Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on oikeaoppinen facebook-tilapäivitys?

Vierailija
28.11.2009 |

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sovitaan näin. :-)

Mukavaa illan jatkoa sinullekin ja iloista mieltä!

Vierailija
42/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 Mä mitään ärsyynnyt. Kunhan keskustelen -sehän lienee tämänkin ketjun tarkoitus.

Ja totta kai jokainen tässä nyt määrittelee sen hyvän FB-aloituksen ihan omista lähtökohdistaan, koska sitähän aloituksessa kysyttiin. Ja nyt rautalangasta: LUONNOLLISESTI JOKAINEN KERTOO IHAN IHKAOMAN MIELIPITEENSÄ SIITÄ, MILLAINEN ON HYVÄ FB-STATUS. Kyllä ne sinun vessastatuksesikin jollekin kelpaavat.

Ai et ärsyyntynyt? :D Vähän myöhäistä sanoa noin. Miksi haukut mun järjenjuoksua ja HUUDAT ja väität tuon tasoista argumentointia _keskusteluksi_ jos et ole ärsyyntynyt?

Mikä ihme ketjupollari sä olet? Enhän mä ole ketään kieltänyt kertomasta mielipidettään oikeaoppisesta tilapäivityksestä. Kunhan pohdiskelin asiaa toisesta vinkkelistä. Miksi se on sulle kuin punainen vaate? Mikä ihme sun ongelma on?

5, kenen inkkareista ja hisseistä höpötit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäkööt omalla tyylillään. Joku vääntämällä väännetty nokkeluus on vain naurettavaa, jos se ei kuvasta kyseistä ihmistä ollenkaan. Deletoikaa mut kaverilistalta jos ei statukset miellytä! :D

Vierailija
44/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista jotka paljastaa kirjoittajastaan uusia puolia, kertoo esim. jostain mitä tämä tekee vapaa-ajallaan ja mitä ei vielä tiedetty eli kymmenes "tänään on taas tanssitunti"-viesti on turhanpäiväinen, mutta ensimmäinen "tänään menen tanssitunnille"-viesti on hyvä jos tanssista ei aiemmin ole siellä mainittu. Tykkään myös viesteistä jotka paljastavat pohjimmaisia tuntemuksia esim. "Olipa rasittavat lastenkutsut, en jaksa sitä kun 10 kirkuvaa lasta juoksee ympäri asuntoamme". En tykkää näistä liirumlaarun "Tänään oli lastenkutsut :)" -viesteistä.

Vierailija
45/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taalla Liperin Essossa on muuten isot vadelmapossut nyt vain euron hintaisia; ja hilloa on ihan kunnolla. Kannattaa poiketa vaikka Joensuusta asti."

Vierailija
46/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on rasittavaa, jos joku laittaa statukseensa aina vaan ihania, kivoja ja mukavia juttuja. Eihän aina voi olla hyvä päivä! Jos vituttaa, niin mun mielestä senkin voi välillä sanoa!

Taidan olla SUOMALAINEN! :D

Vierailija
47/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos luet tarkemmin ei ollutkaan kyse siitä, että jokaisen täytyy vääntämällä vääntää nokkeluuksia. Vaan siitä, että olisi kiva jos status nimenomaan kuvaisi kirjoittajaa itseään, ominta persoonaansa.

Joku vääntämällä väännetty nokkeluus on vain naurettavaa, jos se ei kuvasta kyseistä ihmistä ollenkaan.

Vierailija
48/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkki

"Taalla Liperin Essossa on muuten isot vadelmapossut nyt vain euron hintaisia; ja hilloa on ihan kunnolla. Kannattaa poiketa vaikka Joensuusta asti."

Mä tukehtuisin kyllä kahviini jos joku kaveri tuollaisia päivityksiä laittaisi! :D

Vierailija
49/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on rasittavaa, jos joku laittaa statukseensa aina vaan ihania, kivoja ja mukavia juttuja. Eihän aina voi olla hyvä päivä! Jos vituttaa, niin mun mielestä senkin voi välillä sanoa! Taidan olla SUOMALAINEN! :D

IRL:kään en jaksa marisevia ihmisiä. Pakkoko sitä tuskaansa on koko maailmalle vuodattaa. Voisi edes YRITTÄÄ ajatella positiivisesti ;)

Vierailija
50/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsi ja ehkä vielä hauskempi, jos ei olis.

Vierailija
51/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on rasittavaa, jos joku laittaa statukseensa aina vaan ihania, kivoja ja mukavia juttuja. Eihän aina voi olla hyvä päivä! Jos vituttaa, niin mun mielestä senkin voi välillä sanoa! Taidan olla SUOMALAINEN! :D

Mä taas en jaksa niitä vitutus-viestejä. IRL:kään en jaksa marisevia ihmisiä. Pakkoko sitä tuskaansa on koko maailmalle vuodattaa. Voisi edes YRITTÄÄ ajatella positiivisesti ;)

Niin, tässä tullaan juuri siihen, että kaikkia ei voi, eikä tarvitsekaan miellyttää. :) Mutta siis en mäkään jaksaisi pelkkää valitusta lukea. Sellainen jatkuva hehkutus vaan alkaa pidemmän päälle tuntua imelälle, varsinkin jos tietää, että kyseisellä kaverilla ei ole kaikki oikeasti niin ihanasti.

t: se SUOMALAINEN

Vierailija
52/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua kertoa, niin olkoon sitten kertomatta minun puolestani. En rupea kysymään tarkemmin, että mistä oikein olikaan kyse.

