Help. Mitä päälle häihin? ov
Saatiin viime torstaina kutsu siskoni häihin, häät on lauantaina ja pienet (ainoastaan kymmenkunta vierasta, kai) ja maistraatti vihkiminen (jonne emme ole menossa, ainoastaan hääpari).
Nyt ongelmana ne vaatteet..
Lasten vaatteet on kaiketi ok, mitä mieltä olette? Pojille ruskeat sammarit, pienimmälle kauluksellinen body ja slipoveri, isommalle kauluspaita + slipoveri sekä tytölle sammari liivimekko + kaulusbody ja sukkikset.
Mutta oma pukeutuminen onkin sitten kinkkisempi..
Mulla on kaks kivaa hametta, mitkä voisi laittaa, mutta ne ovat lähinnä kesähameita ja niiden kanssa olen pitänyt hihatonta paitaa (ei mitään toppia vaan kauluspaitaa), mutta nuo taas eivät sovi tähän säähän. Ja se paita, mitä ajattelin, ei taas sovi kyseisten hameiden kanssa (koska paita melkein yhtä pitkä kuin hameet..). Paita on juhlallinen tunika, pitkä, melkein polvipituinen.
Mutta sitten ongelmana on, että mitä laitan alaosaksi? Farkut (ei kai?), pellavahousut (jotka kyllä sopisivat väriltään tuohon tunikaan, vaikka ovatkin "kesähousut") vai mustat tai beiget sammarit? Uusia ei ole tällä hetkellä varaa ostaa..
Samoin kaapista löytyisi yksi pellavamekko, ohuet olkaimet, mutta tuossa on taas se ongelma, että tuo ei sovi talveen.
Kommentit (43)
Ja toisekseen, juhlat eivät ole mitkään prameat vaan pienet.
ja sitten vedät raivarit kun mielipiteet eivät sinua miellytä? Toiset sentään yrittävät auttaa.
Onko sinulla kuvaa siitä? Tunikat eivät yleisesti ottaen ole juhlavaatteita, mutta kuvasta voisi saada paremman käsityksen.
on kauniin kirjailut kaula-aukossa.
kysymyksesi, kun kerran olit jo vastauksen päättänyt.
parempi ettet mene tunnelmaa pilaamaan, jos vaikka satut räjähtämään siellä.
Teillä ehkä onkin varaa tuhlata ylimääräisiin vaatteisiin, joita pidätte kerran ja ne jäävät sitten kaappiin roikkumaan. Kaikilla katsos, kun ei ole tohon varaa.
Eli vaate vaihtoehdot on noi, ei voi mitään. Taidan laittaa ne pellava housut. Olkoot se teidän mielestänne kuinka rumaa ja arkista ja mitähän vielä. Te saatte ihan vapaasti tällätä itsellenne vaikka miljoonan euron bling bling iltapuvut, kun menette kaveri porukan illanistujaisiin.
sinuna en laittaisi ainakaan pellavaa talvihäihin, on aika kesäinen materiaali.
Farkut ei kelpaa, sammarit ei kelpaa ja nyt ei sitten pellavakaan kelpaa. Vai alastiko tässä nyt sitten pitää lähteä?
Farkut ei kelpaa, sammarit ei kelpaa ja nyt ei sitten pellavakaan kelpaa. Vai alastiko tässä nyt sitten pitää lähteä?
Siihen on helppo yhdistää vaikka millaista yläosaa. Ostapa nyt alesta joulun jälkeen kipin kapin. Ja musta jakku. Ja kauluspaita. Sillai sulla on aina jotakin perussiistiä ja tarvittaessa juhlavaakin, kun lisäät koruja, korkkarit, laukkua, huivia......
Älä laita pellavaa, se on kesämateriaali. Tunika ja musta hame.
Ei kai sentään =D
Tunika ja musta hame.
lainaa nyt siinä sitten jotain rättejä..
Ja ei, en ole läski, niin joku välkky väitti..
Ja sulle joka ehdotti sitä mustaa hametta, EI ole. Kaapissa on tasan tarkkaan nuo kesähameet. En ole muutenkaan mitä hame/mekko ihmisiä. JA EN omista yksiäkään korkkaria enkä niitä myöskään osta, vaikka varaa olisi!
Ja mitä sinä et tajua??!! Mulla ei ole varaa ostaa mitään mustaa hametta ja jakkua ym.
Ja ai juu, käsilaukkuja EN omista, omaisuus kulkee mukana repussa, missä on vaipat ym. lasten kamat. Ja koruja omistan muutaman, mutta en yhtään kaulakorua tai rannekorua. Ainoastaan korviksia.
No laita ne farkut ja tunika, ehkä se sisko ymmärtää.
Mutta maistraattihäätkin voivat olla isot juhlat. Toisaalta, olet varmaan jutellut siskosi kanssa tulevista juhlista ja tiedät vähän juhlien tyylistä.
Kivoja häitä!
päättänyt, ettet elämässäsi ikinä osta mitään juhlavaatetta, joka kävisi juhlatilaisuuksiin (mm. häät, hautajaiset, ristiäiset, rippijuhlat), niin lienee sitten oma valintasi olla menemättä tällaisiin juhliin. Juhlapukeutuminen on toisten huomioon ottamista, jos sitä ei kiinnosta tehdä, niin kannattaa tosiaan pysyä sitten kotona. Kyllä aikuinen ihminen tietää, että jostain on luovuttava, jos ei tennareita voi jalastaan pois ottaa.
Jos pitkähkö ja kroppa sallii, niin mikset laittaisi tunikaa +sukkahousuja ja kauniita kenkiä? Sukkahousut eivät paljoa maksa, esim. H&M:ltä saa n.5€ erikoisempiakin (osta sellaiset paksut, vähän kuin legginsit mutta juhlavammat)
Kannattaa muistaa myös se, että arkinenkin asu muuntautuu juhlavammaksi asusteilla.
Ja heti kun rahaa on, niin osta itsellesi nk. "pikkumusta", sillä menet vuosikausia eteenpäin juhlaan kuin juhlaan...!:)Vaihdat vain asusteita sen mukaan onko pikkujoulut, hautajaiset vai häät.
Jos sinulla on arkisempi asu, niin saat siitä juhlavan kun kiinnität huomion asusteisiin. Tässä esimerkki; pikkumusta TAI vaikka ihan mustata suorat housut/hame ja musta ns. "perustrikoopaita" (ei nyt ihan peruspuuvillaa mutta kuitenkin) ja tuohon asusteeksi näyttävä huivi+koruja+käsilaukku niin on juhlava vaikka itse asu vaatimaton.
ei omista eikä halua omistaa kauniita kenkiä, laukkuja tai mitään muutakaan juhlallista asustetta. Känkkäränkkä, jolle on teini-ikä jäänyt päälle...
Mulla on kyllä pitkät hiukset (puoleen selkään) ja ne on kyllä hoidetun näköiset ja siistit. Ja mä meikkaan vain ja ainoastaan pakon edessä ja silloin vaan vähän.
Ja kyllä, tiedän maistraatti häät voivat olla isot (niin kuin meidän, häissä oli 200 vierasta, vaikka maistraatissa oli vaan meidän lisäksi todistajat).
Mutta näihin häihin on tulossa hääparin oma perhe (siis lapset), sisarukset perheineen (joita on yhteensä 3 lapsellista sisarusta + yksi sinkku) ja elossa olevat vanhemmat (joita on vaan kaksi). Eli pienet nuo ovat, kun on vaan lähisuku paikalla.
Siis sun mielestä mitkään muut kengät kuin korkkarit eivät sovi juhliin? Ja mitään muita kenkiä ei ole olemassa kuin korkkarit ja sandaalit? Just, just. Juhlakengät kuule löytyy ja ne eivät ole korkkarit eivätkä myöskään tennarit, sori.
Tunika on polvipituinen, mutta en kyllä kehtaa laittaa alle pelkkiä sukkiksia (mitä muuten myös inhoan, mutta pakon edessä pidän).
Ja koruista sen verran, että mulla on niin ohuet ranteet, että lyhytkin ketju putoaa helposti pois ja olen hukannut jo ties kuinka monta rannekorua tuon takia.. Ja lisäksi mulla on nikkeliallergia eli se rajaa vaihtoehdot kultaan ja hopeaan.
Ja 31:selle vielä. Kuten sanoin, juhlissa olen pitänyt sitä pellava mekkoa, katsos kun aikaisemmat juhlat (häät ja ristiäiset ovat olleet kesällä, parit hautajaiset ovat olleet talvella). Eli turhaan haukut siellä.
Ja miksi ihmisten pitäisi pitää sellaisia vaatteita (esim. korkkarit ja jakut), jos ihminen ei tunne oloaan hyväksi niissä? Juhlat menee pilalle, jos ihmistä vituttaa vaate/vaatteet.
saisitko joltain jotain koruja vaikka lainaan?
Lasten vaatteet olivat minusta ihan hyvät.
Kait se siskosi sinut tuntee ja tietää ja muu sukusi, ja sen siskosi tulevan miehen suvusta ei ole väliä. Pääasia on, että menette sinne juhlimaan hyvillä mielin sisaresi häitä.
Jos kutsut on noin viime tingassa laitettu, niin ei ne varmaankaan ole mitkään tiukkis iltapukujuhlat.
Olen kyllä ollut iltapuku-häissä joissa oli 10 vierasta, mutta niistä ilmoitettiin hyvissä ajoin kun järjestelytkin veivät aikansa.
kiukuttelevan kuin teini! Emme voi auttaa, jos sinulla ei ole mitään päälle pantavaa juhlaan. Olemme pahoillamme.
APn kiukuttelu vei multa heti vastaushalut. Pistä kuule ihan mitä tykkäät.
Teillä ehkä onkin varaa tuhlata ylimääräisiin vaatteisiin, joita pidätte kerran ja ne jäävät sitten kaappiin roikkumaan. Kaikilla katsos, kun ei ole tohon varaa.
Eli vaate vaihtoehdot on noi, ei voi mitään. Taidan laittaa ne pellava housut. Olkoot se teidän mielestänne kuinka rumaa ja arkista ja mitähän vielä. Te saatte ihan vapaasti tällätä itsellenne vaikka miljoonan euron bling bling iltapuvut, kun menette kaveri porukan illanistujaisiin.