Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kasvisruokia teillä koko perhe suostuu syömään?

Vierailija
01.12.2009 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä varauksella, että parivuotias saattaa yhtäkkiä kranttuilla jostain ruuasta, mitä on kaksin käsin kiskonut muutama viikko sitten. Mutta niin käy liha- ja kalaruokienkin kanssa...

Tänään esimerkiksi on tarjolla "shepherd's pie", eli vuokaan vuorotellen perunamuusia, papukastiketta ja juustoraastetta ja uuniin. On yleensä uponnut tosi hyvin.

Vierailija
22/27 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on mainostettu pinaattilettuja huippusuosikkina monessa yhteydessä, mutta ei meidän lapset niistä oikein innostu (eivätkä edes ole superkranttuja).

Vai onko suosion salaisuus se että jotkut länttäävät pinaattilätylle makeaa hilloa?

ei ole kovin makeaa, vaikka siihen toki vähän sokeria laitetaaankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pääosin viikonloppuisin kasvisruokaa koska olen kasvissyöjä.Usein viikolla teen liharuokaa mutta onhan niitä kasvisruokia viikollakin. Johan tässä on "lapsellisia" vuosia jo niin monta takana että siihen mahtuu monta miljuunaaa ruokailua ja ruuanlaittoa.

MIstähän se väitetty lasten kasviskielteisyys johtuu? Meillä sitä ei ole esiintynyt. Meillä on neljä lasta ja parilla heistä on kyllä lihansyönti tehnyt tiukkaa.

Vierailija
24/27 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten 2-vuotias vain maistaa ja sylkee suustaan samantien :(. Sääli, sillä tähän vuodenaikaan porkkana, lanttu ja vastaavat ovat lähes joka päiväisiä keittiössäni...mies syö mukisematta melkein kaikkea mutta irvistelee itsekseen tai kertoo kuinka "ei välitä" jostain. Sieniä ei syö, niitä minä suorastaan kammoankin. Päiväkodissa lapsemme ei kuulemma syö kovin vihannespitoisia ruokia, tuppaa kaivamaan herkkupalat kuten lihan suuhunsa ja loppu jää lautaselle. Ei kuitenkaan inise lisää lihaa tms., joten oletan että tulee täyteen.

Kaikki ohukaiset syödään meillä ilman hilloa tai sokeria, etenkin porkkana/pinaattiversiot, joita teen ruoaksi enkä esim. ylimääräiseksi herkuksi. Toki silloin tällöin (kesällä) tavalliset letut hillon ja kermavaahdon kanssa maistuvat, mutten en tahtoisi opettaa lapselle että letut vaativat lisukkeita (rasittavaa kun niin moni aikuinenkaan ei niitä syö ilman hilloa tms.).

ps. hedelmäsalaatti menee missä tahansa variaatiossa alas kaikilta, äsken oli mango-viinirypäle-ananas-päärynä-versiota jälkkäriksi :).

Vierailija
25/27 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaalilaatikko

kasviskiusaus

porkkanalaatikko

minestronekeitto

porkkanakeitto

kasviskeitto

juustokeitto

tomaattikeitto

maissikeitto

hernekeitto

punajuuripihvit

soijapihvit

juurespihvit

bataattimuusi

juuresmuusi

tav.perunamuusi

soijakastike

yrttikastike

tomaattikastike

maissi

sienikastike

sienimuhennos

paistetut sienet

kukkakaaligratiini

kasvisgratiini

grillatut kasvikset

kasvispata

punajuuripata

kaalipata

kasvispizza

kasvistortillat

tofupihvit

tofu grillattuna

tofukastike

pinaattiletut

porkkanaletut

idut salaatissa tai ruoissa menee yhtä hyvin

oikeastaan kaikki vihannekset ja salaatit menevät

siis ollaan kasvissyöjiä koko perhe eikä syödä mitään ihmejuttuja vaan ihan normiruokaa hieman muunnellen.

Vierailija
26/27 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee mitä laitetaan paitsi raaka sipuli, joka on ihan ymmärrettävää. Suurinta herkkua on vuohenjuusto-bataattikeitto sekä pavut, maissi, pinaattitäytteiset tortelliinit ja porkkanaraaste!

Vierailija
27/27 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viiden vuoden portailla on lapsi alkanut vähän kranttuilemaan, mutta koska meilläkin on tyyli "joko syöt tai poistut pöydästä ja syöt seuraavalla ruokailulla samaa ruokaa", niin ei kamalasti vempuloi... :)

Luulen, että minä olen perheen nirsoin, liharuuat eivät ole mitenkään suosiossani. Mies on kaikkiruokainen ja lapsikin ihan kohtalainen... :) Kasviksista on aina tykännyt :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan