, koska ovat joululomalla.

Kovasti oli jossain vaiheessa varma olo, että nyt kaikki sujuu hyvin, kun oireetkin on olleet ihan erilaisia kun viimeksi, mut mitä lähemmäksi tuo ultra tulee niin sitä enemmän sitä pelkään.

Hyvää lähes viimeistä päivää tätä vuotta!

kjt-78 rv 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kjt, mukava saada joukkoon muitakin alkuviikoilla olevia. Tai eihän se mukavaa ole, että tähän ketjuun joutuu, mut kuitenkin...

Mulla pyörähti eilen kaksinumeroiset viikot käyntiin eli nyt on 10+1. Mähän kävin ultrassa neljä viikkoa sitten (huh, onpa siitä pitkä aika) ja syke näkyi. Meinasin käydä ennen joulua varmistamassa, että kaikki on ok, mutta ensimmäisellä neuvolakäynnillä terkka sai valettua muhun uskoa sen verran, että päätin säästää rahani. Jotenkin onnistuin psyykkaamaan itseni jouluksi sellaiseen tilaan, että olen raskaana ja hyvä niin. Nyt kotona lomaillessa on taas ehtinyt vähän enemmän pyörittää asioita päässään ja toki lähestyvä ultra jännittää. Mulla on siis 9 päivää ultraan. Mitenköhän mä jaksan odottaa ja saanko mitään töitä tehtyä ensi viikolla, kun hermoilen vaan ultraa?

Pahoinvointi on onneks vähän helpottanut ja masu jo hieman kasvanut, joten yritän uskoa siihen, että joku sitä masua kasvattaa.

Mukavaa loppuvuotta ja myös pian alkavaa! Voidaan paksusti!

Thelma

Vierailija
44/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin tärkein ettei se ehdi valua korvasta ulos: uudet, laittakaa vielä tietoa lasketusta ajasta ja muusta jota haluatte kertoa pinon esittelyssä (synnytyssairaalaa, monesko lapsi jne.), kaivelinkin viesteistänne jo sen mitä irti sain. Lisäilen niitä sitten sitä mukaa. Saadaan sitten tammikuulle siirrettyä tämä komiaksi kasvanut listamme :) Niin ja lisäsin tuohon ylös vielä keille pino on tarkoitettu, niin muutkin löytävät jatkossa helpommin, ajattelin että se kannattaa varmaan jossain muodossa olla siinä aina - kuka sitten kk-pinon avaakaan niin yritetään muistaa.

Ja sitten...

Tervetuloa kjt78 ja osanottoni keskenmenostasi. Sitä ei voi ymmärtääkään miten paljon voi surra ihan alussakin kuollutta nuijapäätään, varsinkin jos sen alkunsaanti on ollut työn takana. Lämpimät onnittelut tästä uudesta tärpistä ja toivotaan yhdessä parasta ja pelätään pahinta :)

Thelmalle onnittelut kaksinumeroisesta ja Zerialle täysiaikaisuudesta! Ihanaa

Vierailija
45/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... jatkoa katkenneeseen viestiin:

Ja entäpä Hermis sitten! Voi iik, BJ eli Alpi sitten otti ja saapui, ei nyt rytinällä mutta kuitenkin ;) Hän on varsinainen mietiskelijä näköjään ulostulo-poseerauksesta päätellen. Voimahali pikkuiselle ja sulle, että kaikki on pian kunnossa ja saat hänet kotiin, mutta hienoa että imetys lähti hyvin liikkeelle ja hän saa parasta mahdollista hoitoa nyt. Ja pakko vielä ihailla kauhunsekaisin tuntein noita mittoja ja sun hommaasi... X¤

Fantasy: tuupa kertomaan sitten neuvolakuulumiset tuoreeltaan ja koita parhaasi mukaan olla huolimatta noista suppareista. Mullahan on ollut samaa vaivaa jo elokuusta asti ja jouduin/pääsin ä.polilla siitä(kin) syystä käymään pariin otteeseen, mutta eivät olleet onneksi juuri mitään tehneet. Kurjaa että töissä on noin kiireistä, oletko vielä kertonut raskaudesta työkavereille? Koita pitää salataukoja jos vain voit ;)

Sitten omaan ja pullottavaan napaan: laitoin mukaan mahakuvan (jos onnistuin), eli olen oikea joulukinkku itsekin :D. Verestin viime yönä ekan kolmanneksen muistoja vessassa, tosin ny yökkäilin vain limaa kun ilonani on ollut tällainen viehättävä yskä.

Maanantaina oli neuvola ja mulla oli nyt se "oikea" neuvolantäti, jee! Hän vaikutti ihan mukavalta ja osasi asiansa, ekaa kertaa kohdun mittaus ei sattunut, kyseli jopa synnytykseen liittyvistä peloista, antoi vinkkejä valmistautumiseeen ja mm. liivien hankintaan jne. Tätä mä oon odottanut! Fabio tosin kiemurteli ja potki tätiä niin, että sydänäänten kuuntelusta ei meinannut tulla mitään, th totesi kyllä että ymmärsi vihjeen ja eihän tuo kaikuluotaus vauvasta mukavalta tunnu (tätäkään en muuten ollut aiemmin tiennyt...) Kaikenkaikkiaan jäi siis oikeen hyvä mieli käynnistä :)

Sf-mitta kulkee edelleen piirun yläkäyrän yläpuolella vaikka vauva ei erityisen suuri olekaan (vajaa kolme kg nyt), etuseinämässä oleva istukka ja mun 160cm:n tappi-vartalo ei vaan anna kauheesti kasvutilaa muualle kuin eteenpäin...

Verenpaine on kotona pysynyt ihan ok lukemissa eli alapaine on jäänyt 90 kieppeille, nyt sain kotiin niitä pikapissatikkuja ja voin seurata proteiinia ilman jatkuvaa kusimukien kuljettelua. Tuli kyllä tästäkin alkuajat oviksen metsästyksineen mieleen, kun kaivelin taas pissamukeja veskin kaapista esiin ;)

Seuraava Hyvinkään kontrolli ens maanantaina ja siitä taas viikon päästä neuvola, nyt vielä makkaria järjestelemään että saan mun askartelulipaston tyhjennettyä ja Fabion petivaatteet ja vaipat sinne tilalle. Hyvää vuodenvaihdetta hyvät haahusiskot!

Jennuli 37+2

Vierailija
46/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino keskenmenon kokeneille SYNNYTTÄNEET Danja80........*15.11.2009 poika 3495g/52cm, LKS,ensimmäinen lapsi, km:t tuulimuna 08/08 Irish79..........*13.11.2009, poika 3kg/50,5cm, km:t 10/07, 07/08 ja esikoinen Minitassu........*11.11.tyttö 2780g/48cm, OYS, toinen lapsi, esikoinen poika, km 2/09. Helene4........*21.11. tyttö 3460g/49cm LUS, neljäs lapsi, km:t 11/07, 10/08 ja 2/09. nau...............*16.12., poika 4030g/55.5cm Tyks, toinen lapsi, 2-3km -08 Hermy79..........*27.12. poika 53.5cm/4110g, Tays, km:t 12/04, 01/08, 07/08, 12/08 toinen lapsi VIELÄ YHTENÄ KAPPALEENA Zeria.............28.12.2009 EKKS, km:t 12/2006, 5/2007 ja 10/2007 esikoista odotellaan Jennuli81.....18.1. Hyvinkää, poika tulossa, km 09/08, eka lapsi Tiuhti........24.3., 3.lapsi tulossa, km 05/09 fantasy........1.4.2010 Kätilöopisto, toinen poika tulossa, km 0409 Sirusade.......7.7.10, poika-99 ja tyttö-03, km -09, Thelma......... esikoinen tulossa Merili.........km rv5 -04, tyttö syntyi -o6, km rv8 -08, poika tulossa Kay............ toinen lapsi tulossa, -07 syntynyt tyttö rv 24 kjt78...........11.8.10 TYKS kkm rv11 -09 (ivf) esikoinen

Vierailija
47/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KM 10/09, LA 26.7., sairaala: Hyvinkää

Vierailija
48/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Alpin tulehdusarvot ovat laskeenet normaaleiksi jo näin pian ja saattaa kotiutua jo huomenna illalla mutta viimeistään pe aamuna :) Mitään syytä infektiolle ei taaskaan löydetty kuin ei meidän esikoisellakaan aikoinaan. Ruokahalu on pojalla edelleen aiva uskomaton ja imuteho tosi kova. Tissit jo ihan rikki :/

Mutta tässä kuvaa vielä meidän ukkelista :)

Hermy ja Alpi 3vrk

Vierailija
49/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä ihanuus Hermy! Upeaa että saat pojan pian kotiin ja mysteeriset infektiot alkavat olla voitettu. Hyvä jos ruoka maistuu, kaiva toki rintakumit avuksi ettet vallan sinne hajoa...

