Duunarien ja teiniäitien lapsilla Reimatec-vaatteita!
Olen tässä syksyn ja talven aikana tarkkaillut lapseni koulukavereiden vaatetusta ja hämmästykseni huomasin, että nuorten duunariäitien kakaroilla on kalliit Reimatec-vaatteet, näitä vaatteita tavataan lähes poikkeuksetta myös mm. somaleiden kakaroilla (sossun maksarilla hankitut). Vuokra-asuntoalueiden pihoissa teiniäitien kakarat juoksevat upouusissa Reimateceissä.
Omalla asuinalueella asuu korkeasti koulutettuja ja akateemisia vanhempia, ja yllätys yllätys meidän lapsilla on ihan kippareilta ostettuja ulkovaatteita ja halvempien suomalaisten valmistajien vaatteita.
Kai sitä köyhän pitää koreilla sitten jollakin tavalla!
Kommentit (68)
kallis haalari ostetaan näyttämisen takia. Köyhällä kun ei ole varaa ostaa huonoa.
Ekan lapsen ollessa pieni oltiin opiskelijoita ja tyttö kulki kolme vuotiaaksi äp-haalarissa kun ei ollut varaa parempaa. Oli aika rasittavaa touhua kun sitten sai pukea alle miljoona kerrosta vaatetta ja ulkona kun oli vartti oltu oli haalari jo läpimärkä. Lopulta sitten mies haki alesta jonkun helpishaalarin joka oli kyllä lämi ja piti hyvin kosteuttakin mutta eka reissu pulkkamäessä ja polvet oli puhki. Silloin päätin etä heti kun on varaa ostan lapsille vain kunnollisia haalareita.
Ja kunnon haalareita meillä sitten on ollutkin. Nyt on kolmella vanhimmalla Reimatecit kun ne löytyi tosi hyvällä alella toisaa talvena. Viime talvena vanhimmalle pojalle ostin Exitin kosteussuojatakin ja housut että voi niitä pitää siistimpinä vaatteina ja kun ovat reilut niin menevät ensi talvena eskarissa. Nuorimmalla pojalla on Name Itin kosteussuojahaalari joka on ollut tosi hyvä. Vanhimmalla tytöllä on Lassien takki ja housut kouluvaatteina ja ne on kirpparilta hankitut. Keskimmäisellä pojalla on Lassiesupratechaalari odottamassa ensitalvea jonka anoppi osti henkilökuntamyymälästä utamalla eurolla. Lisäksi meillä ollut lapsilla mms Remu, Lenne, Jonathan, H@M haalareita jotka kaikki ostettu alesta tai kirppareilta ja olleet aina sellaiset että ovat kestäneet käyttöä ja siirtyneet vielä seuraavalle ja sitä seuraavalle lapselle. Mitään nnettomia haalareita en osta vaan pitää olla vahvistettua kangasta alaosasta ja pitää kosteutta. Kun ei sis ole varaa uutta ostaa jos rikki menee ja hluan että iistä riittää vielä muillekin lapsillemme.
Mitä hemmetin väliä sillä on missä haalarissa joku kulkee?
Ja jos Reimatecillä on joku ihme maine niin se tasan tarkkaan johtuu siitä että persaukiset mammat kun saavat hommattua sellaisen niin sitä pitää kailottaa kaikille. Joillekin se Reimatec on tavan tuotemerkki siinä missä muutkin... mutta ei näemmä kaikille, esim ap:lle... :p
Mies on oikeen hitsaajalinjan amiksessa käynyt, työskentelee konduktöörinä. Minä olen kokki, tosin opiskelen amk:ssa insinööriksi (ja sehän ei tästä duunariudesta pelasta). Ja lapsiriepu on koko ikänsä kulkenut Lassien kamppeissa. Eikö ole ihan kamalaa ja kummallista. Kun duunareita ollaan eikä ole sitä reimatecciä.
Tätä ei tietysti pitäisi edes kertoa, mutta kerronpa kuitenkin niin saatte kauhistella. Esikoiseni, nyt jo aikuinen mies, käytti ennen kouluun menoaan vain ex-anoppini tekemiä toppahaalareita! Siis ihan kotona tehtyjä. Nyt saa järkyttyä ihan vapaasti.
mutta yritetään hankkia lapsille hyvät talvivarusteet, etenkin kenkiin satsataan.
Reimalla, POP:lla ja Ticket- talvivaatteilla on hyvä jälleenmyyntiarvo. Olen myös ostanut halvempia takkeja ja haalareita ja niillä on taipumus jäädä nurkkiin pyörimään. Kukaan ei niitä halua kun käyvät omille lapsille pieneksi, ei aina edes ilmaiseksi.
Ja kokeilimme pari vuotta sitten lassien kaksiosaista toppa-asua ja kas kummaa, jonkin ajan kuluttua sekä housut, että takki päästi veden saumoista sisään. Saimme toki uuden tilalle, mutta arvatkaapas menikö luottamus siihen merkkiin!
kaikenlisäksi ostimme sen ulkomailta, missä myyjä kehui sitä laadukkaaksi suomalaiseksi. Jotenka tämä perhe palasi uudestaan reimatec aikaan!
Ja kuka valaisisi mikä on tavallinen duunari? Siis onko se se esim. sähkömies? Jos on niin duunarithan vasta tienaavatkin hyvin!
niin ja reima ei ole sama kuin reimatec!
mutta ostan mieluiten lapsille ReimaTecin haalarit. Mutta näilläpä pääsee köyhä koreilemaan! :D
koska lassieta ei ollut oikeaa kokoa,juuri sillä hetkellä kun olin haalariostoksilla.
Mä olen opiskeleva yksinhuoltaja, periaatteessa tulot on opintotuki 270e, elatustuki 130e, lapsilisä 146e ja asumistuki. Lisäksi saa tietysti myös opintolainaa 300e/kk. Toisinaan teen myös keikkatyötä, saan tienata maksimissa n. 500e, jotta tuet ei laske. Ja mun lapsi kulkee hyvissä kosteussuojavaatteissa. Tänä talvena olen ostanut yhden reimatecin haalarin uutena, sekä lisäksi yhden jonathanin haalarin uutena. Toissa päivänä olin ostamassa taas reimatecin haalaria, kun ihana osui vastaan, ja rahaa olis ollu. Mutta jätin kauppaan, haluaisin mielummin ticketin haalarin, mutta odotan vielä aleprosentin nousua, ja ostan sitten jos kokoja on vielä jäljellä. Asusteet pitää aina olla sävysävyyn haalarin kanssa. Tuon jonathanin asusteisiinkin meni 50e (2xrukkaset ja 2 pipoa). Tälläkin hetkellä tytöllä on käytössä viidet reimatecin rukkaset, joista neljät ostettu uusina (norm. hinta siis 29e/pari). Kenkien pitää myös olla laadukkaat, aina goretexit ;).