SI-rokote oli ihan iisi juttu ja saimme suojan ikävää tautia vastaan. :)
Paljon helpommalla pääsimme näin kuin sairastumalla. Ei tullut edes sivuvaikutuksia kuin miehelle hieman päänsärkyä. Minulle ja lapsille ei mitään.
Turhaan te sitä rokotetta olette pelänneet. Jos nyt jotain teoreettista viiden vuoden päästä ilmenevää pitkäaikaisvaikutusta pitää miettiä, niin pelätkää sitten myös sikainfluenssan vaikutuksia. Niitäkin voi tulla vielä vuosien päästä.
Paras tietysti on, ettei pelkää kumpaakaan, vaan jatkaa elämäänsä onnellisena eteenpäin! :)
Kommentit (28)
ja olisi ollut kyllä tosi typerää ottaa muutaman päivän kuumeilua vastaan rokote
alun alkaen olisi pitänyt informoida kansaa että rokotteen haitat on suuremmat kuin hyödyt tässä taudissa
ja olisi ollut kyllä tosi typerää ottaa muutaman päivän kuumeilua vastaan rokote alun alkaen olisi pitänyt informoida kansaa että rokotteen haitat on suuremmat kuin hyödyt tässä taudissa
otetakaan sen vuoksi että saisi suojan tautien lieviä ja vaarattomia muotoja vastaan vaan siksi että vähennettäisiin tautien harvinaisempia ja vaarallisia komplikaatioita.
Se on ihan varma ettei kumpikaan puoli anna periksi, ei sitten millään.
On ihan ok olla eri mieltä asioista, keskustelu on hyvä asia, oman mielipiteen puolustaminen on hyvä asia, mutta en ymmärrä tuota toisten ihmisten ja heidän mielipiteidensä mollaamista. Joo, vaikka sen tekeekin anonyymisti netin ihmeellisessä maailmassa niin sillä näyttää vaan oman empatian puutteensa ja kertoo olevansa keskusteluun kykenemätön yksilö..
Saitte 30-70% suojan ja jos virus muuntautuu(on jo muuntautunut Norjassa)ette saa suojaa ollenkaan. Lisäksi alle 2v ei saa suojaa.
Onnittelut.
Esim. MPR-rokotteesta tulee yleensä kuusivuotiaana kovempi reaktio, koska 1,5-vuotiaana saatu rokote saa immuunipuolustuksen reagoimaan tehosteeseen nopeammin ja voimakkaammin.
Loogista olisi ainakin se, että jos rokotteesta ei tule mitään sivuvaikutuksia, niin silloin on ehkä jo saanut si-tartunnan eikä vasta-ainemuodostusta enää tapahdu.
Otin lapset pois päiväkodista viikkoa ennen rokottamista. Toisen lapsen ryhmästä puolet ehti sairastua juuri ennen rokotusten alkua. Pidin siis kotikaraneenissa vielä pari viikkoa, eikä meistä kukaan sairastunut.
Rokotepelko = paljon melua tyhjästä.
mulle tuli kovimmat oireet, mutta se oli käytännössä päivän ajan n.37 lämpöä ja käsi kipeä. Kummallekaan lapselle ei tullut yhtään mitään. Mulla on ainakin tosi helpottunut olo, kun nyt on jo mennyt yli 2 vkoa rokotuksesta, tietää että alkaa olemaan jo suht suojassa.
Paljon helpommalla pääsimme näin kuin sairastumalla. Ei tullut edes sivuvaikutuksia kuin miehelle hieman päänsärkyä. Minulle ja lapsille ei mitään. Turhaan te sitä rokotetta olette pelänneet. Jos nyt jotain teoreettista viiden vuoden päästä ilmenevää pitkäaikaisvaikutusta pitää miettiä, niin pelätkää sitten myös sikainfluenssan vaikutuksia. Niitäkin voi tulla vielä vuosien päästä. Paras tietysti on, ettei pelkää kumpaakaan, vaan jatkaa elämäänsä onnellisena eteenpäin! :)
Mistä tiedät että saitte suojan? Oletko huomannut kuinka moni iltalehtien sivuilla ollut sairastunut on ollut rokotettu?
Joku HUS:n ylilääkäri totesi ettei ole kuullut yhdestäkään, joka olisi sairastunut kun rokotuksesta kulunut 1,5 vk tai enemmän.
Paljon helpommalla pääsimme näin kuin sairastumalla. Ei tullut edes sivuvaikutuksia kuin miehelle hieman päänsärkyä. Minulle ja lapsille ei mitään. Turhaan te sitä rokotetta olette pelänneet. Jos nyt jotain teoreettista viiden vuoden päästä ilmenevää pitkäaikaisvaikutusta pitää miettiä, niin pelätkää sitten myös sikainfluenssan vaikutuksia. Niitäkin voi tulla vielä vuosien päästä. Paras tietysti on, ettei pelkää kumpaakaan, vaan jatkaa elämäänsä onnellisena eteenpäin! :)
Mistä tiedät että saitte suojan? Oletko huomannut kuinka moni iltalehtien sivuilla ollut sairastunut on ollut rokotettu?
Tosi moni sairastuu ja ikävästi, että se sitä helposta jutusta!
kolme lapsisen perheen voimin ja tauti ei ollut kovin kummoinen. Pahempana pidän kunnon vatsatautia! Rokotuksia taudin sairastaneena en kyllä suosittele kellekään!
tosiasiat on ne joilla on merkitystä. Saahan sitä uskoa vaikka että paloauto on sininen, omapahan on asiansa.
kolme lapsisen perheen voimin ja tauti ei ollut kovin kummoinen. Pahempana pidän kunnon vatsatautia! Rokotuksia taudin sairastaneena en kyllä suosittele kellekään!
Entä jos joku lapsistasi olisi joutunut teholle?
Eli rokote ei ehtinyt vielä tehota niillä, jotka sairastuivat sen jälkeen.
Entä jos joku lapsistasi olisi joutunut teholle?
suurimmalle osalle se onkin ihan iisi juttu, mutta kun se ei ole sitä kaikille. Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että jos MINULLA oli lievä tauti, niin se ei ei tarkoita sitä että se on sitä KAIKILLA. Ainoa fakta on, että tämä tauti voi tappaa ja kyllä pitää olla hullu jos ei sellaista tautia vastaan halua suojautua. Tai ainakaan suojata lapsiaan!
ole lieventää tautia ja estää ne jälkitaudit jotka on monesti pahempia kuin itse tauti.
SI sairastettu ja oli todella lievä ja helppo. Joillakin se on vaikea, mutta niinhän joillakin rokotteestakin tulee voimakkaat sivuvaikutukset.
...Koettakaa nyt keksiä muuta....
Uskomattomia ihmisiä, sikalenssu on saavuttanut huippunsa ja laantumassa päin, ja te jaksatte edelleen tapella rokotteiden puolesta ja vastaan..
Käyttäkääpä tämä energia jo johonkin muuhun.