Vierailija
50/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermy & Alpi, VOI IHANAA ONNEA!! Ja miten suloinen poika vielä :)) - nautinnollista vauva-arkea!

Jennuli, ihana maha sulla jo! Mulla on myös hyvän kokoinen jo, kun oon myös sen 158,5cm pitkä ;D! Eli juu töissä kerroin kun olin rv16 ja silloinkin olivat muutamat arvanneet, kun ei pystynyt enää mahaa peitellä :D! Mutta onnea neuvolantädistä, kuulostaapa tosiaan mukavalta :)

Thelma, onnea pyöreistä :D!! Muistan kyllä todella hyvin, miten hitaasti aika kului tuossa vaiheessa... Huoh, mutta ei kun vaan zemppiä odotukseen! Sen voin sanoa, että onneksi tässä vaiheessa päivät menee vähän sutjakkaammin - eikä ihan joka päivä edes muista missä meni ja ihan välillä pitää miettiä paljon nyt olikaan :D!

kjt-78, tervetuloa mukaan, zemppiä ja ihanaa vointia! Mullakin oli keskeytynyt keskenmeno keväällä, tosi shokki oli ://! Rv9 - onneksi - menin yksityiselle ultraan, kun en jaksanut odottaa np-ultraa niin sykettä ei löytynyt ja alkio oli jäänyt viikolla 7+3...

Omaa napaa, eli tosiaan vihdoin se neuvolalääkäri oli tänään! Tärkein eli kohdunsuu oli kunnossa, huh helpotus :D!!!! Muuten sitten tääkin neuvolalääkäri oli mitä oli... Ei ottanut mitää tosissaan ja vähätteli kaikkea... Yritin mm. kertoa pelosta että jos vauvasta tulee kauheen iso niin toivottavasti pääsen synnytystapa-arvioon ym.. Mutta joo ei kuulemma isän syntymäpainolla (tai edes nykyisellä koolla) ole sitten mitään merkitystä vauvan kokoon TAI sillä että vauva oli rakenneultraan mennessä kasvanut tasaisesti viikon isommaksi... OKEI just joo ://

fantasy rv26+6/27+6 (kuukautisten mukaan/ultran mukaan)

Vierailija
51/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajattelin myös tänne liityä kun tunnen jotenkin tänne kuuluvani..

Eli miellä oli 04/09 erittäin aikainen km ja otin sen kyllä tosi raskaasti vaikka vain viikon ehdin"olla raskaana" vielä kesälläkin saatoi kyseisestä asiasta tulla itkukohtauksia mutta kyllä siitä jollain tavalla yritti päästä yli ja sitten elokuussa testasin plussan uudelleen ja alun suurista peloista onkin jo tähän asti päästy eli viikkoja nyt 23+2:)Yritystä ehti olla 12/08 asti eli n.8kk.

Eli alku oli aika pelokasta aikaa ja kun ei juuri oireitakaan ollut, toki maha kasvoi jo aika alusta niin se antoi uskoa ja neuvolassa(8+3)neuvolatäti katsoi ultralla ja silloin sitten näki sen pienen sykkeen kera:)

Nyt on päässyt jo paljon luottavaisemmaksi mutta kovan työn olen joutunut itseni kanssa tekemään ja toki vieläkin välillä tulee mieleen ajatuksia että mitä jos vauva kuoleekin mahaan tai jotain..Mutta olen yrittänyt vain valaa itseeni positiivisuutta:)välillä vain vaikea uskoa että voinko tosiaan olla näin onnekas että sen oman vauvan saan:)Sen verran olen kyllä uskaltautunut että olen vauvalle aika paljon kaikkea jo ostellut:)

Niin mulla siis ikää 22(mies 24).Ja no tietoihin kai tulee:have km 04/09 ensimmäinen tulossa(poika) la 26.4.2010. Niin ja tuo poika tosiaan ultrassa sanottu,mutta ei satavarma mutta uskonpa kuitenkin että poika sieltä tulee:)

Vierailija
52/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermy-79 onnea suloisesta pojasta!!! :)

kjt-78, tervetuloa minunkin puolesta tänne palstalle!!

Kay, minä olen se joka on puhunut yksityisen neuvolan puolesta!! Kävin esikoista odottaessani myös yksityisessä nlassa, kunnallisen ohella.

