Duunarien ja teiniäitien lapsilla Reimatec-vaatteita!
Olen tässä syksyn ja talven aikana tarkkaillut lapseni koulukavereiden vaatetusta ja hämmästykseni huomasin, että nuorten duunariäitien kakaroilla on kalliit Reimatec-vaatteet, näitä vaatteita tavataan lähes poikkeuksetta myös mm. somaleiden kakaroilla (sossun maksarilla hankitut). Vuokra-asuntoalueiden pihoissa teiniäitien kakarat juoksevat upouusissa Reimateceissä.
Omalla asuinalueella asuu korkeasti koulutettuja ja akateemisia vanhempia, ja yllätys yllätys meidän lapsilla on ihan kippareilta ostettuja ulkovaatteita ja halvempien suomalaisten valmistajien vaatteita.
Kai sitä köyhän pitää koreilla sitten jollakin tavalla!
Kommentit (68)
Just kuule eilen ostin lapselleni Timberlandin talvikengät, olivat tosin alessa vaan 76€, mutta edelliset oli Clarksit 140€. Mä en ikinä osta muuta kuin merkkireleitä muksuilleni, jossain GinaTrigot - HM -vetimissä meillä ei kuljeta.
Ja tietenkin paikkaan tällä huonoa itsetuntoa kun olen ihan vaan siivooja, tosin viime vuoden tulot oli lähes 40 000€.
vai on ap:n lapsilla ihan kippareilta ostetut haalarit!! :D
Meillä täällä sisämaassa on vähemmän noita kippareita niin pitää ostaa ihan kaupasta... ;-)
vai on ap:n lapsilla ihan kippareilta ostetut haalarit!! :D
Meillä täällä sisämaassa on vähemmän noita kippareita niin pitää ostaa ihan vaan kaupasta... ;-)
Vertailin haalareita joita pystyy ostamaan osamaksulla verkosta ja päädyin Reimateciin, koska se vaikutti parhaalta vaihtoehdolta. Muuten ostan lapselleni ja itselleni vaatteet käytettynä tai esim. h&m:stä.
-4-
tauluja seinällä (saa olla ikeasta), kirjoja (kerhoversioita) hyllyssä posliinikoirien vieressä ja sitten se häälahjaksi saatu Aallon maljakko.
Voi sinä opiskelija raukka, Lassie haalari olisi ollut ihan yhtä hyvä. Ny maksat monta kuukautta yhtä toppapukua ja sitten pitääkin jo ostaa uusi.
niin meidän päiväkodissa on ihan sama, minkä merkkiset haalarit, työntekijät vetää kurahousut siihen päälle *aina*. Päiväkodin kurikset, jos omia ei ole.
Meillä oli kerran yhdet haalarit joissa oli alaosa kainaloista alaspäin kokonaan kumin tyyppistä ainetta, niin eiku kurikset ja paheksuntaa.
Voi sinä opiskelija raukka, Lassie haalari olisi ollut ihan yhtä hyvä. Ny maksat monta kuukautta yhtä toppapukua ja sitten pitääkin jo ostaa uusi.
ei ole meidän reilusti halvemmassa puvussa, lapset samanikäiset ja samaa sukupuolta.
kun ei ole varaa Reimateciin =DD. Kasvaisit aikuiseksi ap!
Aina ihmettelen miten niillä on varaa mutta ehkä sossu todella maksaa joillekin vaatteet. Kun edelliesssä elämässä olin duunarin vaimo ei meillä silloinkaan ollut varaa markkivaatteisiin! Meillä lapsille on kelvannut aina Lassien tms haalarit, puolta halvemmat kuin Reimat. Ihan hyvin on pärjänneet, ei paleltumia eikä pahemmin hajonneita polviakaan.
Olemme ns keskituloisia ja meillä rahat menee talon maksamiseen ja kaikki yli jäävä käytetään perheen yhteisiin lomamatkoihin. Päivittäinen elämä on hyvinkin normaalia, jopa vaatimatonta. Ei meillä vanhemmillakaan ole merkkivaatteita ellei olla lahjaksi saatu; harrastukset on halvimmasta päästä jos sellaisia on ollenkaan.
Meillä käytetään nk kalliita merkkejä vaikka rahaa ei liiemmin olekaan. Ostan nytkin alesta ensi vuoden haalarit (tähän mennessä ollut hyvä tuuri ja kokoarvio aina onnistunut) ja samaten kengät kun saa -40-50%, joskus jopa -70%. Meiltä vaatteet lähtee useimmiten kahden tytön jäljiltä hyväkuntoisina kirpputorille ja merkkivaatteesta saa vielä sielläkin ihan kivan hinnan. Esim nyt syksyllä myymäni reimatec oli alessa noin 50e ja kirpputorilla sain siitä 15e joten hintaa jäi 35e jaettuna kahdelle...
Joskus kyllä ihan oikeasti tuntuu että rahakkaamissa perheissä lapset jää vähemmälle, turkissa ja burberryissä haetaan tarhasta poikaa ja tyttöä joilla liian pienet lotat&lassit päällä...
Lapseni päiväkodissa kaikilla lapsilla on kestäviä ja toimivia vaatteita koska iso piha on syksyisin kurainen ja vaatteet joutuvat kovalle kulutukselle.
Lapsilla on paljon Ticketin ja Reiman haalareita ja 2-osaisia pukuja. En ole kyllä jaksanut pitää asiasta ihan tarkkasti kirjaa.
