Pettääkö mies jos parisuhteessa kaikki hyvin?
Kommentit (40)
on parisuhteessa kaikki hyvin. Pettämisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa, meneekö parisuhteessa hyvin, rakastaako puolisoaan tai onko seksielämä parisuhteessa tyydyttävää. Jotkut vaan hakevat seikkailua myös suhteen ulkopuolelta ilman että vakituisesta parisuhteesta löytyisi mitään selittäviä tekijöitä.
se että kaikki on hyvin ja että mies on kaikinpuolin tyytyväinen suhteeseensa ja rakastaa vaimoaan tarkoittaa sitä että hän myös kunnioittaa tätä. Ja jos toista kunnioittaa ja rakastaa, ei petä.
Eri asia on jos kulissit on pystyssä ja suhde vain näyttää hyvältä.
Meillä ei petä kumpikaan. Se johtuu enemmän siitä, millaisia ihmisiä olemme, kuin siitä, että parisuhde olisi koko ajan täydellinen (miten sen sitten haluaakin määritellä). Olemme olleet naimisissa kymmenen vuotta ja parisuhteemme on erittäin hyvä; tietenkin on erilaisia kausia. Emme koe sitä ongelmaksi. Tämä on ennakkoon tietoisesti hyväksymämme ja haluamamme elämänmuoto, jossa molemmat viihdymme ja jota arvostamme.
Jos mies pettää niin parisuhteessa on ainakin se vika, että miehinen osapuoli on petollinen paska.
Parisuhdehan ei ole kovin täydellinen, jos toinen osapuoli on sitoutumiskyvytön, luonnehäiriöinen tai muuten vain kusipää.
Olisi mielenkiintoista tietää milalinen ihminen tuomitsee naisen "perseenheiluttajaksi" vain sillä perusteella että joku mies on ihastunut häneen. Aika lapsellista ajatella, että se olisi jotenkin naisen syy, jos mies pettää.
Toisaalta sitten täällä myös aina kovin hanakasti tuomitaan pettävät miehet mutta totuus on kuitenkin se, että naiset pettävät ihan yhtä usein.
Näm OT mutta sitten vastaus itse kysymykseen. Pitkissä parisuhteissa varmasti väistämättä tulee tilanteita, joissa ihastuu johonkin toiseen kuin siihen omaan puolisoon, vaikka kaikki olisikin parisuhteessa ihan hyvin. Jotkut pystyvät pitämään tämän tunteen ihan omana tietonaan ja olemaan pettämättä. Voisin väittää että jos parisuhteessa on joku huonosti niin sitten varmasti tällaisessa tilanteessa jättää aivot narikkaan ja antautuu tunteidensa ja halujensa vietäväksi.
ei voi sanoa pettääkö vai eikö petä..
riippuu ihan miehestä. voi pettää mut voi olla pettämättäki
Tuskin tarvitsee olla mikään pelimies, että haluaa vierasta, eiköhän kaikki halua viimeistään kahden vuoden jälkeen. Sitten on vain kyse siitä, kuka jaksaa pitää himonsa kurissa.
että niiden kirjoittajat eivät ole kunnollisia miehiä koskaan tavanneetkaan. Surullista, että jotkut ihmiset ajattelevat, että jokainen ihminen on potentiaalinen pettäjä.
Minä en petä, eikä mieheni petä. Miksi ihmeessä petettäisiin? En ymmärrä koko ajatusta. Jos parisuhde on huono, sen voi lopettaa. Pettäminen on halpamaista, eikä kaikki ihmiset pysty halpamaisuuteen.
Oikeesti jokainen ihminen ansaitsee luotettavan ja hyvän kumppanin. Pettäjät pettäköön keskenänsä.
mutta väitti silti rakastavansa. Mä jätin sen tietenkin, koska en hyväksy pettämistä. Nyt jälkeenpäin tajuan, että se oikeasti rakastikin mua ja rakastaa edelleen. Ei vain voinut hillitä himojaan kännipäissään. Saisin sen takas ihan milloin haluaisin, vaan enpä ota. Olen vain tyytyväinen, että se kärsii nyt. Ottakoon opikseen, jos/kun sen uuden naisen löytää.
paljon että oma suhde on tärkeämpi kun hetken huuma, niin ei petä. Sillä hetkellä kun tekee sen päätöksen että pettää (minusta se on aina päätös koska matkalla pettämiseen on kyllä monta hetkeä jolloin tajuaa että mitä hittoa onkaan tekemässä ja voi päättää toisin ja poistua tilanteesta) niin on asettanut oman himonsa tärkeämmäksi kun koko elämänsä puolisonsa, lastensa yms kanssa. Uskomatonta että niin monet silti toimivat näin!
mitä tarkoittaa, että on "kaikki hyvin"?
