Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon vähintään 7-vuotiaan "pitäisi" leikkiä kavereiden kanssa päivässä/viikossa?

Vierailija
29.11.2009 |

Kuinka paljon mielestänne olisi minimimäärä mikä ekaluokkalaisen olisi suositeltavaa leikkiä kavereiden kanssa? Leikiksi ei lasketa koulussa välituntileikkejä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä. Vähintään!

Monethan on viikonloppuisin kavereiden kanssa ulkona aamuysistä iltakasiin käyden vain välillä syömässä ja minusta niistä lapsista huokuu ilo ja elinvoima!

Vierailija
22/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on opiskelua. Tuonikäinen tarvitsee vapaata leikkiä kaverien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten se ip kerho on olemassa että sinne voi mennä jos ei kotona ole kukaan tai ei kotona pärjää yksin koulun jälkeen. Ei se mikään välttämättömyys ole tai joku korvaamaton juttu jonne vaan pitää pakottaa jos lapsi ei halua!

Vierailija
24/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla koko ajan samanikäisten kanssa! Ja nukkumaanmenoa myöhemmäksi, ei nukkuminen niin tärkeää ole kuin ikätovereiden seura

Vierailija
25/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa leikkiä luokkakaveriensa kanssa. Ei se ole mikään säilö...

Vierailija
26/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii luokkakavereiden kanssa muutenkin

Vierailija
27/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässäkin asiassa lapset ovat erilaisia. Toinen haluaisi koko ajan olla kaverin kanssa ja leikkiä, toinen viihtyy enemmän omissa oloissaan. Ei tähän ole olemassa mitään sääntöä.

Itse olin lapsena mielummin omissa oloissani, toki silloin tällöin oli kiva leikkiä kavereidenkin kanssa, mutta harvemmin. Minulla oli kavereita, mutten läheskään joka päivä kaivannut leikkiseuraa. Edelleenkin nautin yksinäisyydestä, mutten ole mitenkään erakoitunut. Osaan kyllä olla sosiaalinenkin tarpeen tullen.

Koulussa on monelle ihan tarpeeksi sosiaalista toimintaa ja vielä jos on harrastukset, niin ei siinä joka päivä tarvitse leikkikaveria olla.

Vierailija
28/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei vaan viihdy ip-kerhossa, vaan pitää lyhyistä koulupäivistä ja siinä ei ole mielestäni mitään kummallista.

ap

Vierailija
29/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin on sitä varten.

Eihän se että kerhopaikka on, tarkoita, että sitä pitää joka päivä tappiin asti käyttää.

26

Vierailija
30/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika oleellinen kysymys.

Yleensä lapset luonnostaan haluavat olla kaverien kanssa ja jos ehdoin tahdoin ei halua, kuulostaa aika hurjalta.

Oletko varma ettei häntä kiusata?

Vierailija
31/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktio olisi takuulla sama, jos minä olisin kotona muusta syystä kuin siksi, että teen täällä töitä.

Vierailija
32/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön tai muusta sellaisesta epätavallisesta syystä kotona - enkä firmani takia - minun ekaluokkalaisen takuulla olisi huolissaan.

Vierailija
33/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki-illat ja viikonloput on vain perheensä kanssa (5 v pikkuveli). Olen yrittänyt kovasti, että soittaisi ja olisi ikäistensä kanssa, mutta ei kuulemma halua.

Vierailija
34/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi vaihtoehtoja. Koulupäivän jälkeen lapset ovat hyvin väsyneitä, ja ip-kerhossa on melkoisesti huisketta ja melskettä.

Varmasti tunti-kaksi kaverin kanssa olemista koulupäivän ulkopuolella riittää, lapset tarvitsevat myös aikaa levätä, rauhoittua ja puuhailla yksin.

ekaluokan ope, joka seuraa ip-kerhon toimintaa läheltä.

Vierailija
35/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on kotona, ei siellä kerhossa tarvitse olla joka päivä tai tappiin asti. Vaan niin, että saa leikkiä, muttei uuvu.

Aivoilla saa ajatella, opettajatkin.

Vierailija
36/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei käsitykseni mukaan kiusata koulussa eikä ip-kerhossa, ja käsitykseni pohjautuu siihen, että ohjaajat ja opettajat eivät ole sellaista huomanneet ja siihen, mitä olen itse lapsen kanssa jutellut. Olen kuullut myös monista muista lapsista, jotka ovat lapselleni kertoneet, että eivät pidä "ilttiksessä" käymisestä, ja tuskin hekään ovat mitään kiusattuja...

Miksi pitää väkisin yrittää etsiä syytä miksi lapsi ei viihdy iltapäiväkerhossa? Ihan kuin siinä olisi oltava jotain kummallista.

Lapsella on kotona kaveriseuraa. Pitääkö teidän ilttisintoilijoiden mielestä tosiaankin kaveriseuraa olla JOKA HETKI?

Edelleen kaipaisin mielipiteitä minimimääristä ja en jaksa enää puhua ilttisasiasta, koska kavereita todellakin voi olla muuallakin kuin ilttiksessä! Alkuperäinen aihe ei ollut, pitääkö lapsen käydä ilttiksessä vai ei... mutta ilmeisesti moni haluaa puolustella sitä, miksi oma lapsi siellä on.

ap

Se on aika oleellinen kysymys.

Yleensä lapset luonnostaan haluavat olla kaverien kanssa ja jos ehdoin tahdoin ei halua, kuulostaa aika hurjalta.

Oletko varma ettei häntä kiusata?

Vierailija
37/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hatusta te oikein vetelette noita "minimituntimääriä" kavereiden kanssa olemiseen? Ei ole varmaan missään sellaisia vielä määritelty.

Ja ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun väittävän, että iltapäiväkerhon ensisijainen tehtävä olisi tarjota lapselle mahdollisuus kavereiden kanssa leikkimiseen.

Ihme porukkaa täällä taas.

Vierailija
38/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se olisi _ensisijainen_ syy? Se on yksi syy.

Ja ap:lle, leikkiikö lapsi koulukaveriensa kanssa koulun ulkopuolella? Vai onko ne kaverit muita kavereita?

Jos siellä iltiksessä mättää jokin, se pitää selvittää.

Ja kiusaamistapauksista muuten kiusatut usein itse vaikenevat, alkavat vain vetäytyä, ja ne ohjaavat aikuiset ovat usein aivan totaalisen tietämättömiä.

Vierailija
39/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmistä mielipiteistään. Ope vastasi hyvin, juuri noin asia on maalaisjärjen mukaan ja monen lapsen kokemuksella. Tuo yksi on vain kateellinen kun sinulla on mahdollisuus hoitaa lastasi iltapäivisin. Se on raskasta lapselle kun tulee pitkät päivät iltapäiväkerhon takai, mutta monilla ei ole muita vaihtoehtoja

Vierailija
40/79 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-jotain tuntia päivässä, niin koska ne teidän lapset on perheen kanssa!!!! Meidän lapsi on vasta kuusi ja eskarissa. 10 pvä/kk leikkii päiväkodilla noin 15-16 asti, muulloin tulee kotiin yhdeltä. Kolme harrastusta viikossa ja ehkä yhtenä päivänä leikkii jossain kaverin kanssa/kaveri meillä. Ihan älyttömiä vastauksia... Penskat luutuaa pitkin kyliä kaikki illat. Ei ihme, että perheissä on vaan enemmän ja enemmän ongelmia.