Ja nyt käyn siis Helsingissä Bulevardilla, on lääkärikeskusyhtymää ja on aivan mahtava paikka!!

Siellä on OIKEA kätilö, ei siis terveydenhoitaja niinkuin monesti yleisellä puolella ja lisäksi käyn VAIN ja AINOASTAAN yksityisellä nuo "neuvolalääkärit" muuten siis käyn myös kunnallisessa nlassa, eli mulla tulee nla käyntejä n 2 vkon välein.

Mun mielestä se on tod tarpeellista, koska varsinkin alussa oli ihan hirveä keskenmenopelko ja näin ei kasvanut nuo käyntinälit siihen kuukauteen tai reiluun.

Ja ainakin mun mielstä yksityisellä kuunnellaan ja puututaan asioihin paremmin, ei ole niin ylikuormitettua. Olen saanut sellaista tukea, mitä en ainkaan omalta terkkarilta yleiseltä ole saanut.

Yksityinen nla ei tarvitse mitään lähetettä tms., sinne voi vain soittaa ja varata ajan.

Asutko missä päin??? Tuo Bulevardin nla on ainakin mun mielestä aivan mahtava, omakohtaisesti voin sitä lämpimästi suositella!

merili&möhkö rv 26 tasan

Vierailija
53/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liian nopea...kun tyttö tuli pyytämään nallepuhia tv:stä niin lähetin sitten ajatuksissani viestin.

Omaa napaa: mulla oli eilen se lääkäri!!! Kaikki oli masussa aivan loistavasti, vastaa vkoja täysin ja painoarvio oli 826g :) IHANAA :)

Olen taas niin onnellinen!!!! kun jotenki käsittömallä tavalla sitä aina vain miettii välillä "entä jos ei..."

No nyt pitää taas lakata murehtimasta turhaan.

Ja keksiä, miten saan ajan kulumaan...nyt en meinaan enää palaa töihin ennen kuin vauveli syntynyt. Tuli supistelujen takia sairaslomaa äitiysloman alkuun asti.

Jotenkin tuntuu tosi oudolle, kävin tänään viemässä aivaimetkin töihin...

Mut silti tosi helpottunut olo, kun levossa ja rauhassa ollessa ei noita supisteluja juurikaan ole, niin ei tarvitse enää murehtia miten jaksaa töissä ja vaikuttaako ne supparit kanavaan yms.

Mitään muutoksia siis ONNEKSI ei ole, että ehkäpä tämäkin menee sitten loppuviimein yli niin kuin eka, no 100% parempi vaihtoehto ottaa varmanpäälle.

merili

Vierailija
54/58 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa tuota SI-rokotus vistiäni ja huomasin,että olet laittanut oman viestisi, kiitos.

Mulla kanssa oli "pakko" ottaa rokote, kun olin silloin töissä (nyt siis jäin juuri sairaslomalla) ostoskeskuksessa, Jumbossa. Ja tyttö isossa pväkodissa missä tauti jylläsi...

Ja HERÄTTELEN KYSYMYSTÄ MYÖS TÄÄLLÄ:

Eli tuliko teille mitä vaivoja tuosta SI-rokotteesta?? Millä viikoilla otitte?? JA ONKO kuinka moni jo synnyttänyt sen ehtinyt ottaa?? Onko ollut mitään vaikutusta vauvaan...

Vierailija
55/58 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa, kiva (tai ei siis kiva lainkaan, tiedätte) kun uusia tulee ja pysyy pino pystyssä. Onnea plussista ;)

merili kyselit rokotteesta. Mä otin se ja synnyttänyt olen jo. Mitään vaikutusta vauvaan ei ole näkynyt. Poika kehittyy ja kasvaa kovasti.

Pientä huolta mulla on kun poika tykkää katsella vaan toiseen suuntaan. Väkisin kääntää pään aina vaan oikealle. Neuvolasta lääkäri neuvoi laittamaan virikkeet toiselle puolelle ja jumppaamaan toiselle puolelle. Ei vaan pidä sitä päätään niin vaikka kaikki katseltava olisi toisella puolella :( vatsallaan ollessa kuitenkin jaksaa pitää päätä pystyssä jo pitkiä aikoja ja katselee molempiin suuntiin. Ilmeisesti ei huolta mutta minähän olen sen huolen kehitellyt jo...

Irish ja pikkujätkä huomenna 7vko ja nimen saa sunnuntaina ;)

56/58 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERMY suuronnittelut pojasta!! Ihanaa kuulla aina että uusi haahuvauva saapunut turvallisesti maailmaan!

