Olen monella aluella asuneena tehnyt sen havainnon, että mitä köyhempi asuinalue sen isompia koiria.
Varakkaiden alueella koirat ovat järjestään pieniä ja eivät hauku. Ovat hyvin koulutettuja. Koiria on muutenkin varakkailla harvemmin. Mutta aluella jossa on kaupungin vuokrataloja, idiotismi tiivistyy ja koiria on paljon ja ne ovat järjestään haukkuvia ja räksyttäviä schäfereitä ja muita räyhäkoiria. Olin juuri kaupungin vuokrataloalueella käymässä ja vastaan käveli haukkuvia isoja rakkeja ja koiranpaskaa oli joka paikassa. Kävin myös suomenruotsalaisten suosimalla varakkaalla omistusasuntoalueella, enkä siellä nähnyt kuin yhden kiltin pienen koiran joka osasi olla hiljaa ulkoilutettaessa. Ulkona oli ihan hiljaista kun taas vuokrakasarmialuella kaikui jatkuva rakinhaukunta.
Päätelmä: Mitä tyhmempi ja köyhempi ihminen sen isompi koira.
Kaupungin vuokrataloihin pitäisi mielestäni asettaa koirienpitokielto yhtiöjärjestykseen.
Kommentit (54)
Itselläni kalliiksi tullut "sekopi" joka on perheemme jäsen. Ja omassa talossa asumme. Enpä ole ikinä ajatellut että tyhmiä olimme kun tuon sekopin otettiin ja pelastettiin huonoista oloista. Ja meidän koira ei vierellä kulje mutta hiljaa käy lenkillä ja ei kakkaa tieposkia. Että joo, fiksu olet, erittäin ;)
Minulla oli sekä vuokrataloja että omistustaloja siivottavana, myös uusia yhtiöitä, joissa asui vain varakkaita ihmisiä.
Tein samansuuntaisen havannon. Vuokrataloissa oli paljon koiria isoja ja pieniä. Omistustaloissa oli ehkä yksi tai kaksi koiraa per yhtiö. Mitä uudempi talo sitä vähemmän koiria. Näissä uusissa yhtiöissä ei ollut koiria ollenkaan.
Me asumme myös aika huonomaineisella kerrostaloalueella, jossa on sekä omistustaloja että vuokrataloja. Me asutaan osakeyhtiössä. Tässä rapussa on vain meillä on koira, sekin pieni kokoinen. Yhtiöstä löytyy lisäksi toinenkin koira.
Alueella asuu kuitenkin paljon koiria, mutta ne on noissa kaupungin vuokrataloissa suurinosa.
seropi. Asutaan omistusasuntoalueella. Ei ole isoja koiria tullut vastaan, vain pieniä tai keskikokoisia ja jälkimmäisiä vähemmän.
Oletteko ajatelleet, että ison koiran omistaja hankkii koiran sen takia, että haluaa harrastaa sen kanssa.
Mitä tulee hintaan niin ei mua kiinnosta maksaa rotan kokoisesta koirasta 2000€ kun sitä ei voi edes koiraksi sanoa. Kilohinta menee yli hilseen.
Itselläni on kolme koiraa. Pieni (annoin periksi miehelleni), keskikokoinen ja iso. En sitten tiedä varakkuudesta jos se määritellään koiran koon perusteella.
Itse olen iso koira ihminen, koen että pieni koira ei vain ole minun juttuni. Iso koira on luonteeltaan erilainen. Ja mitä tulee haukkumiseen, niin se on rotukohtainen ja tiedoksi isoin koiristani haukkuu vähemmän kuin nämä kaksi pienempää kertaa kuusi.
Kävelee tuosta vuokraslummin läpi, niin aina näkee isoja koiria. Schäfer lienee suosituin. Hyvin yleistä on, että sinne vuokrakolmioon tungetaan parin lapsen lisäksi juuri pari isoa koiraa, pari kissaa ja mielellään vielä joku hamsteri. Jostain syystä näillä sosiaalitapauksilla on hirveä vimma saada asunto täyteen eläimiä ja se haju tunkee rappukäytävään asti.
ainoa harrastus mitä näen, on sen piskin tuominen 20 metrin päähän kerrostalon ulko-ovesta paskalle, mieluiten keskelle kävelytietä, ettei tassut likaannu. Omistajalla (tai keskenkasvuisella) on tupakka huulessa ja känny korvalla.
Tosin tuossa lähellä olevassa vuokrakämppien keskittymässä porukoilla on myös suuria uusia tila-autoja ja tuntuu olevan varaa matkustella jatkuvasti. Puistossa aina kuulee, kun kertoilevat kaikenlaista. Työttöminä kuitenkin ovat, joten on vissiin työttömyyskorvaukset nykyään nousseet melkoisesti.....
No minä ainakin harrastan. Käymme näyttelyissä.
Halusin koiran, joka:
-ei hauku turhasta
-on tervepäinen
-sen kanssa on turvallista kulkea
-tarpeeksi maavaraa, ettei aina ole kurainen
-helppo hoitoinen turkki
-monipuolinen harrastuskoira
No sehän on rottweiler. Jo kolmas rotikka minulla ja todellakaan en ottaisi noita kahta muuta rotua enää ikinä.
No minä ainakin harrastan. Käymme näyttelyissä. Halusin koiran, joka: -ei hauku turhasta -on tervepäinen -sen kanssa on turvallista kulkea -tarpeeksi maavaraa, ettei aina ole kurainen -helppo hoitoinen turkki -monipuolinen harrastuskoira No sehän on rottweiler. Jo kolmas rotikka minulla ja todellakaan en ottaisi noita kahta muuta rotua enää ikinä.
Just tollasia ne on.
Usein on myös tullut havaittua että mitä huonommin perheellä menee, sitä enemmän ja sitä suurempia koiria heillä usein on. Koirat myös ovat huonosti hoidettuja ja kouluttamattomia.
T:Sossu
On koulutettu koira ja eivät ole mitään sossutapauksia tämä perhe.
Kaveri kertoi että häntä ärsyttää kun kaikki juopot on aina ihastelemassa sitä koiraa ja jopa ostamassa. Koiran iso koko on ihastelun aihe.
Kai noi isot koirat on toisille jonkinlainen munan jatke millä brassailla.
Hyvä että muiltakin on tullut samansuuntaisia realistisia havaintoja :)
ap
isoa koiraa = koiran hiilijalanjälki on iso.