Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jo alakoulussa olevat tytöt meikkavat???

Vierailija
02.12.2009 |

Ihan hirveää katsella, kun bussiin tulee ala-asteelta 10 v. pikkupimuja, joilla on meikkiä ja sexyt vaatteet. Enpä toisaalta ihmettele näitä pedojuttuja. Eikö vanhemmat YHTÄÄN katso, mitä vaatteita lapset ostaa ja käyttää?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö leikkii vielä 8-vuotiaan veljensä ja serkkunsa kanssa. Joulkalenterinakin on Litlle Pets kalenteri. Ei se lapsuus siihen meikkaamiseen lopu!

Vierailija
2/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi osalla tytöistä meikkaaminen siinä 5.-6.-luokkalaisina ja tytöillä oli silloisia "sexy-toppeja" eli esim. paita solmittiin eteen solmulle silleen, että suunnilleen napa näkyi... Ja niin monenlaisista perheistä oli näitä tyttöjä, että ei voi kyllä kasvatustakaan syyttää.

Itse aloitin meikkaamisen vasta lukion alussa ja kyllä, sain hyvän kasvatuksen, mutta en osaa kyllä näiden meikkaajatyttöjen vanhempiakaan huonosta kasvatuksesta syyttää, sen verran yleistä se ripsarilla tällääminen oli (siis tyyliin puolet luokan tytöistä kokeili meikkejä, ei niitä nyt päivittäin tietty usealla ollut, ja "bileisiin" meikattiin enemmän). Ja todella hyvin osaa kyllä tuon ikäiset tytöt "jälkensä" peittää, ei vanhemmat todellakaan tiennyt, mikä kaikki milloinkin oli in...

Siinä iässähän tytöillä alkaa rinnat kasvaa ja alkaa kuukautiset, pojatkin alkaa kiinnostaa ja diskossa tanssitaan hitaita... Miksi ihmeessä ei alkaisi joku ripsarikin kiinnostaa? En siis ota kantaa siihen, onko se musta hyvä juttu vai ei.

t. 28 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä tajua miksi seitsemänvuotiaan pitäisi saada meikata luomivärillä ja poskipunalla "ulos" lähtiessä.

Eikä tässä 7-vuotiaista edes puhuttu, vaan alakoulun viimeisillä luokilla olevista. Kyllä minä ymmärrän täysin, jos 6-luokkalainen kiinnostuu jo meikkauksesta. Eri asia on toki se, mitä vanhemmat sallivat. Varmasti on parasta jutella asiasta reilusti ja myös antaa fiksua opastusta meikkaamiseen ja ihonhoitoon, jos ne kerran nuorta kiinnostavat.

Vierailija
4/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten lapsi tosiaan alkaa meikkaamaan siellä "nurkan takana".

Oma esikoistyttö on kutosluokalla eikä vielä edes halua meikata julkisille paikoille. Viime jouluna sai ekat omat meikit lahjaksi, kun niitä kovasti toivoi, sillä puheella, että harjoittelee kotona. Ei ole meikannut kouluun, peitepuikkoa käyttää finnien peittämiseksi, ei muuta. Osa luokan tytöistä meikkaa kyllä. Itse pidän oikeana aikana aloittaa julkisilla paikoilla meikattuna liikkuminen yläluokkalaisena, jos lapsi niin haluaa. Itse en meikkaa kuin juhliin.

Pukeutumisesta sen verran, että omalla kutosluokkalaisellani on tiukka opettaja, joka ei anna olla luokassa liian paljastavissa vaatteissa. Esim. narutoppeja ei hyväksytä ilman päällä olevaa toista puseroa. Minusta se on hyvä linjaus!

Vierailija
5/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tytöt jotka meikkaavat alakoululaisina alkavat usein polttamaan tupakkaa kun siirtyvät yläkouluun.

Seuraava aste on viikonloppukännit, sitten teiniraskaudet...

Vierailija
6/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjemme koulussa ollut sama linja alakoululaisilla, napaa paljastavia paitoja ei saa pitää tai lantiota. Minusta loistava tuki vanhemmille. Tämä helsingissä. Että kyllä ainakin täälläpäin koulu osallistuu säädyllisyys kasvatukseen ja valvontaan.