Tulin oikeastaan vaan ihastelemaan kuinka paljon on uusia haahuja tullut mukaan, älkääs antakokaan haahupinon kuolla!

Täällä ihan tasaista yhteiseloa, neiti söpöläinen vaan tahtoo edelleen heräillä öisin kovasti, vaikka muuten päivät on vakiintuneet melko hyvin. Tässäpä muuten jouluaattoillan kuva murusta(tuossa siis 1kk3vrk iässä)

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5476972.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/…]

Voikaahan massujen kanssa hyvin ja oikein hyvää uutta vuotta kaikille haahuille!!

Helene+muru 1kk 10vrk

ps. ZERIA lienee päässyt tositoimiin jo?

Vierailija
57/58 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä sitä edelleen ollaan yhtenä kappaleena... Eilen tsekattiin pienen koko ja arviolta 3800g siellä tälläkin hetkellä hikottelee, mutta ei vielä mitään merkkejä siitä että olisi halukas tänne pakkaseen saapumaan.. Mutta koska kaikki on hyvin, ja mahtuu vähän isompikin kuulemma hyvin tulemaan, ei käynnistystä aloitella ennen kuin on sen pari viikkoa yli.. Nooh, onhan tätä odoteltu jo jotakuinkin kolme vuotta niin eiköhän jokunen päivä mene vielä :)

Ihania kuvia täällä!! Masukuvat ja oih niin somat vauvat, en kestä :)

Ja uusille tosiaan tervetuloa pinoon, tää on oikea henkireikä meille vastoinkäymisiä kokeneille. Ei näitä mielenliikkeitä voi ymmärtää kuin vain toinen saman kokenut, valitettavasti.

Mutta ihanaa ensivuotta kaikille!

T: Zeria ja pieni (jolla edelleen hikka) rv 40+3

Vierailija
58/58 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Zerialle, tulevat päivät on pitkiä, mutta loppu häämötää jo ;-) Omani ovat olleet 15 ja 10 päivää yli lasketun, päivät olivat hyvin kuumia ja pitkiä.

Jennulikin viettää viimeisiä viikkoja, yritä nauttia, sitä vatsaa vielä kaipaa joskus.

Hermylle super onnittelut pojan johdosta! Ihanan kokoinen vaavi, aika miehekäs.

Niin ja uusille tervetuloa, ei pääse pino kuolemaan kun saadaan uusia rohkeita kirjoittajia. Meitä keskenmenon kokeneita kun ikävä kyllä löytyy.

Oma pää on taas kovin heikoilla, etenkin öisin. Parhaimmillaan 2h yössä tulee nukuttua kun päässä pyörii miljoona asiaa, jotka öisin paisuvat isoihin mittoihin. Olin pari viikoa sitten lääkärin opetuspotilaana ja ultrattiin todella tarkasti, tosin nyt siitä jo pari viikkoa, joten pelko vaan kasvaa taas. punktioon lasken vaan päiviä tai siis öitä, kuinka paljon vielä valvotaan.

Joku (anteeksi en muista kuka) suositteli sitä kotidoppleria huolia pienentämään, mutta ikävä kyllä en omalla kohdallani usko sen toimivan huolen karkoittajana. Itselläni on ko. laite kaapissa ja visusti se on siellä vielä pysynyt. Viime raskaudessa kuuntelin viimeisen kuukauden ääniä, kunnes pelkoni osoittautui todeksi ja niitä ei enää löytynyt. Lapsen synnyttyä ja ruumiinavauksen tuloksistakin nähtiin että sydän oli lyönyt pitkään eikä lapsi ollut ollut ollenkaan kunnossa. Tästä syystä en siis uskalla kaivaa laitetta edes esille, pelkään että ääniä ei joko löydy tai niillä ei tavallaan ole merkitystä lapsen kehityksen kannalta. muille saattaa kyllä olla hyväkin juttu, mutta itselläni on aika monimutkainen tämä historia näissä raskauksissa ja immunisaatiossani, joten korvien välissäkin menee aikas monta ajatusta sydän äänistä huolimatta.

Töihin pitäisi taas maanantaina mennä, mietin vaan että miten tämän mahan vielä piilotaa ??

Vointeja kaikille ja rauhallista mieltä niin alun kuin lopunkin odottajille.

Sirusade 13+3 ja punktioon 12 pitkää yötä