^v-^v Pikku2 Joulukuu^v-^v
Kommentit (126)
Kaks viikkoa olikin silloin jotenkin tosi pitkä aika, koska olin melkoisen varma raskaudestani, mutta ajattelin, että olin tullut hulluksi... Kyllä sitä miettii muutenkin, mut ehkä tällä pitkällä kierrolla on kans osaa asiaan???ja välillä tää siis vielä hyppelee eli ei ihan tasaisen ollut koskaan. nytkin tää 38 on villi keskiarvo ja parin kolmen viimekierron määrä, mut muuten siis saattaa olla 45:kin. Eli tällainen hormonihäiriöinen akka kun on, niin kaikki toimii vähän hitaasti ;) Ai niin, vielä oireista. Outoa on kyl se, että koko ajan on jo nyt menkkamaiset oireet, vaikka menkkoihin pitäis olla vielä viikko aikaa. Lisäk ne "ovis oireet" tuli siis viikon myöhässä, eli tää on siis ihan arvausta...
Tsemppiä kuiteski kaikille muille, joilla normaali kierto :) Mitäköhän merkkiä niitä ovistestejä kannattaa ostaa? Mä ajattelin, et seuraavasssa kierrossa ostan ja koitan seurailla vähän pidempään tapahtumia. Näyttää nimittäin siltä, etten ymmärrä kierrostani mitään... :) Oon ymmärtänyt, et jotkut on tosi huonoja, ja toiset taas hyviä ja kalliita. En viitsis niitä kalleimpia ostaa, koska niitä menee aika paljon, kun tää kierto on mitä on...
No tässä teille taas luettavaa päivän ratoksi... vuodatusta tylsästä työpäivästä ;) Onneks ei pomo nää!
Alfrida...
KesäEemelille paljon voimia todelliseen piinailuun. Mut älä tosiaan viel luovu toivosta! Mullakaan ei ollu mitään merkkiä mistää,ku vasta sit ku ei menkkoja kuulunu ja plussa tuli,ni sit vasta alkoi tulla oireita!:) Mä sain esikoisesta plussan kp30/30,mut tosta keskenmenneestä se plussa tuli vasta 41/30. Oli tosin kierto vähän sekaisin,mut epäilen kuitenkin et se kierto olis ollu ton 30päivää. Sitä ennen ne olikin ollu 34 ja 37päivää. Voi tosin olla et se plussa olis tullu vähän aikemminki ku toi 41/30,mut ku tein testin joskus 34/30 ja sillon viel näytti negaa,ni päätin,etten kyl ihan heti tee uutta testi,sen verran se ärsytti!
Paljon tsemppiä kaikille ja kaikille plussa tästä pinosta eikö?:)
En ole aikoihin ehtinyt kirjoitella, kun ensin oli se muutto, sitten tyttösen ykköset ja sitten vielä kone meni rikki!! No, nyt pelaa, joten pääsen kertomaan että mä sain tänä aamuna tosi tosi aikaisen plussan!!! =D=D
Lauantaina tuli jotain tuhruvuotoa, mikä on aina ennakoinut menkkoja, joten ihmettelin, kun ei sunnuntaihin mennessä ollut alkaneet. Joten tein sitten clearbluen herkällä testillä testin. =) LA olis näillä näkymin sitten (jos olen laskenut edes sinne päin) 24.8.2010.
Hihhei!
Aika hyvä veto. "puskasta voittoon" ;)
Onnea! ja tarrasukkia matkaan!!!
Täällä menkkamaisia oireita, joten eikohän se täti sieltä kurvaa ens viikkoon mennessä ;( Tyhmää...
Mä alan jo nyt tän nega psyykkauksen, eli sittenhän oliskin helppoa olla positiivinen jos niin nyt sattuis käymään joulun kunniaks! ;)
No tänne ei kyllä muuta...Mites kesäeemeli ja chocomum???
Alfrida kp34/38yk7
Onnea matkaan Mukulalle ! Noin sen pitäisikin mennä eikä kuukausi kaupalla täällä roikkua niinkuin eräät..
