^v-^v Pikku2 Joulukuu^v-^v
Kommentit (126)
Teille tulee elmukka ihanan pieni ikäero lapsille. Me ei jaksettu miehen kanssa edes miettiä toisen lapsen yrittämistä ensimmäiseen pariin vuoteen... ja sitten kun oltiin vihdoin yksimielisiä toisesta lapsesta niin minulta löytyi suuri myooma ja sen leikkaus ja siitä toipunen on kestänyt tähän syksyyn saakka eli puolitoista vuotta tuli lykkäystä. Nyt on sitten jo esikoinen viisi vuotias! Ei mene kaikki aina suunnitelmien mukaan.
No mutta nyt on kova yritys päällä ja toivotaan molemmat aivan kamalasti sitä pikkukakkosta. Kaikenlaisia tuntemuksia on ollut viikon aikana, nipistelyä, väsymystä, pientä lämmönnousua... Viimeksi taisi olla noin kaikki samat tuntemukset, mutta silti täti tuli :(.
Juuliska 26/27-29 yk3
Jep siis siinä se! Aamulla aikaisin tuli kauhee vessahätä, joten teinpä siinä samassa testinkin ja plussa tuli jo pissatessa tikkuun!!! :) Jippii!
Asiasta innostuneena jätin testin pöydälle ja menin takaisin nukkumaan, et mies sitte sen näkee... Mut mies nukkui ekaa kertaa (ehkä) pommiin ja lähti töihin käymättä vessassa ;( Noh, viesti lähti sinnepäin kans asiasta ja testi roskiin, ettei esikoiselle tartte selitellä mitään!!
Menkkojen mukaan la olis jo 11.8, mut koska niin pitkä kierto mulla, niin katselin joltain sivustolta, että se olis jotain 25.8 paikkeilla!!! Eli loppukesän vauvaa olis nyt tarjolla, jos vain kaikki menee hyvin!
Eli tämmöstä tänne! Siirryn nyt odottavien puolelle, vaikka onkin tosi aikaista ja pelottaa tietty vähän toi km, ettei vain tulis!
Täällä on nyt ihan tosi paljon jännitystä ilmassa, joten käyn kyllä kurkkimassa ahkerasti! Ootte ollut NIIN hyvä tuki!! :)
Salsa ja Soffu tsemppiä ja toivotaan plusssaa!! Kesäeemeli, nyt onkin tullut jo uusia kuumeilijoita, joten et jää yksin!! Tsemppiä sulle kans! Kyllä se napsahtaa kohta!
Ja Juuliska uusista: Meillä tulee just kuukautta alle 5vuotta ikäeroa, ja nyt tuntuu kyllä tosi hyvältä se, että isosisko osaa kaikkea ja on tosi omatoiminen!! Äippä saa siis hyvän pikkuapulaisen. Nukelle joulupukki tuo kyllä potan ja tuttipullon lahjaks, kun ei ole aikaisemmin ollut sellaisia!! Saa sitte vähän niinkuin harjoitella! :)
Heh, tää nyt oli varsinainen omanapa, mut tulen kyllä kuulostelemaan teitä ja jännitän teidän puolesta!! PLUSSATUULIA MUILLEKIN!!!!
Halit
Alfrida rv ? 4+ jotain kai?
Onnea Alfridalle! Mina aattelin testata huomen aamulla uudeleen josko haamu olisi vahvistunut ;)
Onnea Alfrida!!JA tarrasukkia matkaan.On aina piristävää kuulla,kun pitkään yrittäneet raskautuvat.Kenties sittenkin itse kohta saa yllärin.Vaikka maailman parhaan joululahjan..
Onnea Alfrida ihan kamalan paljon ja onnea matkaan! Todella ihana juttu!!!
Tuu kertoon kuulumisia sit tännekin puolelle aina sillon tällön :)
Ja uusille tervetuloa! Olkaahan aktiivisia niin tää odottamisen odottaminen menee mukavemmin ;)
Tsemppiä muidenkin piinaan!!
KesäEemeli (jotain alkukiertoa) yk8
en sitten jaksanut odotella vaan tein uuden testin nyt illalla ja toosi vahva plussa napsahti heti tikkuun. Nyt on olo kylla ihan puulla paahan lyoty
ONNEA ALFRIDA! Mahtava juttu! Koitetaan tulla perässä.... ;-)
Anteeksi nyt kauheesti mutta sanompahan hieman suoraan; miksi tulit elmukka tänne, jos kerta oot jo raskaana? Me ollaan just puhuttu siitä että ei oo mukavaa et joku tulee vaan tänne ilmottaa et : päivää, oon se ja se ja oon muute raskaana. Tää on kuumeilupino ja me kuumeillaan yhdessä ja toivottavasti raskaudutaan itse kukanenkin tässä omalla ajallaan. Uudet on kyllä tervetulleita mut sä varmaan kuulut tonne odotus-puolelle! Täällä on monet oottanu monta kuukautta ja tutustunu toisiinsa, niin ymmärrä miksi pitää tulla vaan sanoo että raskaana oon....???
No mutta onnea ja tarrasukkia matkaan odotuspuolelle!
ON: tissikipu jatkuu ja palelu joka nyt voi tietty johtua vaikak siitä että on KYLMÄÄ! =D
Täytyy mennä laittaa poika nukkumaan....
Soffu kp 18(?)/28
Valtavasti onnea Alfrida! Toivottavasti moni muu tulee perässä ja oikein paljon tarrasukkia matkaan!
Ja sori Elmukka...oon ihan samaa mieltä kuin Soffu. Ei varmaan tunnu kovin kivalta,kun täällä moni kuumeillu jo ties kuin kauan,ja sit porukka tulee tänne vaan ilmoittaa,et on jo raskaana! Mun mielestä kans suoraan sinne odotus puolelle! Mut onnittelun kuitenkin!
Kylmä on täälläkin...mut niin taitaa olla muillakin!;D Täytynee hommata lisäpattereita,ku ikkunoista vetää niin,et villasukat pyörii jaloissa. Onneks vaihtuu ikkunat tos tammikuun alusta.
Mut nyt peiton alle lämmittelee!:)
Salsa08 kp 27/30...kai...alan olla aika pihalla päivistä ja laskuista!:)
jos pahoitin joidenkin mielen. En halunnut menna suoraan odottajien puolelle, koska en todellakaan ollut varma oliko ekana tikkuun tullut edes plussa vai vaan toiveajattelua (valokuvassa plussa naytti huomattavasti vahvemmalta kuin luonnossa)ja lahinna hainkin vertaistukea. Ei tullut mieleenkaan etta kenenkaan mieli pahoittuisi, joten edelleenkin kovasti anteeksi ja toivon todellakin etta kaikille niita plussatuulia puhaletelisi mahdollisimman nopsasti. Siirryn nyt sitten odottajien puolelle pulisemaan. Oikein hyvaa joulun aikaa kaikille ja vauvarikasta uutta vuotta :)
Ja onnea alfridalle vielä! Näitä juttuja on niin ihana lueskella, kun sitten vihdoin se plussa sieltä tulee, on tuo riemu niin rajatonta :) (olen tainnut kuulla muutaman joululaulun liikaa..). Olen aivan samaa ajatellut, että esikoisesta voisi olla jo aivan konkreettista apua vanhalle äidilleen vauvan hoidossa ;).
Täällä vaan jännitys lisääntyy koko ajan, mikään muu ei oikein pyöri mielessä kuin tuleva viikonloppu, että alkaako vai eikö ala. Olen rakennellut sellaiset pilvilinnat tässä parin päivän aikana ja tartuttanut ne mieheenkin, että kyllä on karvas pettymys taas, jos ei plussaa tuu. Vatsan nipistely on jatkunut, lämpö edelleen koholla ja eilen vähän ehkä etova olo illalla... Ois se vaan niin iiiiihana joululahja!!
Mukavaa tulevaa viikonloppua ja plussausonnea kaikille!
Juuliska 27/27-29 yk3
Hiphei!
Niin kovasti paukkuu pakkanen Helsingissäkin ettei uskalla nenää ulos pistää. Taaperomme kanssa meinaa hermo mennä kun sisällä ei oikein aktiviteetit riitä. Mutta kaunista on kyllä kun valkoinen maa ja puut pakkasesta kuurassa :)
Kyllä on jännä viikonloppu teistä monella edessä!
Juuliska ja Salsa saa pian testata, eiks juu??!! Ja Soffullakin pian jännät päivät edessä. Saa nähdä kuka saa syödä sillit, silakat ja savukalat ja kuka ei ;)
Tuliks sulle Soffu muuten mitään sivuoireita clomeista? Oon kuullut että joillekin on tullut.