Vierailija
7/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakoulussa ja valitettavasti sun "urakehitys" ei päde minuun noissa tupakka-känni-raskaus-asioissa. Meikkaus on eri asia kuin paljastavien vaatteiden pito ym. Mun tytär ainakin pitää huolta ihostaan ja meikkaa hillitysti. Vaatteet on ihan normi t-paita, huppari, farkkulinjaa.

Vierailija
8/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. luokalla aloin myös meikata. Ja seksin kanssahan tuolla asialla ei ole mitään tekemistä. Paljastavia vaatteita ei käytetty tuolloin muutenkaan. Meikkaaminen alkoi yksinkertaisesti siitä, kun totesin, että voi näyttää nätimmältä jos laittaa ripsiväriä ja huulikiiltoa. Ja kukapa nyt ei haluaisi nätimmältä näyttää?

Ihan kunnollinen ihminen minusta on tullut.

Vierailija
9/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sitä joskus näkee pikkutytöillä meikkiä naamassa, mutta kuinka moni on tehnyt sen luvan kanssa ja kuinka moni salaa?

Oma tyttö oli 10-vuotias kun tytön eno oli nähnyt sen kauheet meikit naamassa kaupassa. Mun kanta oli silloin että ei meikkiä ja salaa se oli kaverinsa kanssa meikit vetänyt naamaan.

12-vuotiaana oli pakko ostaa sille vähän omia meikkejä. Kuulin että koulussa oli lainannut kavereiden silmämeikkejä ja se ei oo hyvä juttu. Ostettiin kajal ja ripsiväri. Aika hillitysti se niitä käytti ja ei tosiaan joka päivä.

Yläluokilla tuli kuviohin sitten meikkivoiteet sun muut. Nyt on 16-vuotta ja mun mielestä meikkaa nätisti.

Vierailija
10/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin aloitettiin meikkaaminen 6. luokalla ja sitä teki lähes kaikki tytöt, ainakin diskoihin ja bileisiin. Meikit lainattiin äideiltä tai esim. minulla oli omia ihan harrastuksen takia (baletti esityksiin oli meikattava). Useimmilla meistä kuukautisetkin alkoivat 11-12 vuotiaina (taitaapa olla tilastollisestikin ihan keskivertoikä) joten tottakai muutkin murrosiän asiat alkoivat kiinnostaa. Treffeilläkin käytiin ekan kerran 6. luokalla, tosin meitä oli kolme tyttöä ja kolme poikaa yhdessä liikkeellä. Ja kun kotiin tultiin parhaan kaverin kanssa, pestiin meikit ja kaivettiin barbit esille.

Tupakkaa en ole koskaan polttanut ja teinikännejäkään en koskaan ottanut. Nyt olen korkeakoulutettu, ihan normaali ihminen ja sain esioiseni 26 vuotiaana.

Vierailija
11/59 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin meikkaaminen luokan ensimmäisinä kaverin kanssa kolmannella luokalla! Vanhemmat oli tietoisia tästä, eikä pistänyt vastaan.

Viikon meikkaamisen jälkeen opettaja kielsi sen kokonaan.

Seuraavan kerran meikattiin vasta viidennellä.

Vierailija
12/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni on ekalla ja siellä muutamat tytöt käyttää ripsaria ja luomiväriä.. ja valitsee itse vaatteensa mitä suostuu käyttämään..

meillä on mustaa kynsilakkaa pyydetty.. mun enpä ole hankkinu..

(meikattujen pienten lasten äidit on puhunu et eivät ymmärrä ku tarttee meikata.. ja mistä se senkin on oppinu yms.. mut ilm sitä ei kumminkaan kielletä.. )

Vierailija
13/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäiset kilpaile kundeista!

Vierailija
14/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan kivasti olen elämässä pärjännyt noin "perinteisin mittarein": kirjoitin kuusi laudaturia, valmistuin yliopistosta erinomaisin paperein, on työ, oma perhe jne. Ihan hunningolle en siis joutunut, vaikka muistan että joku meikkamista päivittelikin :)

Omalla kohdallani se meikkaaminen ei todellakaan ollut mitään kilpailua kundeista, vaan nuoruuteen liittyvää kokeilua ja lisävarmuuden, oman identiteetin hakemista.

Vierailija
15/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt aineellistettu täysin. Vanhemmilla kauhea työ yrittää pitää lapset lapsina eikä nykyajan vaatimina seksipommeina.

Tulen aina surulliseksi kun katselen näitä barbeja, tukka valkonen, naama ruskea meikkivoiteesta ja kovat meikit.

En kuuna päivänä ole antanut alakoululaisen meikata ulos tai juhliin, kotona saanut hassutella.

Pitäkää tiukka linja säädyllisissä vaatteissa jne. Ja korostakaa tytön luonnollista kauneutta.

Vierailija
16/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tukka valkoinen, naama ruskea meikkivoiteesta ja kovat meikit" - meikata voi ihan nätistikin..

Vierailija
17/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tukka valkoinen, naama ruskea meikkivoiteesta ja kovat meikit" - meikata voi ihan nätistikin..

Ei mikään ihme että nuori näyttää Barbielta, jos äiti tyytyy vain moralisoimaan ja jättäää lapsensa yksin tällaisen asian kanssa.

Itse olen tosi iloinen ja kiitollinen äidilleni, että hän opetti minulle ihonpuhdistuksen perusteet ja kun halusin meikata, hän lähti kanssani meikkikauppaan, neuvoi ripsarin ja huulikiillon valinnassa ja opasti käyttämään niitä siististi ja fiksusti.

Vierailija
18/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista löydy, ja tähänaikaan vuodesta alkaa suurin osa olla kalpeita, ja sitten kun vedetään päälle liian isot (kasvuvara!) fuksian väriset vaatteet päälle ei lapsen ulkonäköä pelasta enää edes hymy. Jos mammat meikkaa yksvuotiskuvaan vauvoja, ni miksi se on niin järkyttävää, se meikkaminen?

Vierailija
19/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos 10vuotiaan lapsen kaverit meikkaavat ja alkavat kiinnittämään huomiota vaatteisiin ja TE puette heitä säkkeihin ja kiellätte meikkaamasta, niin se voi aiheuttaa jopa kiusaamista. "Typerää" ja "huvittavaa" ehkä teistä, mutta lapset yrittävät pysyä porukan mukana.

Ei ne meikkaavat ole mitään pahiksia tai lumppuja. Sen sijaan että pyritte pitämään lapsia lapsina, leikkimään poneilla ja soittamaan pianoa, niin yrittäkää pysyä lapsen kasvussa mukana ja tukea häntä. Jos vaatemaku ja suhtautuminen meikkaukseen alkaa muuttumaan, niin yrittäkää pysyä "samalla puolella" lapsen kanssa - se ei tapahdu kieltämällä, vaan ostakaa uusia vaatteita MUTTA yrittäkää välttää niitä liian paljastavia. Ja yrittäkää opettaa lasta meikkaamaan, siististi ja kevyesti. Jos kiellätte lapselta kaiken sanomalla että hän on vielä lapsi, niin kaikki alkaa tapahtumaan salaa.

Tiedän monia vanhempia jotka kauhistelevat lasten meikkausta. Heidänkin lapsilla on meikkiä naamassa (olen myös tytöltä kuullut että suurentavat rintoja paperilla) eivätkä vanhemmat tiedä mitään, koska ovat niin kielteisiä että lapset tekevät kaiken tuon salaa.

Vierailija
20/59 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettävä sisältäpäin eikä ulkoa. Hyväksyn ihonhoidon pienellä jos finnejä mutta jos normaali iho ei mitään syytä naamaan paneutua vielä pienenä. Av mammat näköjään ovat alkaneet kasvattaa barbeja.

Neuvotte varmaan seksikästä pukeutumistakin ja flirttailua. Joululahjaksi murkulle tankotanssi kurssi :-)

Kysyisin näiltä jotka sallivat meikkaamisen 10 vuotiaalle tai alle, että minkä ikäisenä lapsenne saa alkaa seurustella?

Heikot on vanhemmuuden eväät jos pienen itsetuntoa nostetaan meikillä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä