Tradenomi: Paljonko tienaat?
Olen harkitsemassa tradenomiksi kouluttautumista, joten pikku kysely av:n tradenomeille:
1. Paljonko on kk-palkkasi?
2. Missä työtehtävissä olet?
3. Työllistyitkö helposti?
4. Taustatiedot: ikä, työkokemus, ym. mitä haluat kertoa
Kiitos jos joku vastaa!
Kommentit (39)
Normaalisti kun saan kuulla, että ei tradenomiksi opiskelu kannata, niitä on 13 tusinassa. Ja niin edelleen...
Minulle ammatissani on tärkeää se, että siinä on mahdollisuus jatkokouluttautua ja mennä eteenpäin. Ja että työ olisi haastellista ja mukavaa. Sellaista missä saa käyttää aivoja. Mitä olen asiaa tutkinut, niin tuntuu, että tradenomi-opinnot voisivat tosiaan olla minun juttuni. Kiva kyllä saada kuulla positiivisiakin mielipiteitä alasta.
ap
- Palkkani oli 1660€/kk, kun jäin "vauvavapaille" 1,5 vuotta sitten vakipaikasta.
- Olen kirjanpitäjänä keskisuuressa yrityksessä.
- Kyllä, työllistyin helposti.
- 2004 valmistuin taloushallinnon puolelta, enkä voinut käyttää hyväkseni työharjoittelupaikassa etenemistä tai muita suhteita. Ikää nyt 30v. ja hoitovapaan jälkeen, jos ei PAM ole parantanut kaupan alan toimistotyöntekijöiden palkkataulukkoaan, lähden todennäköisesti etsimään muualta parempaa liksaa. PAMin toimistotyöntekijöiden palkkataulukko on täysin kohtuuton, kannattaa varoa.
Ehkä nämä huonompipalkkaiset jättävät vastaamatta tähän kyselyyn. Hyvähän sitä on 5000 euron bruttoansioilla tulla retostelemaan.
kaikenlaisia kokemuksia. Että parempi- ja huonompipalkkaiset saavat kyllä vastailla.. ap
1. n. 2000
2. sihteerin tehtäviä talouspuolella
3. En
4. Ikä 35 v, työkokemusta 8 v
Tampereen seudulla, julkisella sektorilla, palkka 2100 e/kk. Työkokemusta vajaa 10 v, pari äitiyslomaa välissä.
Kaveri tienaa suunnilleen saman verran, samalla koulutuksella ja työtehtävillä, yritysmaailmassa.
1. noin 2 100 €/kk ennen vanhempainvapaata, plus tulospalkkaus kerran vuodessa
2. viestintäassistentti
3. Suht helposti, MUTTA määräaikainen työsuhteeni päättyi vanhempainvapaan aikana ja nyt on kyllä tosi vaikeaa työllistyä kahden pienen lapsen äitinä :/ Kahdessa työhaastattelussa jo kyselty mm. lasten sairasteluista ja perhesuunnittelusta ym, mitkä ovat olleet täysin epäolennaisia kysymyksiä työtehtävien kannalta. Monikohan mies on joutunut vastaavanlaisia kysymyksiä kokemaan työhaastattelussa, vaikka olisi kymmenen lasta kotona!
3. Ikää 30-vuotta, työkokemusta pääkaupunkiseudulla noin 6 vuotta.
Vaihdoin juuri työnkuvaa (enemmän pois omalta alaltani, tosin. Saman talon sisällä, talo on kuitenkin logistiikan alalla.
1. Paljonko on kk-palkkasi? Nyt n. 2100,- Uskon sen nousevan ihan kohta. Kehityskeskustelu tulossa =)
2. Missä työtehtävissä olet? Taloushallinto
3. Työllistyitkö helposti? Jep
39 v, 20 v työkokemusta siis, valmistuin vasta 2005, sitä ennen markk.merkonomi ja olen erittäin tyytyväinen omaan toimenkuvaani tällä hetkellä.
Suunnittelen ylempää tutkintoa, toivon vaan että se saadaan logistiikan puolelle myös kohta.
on kuulemma hakenut Filmtowniin töihin..
:D :D :D
on kuulemma hakenut Filmtowniin töihin..
:D :D :D
1. Kk-palkan "alkupalkkana" 2900,-. Se ei varsinaisesti nouse tässä tehtävässä, mutta yrityksessä on erittäin hyvät etenemis- ja kouluttautumismahdollisuudet.