Silmiin on pistänyt vain se että ison lapsiparven nuorimmat ovat perineet vaatteita. Ja nämä paljon käytetyt vaatteet ovat tietysti laadukkaita jotta ne kestävät.
Itse yritän ostaa vähän, mutta omasta mielestäni kauniita ja laadukkaita ulkovaatteita.
Sisävaatteita ostan tai otan vastaan myös käytettynä.
ts. tulot ovat erittäin pienet. Lapselleni haluan silti pukea gorea, kuten itsellenikin. Tiedän, kuinka pukeudutaan oikein eri keleillä ja kuorivaate on todella kätevä niin syksyllä, keväällä kuin talvellakin. Alle fleeceä ja villaa tarpeen mukaan. Myös kenkiin panostan, enkä koskaan osta pienelle lapselle käytettyjä kenkiä. Pienen jalka muotoutuu vielä kengän mukaan, eikä kenkä jalan mukaan, eli jos edellisellä käyttäjällä on ollut askellusvirhe, se siirtyy myös seuraavalle käyttäjälle. Puuvillaa kannattaa myös välttää lasta ulos pakkaseen pukiessa.
Eipä taida alottajalla olla omaa elämää, kun tälläsiä tarkkailee... Get your own life, PLEASE!
Tiesitkö, että esim. Jonathanit ovat puolet halvempia?
Ja kyllä, kunnollinen asunto ja turvallinen auto ovat nyt tärkeämpiä kuin silloin 2-kymppisenä. Silloin asuin halvalla vuokralla, asuinalueella ei ollut merkitystä, auton turvallisuudesta puhumattakaan... Silloin ulkoinen status oli tärkeämpi kuin nyt.
Juhlimassa en käy kuin max. kerran vuodessa ja lasten vaatteisiin käytän taatusti enemmän rahaa kuin omiini.
Ei tullut. Mikä on sinulla se muu kiva joka on tärkeämpi kuin kunnolliset ulkovaatteet lapsilla? Kodinsisustus? Auto? Isompi asuntolaina? Juhliminen? Omat merkkivaatteet?
Jos vertaan omia kulutustottumuksia 2-kymppisenä verrattuna tähän päivään (30-v), niin aika paljon on muuttunut.
Nyt on enemmän vaatimuksia auton, asunnon ja muiden asioiden suhteen ja elämässä pitää olla muutenkin enemmän sellaista arjen luxusta. 2-kymppisenä monet asiat, mitkä ovat tänä päivänä minulle tärkeitä ja mihin olen valmis satsaamaan, ei silloin kiinnostaneet. Silloin olisin varmasti ostanut lapselle Reimateciä ja ottanut sen rahan jostain muualta. Tänä päivänä en suostu ostamaan niin kallista, vaan ostan halvemman ja laitan erotuksen mieluummin johonkin muuhun kivaan.
No, en tiedä tuliko pointti selväksi :D
LASSIE ON TARJOUSTALON OMA HALPPISMERKKI EIKÄ KUKAAN TEISTÄ PUKISI ITSELLEEN MITÄÄN MERKITTÖMIÄ VIIDEN EURON SISÄVAATTEITA. Lapsellenne puette vaikka mitä paskaa, kunhan vaan halvalla saa??
Meillä Reimatec on kestänyt AINA sen mitä pitää. Lapsi on pysynyt lämpimänä, kuivana ja haalarit ovat olleet helppohoitoisia (osaa nykyisistä saa jopa kuivata rummussa!). Anteeksi nyt vaan etten ala haukkumaan kilpaa hyvää merkkiä!
lennen,reiman,lassien ja ties minkä haalareissa--riippuen ihan mikä miellyttää,mikä on tarjouksessa,malliltaan hyvä,mihin käyttöön jne..
sikarikkaita että köyhimyksiä. Heidät yhdistää vain se asia, että kokevat merkin tärkeäksi. Itse en koe, ja lapset kulkevatkin Lassie-haalareissa. :) Enemmänkin itselläni on sellainen asenne, että EN halua pröystäillä merkeillä, ja jos valittavana kaksi laadullisesti yhtä hyvää tavaraa, en ota Merkkiä. Asennevamma sekin. :)
Olen 40 v johtajaäiti ja ostan reimateciä iltatähdelleni ja myös aiemmin ostin vanhemmalle lapselle samaa merkkiä. Mikähän sinun koulutuksesi ja työsi on ja pidätkö kunnia-asianasi ostaa vermeet kirpparilta ? Annan lapsieni uutena ostetut hyväkuntoiset vaatteet kierrätykseen tutuille ja naapureille ilmaiseksi. En oikein osaa tulkita kirjoituksesi pointtia. Ostan reimatecit, koska ne ovat hyvät ja eivät ole koskaan tuottaneet pettymystä. Lisäksi näkisin että pieni hinnanero on minulle merkityksetön enkä halua tehdä kokeiluostoksia ja katsoa olisikohan nämä hyvät. Olen kirjoittanut useita laudatureita, suorittanut korkeakoulututkinnon ja aina pärjännyt työelämässä. Myös mieheni täyttää nämä kriteerit. Voisitko analysoida miksi ostan reimatecciä ja mikä minussa on vikana ja käyttäyytyykö lapseni kuin eläin ? Palkkani on hieman yli 6000 euroa brutto. PS ostan myös reimatecin kintaat ja hatut ym sävysävyyn koska se on hauskaa ja toimii.