Mä yhdyn Soffun tekstiin siitä että tuntuu vähän ikävälle se, että tänne tullaan ekaa kertaa kuumeilemaan ja samalla kertomaan et raskaana ollaan. Osa meistä on kuukausi kaupalla täällä piinaillut niin tuntuuhan se siltä että veistä käännetään haavassa kun toiset hieroo omat "hupsista vaan, olen raskaana"-uutiset naamaan. En usko että Elmukka teit sitä kiusallasi, älä suotta pyytele anteeksi, mutta nämä kun on niin herkkiä juttuja niin sitä haluaa tuoda julki myös tämän näkökulman. Onnea tuhannesti sinulle kuitenkin ja toivottavasti kaikki menee hyvin!
Uusista Juuliskan ja Jonttu82:n tiedot puuttuu esittelyistä. Voin vaikka päivittää sieltä samalla plussanneet omalle listalleen kun laitatte esittelyt. Tai jos Juuliska nyt jo plussaat viikonloppuna niin sit laitamme sinut suoraan sinne :)
ON: Ei mitään. Ensi viikolla taas oviksen tikutukseen. Seksihalut on ollut vähän kateissa ja se harmittaa. Liikaa yritystä ollut varmaan viime kuukausina ja mennyt tuo seksi niin totiseksi. Pitäisi löytää uutta kipinää ;)
Onnenpotkuja kaikille!
KesäEemeli 10/27-32 yk8
Juu testailla vois pian. Ekaks ajattelin,et otan oikeen varman päälle,et testaan vast jouluaattona,ku on kp 34/30. Mut saa nyt nähdä!;) Jos malttais vaik sunnuntaihin! En haluais nähdä sitä negaa testissä! Mites muut? Odotan jo innolla lisää plussauutisia!:)
Tääl kans mietitään,et leivotaanko vaan joulutorttuja,jos se lämmittäis. Vai pitäskö käydä vähän ulkona,ni jos sit tarkenis sisällä!:D
Ihanaa joulun odotusta kaikille ja paljon paljon plussia!:)
Salsa08 kp 28/30 hui!:)
Joo tässäpä esittely (en tajunnut laittaa aikaisemmin):
Nimimerkki *Juuliska*
Iät: *Minä -75 ja mies -71*
Yritys aloitettu: *09/09*
Esikoinen: *10/04*
Nyt on vaan taas jo sellainen mieli, että ei sieltä mitään plussaa kuitenkaan tuu... masentaa jo valmiiksi. Ärsyttävää, kun alkaa aina niin kovasti toivoa ja sitten saa pettyä. Huomenna ajattelin ostaa testin ja ehkä sunnuntaina testata, jos ei täti ole ennen sitä tullut.
Viikonloppuna en varmaan ehdi koneelle, mutta tulen maanantaina kertomaan mikä tilanne.
Juuliska 27/27-29 yk3
Terve taas!
Tässä juuri jäin miettimään,että mitenköhän joulun syömiset ynnä muut?Uskaltaakohan sitä ottaa edes lasin punaviiniä ku ei vielä tiedä tilannetta.Lohen syönnistä en ainakaan aio tinkiä.Punaviini on oikein hyvää, mutta toisaalta lasillisesta jo tulee itselleni pikkuisen tokkura ja aika uninen olo,kun käytän alkoholia niin vähän ja harvoin.(Lasillinen korkeintaan muutaman kerran vuodessa).
No mitä sitä etukäteen stressaamaan.Testin teen kyllä jouluaattona ehkä,jos sattuis tärppi joululahjaksi.
Aamuntytär kp 17/29-33
Kiitos kaikille onnitteluista! Täällä olo on vähän ihmeissään oleva!!
Täällä on niin monella jännät paikat ja tosiaan, monta kuukautta täällä jo minäkin hengailin, niin nyt TODELLA jännitän teidän puolesta!!!! Toivotan siis kaikille plussa onnea ja oon kyllä soffun ja muitten kanssa samaa mieltä tosta "hups plussa tuli" vaikkakin ymmärrän ettei sitä kukaan tee tarkoituksella! Mä esikoista kuumeillessa olin "niin kiireinen" muka, etten kerinnyt kirjoittaa kuumeilupalstalle, vaikkakin kyllä joskus niitä luin. Ajattelin siis selvästi myös, etten ala jakaa plussautumista ihmisten kanssa, jotka ei musta mitään tiedä, ja just varsinkin kun jotkut on TTTOOOOOSSSSIIII kauan yrittänyt raskautua!
Noi ruuat onkin jänniä! Ollaan menossa miehen siskon luokse jouluna ja alkoholin kanssa voi olla ihan iisi, koska "olen tietenkin kuski" mut sitten noi muut!!! Ja entäs lipeäkala!? ne syö aina sitä, voikohan sitä syödä!? Sehän on valmistettu jotenkin lipeässä? Huh, kiinni jäämisen riski on iso!:)Noh, sen näkee sitte!
Plussa tuulia kaikille ja oikein hyvää joulua!!!
Alfrida
Voi kun käy jännäksi monen kohdalla!
Aamuntyttären kans taidetaan mennä suht samoissa. Voitas tehdä pari plussaa tähän pinoon lisää vaikka tuossa aattoaamuna, eiks vaan? =)
Alfrida: Eiks joulupöydäs oo niin paljon herkkuja et lautasen voi täyttää kaikella muulla ja sanoa että nyt ei millään mahu toi lipeäkala ja sitten onkin jo niin täynnä ettei enää pysty sitä syömään...;-D ps. ootin esikoista alkuviikoilla jouluna muutama vuos sitte ni keinot on sillon keksitty. =D
Juuliska: Hei hei hei, äläpäs nyt, kyllä se plussa nyt täytyy ainaki nopee tulla kertomaan viikonloppunakin! ;-D
Salsa: odotamme täällä sunnuntaina ja sukat pyörii jo jaloissa.... Mikäs se testin tulos on?!
Tsemppiä kovasti kaikille!
Anteeksi en nyt muista kuka kysy mutta joku kysy (KesäEemeli?) että onks niistä clomeista tullu sivuoireita.... Siis millasista sivuoireista sä oot kuullu? Kun en mä oikein tiedä onko tullu vai ei... mietin et onks ne jotain hirmusia hormoonipommeja kun oon ollu jotenki mega alakuloinen ja e-pillerit aikoinaan aiheutti mulle ihan kamalia mielialan vaihteluita ja nyt tuntuu vähän samalta. Kamalaa jos tätä pitää sietää 3kk. Oon ku tuulimylly! En sit tiiä onko jotain muuta....?
ON: tänään ku otin muutaman juoksuaskeleen kaupassa ni tissit alkoi laulaa Hallelujaa että kipeet on. ja lisäks vuodan valkkaria (ihanat kuvailut vaihteeksi) ku seula joka on outoa tähän vaiheeseen kiertoa mutta ei kyllä muuten tunnu et olis raskaana. No menispä nyt nuo päivät!
Soffu kp 19(?)/28 kohta vois näkyä jossain herkässä jo...?
Harmittaa yhä VÄHÄN, ettei vieläkään ollut positiivista tulosta, mut onneks aika tuntuu kuluvan nykyään niin äkkiä (varsinkin nyt lapsen kanssa sen on huomannut), että kaipa sitä kohta taas saa jännätä. Ja ehkä myös sellanen pieni piilevä stressi just raskautumisesta ja työasioista (tai siis työttömyysjutuista, kun en ole työssä) heikentää tulosta. Nyt yritän ainakin olla miettimättä työkuvioita ollenkaan, sekä myös miettimättä sitä toiveissa olevaa pikkukakkosta, niin eiköhän se siitä. :) Tosiaan kyllä helpommin sanottu kuin tehty. :)
Otsikon koopee on siis kp. :) ei sen vakavampaa.
Kaipa mäkin pienen esittelyn tähän laitan:
Nimimerkki jonttu82
Iät: minä -82, mies on
Yritys aloitettu: 09/09
Esikoinen: 02/08
Joulupöydästä: itse aion todellakin jouluna sekä uutenavuonna juoda viiniä ja syödä kaikkee mahdollista, tosin eipä mulla ole mitään huoltakaan, kun vasta joskus tammikuun puolella ois sellaset jännät päivät. Positiivisesti ajatellen, niin nämä ovat tämän vuoden viimeiset kuukautiset, ja toivoa sopii että ensivuonna niitä ei näy! :D
Mutta mitä tulis raskaana olevan joulupöytään, niin lipeäkalasta en osaa sanoa. Mutta itse olen aiemmin raskausaikoina (olen pari kertaa ollut joulun aikaan raskaana, tosin pari kertaa se on päättynyt myös keskenmenoon, paitsi viimeisellä kerralla) olen syönyt itsegraavattua kalaa. Maksasuosituksetkin on muuttuneet, joten eipä se pieni määrä maksalaatikkoa taida liikaa olla.
Mä en tiedä varmaksi, oisko edellinen raskaus sujunut siksi hyvin, että söin vitamiinia, joka sisälsi foolihappoa. Nyt oon syönyt taas vitamiineja ja juonut greippimehua, mut ajattelin lopettaa kumpaisenkin, kun ei sekään tuottanut edellises kierros tulosta. :) Tai sit se johtui yksinkertaisesti peittojen vääränaikaisesta heiluttelusta. ;)
Miten te muut vietätte joulua, perheen kesken vai muualla? Me ei olla vielä yhtään joulua vietetty kotona, ja tämäkin joulu menee molempien vanhempien luona puoliksi. Sinne tulee myös molempien sisarukset käymään vanhempien luokse.
Mukavaa viikonloppua kaikille, nauttikaa lumesta! :)
jonttu kp3
Tälläinen löyty foolihaposta: "Foolihappo on vesiliukoinen vitamiini, joka lasketaan kuuluvaksi B-vitamiineihin. Elimistömme tarvitsee sitä mm. verenmuodostukseen. Raskauden aikana foolihapon tarve kaksinkertaistuu. Tämä johtuu siitä, että alkion ja sikiön kehityksessä tapahtuu nopeaa solunjakautumista, johon foolihappoa tarvitaan. Foolihappo vähentää sikiövaurioita, kuten esim. selkärankahalkiota (spina bifida ) ja se estää myös syntymävikoja, kuten vastasyntyneen aivojen puuttumisen (anenkefalia ). Tämän lisäksi foolihapon riittävä saanti raskauden aikana (suositus 0,4 mg vuorokaudessa) auttaa ehkäisemään liian aikaista synnytystä.
Foolihappo auttaa suojaamaan hermokanavaa, kunnes se sulkeutuu 25-30 päivän kuluttua raskauden alkamisesta, jolloin selkärangan ja aivojen kehitys voi jatkua. Riittävä foolihapon saanti olisi hyvä varmistaa jo ennen raskautta. Raskaana olevien ja imettävien äitien lisäksi foolihappoa suositellaan muillekin hedelmällisessä iässä oleville naisille.
Foolihappoa sisältäviä ruoka-aineita ovat mm. vihreät vihannekset ja kasvikset kuten pinaatti ja kaalit, hedelmät (sitrushedelmät), marjat, täysjyväviljat, palkokasvit ja kananmunat. "
Mä söin esikoista odottaessa Multitabs raskausvitamiinia,mis on mm. foolihappoa. Ja syön sitä myös nyt. Aloin syömään sitä kun jätettiin ehkäisy pois. Jostain luin,et sitä suositellaan myös miehille raskautta yrittäessä.:) Ja et on todettu, et foolihapon puute raskauden aikana lisää keskenmenon riskiä.
Joulusta sen verran,et me ollaan menossa mun vanhempien luo,jonne tulossa myös mun täti ja serkut ulkomailta,et isolla porukalla vietetään joulua tänä vuonna. Viinin kanssa voin sanoa,et imetän viel tyttöä,etten siks juo...jos siis sellanen tilanne on!:) Saapa nähdä!:)
Huomiseen...jos uskallan sen testin tehdä!;)
Salsa08 kp29/30
Mä oon ostanu noita foolihappotabletteja kun lehdessä luki joskus että sitä kannattas syödä jo kun yrittää. Aloin syödä niitä ku alettiin yrittää mut kun en sitte raskautunu ni lopetin.
Ja nyt itseasias tänäaamuna mietin että jospa mä oonkin raskaana ja napsasin yhden multitabs raskausvitamiinin. Niitä mulla kans jo tuolla kaapissa odottamassa. Taisin niitä syödä myös kun odotin esikkoa.
Tuota foolihappoa tosiaan suositellaan ihan ihan raskauden alusta alkaen syötävän joten pitäs kait alkaa syömään aina oviksen jälkeen jos olis raskautunu mutta en mä oo jaksanu ku tää nyt näyttää siltä että tää raskautuminen on niin vaikeeta. Mutta jospa nyt....
Huomenna on jännä aamu, tulkaahan kertomaan varsinki plussanneet! =)
Nyt vähän ulkoilemaan ja sitten saunaan...
Jep, tänne ei kakkempaa, kp24 muuttui kp ykköseksi, eli taas alusta mennään ja haaveillaan, että jospa meillekin joskus pikkukakkonen tulis. Ketuttaa vietävästi, mutta eipä auta kuin lakanoita heilutella uudelleen ja uudelleen, sit joskus kun kuukausi ois niillä paikkeilla.
Kyl tän silti melkein arvasin, kun ei ollut mitään sellasia oireita että oisin varmaksi tiennyt mitään.
Mukavaa joulun odotusta!
jonttu kp 1/25-27 ja yk 5