Miksi jo alakoulussa olevat tytöt meikkavat???
Ihan hirveää katsella, kun bussiin tulee ala-asteelta 10 v. pikkupimuja, joilla on meikkiä ja sexyt vaatteet. Enpä toisaalta ihmettele näitä pedojuttuja. Eikö vanhemmat YHTÄÄN katso, mitä vaatteita lapset ostaa ja käyttää?
Kommentit (59)
Meidän 7v on saanut isoilta siskoilta meikkejä lahjaks ja oikeen kauniisti osaa laittaa vaaleaa luomiväriä, ja poskipunaa, kun mennään juhliin. Samoin laitetan juhlavaatteet, ja koruja, kaikki tytöt. Mitä se haittaa jos on väriä naamassa???
Tytöt aineellistettu täysin. Vanhemmilla kauhea työ yrittää pitää lapset lapsina eikä nykyajan vaatimina seksipommeina.
Tulen aina surulliseksi kun katselen näitä barbeja, tukka valkonen, naama ruskea meikkivoiteesta ja kovat meikit.
En kuuna päivänä ole antanut alakoululaisen meikata ulos tai juhliin, kotona saanut hassutella.
Pitäkää tiukka linja säädyllisissä vaatteissa jne. Ja korostakaa tytön luonnollista kauneutta.
en kyllä tajua miksi seitsemänvuotiaan pitäisi saada meikata luomivärillä ja poskipunalla "ulos" lähtiessä. Minusta siinä ei ole mitään "söpöä" tai kauneudentavoittelua. Lapsi on kaunis sellaisenaan, näin pitäisi pienelle opettaa. Aikuiset meikkaavat ja on turha tyrkyttää tällaista tapaa pienelle tytölle. Meikit eivät tee iholle mitenkään erityisen hyvää, nykyään kosmetologit sanovat että jo 20-vuotiailla on tosi huono ja vanhentunut iho, kun meikkaavat niin raskaasti. Se kyllä jättää jälkensä, ei ne meikit mitään mannaa ole.
Lapsuuden ja aikuisuuden raja on nykyään aivan onneton. Itse muistan että juuri ennen yläasteelle menoa leikin vielä barbeilla ja hepoilla, ei tarvinnut meikkausta miettiä.
terveisin 30-vuotias
meikkaamaan. En ole pistänyt vastaan kun meikki on hillittyä vain vähän ripsaria. Nyt 12 vuotiaana puhdistaa naamaa paremmin kuin äitinsä. Finnejä on alkanut tulla, joten on syytäkin pitää huoli ihosta. Itse aloitin 12 vuotiaana meikkaamisen.
aina mieleen sellaiset vaatimattoman näköiset mörrimöykyt, jotka eivät luota yhtään omaan viehätysvoimaansa eikä kukaan heitä kyllä huomakaan. Juu ei, tämän ainoa vaihtoehto ole mikään jatkuvasti flirttaileva bimbo. :) Mutta kyllä naisella saa ja pitää olla tervettä arvostusta omaa kauneuttaan ja viehätysvoimaansa kohtaan. Terveellä itsetunnolla varustettu nainen ei koe laittautumista tai laittautuneita naisia uhkana maailmankuvalleen, vaan arvostaa ennen muuta sisäistä kauneutta, mutta ei väheksy ulkoistakaan. Naiset hyvät, meikkaaminen ja ulkonäkö ovat vain osa elämää. Älkää tehkö niistä niin hirveitä peikkoja - älkääkä varsinkaan siirtäkö traumojanne omiin tyttäriinne. Jos he haluavat opetella meikkausta, niin ohjatkaa heitä siinä. Älkää jättäkö yksin - juuri siitä yksin jäämisestä seuraavat pahimmat ylilyönnit.
eikä tosiaan ole kyse siitä, etten luottaisi omaan viehätysvoimaani, päinvastoin. Tiedän, että olen viehättävä omana luonnollisena itsenäni, minun itsevarmuuteni tai arvoni toisten silmissä ei tosiaan ole meikeistä kiinni. :-D En minä laitettuja naisia uhkaksi koe itselleni - en tosiaankaan. Emme kilpaile mistään.
Omille lapsilleni opetan, että he ovat kauneimmillaan ihan omina itsenään, riippumatta vaatteista tai meikeistä. Heidän itsetuntonsa ei tule olemaan ulkonäöstä riippuvainen.
Kyllä mekin 70-luvulla meikattiin, heti kun siirryttin oppikouluun, eli vastaa peruskoulun 5-6 -luokkia. Kotoa lähdettiin ilman meikki ja pipo päässä, mutta sitten jossain nurkan takana tai viimeistään koulussa vedettiin HIRVEET ripsivärit. Ja se pipo lähti päästä heti nurkan takana. Millä ihmeellä kuvittelet jo 10-vuotiasta vahtivasi, kyllähän sen ikäisillä tuppaa jo olemaan omaa rahaa, ja ne pääsevät ihan itse siellä kaupassakin käymään...
eikä tosiaan notku missään kaupoissa.
Aloin itse meikata 5. luokalla. Tupakkaa en koskaan oppinut polttamaan (onneksi!), viikonloppukänejä vedeltiin riparikesästä lähtien. 16-vuotiaana aloin käydä baareissa, kun isosisko täytti maagiset 18v...
"Seurustelin" ekan kerran 12-vuotiaana. Suutelin 14-vuotiaana ja neitsyyteni menetin 16-vuotiaana. Teiniraskaaksi en tullut vaan sain esikoiseni 24-vuotiaana.
Kesätöitä tein 14v. lähtien.
Peruskoulussa keskiarvoni oli aina 9,5.
Niin joo, kirjoitin viisi ällää ja kaksi ämmää. Pääsin opiskelemaan saman tien haluamaani alaa ja valmistuin diplomi-insinööriksi kuukautta ennen esikoisen laskettua aikaa. Vakityöpaikka oli ollut jo useamman vuoden siinä vaiheessa.
Nyt olen naimisissa oleva kolmen lapsen 3-kymppinen äiti. Meillä on se omakotitalo, kaksi autoa ja koira...
Ihmettelen kovasti, mikä elämässäni meni pieleen sen vuoksi, että aloin meikata 5-luokkalaisena? :-)
Nämä tytöt jotka meikkaavat alakoululaisina alkavat usein polttamaan tupakkaa kun siirtyvät yläkouluun.
Seuraava aste on viikonloppukännit, sitten teiniraskaudet...
yksi vanhempien tärkeimmistä tehtävistä on suojata lapsuutta ikävälillä 6-12. Olisi todella tärkeää, etteivät siirry seuraavalle askeleelle ennen 12-vuoden ikää. Vanhempia tämä ei kiinnosta. Monet aikuiset haluavat lapsista isoja niin nopeasti kuin mahdollista. Jotkuthan ovat täälläkin olleet jo huolissaan, että nuket ovat liian lapsellisia 4-vuotiaalle ja barbit 6-vuotiaalle :-D
Ihmettelen kovasti, mikä elämässäni meni pieleen sen vuoksi, että aloin meikata 5-luokkalaisena? :-)
Kyllä DI:n pitäis ymmärtää, että mikään yleistys ei ole 100% hermeettinen.
Poikkeus vahvistaa säännön.
"Millä ei ole 12-vuotiaalla omaa rahaa käytössä "'
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että olisi syytä olla? Ja että hän voisi käydä kavereineen kaupassakin, kaupassa voi käydä muutenkin kuin "notkua siellä".
Et pysty lastasi maailmalta varjelemaan hänet kotiin linnoittamalla.
"Millä ei ole 12-vuotiaalla omaa rahaa käytössä "' Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että olisi syytä olla? Ja että hän voisi käydä kavereineen kaupassakin, kaupassa voi käydä muutenkin kuin "notkua siellä". Et pysty lastasi maailmalta varjelemaan hänet kotiin linnoittamalla.
Peseekö ne salaa meikkaavat myös kasvot koulun vessassa koulusta lähtiessään?
Tässä on se käänneilmiö, mikä näkyy av:llä, että epävarmat äidit haluavat hinnalla millä hyvänsä estää sen, että omat lapset eivät olisi missään vaiheessa lapsellisia (ja tulisi siitä kiusatuksi). Niinpä varmuuden vuoksi lapsista tulee äidin innokkaalla tuella pikkuteinejä jo 5-vuotiaasta eteenpäin.
induktiivisen ja deduktiivisen päätelmän eron... :-)
t. DI
Kyllä DI:n pitäis ymmärtää, että mikään yleistys ei ole 100% hermeettinen.
Poikkeus vahvistaa säännön.
yksi vanhempien tärkeimmistä tehtävistä on suojata lapsuutta ikävälillä 6-12. Olisi todella tärkeää, etteivät siirry seuraavalle askeleelle ennen 12-vuoden ikää. Vanhempia tämä ei kiinnosta. Monet aikuiset haluavat lapsista isoja niin nopeasti kuin mahdollista. Jotkuthan ovat täälläkin olleet jo huolissaan, että nuket ovat liian lapsellisia 4-vuotiaalle ja barbit 6-vuotiaalle :-D
Ja meillä ei alakoululaiset meikkaa. 12v se ikä kun saa välillä vähän laittaa koulun discoon jne, mutta sitä ennen saa riittää huulikiilto ja kotona kokeilu.
Samoin kun lapsi ostanut liian seksyjä toppeja minun mielestäni, olen sanonut et kivan näköinen mut aika paljastava, laitetaan toinen toppi alle niin tosi kiva. Ja hyvin ovat sopeutuneet ohjeisiini.
Tais viidennellä luokalla tuoda stringit kotiin kun kuului paketti tarjoukiseen, ne laitettiin omaan kaappiin odottamaan yläkouluikää.
Meillä ostettu kivoja ja muodikkaita vaatteita mutta säädyllisiä, ei tää hei oo niin vaikeeta.
Seksikkyys ja muodikkuus on eri asia.
Ei ketään voida kiusata meikittömyydestä.
Eihän seksikkäillä vaatteilla ja hillityllä meikkaamisella ole mitään tekemistä keskenään. Meikkaaminen on enemmänkin samaa sarjaa kuin hiuspampulat.
t. meikkaava, ei-seksikkäästi pukeutuva nainen
Mikä siinäkin on että pikkutytöille sallitaan jo n. 3 vuotiaan meikkejä. Saavat käydä äidin meikkipussilla, lakataan kynsitä ja ostetaan omia pikkusöpöjä-meikkipaletteja. Mutta sitten ykskaks kun kasvetaan niin sitten ne meikit pitäsi unohtaa. Kyllä 12-vuotias voi jo ulkonakin pikkasen käyttää meikkiä ja opetella meikkaamaan. Ei se tarkoita sitä että sotamaalaus joka päivä tehdään pohjustuksesta lähtien ja päätteyen luomiväriin.
Ihme nipoa porukkaa. Onneksi mun oma äiti ei ollut tollainen ja en ole ollut minäkään omalle tyttärelle.
mutta 12-vuotias on liian nuori käyttämään ripsiväriä.
Mitä kaksinaismoralismia.
Eikö silloin vielä pelata pesistä ja kiipeillä puissa? Leikitä barbeilla ja soiteta pianoa?
Mikä hiton tarve on näyttää kauniimmalta (=pokata poikia) tuossa iässä? Sairas maailma.