Kp31, ei tätiä, ei oireita. Yhtään ei ole sellainen olo että raskaana olisin ja toivonkin et se täti nyt tulisi pian jos on tullakseen. Uskon vahvasti että tää stressi varmasti aiheuttaa tädin myöhästymisen.Jos sitä nyt ei kuitenkaan näy niin toki testaan loppuviikosta uudelleen.
Hulluksi tässä tulee!
Miten Aamuntytär? Sulla piti muistaakseni olla myös kierto lopuillaan?
Ai niin, Alfridalle piti niistä ovistesteistä sanoa et itse ostin Prismassa myytävän testin (en nyt muista nimeä) maksoi 10 € paikkeilla ja on minulla ainakin näyttänyt kahden viime kierron oviksen ihan hienosti. En tiedä toimiiko nämä yksilöllisesti?
KesäEemeli kp 31/27-30 yk7
Ehkä se vaan kestää, että näyttää plussaa...Ja tosiaan jos se täti nyt on tulossa, niin tulis vaan vauhdilla. toi ärsyttää kyl kaikkein eniten toi venailu!
Jeps, ja jos en itse kuulu tän kierron plussaaviin, niin sitten meen sinne prismaan notkuu hyllyille!! ;) (tää ohittaa ja ylittää kaikki mun kriteerit; lapsi saa tulla jos on tullakseen osastolla, oon aina pitänyt kaikkia "apuvälineitä" ihan tyhminä, mut nyt lähtee...)
Et näin... Ja siis jännää kuulla muiltakin, miten menee...
Alfrida edelleen...
Jee jee, samaa rataa jatketaan... Tänään tuli nyt virallisesti kiertopäivä 28 täyteen... Menkkaoireita ei ole kyllä yhtään... yleensä on selkä tulessa ja maha kuralla, mutta ei mitään.. Noh saas nyt nähdä mitä tapahtuu ja milloin uskaltaa uuden testin lyödä kehiin, ei niitä joka päivä raaski tehdä. Käy pian lompakon päälle=)
Kesäeemeli: kuulostaa kieltämättä aika lupaavalta, jos tuo kiertos on kohtalaisen normaali.. *peukut pystyyn ja varpaat ristiin*
Mihinköhän alle yhden prosentin joukkoon kuuluu ne joilla testi vasta kahden viikon jälkeen muuttuu plussaksi? Pah!
chocomum KP 28 ja odottelua...
Ei tullut joululahjaa tänne. Kp 32 = kp 1 :(
Täti tuli aamulla. Yrityskierto 8 alkoi ja niin ottaa päähän! Olenko jo liian vanhaksi tullut kun ei se raskautuminen tunnu onnistuvan millään. Hitto että masentaa.
Toivottavasti Chocomumin jännitys palkitaan positiivisesti! ja muut perässä!
Laskin että joulunpyhinä pääsemme taas tosissaan puputtelemaan, saattaa vaatia ekstraluovuutta saada mies anoppilassaan hommiin... ;)
Ja jos seuraava kierto ei natsaa, niin minä luovutan!
KesäEemeli 1/27-32 (?) yk 8
No voi iso harminharmi Kesäeemeli... Täti on ihan perseestä!! Kyllä se näköjään on todella vaikeeta! Tänne jotkut tulee vaan ilmoittaa, et pillerit jäi nyt pois ja hups, plussaa... Mut me jotkut nimeltämainitsemattomat hengataan varmaan täällä vaihdevuosiin asti!!! Koita jaksaa ja uutta intoa joulupyhiin!!!Joo uskon kyllä että anoppilassa ei ehkä oo "ihan se hehkein mesta", mut kai se sielläkin onnistuu??!! ;)
Mulle ei mitään, kuviteltuja oireita, mut valitettavasti myös tosi menkkakipuja, jotka kyllä varmaan povaa tota tätiä kans mulle, mut se kurvaa vasta myöhemmin PRKLE! Voikun ei kurvais ollenkaan... Odotin jo ekan kanssa niin pitkään raskautumista... Ärsyttää kun jotkut äidit esim. puistoissa on silleen, no nyt me halutaan lapsi ja sitte ne on jo raskaina, eikä ne voi ymmärtää, et miksi mulla ei ole kuin yksi lapsi. Yhdelle sanoin aika napakasti, ettei niitä prisman hyllyillä kasva... :) Se meni vähän noloks. Tajus varmaan, et ei se kaikille ihan nopeesti käy... :) Hehe... Pieni sadisti se mussakin elelee...
