helppohoitoisia lemmikeitä??
eli helppohoitoisia ja halpoja lemmikeitä pinoon? :)
Kommentit (29)
Sammakot ja ravut vaatii vähän enemmän akvan putsausta mutta helppoja nekin. Murkkufarmi;)
Lemmikin kanssa pitää aina varautua esim. odottamattomiin eläinlääkärikuluihin. Ruoka ja tarvikkeet maksavat.
lemmikkeitä! ne tarvii kastelua ja kukka multaa. Meilla on kaste matoja jukka palmu astiassa. niitä ei voi opettaa!!!!! eikä taluttaa valjaissa, avokki yritti mut liero oli tippunu matkalla viemäri aukosta.
ja ruokaa ja tarvikkeita, mutta järjen kanssa, esim. koira olisi liian kallis.. kissoja meillä on ollut 2 kpl mutta jouduttiin luopumaan allergian kanssa, ei tullut liian kalliksi se ainakaan siis :)
ap
- Helppo kouluttaa
- Sisäsiisti
- Ei syö paljon
- Pitkäikäinen
- Ei vaadi päivittäistä ulkoiluttamista
- Helppo pitää tyytyväisenä
- Suomessa hyvin vähäisesti raportoitu käyvän lasten kimppuun
- Pitäisi pysyä hengissä jopa perus AV-mamman hoivissa
ihastelemaan näitä lemmikkejä taas ens kesänä? Ei tarttee edes maksaa mitään.
Ootteko muuten huomanneet, miten kauniita nää on? Siis oikeesti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lemmikit
jos joku haluaa helppohoitoisen lemmikin, niitä ei nimittäin ole. Meillä on gerbiilejä, kaneja ja koira, ja kaikkien niiden hoitoon paneudumme. Jps ei ole valmis sitoutumaan eläimen hoitoon, ei kannata ottaa eläintä. Ne eivät ole helppohoitoisia.
Meillä oli "pienenä" akvaario ja se otettiin sen takia, kun me muksut kinuttiin lemmikkejä kotiin, joita olis sitten helppo hoitaa. Vanhemmat ajattelivat, että sellanen pikkunen akvaariohan on helppo.
Sitä pientä purnukkaa (30 litraa) sai olla alvariinsa putsaamassa ja kalat saivat usein jotain "pilkkutautia" liian tuoreesta vedestä, kun sitä olis pitänyt seisottaa jne. hoitaa ennen tai vaihtaa vettä vain vähitellen. Työlästä oli sekin.
Itse suosittelen jättämään eläimet ihan muille, jos ensimmäinen kriteeri on helppohoitoisuus.
Olen itse niin laiska äiti, etten halua kotiini lemmikkejä. Muuta kuin ehkä juuri kukkamaljakossa ;-)
kiitos nyt näistä vastauksista.. niinkuin jo kerroin niin mulla on kissoja ollut ja oli helppohoitoisia ja ihania ja halpoja lemmikeitä.. tottakai tiedän että kaikissa eläimissä on jotain hoitamista, ja tykkään hoitaakin, mutta tarkotin ettei mitään hankalahoitoista mielellään, koska en ole tottunut pitämään eläimiä (muita siis kuin nuo kissat) ja koirassa olisi se ulkoiluttaminen aina välillä varmaan hankalaa..
tuo maakilpikonna kuulosti ainoalta järkevältä ehdotukselta tähän, olin ajatellut vesikilpikonnaa aiemmin mutta sain jossain muussa ketjussa sellaista palautetta ettei kuulemma kannattaisi..? fretti olisi kyllä kanssa ihana mutta ne haisee niin kamalalle etten siksi tahdo sitä.. joten lisää jos saisi ASIALLISIA vastauksia niin olisi mukava :)
Miksi haluat lemmikin? Miksi hankkia eläintä, jos ei halua sen hoitoon uhrata aikaa?
ja niinkuin jo tuossa viestissä kerroin niin voin "uhrata" aikaani lemmikille kunhan on HELPPO hoitoinen! eli siis ei mitään ihmeellisyyksiä.. onpas täällä av:lla ärsyttävää porukkaa kun ei voi vaan nätisti vastata kysymykseen vaan on pakko ruveta arvostelemaan ja ajatella viesti heti ääripäänä..
kummitussirkka. sen kanssa oli kiva laittaa ruokaa. istui olkapäällä ja mä mietin koko ajan, että voisin heittää sen aterian sekaan. tyttö rakasti niitä. meillä oli niitä parhaimmillaan parisenkymmentä.
hoitaminen oli helppoa. terraarioksi riitti alkuun - yhdelle sirkalle - pakasterasia, jonka pohjalle heitettiin salaatinlehtiä. niitä ei tarvinnut edes siivota pois, koska se viihtyi mädäntyneitten kasvisainesten joukossa.
piru, tuli ikävä niitä.
Marsu on helppo. Osta vaikka (halvalla jostain netistä) kaks tyttömarsua niin niillä on seuraa toisistaan. Purua saa halvalla maatalouskaupoista ja heinää pienpaaleissa joltain maajussilta.
Eivät kiipeile eivätkä karkaile. Pysyvät aloillaan ja mättävät sisuksiinsa heinää ja vihanneksia. Eikä juuri haise kun laittaa reilusti purua ja heinää. Silloin tällöin kippaa häkin sisukset pihalle ja uutta tilalle.
oli ennen muinoin maakilpikonna. Se oli helppo, mutta ei niin halpa, jos joutuu kaupasta ostamaan.
Nyt meillä on gerbiilejä. Nekin ovat helppoja ja halpoja: 25 e kpl