Jos todella kaikki on hyvin, niin mies ei petä. Eli jos mies arvostaa vaimoaan, kunnioittaa häntä ihmisenä - niin hän ei petä. Vasta tällainen perhe, jossa on toinen toistensa kunnioitusta on perhe, jossa on "kaikki hyvin".
Ei ole kaikkihyvin-perheen määritelmä, etti perheessä riidellä.
Olisi mielenkiintoista tietää milalinen ihminen tuomitsee naisen "perseenheiluttajaksi" vain sillä perusteella että joku mies on ihastunut häneen.
tämmöisen perseenheiluttajan toimesta. Kahden miespuolisen työkaverin perhe ja lopuksi naisen oma perhe. Molempien miesten perheissä pienet lapset. Että kyllä niitäkin on.
Jos todella kaikki on hyvin, niin mies ei petä. Eli jos mies arvostaa vaimoaan, kunnioittaa häntä ihmisenä - niin hän ei petä.
Oli sitten mies tai nainen, onnellinen tai ei. Ei pettäminen ole aina suunnitelmallista, vaan vahinko umpikännissä tms. Arvostus ja kunnioituskaan puolisoa kohtaan ei sulje pois sitä mahdollisuutta, että toinen pettää.
Kukaan ei oikeasti pääse puolisonsa pään sisälle. Vaikka puoliso rakastaisi, arvostaisi, kunnioittaisi, kohtelisi hyvin jne. jne. niin siitäkin huolimatta hän voi pettää - joko suunnitelmallisesti tai "puolivahingossa", mutta yhtä kaikki kukaan ei voi antaa sellaista määritelmää yhdestäkään ihmisestä, että juuri tällainen ihminen ei petä.
Kaikki miehet eivät tosin petä. Mutta miehelle voi tulla kasvukriisi ja vaikka sun mielestä suhteessa kaikki olis hyvin, niin ei hänen mielestään... Nimim. kokemusta on
En puhukaan siitä, että minä voisin arvioida miestäni, onko hän kykenevä pettämään vai ei. Mies itse tietää sen - ja tämän arvostamisen kautta. Arvostus on arvoja, ei käyttäytyimistä(vaikka se toki käyttäytymiseen heijastuu). Ja vieläkin väitän, että on olemassa miehiä, jotka eivät petä.
Kyse on myös sisäisestä selkärangasta. Jos arvokäsitys on häilyvä ja ihmisen mielestä asiat voivat riippua ja roikkua - niin kyllähän sitä toimii erilailla kuin sellainen, joka on ehdottoman mustavalkoinen jossain asiassa. Eikä hän etsiydy tilanteisiin, jossa voi langeta kiusaukseen.
Jos todella kaikki on hyvin, niin mies ei petä. Eli jos mies arvostaa vaimoaan, kunnioittaa häntä ihmisenä - niin hän ei petä.
Oli sitten mies tai nainen, onnellinen tai ei. Ei pettäminen ole aina suunnitelmallista, vaan vahinko umpikännissä tms. Arvostus ja kunnioituskaan puolisoa kohtaan ei sulje pois sitä mahdollisuutta, että toinen pettää. Kukaan ei oikeasti pääse puolisonsa pään sisälle. Vaikka puoliso rakastaisi, arvostaisi, kunnioittaisi, kohtelisi hyvin jne. jne. niin siitäkin huolimatta hän voi pettää - joko suunnitelmallisesti tai "puolivahingossa", mutta yhtä kaikki kukaan ei voi antaa sellaista määritelmää yhdestäkään ihmisestä, että juuri tällainen ihminen ei petä.
kävi joskus niin, että luulin et meillä oli kaikki hyvin, vaan mies etsi seuraa siis seuraa ja hierontapalveluita ja kävi sitten hakemassa vähän lap dancea tyttöbaarista.sain vastaukseksi sen, että rakastaa minua mutta kaipasi jotain fantasiaa ja kokemuksia ja kaipasi hierontaa ja huomiota minulta. vieläkin 2v jälkeen asia kirpaisee minua, ei kuitenkaan pettänyt mutta jos toisen naisen alavärkki on mun miehen suussa, tulkitsen sen melkein pettämiseksi.
kävi joskus niin, että luulin et meillä oli kaikki hyvin, vaan mies etsi seuraa siis seuraa ja hierontapalveluita ja kävi sitten hakemassa vähän lap dancea tyttöbaarista.sain vastaukseksi sen, että rakastaa minua mutta kaipasi jotain fantasiaa ja kokemuksia ja kaipasi hierontaa ja huomiota minulta. vieläkin 2v jälkeen asia kirpaisee minua, ei kuitenkaan pettänyt mutta jos toisen naisen alavärkki on mun miehen suussa, tulkitsen sen melkein pettämiseksi.