2. Hoidan suuren kansainvälisen yrityksen nimettyjä avainasiakkuuksia - varmistan, että kaikki ovat tyytyväisiä. Ei siis myyntipuolta.
3. Yllättävän helposti - opiskelen siis edelleen, tämä oli toinen hakemus ja ensimmäinen haastattelu, josta nakki napsahti.
4. 25-vuotias, "melkein valmis" liiketalouden markkinointisuuntautunut tradenomi, joka opiskelee myös valtiotieteitä yliopistolla. Vakituinen työ lähellä kotia ja mielestäni hyvällä palkalla koulutukseen nähden; voiko sitä enempää toivoa? :) Oman alan työkokemusta ennen tätä paikkaa oli noin 1,5 vuotta koulun ohella, joskin erittäin arvostettua sellaista.
1. Paljonko on kk-palkkasi?
2. Missä työtehtävissä olet?
3. Työllistyitkö helposti?
1. Paljonko on kk-palkkasi? Tällä hetkellä 2500e
2. Missä työtehtävissä olet? Olen hankintapuolella teollisuudessa. Sama "posti" ollut vuodesta 2001 alkaen, alkupalkka oli jotain 9000mk. Olen valmistunut v.2003 töiden ohessa, tutkinto ei vaikuttanut palkkaan mitenkään vaan korotukset on tulleet muista syistä.
3. Työllistyitkö helposti? Siis joo, olin ennen valmistumista siis jo tässä hommassa.
Ikä 35v. Työkokemusta vaikka miltä alalta 15-vuotiaasta lähtien. Lapsia 3, kaikki tehty saman työnantajan alaisuudessa ollessa. Nyttemmin meille otetaan töihin ennemmin logistiikkainsinöörejä - jostain syystä - vaikka kaupallinen ala antaa paremmat valmiudet mielestäni tähän kyseiseen hommaan.
1. Paljonko on kk-palkkasi? 2300e
2. Missä työtehtävissä olet? vakuutusyhtiössä vahinkokäsittelijä
3. Työllistyitkö helposti? sain vakkaripaikan jo ennen valmistumista
4. Taustatiedot: ikä, työkokemus, ym. mitä haluat kertoa; ikää 31v lapsi kaksi, kotona ollut yhteensä 4 vuotta. Olin ensin pankissa useamman vuoden ja nyt sitten vaihdoin vakuutuspuolelle
Työkokemusta n. 9 vuotta omalta alalta ja työllistyin helposti valmistumise jälkeen, entiseen kesätyöpaikkaan. Nyt jo eri paikassa töissä.
[1. kk-palkkani on n. 6300,00 eur + bonuksia vuositasolla 20-30 teur
2. yritysjohto + myynti/markkinointi
3. työllistyin helposti
4. ikä 40+, työkokemusta yli 20v, tradenomiksi valmistuin v. 2000.
Olen varmaankin ollut onnekas - ja oikassa paikassa oikeaan aikaan. Olen kuitenkin sitä mieltä että ahkera työnteko ja itsensä arvostaminen vie työuralla eteenpäin. Älkääpä siis kanssasisaret tyytykö vaatimattomiin tehtäviin ja palkkoihin mikäli haluatte edetä urallanne.
1. Paljonko on kk-palkkasi? 2200e
2. Missä työtehtävissä olet? asiantuntijatehtävissä telekommunikaatioalalla pohjoisemmassa Suomessa.
3. Työllistyitkö helposti? sain ekan vakkaripaikan jo ennen valmistumista, 8000mk työharjottelusta. Nyt kolmannessa firmassa töissä. Ihan hyvin olen työllistynyt, mutta olen ollut laiska vaihtamaan nykyistä paikkaa. Pitäisi vaihtaa, että ansaitsisin enemmän. Meidän firmassa maksetaan huonosti.
4. 28 v. valmistunut 2001. Työkokemusta alalta 7v.
Myös yliopistolta valmistuu paljon opiskelijoita, jotka eivät työllisty, ja usein ovat osaan tehtävistä ylikoulutettuja. Tradenomi voi helpommin aloittaa "alhaalta".
Faktahan on se, että jonkinlainen korkeakoulututkinto on "kaikilla" hakijoilla, joten jollain lailla on erotuttava positiivisesti edukseen. Työuran alussa ei saa olla liian nirso. Pääasia, että pääse hommaan, jossa voi näyttää kyntensä, minkä jälkeen kyllä pääsee etenemään, jos vain kyvyt riittävät.