Eipä muuta tänne...
Alfrida kp 35/38 tai jotain yk 7
Voi kurjuuden kurjuus KesäEemeli!:( Jaksamisia ja onnea uuteen kiertoon!
Täällä ei oikeestaa mitään uutta. Odotellaan ja jännäillään. Nyt tullut kuvioihin ihon kuivumista,janoa ja verisuonet ehkä enemmän pinnalla. Mut nää nyt on tätä mun pohdintaa!:D Ja mä ku päätin,et nyt en kyttäile kroppaani,et otetaan tää kerta rennommin,jos kävis parempi onni,mut niin taas tääl tutkailen kaikkia muutoksia!;D Niin ja sellanen pöhkö juttu lisää....kissa köllöttelee taas mahan päällä enemmän ku normaalisti...niin teki myös ihan alkuraskaudesta ja myös muutamaa päivää ennen keskenmenoa. Kai ne jotain vaistoaa! Ainaki sillon ku kaikki ei oo kunnossa! Mut joo saapa nähdä oonko vaan luulosairas!;D
Salsa08 18/30 yk2
""Tänne jotkut tulee vaan ilmoittaa, et pillerit jäi nyt pois ja hups, plussaa...""
Heh, mä oon yksi niistä äideistä, sorry =/ Siis esikoinen sai alkunsa heti kun ehkäsyn jätti sivuun, noh nyt ei ainakaan toinen ihan niin nopeasti. Mutta toisaalta en kyllä oo koskaan kysyny, että millon tulloo lisää, törkeä kysymys muutenkin =) Yrittäkää kestää. Tosin ihmettelen myös niitä, jotka eivät näillä palstoilla normaalisti kirjoittele ja tulevat sitten tänne vauvakuume-osioon uutena kirjoittajana kertomaan plussanneensa. Eikö niiden kuuluisi sinne odotus-puolelle marssia, voin kuvitella miltä se tuntuu varsinkin pidempää yrittäneistä=/ *avautumista*
Kesäeemeli: TYHMÄÄ, ihan epistä.. Noh älä nyt vielä luovuta, mutta joulu voi olla kiva aika puuhastella, varsinkin anoppilassa =) Tsemppiä!
Täällä ei edelleen mitään raportoimista, ei sitten mitään. kp 29
Wau, olipas veto! Mä ihmettelen teitä kyllä edelleen ;) Mut samaa mieltä tosta plussaus hommasta, tosi monet just kertoo täällä, et plussa tuli! No siinä sitä sitte ollaan ja onnitellaan tyyliin; Joo-oh plussa tuli, mulle tuli täti! ;) ;) Tää nyt siis ihan tsoukilla! Ihanaa, että edes jotkut saa lapsia!! :) :) Jeps nyt vaan välillä vähän stressaa tää asia, vaikka sehän tätä kyllä pahentaakin. Mut siis chocomum onnea ja tarrasukkia matkaan!!!
Ei muuta täältä...
Alfrida-iloinen kp 35/38 tai jotain... YK 7
Juu, täällä yks epätoivonen joka kuukaudesta toiseen täällä roikkuu. Ehkä pitäs tulla vaan ilmottaa ku plussaa, mutta ku ei oo musta kiinni tuo plussaaminen. ja eiks tää palsta oo just sitä varten et saa täällä kuumeilla yhdessä?
Mitäs kuumeilua se on jos tulee vaan ilmottaa et on plussannu ja sitä ennen ei oo sanonu sanaakaan ittestään? Vois olla plussaajiena palsta erikseen!
No mutta onnea siis mukula! ja tarrasukkia matkaan!
Täällä ei oo tietoa kiertopäivistä. On ollu niin kiireinen viikko ettei oo pysyny ees kierrpossa perässä mutta tiedän että ovis on viikonloppuna kun oon sen laskenu ku menkat alkoi.... Nyt on vähän outoa kipua, erillaista kun yleensä oviksen aikaan. En tiiä vaikuttaako clomit jotenki....
Ompas täällä monilla piinaviikko menossa! Plussasäteitä kaikille!
T: Soffu kp jotain ehkä 11/28 yk olikos se nyt 18?
a) mun kaverilal on meidän pojan kans samanikänen esikoinen aj he ovat saman verran yrittäneet kun menkin ja hän odottaa jo nyt kolmatta joka syntyy alkuvuodesta. Lisäks toisella kaverilal jolla on myöskin esikoinen samanikänen niin hänellä on jo neljä lasta. Että silleen...
b) meiltä ei oo kukaan kauheesti kyselly (ollaan kyllä kavereille oltu avoimia tästä tilanteesta) mutta miehen mummo puheli viime viikolla ääneen niin kun totesi vaan että on se hienoa että teille yks lapsi riittää eikä tarvii tehdä kauheeta laumaa! joo, ei mummo tiedä meidän yrityksestä. Suvulle ei oo kerrottukaan. Kukaan muu ei oo vielä kommentoinu mutta kyllähän nyt ihmiset jo kovasti odottavat. uskoisin niin!
Ajattelin tulla vaan ilmoittelemaan ittestäni.. Oon käyny välillä kurkkimassa täällä teitä ja SOFFUa aina jänskään, että joko teille olisi pikkukakkonen tulossa =) Jospa clomit tuottais tulosta =)
Täällä siis voidaan "paksusti". Masu on taas pallona tuossa edessä. Alkaa jo pikku hiljaa tympiin tämä olotila, haluais jo nyytin syliin =)
Raskaus on mennyt hyvin, painoa on kertynyt neuvolan sisäänkirjoituksesta (20.5.2009) n. 2kg, joten samanlailla menee kun esikoista odottaessa (jossa tuli "ylimääräistä painoa koko raskaudessa n.5kg). Laskettu aika muuttui rakenneultrassa 9 päivää eteenpäin, joten LA on 23.01.2010.
Rakenneultrassa meille sanottiin, että näyttäis pikkuinen neiti olla tulossa, mutta en vaan ole ottanut asiaa kuuleviin korviin. Koska meillä on niin miesvoittoista tämä miehen suku, että en voi uskoa, että meille se neiti sitten suotaisiin. Kuitenkin olen uskaltanut tällä viikolla ostaa 2 vaaleanpunaista bodya, katsotaan nyt sitten 31.12, kun meillä on synnytystapa-arvio (koska esikoinen syntyi sektiolla), että sanovatko edelleen neidin köllöttelevän masussa =)
Pikkusiskolleni syntyi pe. 13.11 pieni tyttö, jota olen käynyt ihastelemassa pari kertaa viikossa =) Ja saapas harjoitella taas minkälaista on vauvan pukeminen ja vaipanvaihto =)
Nyt on mentävä, neuvolapäivä taas tänään ja vieläkin hillutaan pojan kanssa yövaatteissa.
PLUSSA ONNEA TEILLE KAIKILLE JA HYVÄÄ JOULUN ODOTUSTA!! =)
=) Lissu (ed. nimimerkki Lisbet81), rv 33+6.
A/Toi on niin totta. kaikki ympärillä "sikiää", tosin eihän sitä todellakaan tiedä, mitä ympärillä muuten tapahtuu, koska tästä odottamisen odottamisestahan ei puhuta! ;)
B/Mulle oma äiti alkoi valittaa kun ei myydä hyviä lastenvaunuja pois! Kimmastuin suorastaan ja sanoin, etten ole vielä niitä valmis mihinkään myymään. Se oli ehkä äitini tapa kysyä asiaa, tyttärenhän hän tuntee... Pari kaveria mulla kans tietää ja ovat ihan tosi kivasti ymmärtäväisiä!!! Muu suku ei tiedä mitään. Anoppi uteli kerran vähän, sanoin "tylysti" sille silloin, että lapsia tulee lisää, kun sun poikas haluaa... ;) ;) Se on välillä vähän ärsyttävä, vaikka anopiksi tosi kiva tyyppi!!
Mut nyt täällä todella jännät paikat ja huomenna tädin pitäis olla ainakin 9kk poissa, KIITOS!!!!
OIreita ei oikeastaan ole. vähän rintojen kivistystä ja menkkamaisia kipuja. Lisänä on vähän sellainen outo olo. Mut en siis kyllä elättele toivoa ennenkuin ehkä ens viikolla, jos tätiä ei näy!
Eli sellasta tänne!
Alfrida kp 37/38 yk 7
eli tänään tein testin ja hyvin haalea viiva siihen ilmesty, vielä ei voi hihkua, kun ei noista muovitikuista tiedä! Mutta sisällä kuitenkin huudan jo riemusta=)
alfriida: oijoi, nyt on jännät päivät. Sullahan oli esikosata plussa vasta jonkun parin viikon jälkeen, toivottavasti ei tuu sellaista piinaa uudestaan=)
Varovaiset onnittelut chocomum:lle,tosi ihanaa!:) Toivottavasti muut seuraa perässä!:)
Kaikki merkilliset oireet taiskin enteillä ovista...luulenpa et taitaa ollakin nyt vasta ovis lähellä,uuh niin ihanista limoista päätellen!;D Ei oikeen tiiä ton keskenmenon jälkeen,et missä mennään. Taidan odotella ihan hyvän tovin ku ite alan mitään testailee. Tänään ainaki verenpaine ja pulssi oli normaalin alhaiset,et sen perusteel ainakaan viel oo raskaana. Nyt täytyis yrittää saada pupuilta...mut saapa nähdä,ku ollaan mun vanhempien luona käymässä!;D Eilen toimittiin,et josko ne simpat elelis hyvän tovin,ni vois tärpätä!:)
Voi vitsi ku jännittää alfriida sun puolesta!:) Tosi paljon plussaonnea!:)
Mukavaa viikonloppua kaikille!:)
Salsa08 kp 21/30??? yk2
Miten mä oon jotenki ihan pihalla täällä.. Piti ottaa parin päivän tauko tälle palstalle ton pirun tädin taas tultua. Nyt masennuksesta on toivuttu ja nyt täällä jo taas jengiä raskaana ;)
Onnea Chocomum, näin se menee!
Tästä muiden sikiämisestä: mulla kans sama fiilis. Meidän vauvakuumeesta kyllä tietää tosi moni ja multa asiaa ei ehkä siksi ole kyselty, mutta tämä ymäristön sikiäminen on tosi hurjaa.
Tutavapiiristäni 4 on viimeisen kahden kuukauden aika ilmoittanut odottavansa pikkukakkosta. Silittelevät vatsaana ja hymyillen kertovat et "me haluttiin se kahden vuoden ikäero" ... Joo niin mekin haluttiin, pienempikin ikäero, mut ei saatu. Kyllä se väkisinkin hetkeksi saa mulle katkeran fiiliksen. MEILLE piti syntyä pikkukakkonen tammikuussa, se meni kesken ja sen jälkeen vain muut tekee plussatestejä ja kertoo laskettuja-aikojaan. Onneksi katkera olo menee kuitenkin pian ohi ja osaan kyllä olla onnellinen muiden puolesta, eihän se ole minulta pois. Mutta ei kateuden tunnettakaan voi kieltää.
Nyt on ollut ihmeen lyhyet menkat, alkaa olla jo ohi. Hyvä niin. Sellaisen positiivisen seikan huomasin että saan siis jouluna syödä kaikki kalat ja mädin, juoda punkut ja muut ja uutenavuonnakin skoolta kuohuvat! Jotakin hyvää tädistä tällä kertaa :)
Tsemppiä Alfridan piinaan, olisit todella plussan jo ansainnut! Sofulle pupuiluintoa ja kaikille muillekin peukkuja ja plussaisia pakkaspuhureita!
KesäEemeli 3/27-32 yk8
Kesäeemeli: Voih vitsi! Noh peukut pystyyn ja loppuviikosta uutta testiä peliin.
Vaikka ei hampaat irvessä lasta tehdäkään, niin kyllä se negatiivinen testi tuntuu tyhmältä...
Alfriida: aika pitkä aika tuo 2 viikkoa! mulla esikon kanssa sain kyllä heti sinä odotettuna alkamispäivänä selkeän positiivisen testin... Hmm, kuinkakohan paljon saattaa raskauksien välillä tuo hormonin määrä vaihdella...?