Oletko niin sinisilmäinen, ettet tajua mitä noissa "hierontapalveluissa " tapahtuu? Kyllä sua on petetty.
se oli sellainen strippiluola jossa mies oli ja lap dancea, naisethan siellä tulevat lähelle tanssimaan kun miehet istuvat sohvissaan. niin, on se minustkin pettämistä. ja etsi niitä hierontalaitoksia, ei kuitenkaan käynyt niissä, sillä ehti jäädä melkein rysän päältä kiinni. eli en ole sinisilmäinen todellakaan, mutta tiedän että jotkut ystäväni suovat miehilleen nämä edut tietäen mitä siellä tapahtuu eivätkä ole moksiskaan. itse olin tosi järkyttynyt asiasta, mutta yllättäen ystäväni vähän viittasivat kintaalla että no pojat on poikia. monethan käy viettää polttareita virossa ja jokainen tietää mitä siellä tapahtuu, kaikki pettävät.
Olin naimisissa petturin kanssa. Mielestäni meillä oli kaikki hyvin, mutta mieheni kertoi myöhemmin, että hänen mielestään jätin hänet, kun muutin työn takia viikoiksi toiselle paikkakunnalle. Minä olin liittoomme täysin sitoutunut, mutta mies ei enää ollutkaan. Rakastui työkaveriinsa kun oli niin onneton. Se, onko parisuhteessa kaikki hyvin, on siis subjektiivinen käsitys jolla ei ole mitään tekemistä tosiasioiden kanssa. Petturi löytää aina hyvän syyn pettää. Toiset vaan eivät pysty sitoutumaan yhtä syvästi kuin toiset, ja tämä tietysti johtuu osittain varhaislapsuudessa omaksutusta kiintymysuhdemallista, osittain saattaa olla geeneissäkin, kenpä tietää.
Selkeästi sun miehen mielestä kaikki ei ollut hyvin. Ei rakastunut mies petä.
Selkeästi sun miehen mielestä kaikki ei ollut hyvin. Ei rakastunut mies petä.
Joko olet kasvanut tynnyrissä, tai sitten vain informaatio ei tartu kaaliisi.
On ihmisiä, jotka pyörittävät "rakastuneinakin", oman mittapuunsa mukaan, montaa kumppania ihan jatkuvasti. On henkisesti häiriintyneitä, lapsena traumatisoituneita, pieleen menneen kiintymyssuhteen tuotteita. Ihmisiä, jotka eivät välitä toisten tunteista, eivät pysty sitoutumaan, eivätkä halua. Ihmisiä, joille mikään rakastuminen ei riitä, vaan lisää pitää saada. Pitää olla nainen jokaisesta naistyypistä tai puhtaasti vain käytetään naisia hyväksi. Esim. taloudellisesti. On ihmisiä, joiden tunne-elämä on pahasti vinksallaan.
Että kyllä sitä maailmaan kuule kaikenlaista vipeltäjää mahtuu.
Olin naimisissa petturin kanssa. Mielestäni meillä oli kaikki hyvin, mutta mieheni kertoi myöhemmin, että hänen mielestään jätin hänet, kun muutin työn takia viikoiksi toiselle paikkakunnalle. Minä olin liittoomme täysin sitoutunut, mutta mies ei enää ollutkaan. Rakastui työkaveriinsa kun oli niin onneton.
Se, onko parisuhteessa kaikki hyvin, on siis subjektiivinen käsitys jolla ei ole mitään tekemistä tosiasioiden kanssa. Petturi löytää aina hyvän syyn pettää.
Toiset vaan eivät pysty sitoutumaan yhtä syvästi kuin toiset, ja tämä tietysti johtuu osittain varhaislapsuudessa omaksutusta kiintymysuhdemallista, osittain saattaa olla geeneissäkin, kenpä tietää.