Kuinka paljon vähintään 7-vuotiaan "pitäisi" leikkiä kavereiden kanssa päivässä/viikossa?
Kuinka paljon mielestänne olisi minimimäärä mikä ekaluokkalaisen olisi suositeltavaa leikkiä kavereiden kanssa? Leikiksi ei lasketa koulussa välituntileikkejä.
Kommentit (79)
Kiitos samoin.
En viitsi vastata sinulle. Syytä kotona olooni iltapäivisin on kysytty aiemminkin tässä ketjussa enkä nyt vaan viitsi sitä sinulle kertoa :).
Enkä nyt muutenkaan viitsi jatkaa tätä juupas-eipäs-ite-oot-tasoa tämän pidemmälle.
ap
Onko varma ettei lapsi oireile sen takia?
Oletko varma, ettei sinun lapsesi oireile ip-kerhossa olemisen takia??
Ei minun lapseni ole pitkää päivää ip-kerhossa. Eikä oireile kuten ap:n lapsi.
66
Ja mistä päättelet, että ap:n kotona olo iltapäivisin johtuisi jostain hävettävästä syystä?
Jos ei lapsessa ja lapsen käytöksessä olisi mitään outoa, hän ei kyselisi täällä, vai mitä?
Ja hän kertoisi syyn kotona oloon, jos ei häpeäisi ko. syytä.
teidän uteliaiden ja ikävien kommentoijien harmiksi.
Jaksatte vaan vängätä asioista joihin olen jo vastannut, kuten onko lapseni käytöksessä jotain outoa ja miksi kyselen asiaa täällä. En jaksa kommentoida enää samoja asioita moneen kertaan.
Mutta olisihan teistä mukavaa, jos löytäisitte jotain hävettävää tai arvosteltavaa elämästämme :-D. Voi mikä nautinto se teille olisikaan.
ap
niin en sitä syytä kotona oloon kerro.
Turha on itsesikin vängätä, mutta hienoa, jos oma mielesi siitä kohenee, että kuvittelet minusta haluamiasi asioita:).
ap
mutta tuo ei ole edes totta. Etteikö sinun kotonaolosi syy vaikuttaisi sinun lapseesi.
Mitä jos kasvaisit aikuiseksi. Auttaisi sitä ainokaistasikin.
Eikö vaan, ihan kamalaa! :-D
Ja kyllä, valehtelen netissä minkä kerkeän, koska yritän päteä valehtelemalla täällä itsestäni asioita teille tuntemattomille ihmisille, kun elämäni on niin hävettävää oikeasti ;)
Mutta vakavasti. Tottakai minun kotonaoloni syy SAATTAISI vaikuttaa lapseeni negatiivisesti jos se olisi sellainen asia, mutta yhtä lailla se voi olla vaikuttamatta negatiivisesti ja vaikuttaakin positiivisesti, esim. juuri siksi että lapsi saa olla enemmän kotona. Tämä tästä jälleen.
Mitäs jos sinäkin miettisit sitä aikuistumista, niin voisi auttaa lapsikatrastasi. Tai entäs jos menisit viettämään heidän kanssaan aikaa, kun joutuvat kuitenkin aika paljon ilmeisesti siellä ip:ssä notkumaan ;)
ap
Ainokainen lapsesi on liian vähän lapsiseurassa.
Se oli alkuperäinen ikaoma huolenaiheesikin, kun tämän ketjun aloitit, joten ihan vapaasti voit nyt vääntää vastaan, minkä pystyt ja valehdella itsellesi ja muille.
En vain tajua mitä järkeä siinä on. Muuta kuin joku ihmeellinen periaatteellinen riemu. Lapsesi ei siitä hyödy! Mutta se lieneekin tässä ilmeisesti sivuseikka.
Tiedät ainoastaan, että JOINAIN PÄIVINÄ vain 1 h ja joinain poikkeuspäivinä ei ollenkaan. Joten turha väittää, että tietäisit esim. keskimääräisen tuntimäärän päivässä tai tuntimäärän viikossa.
Ja todellakin, se tuntimäärä oli se alkuperäinen huolenaiheeni/kiinnostuksenkohteeni (en tosin ole siitä hirveän huolissani). Ja olen edelleen kiitollinen kaikista mielipiteistä, joissa kerrotaan TUNTIMÄÄRIÄ kuinka paljon kavereiden kanssa pitäisi olla että se olisi riittävää. Vaikka eipä siihen taida sellaista ohjenuoraa olla, koska se riippuu lapsesta.
Uskon, että lapsellani on kaikki hyvin.
ap
Kyllä pitää olla periksiantamattomia kummankin kun jaksavat tuntitolkulla väittää toisilleen ja vängätä.
Antakaa ja olla ja keksikää muuta mietittävää! :))
Ei lapsi ole kone, johon ohjelmoit lapsiseuran määrän minuuteissa.
Ja tietenkin uskot, kun kerran haluat uskoa. Muu olisi turhan hankalaa ja häiritsisi omaa elämää.
Tämän täytyy olla provo. Ei tällaisia "äitejä" ole oikeasti.
niin miten sitten voit sanoa, että lapseni on liian vähän lapsiseurassa?
Oletan, että olet se joka näin väitti.
Ja ennemmin uskon sitä mitä näen lapsestani, enkä sitä mitä sinun kaltaisesi kateudesta vihreät vänkääjät väittävät.
Luuletko tosiaan, että minun elämäni tulisi hankalammaksi kun pakottaisin lapseni ip-kerhoon "sosiaalistumaan"? Helpompaahan se minulle olisi, mutta joidenkin lienee vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät tee asioita sen mukaan mikä itselle vanhempana on helpointa...
Väität koko ajan minusta asioita jotka ovat oikeasti päinvastoin, joten tässä ei ole enää mitään järkeä. Lopetan tähän, enkä avaa enää tätä ketjua. Hyviä ilttisiltapäiviä lapsikatraallesi. Ehkä heidän tosiaan on parempi olla siellä kuin kotona :)
ap
Ei lapsi ole kone, johon ohjelmoit lapsiseuran määrän minuuteissa.
Ja tietenkin uskot, kun kerran haluat uskoa. Muu olisi turhan hankalaa ja häiritsisi omaa elämää.
Minulla, yksinään viihtyvällä, näyttää olevan itsekseen viihtyvä pian 5v. poika..
Joskus saattaa mennä koko viikonloppu, että ei kaipaa seuraa. Enkä tosiaankaan pakota. Pojalla on sisko, joka on 2v.
Tarhassa ovat arkisin.
Muistan että olin itsekin pienenä jo tällainen. Viihdyn mainiosti yksin, eikä minun mielestä ole mitään minimiaikaa, kuinka paljon pitäisi olla oman ikäisten lasten kanssa. Kuhan kuitenkin ovat. Mielestäni on myös hienoa osata olla itsekseen, eikä aina "turvautua" jonkun seuraan.
Nämä/tämä jotka sulle täällä tinkaa, ei vaan tajua vaihteeksi, että me ihmiset ollaan erilaisia. Jopa jo lapsena!
Siitä näkee sen, että hän on liian vähän lapsiseurassa.
Ei lapsessa ole käyttöohjetta, josta voit suoraan lukea, että "tällä viikolla lapsiseura jäi 2 minuuttia vajaaksi".
Sinä väitit lähteväsi jo monta kertaa. Jospa tällä kertaa nyt oikeasti häipyisit.
Meillä ei kukaan lapsista ole ollut iltapäiväkerhossa. Ovat tykänneet tulla kotiin ja lukea läksyt ja puuhastella omiaan. Leikkineet keskenään ja välillä on käynyt kavereita.
Hyvin on kehittyneet, vaikka eivät ole saaneet ip-kerhon asiantuntevaa hoitoa ja kaveriterapiaa. Pikemminkin moni heidän kavereistaan on ollut kateellinen kun äiti on ollut kotona ja ovat saaneet tulla koulun jälkeen suoraan kotiin.
itselläsikin, koska et pysty keskustelemaan asioista lainkaan.
Miksi muuten olet kotona päivisin?