Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihanko totta että koululaisten on PAKKO mennä suihkuun liikuntatunnin jälkeen??

Vierailija
29.11.2009 |

ei mulla ainakaan ole ollut moista pakkoa!

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä ei tosiaan ole ylipainoa ja ollaan muutenkin ihan kauniita ihmisiä, mutta en usko sen kiusaajaa estävän, kiusaaja kun kiusaa omasta pahasta olostaan lähtien juuri sitä, joka on heikoin.

Vierailija
102/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla tuo olisi iso juttu: lapset pakotetaan olemaan alasti ja aikuinen, vieras ihminen tuijottaa heitä. Kuvottaa vieläkin, onneksi asumme toisessa maassa ja lapseni ei joudu tuota kokemaan. Myös lapsella on oltava oikeus omaan kehoonsa ja yksityisyyteen.

ryhmäsuihkut ovat kammottavia. koulun liikuntatunneilla ei usein tullut edes hiki, vaan oli kylmä kalseassa jumppasallissa. Opettja kyttäsi että kaikki kävivät suihkussa. Hyi, todella nöyryyttävää. Hygienia on aina paikallaan, mutta ei sitä noin tarvitse opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä ei tosiaan ole ylipainoa ja ollaan muutenkin ihan kauniita ihmisiä, mutta en usko sen kiusaajaa estävän, kiusaaja kun kiusaa omasta pahasta olostaan lähtien juuri sitä, joka on heikoin.

Siksi se suihkussa käyntikään ei ole ongelman ydin. Kiusaaja kiusaa missä vaan: käytävällä, pihalla, luokassa. Siksi suihkunvastustajien ei kannata vedota kiusaamiseen suihkukiellon perusteena.

Vierailija
104/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun iho kuivaa koppuraksi ilman suihkuakin ja iho on suihkun jälkeen kauttaaltaan rasvattava erityisrasvoilla. Niiden imetymistä on odottava, etteivät tahri vaatteita ja niistä olisi jotain hyötyäkin.

Mutta näistä perheistähän ne kiusaajat juuri tulee "minun pojat pärjää ja siellä muka joku kitisee atooppisesta ihosta. Mikä sekin muka on, höpö höpö, hankala ihminen vain, turhaan kitisee. Sanokaas minun reippaat pojjaat sille vähäsen siitä ihosta niin loppuu kitinä"

Haluanpa nähdä sen liikunnan opettajan ja rehtorin, joka jaksaa joka liikuntatunnin jälkeen uudelleen käydä sen inhottavan vanhemman kanssa keskustelua siitä, kuinka meidän ihanalla Anni-Petterillä on kuiva iho eikä kestä suihkua ilman rasvausta

Vierailija
105/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli suihkupakko 80-luvulla. Omilla lapsilla ei ole suihkupakkoa, peseytya pitää.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin mä olen melko varma että ei kouluilla ole edes mitään oikeuksia pakottaa suihkuun, eiköhän laki tule jo vastaan. Eriasia on sitten että kuka vanhempi rupeaa vetoomaan lakipykäliin?

Vierailija
106/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan tarkoittanut, että se on höpöhöpö, vaan juuri sitä, että vaikka liikunanopettaja ja rehtori olisivat sitä mieltä, että ei voi mitään, niin kyllä ikävälle ihmiselle lopulta periksi annetaan, vaikka pidettäisiinkin perustelua höpöhöpönä. Ja olen kyllä yllättynyt, jos pojistanikiusaajia tulisi. Ihmettelin enemmänkin niitä vanhempia, jotke eivät nosta asiasta haloota, jos uskovat, että lasta kiusataans iellä pakkosuihkussa!

Vierailija
107/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heitä itseään aletaan kiusata. Pitäisikö opettaa, että jo joku kiusaa, niin ole hiljaa vaan ja häpeä, niin kyllä se siitä sitten lopettaa?

Jos se kiusaaja on se atoopikko, jota kiukuttaa käydä suihkussa, niin sitten sanovat atoopikolle vastaan. Ei tässä suikuasiassa mielestäni ole vastakkainasettelua kiusaavien ja kiusattavien lapsien välillä, kumpikin oireilee, jos koulusse ei hoideta hygienikasvatusta lapsia kunnioittavasti.

Kuinka moni täällä voi edes varmaksi sanoa, mitä se oma lapsi tekee / on tekemättä kun on koulussa?

Omani siis alle kouluikäisiä

Vierailija
108/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa oppilaat käyvät suihkussa liikutatunnin jälkeen. Opetamme näin, että urheilun jälkeen hikisenä on syytä mennä pesulle. Onko tässä jotain erikoista? Hikisenä ja haisevanako oppilaan pitäisi jatkaa päiväänsä?

Vierailija
109/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pakotatko? Millä keinoilla? Vai annatko asian mennä ohi ilman isompaa numeroa?

Vierailija
110/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tällaisen vanhemman lasta oppilaana. Toivottavasti ei tulekaan. "Minun lapseni ja minä itse" VOI HEL.............

Ihan aikuisten oikeasti, koska tästä nostetaan oikeusjuttu?!

Oma poikani on ekalla ja heillä ei ole suihkuttelua liikunnan jälkeen vaikka tunnit heti aamun alkajaiseksi. Ja jos joskus jostain syystä heille "suihkupakko" tulee ja lapsi ei halu käydä siellä niin hän ei mene. Piste. Nostan vaikka oikeusjutun tai mitä hyvänsä, mutta lapsi päättä itse ja minä huoltajana huolehdin että se toteutuu. Osaan nimittäin passittaa pojan koulupäivän jälkeen suihkuun omassa kodissamme.

Aivan samalla tavalla ihmisellä/oppilaalla on halutessaan mahdollisuus kieltäytyä ruokailemasta koulussa, terveystarkastuksesta, H1N1- rokotteesta jne jne kuin alasti keikkumasta suihkussa opettajansa ja luokkatovereidensa edessä.

[/quote]

Vierailija
111/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääntää asiasta kunnes ymmärtäisit, että tällä yksilöllisellä lapsella on niin ikävä äiti, että kai se on pakko atooppisen ihon tai kokemuksen aiheuttaman ahdistuksen takia vapauttaa pakkosuihkusta. Tuolla asenteella tuskin ymmärtäisit hakea muita keinoja lapsen olon helpottamiseksi.

Vierailija
112/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pakotatko? Millä keinoilla? Vai annatko asian mennä ohi ilman isompaa numeroa?

Minulle ei ole tullut sellaista tilannetta ikinä vastaan, että joku olisi kieltäytynyt. Ei se ole ollut kenellekään ongelma, koska siitä ei ongelmaan tehdä. Oppilaat tietävät, että liikuntatunnin jälkeen mennään suihkuun. Minä käyn suihkussa muutaman kerran katsomassa, että siellä homma sujuu ja kaikki pääsevät vuorollaan suihkuun. Täysin toimiva systeemi meillä. Jos nyt joskus tulisi tilanne, ettei joku halua mennä, niin asiasta keskustellaan oppilaan kanssa ja tilanteen mukaan mennään. Tietenkään suihkuun en ketään pakota, mutta yhteyttä tuollaisessa tapauksessa otan kotiin, koska suihkussa käynti on koulussamme käytetty tapa.

Vierailija
113/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pakko" jo tokaluokalla. Pidin turhana, mutta ope sanoi, että syynä on se, että lapset tottuvat olemaan alasti toisten nähden. Myöhemmin se on vaikeampaa kuulemma. Yllättävä ja ja järkevä syy.

Niin moni on ihmetellyt opelle asiasta, että hän lähetti tiedotteen, jonka mukaan ei ole ihan välttämätön pakko, jos menee sitten heti kotona suihkuun ja pääsee koulusta liikan jälkeen.

Koulun suihkukäymisessä on ikävää, kun hiukset kastuu ja voi vilustua ja sitten voi sienikin tarttua, kun kaikenmaailman ukot siellä käy iltaisin pelailemassa koulun liikkasalissa.

Mun lapsuudessani oli pakko myös, mutta pakko alkoi vasta kolmannella luokalla. Syy: koska eka- ja tokoluokan olin kokulussa, jossa ei ollut suihkua.

Vierailija
114/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ollut kenellekään ongelma, koska siitä ei ongelmaan tehdä. Oppilaat tietävät, että liikuntatunnin jälkeen mennään suihkuun. Minä käyn suihkussa muutaman kerran katsomassa, että siellä homma sujuu ja kaikki pääsevät vuorollaan suihkuun. Täysin toimiva systeemi meillä. Jos nyt joskus tulisi tilanne, ettei joku halua mennä, niin asiasta keskustellaan oppilaan kanssa ja tilanteen mukaan mennään. Tietenkään suihkuun en ketään pakota, mutta yhteyttä tuollaisessa tapauksessa otan kotiin, koska suihkussa käynti on koulussamme käytetty tapa.

Jos asia näin menee eikä lapsia sinne pakoteta, niin kyseessähän ei ole ns. "pakkosuihku", vaan tilanteen mukaan mennään ja pelkojen, atopian yms. takia käydään keskustelua.

Vierailija
115/128 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukevat vaan vaatteet päälle ja lähtevät. Usein jopa harrastusvaatteiden päälle.

Oletteko huomanneet. Ei kukaan mene suihkuun baletin, yleisurheilun tai voimisteluharrastuksen jälkeen. En ole koskaan huomannut kenenkään menevän.

Miksi ihmeessä koulussa sitten täytyy. Ihan turhaa. Kunhan kuivan paidan laittaa päälleen. Se riittää.

Murrosikäisenä riittää kainaloiden pesu.

Vierailija
116/128 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ilmoittaa koululle ja mieluimmin kirjallisesti.

Suomessa vain oppivelvollisuus ei suihkupakkoa.

Hygienian voi opettaa koulussa muutenkin vain teoriassa. Ei se ope vessaankaan tule opettaan.

Kotona sitten kunnolla.

Liikuntatunnit olisi mahdollista hoitaa kaikissa kouluissa vikoilla tunneilla jos vain haluaisivat.

Eli koulu ei voi pakottaa. Ilmoita tosiaan kirjallisesti.

Vierailija
117/128 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nykykoulun suurimmista ongelmista on se, että osa perheistä kokee olevansa asiakkaita ja uskoo, että heillä on oikeus päättää, miten koulussa toimitaan.

Koulu saa rahaa jokaisesta oppilaasta. Jokaisella vanhemmalla on oikeus seurata opetusta vaikka oppitunnilla.

Vierailija
118/128 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten, missä tyttö (ei meidän vaan kaverini) ei ollut suostunut suihkuun kun oli kuukautiset alkaneet. Opettaja oli repinyt tytön vaatteet päällä väkisin suihkuun ja kastellut siellä. Sieltä tyttö kävelemään märillä vaatteilla 2km kotiin pakkasessa. Koulu suojeli opettajaa ja vaikeni koko jutun ja tytön vanhemmat mustamaalattiin valehtelijoiksi, vaikka tapausta oli todistamassa muut oppilaat ja märän tytön oli koulumatkalla nähnyt moni paikkakuntalainen itkevän tulevan kotiin. Että tällaisia liikunnan opettajia meillä.

Haasta nyt ihmees oikeuteen

Vierailija
119/128 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luvun välissä inhosin yli kaiken niitä ryhmäsuihkuja, itsetunto oli aika heikko ja muutenkin herkässä iässä...

Uimaan mennessä opettajat oikein kovaan ääneen ilkkuivat jos ei uikkarit ollu poissa suihkussa.

Lintsasinkin jok ikisen tunnin murrosikäisenä.

Ymmärrän hygieniasyyt, mutta jotenkin kamalaa että pakotetaan olemaan alasti muiden edessä jos ei halua...

Kyllä mun mielestä riittää kun peseytyy uikkaritkin päällä, raottaa sitten vähän paikkoihin:D

Tuon ikäiselle se VOI olla kamalimpia hetkiä koulussa..

Vierailija
120/128 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaako se myös 4 oppitunnin (ei liikuntaa) jälkeen??? Pitäisikö oppilaiden käydä aina vaikkapa 2 oppitunnin jälkeen suihkussa?

Pukevat vaan vaatteet päälle ja lähtevät. Usein jopa harrastusvaatteiden päälle.

Oletteko huomanneet. Ei kukaan mene suihkuun baletin, yleisurheilun tai voimisteluharrastuksen jälkeen. En ole koskaan huomannut kenenkään menevän.

Miksi ihmeessä koulussa sitten täytyy. Ihan turhaa. Kunhan kuivan paidan laittaa päälleen. Se riittää.

Murrosikäisenä riittää kainaloiden pesu.

Sori nyt, mutta miltähän mahtaisi alakerta haiskahtaa murrosikäisellä, jos ei pesulla tarvitsisis käydä???? Ja kaikilla muillakin tietysti! Hirvittävää hygienianpuutetta, yök.