Mua ärsyttää joidenkin salaperäiset viestit Joilla yrittävät pakottaa toiset kysymään että "miksi" tai "mitä" tms. Jos on jotain asiaa, niin pliis kertoo sen heti eikä vasta viidennen kysyjän jälkeen. Tai ei sittenkään.

Vierailija
53/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin opettajakaveri marisee kilpaa kollegojensa kanssa liki päivittäin siitä, kuinka rasittavaa heidän työnsä onkaan. Jotenkin käy niitä oppilaita sääliksi.

Toisaalta kyllä tuntuu teennäiseltä sekin tapaus, jolla on aina niin "ihkuja proggiksia" tekeillä ja jatkuvasti hehkuttaa kuinka luova ja energinen onkaan tänään.

Aitous on hyvä asia.

Vierailija
54/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittu verkkoyhteisö Facebook on monien mielestä näppärä tapa pitää yhteyttä ihmisiin. Toisinaan siellä lähetettävät turhanpäiväiset kutsut ja statuspäivitykset kuitenkin käyvät lähinnä hermoille.

Televisiokanava CNN listasi 12 ärsyttävintä Facebook-tyyppiä.

Kyllästyttäviä ovat ”Annahan-kun-kerron-teille-kaiken-tylsästä-päivästäni” –ihmiset, jotka haluavat jakaa Facebookissa pienimmätkin arkiset yksityiskohdat. Tähän sarjaan kuuluvat ”Minulla on tylsää töissä” tai ”Juo kahvia” -tyyppiset päivitykset. Näille ihmisille mikään ei ole niin tavanomaista, etteikö sitä kannattaisi kertoa kaikille 432:lle Facebook-ystävälle.

Ärsyttävää on myös omien saavutusten jatkuva mainostaminen, kuten linkit omaan blogiin tai mielipidekirjoituksiin. Kaikki varmasti tekevät sitä joskus, mutta kiitos vain, sen kirjoittamansa huippujännän artikkelin punajuurten kasvatuksesta voi pitää myös omana tietonaan.

Raivostuttavien Facebook-käyttäjien listalle pääsevät myös satamäärin ”ystäviä” keräilevät tärkeilijät. Pannassa ovat myös päivitykset joissa tiedotetaan jymyuutisesta ikään kuin kukaan muu ei olisi vielä kuullut niitä. Kyllä, mekin kuulimme jo, että Michael Jackson on kuollut.

Sangen kiusallisia ovat ihmiset, jotka jakavat naamakirjassa liikaa tietoa itsestään. Muut eivät välttämättä tahdo tietää kaikkea seksielämästäsi, parisuhdeongelmistasi tai peräpukamistasi.

CNN:n toimittajaa ärsyttävät lisäksi myös kielioppivirheet statuksissa sekä valokuvien laittaminen Facebookiin kysymättä niiden kohteelta lupaa. Niin ikään epäilyttävinä pidetään tyyppejä, jotka eivät koskaan kommentoi sivustolla julkisesti mitään, mutta tietävätkin kaiken Facebook-postauksistasi kun törmäät heihin kadulla.

Masentavia ovat läpensä negatiiviset kiukuttelijat, joille ei koskaan tapahdu jotain, mistä ei voisi valittaa. Päivitykset joissa voivotellaan ”idiootteja, jotka eivät tajua kuinka idiootteja he ovat” eivät ole kovinkaan innostavia.

Lisäksi ärsyttävien Facebookin käyttäjien joukossa ovat huomion kerjääjät. ”Luojan kiitos se on ohi”. ”Nina on tänään surullinen”. Oikeat huonot uutiset ovat asia erikseen, mutta tällaiset viestit ovat yleensä lähinnä typeriä yrityksiä saada sympatiapisteitä.

Oma lukunsa ovat lisäksi sietämättömän epämääräiset statuspäivitykset. ”Jos ei nyt, niin milloin?” ”Voi, kun maailma on pieni”. ”Dave luuli olevansa immuuni, mutta ei. Ei hän ole”. Niiden kirjoittajat kuvittelevat olevansa arvoituksellisia, mutta tosiasiassa heidän päivityksensä ovat vailla järjen hiventä.

Itseoikeutetusti raivostuttavien käyttäjien listalle kuuluvat myös solkenaan erilaisia kutsuja ja testejä lähettävät henkilöt. ”Tein juuri Mikä sarjakuvahenkilö / presidentti / kuollut runoilija josta et ole koskaan kuullutkaan olet –testin” tai ”Tässä on kananpoikanen virtuaalifarmillesi! Autathan minua rakentamaan omaa farmiani”. Kiitos vain, mutta ei voisi kiinnostaa vähempää.

http://www.taloussanomat.fi/harrastukset/2009/08/21/kaksitoista-arsytta…

http://www.cnn.com/2009/TECH/08/20/annoying.facebook.updaters/index.html

Vierailija
55/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaminen ja ainainen rutina, etenkin yleisistä yhteiskunnallisista asioista, on melko säälittävää. Inhoan myös sitä että rutistaan jatkuvasti omasta elämästä. Elämä on valintoja aikuisen ihmisen on seuraukset niistä kannettava, ei siihen kiukuttelut auta.

Vierailija
56/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateissa.

Vierailija
57/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, jos ihmiset kertoilee vähän, mitä niille oikeasti kuuluu, eivätkä niinkään pohdi sitä, miten saisi muotoiltua mahdollisimman jännittävän sutkautuksen.

Vierailija
58/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri sellainen jonka itse haluat tehdä. Tosi p*****stä, että pitäisi miettiä, että mitä voit kirjoittaa omaan tilapäivitykseesi, että varmasti vaikutat jonkun tiukkapipoisen idiootin mielestä tosi syvälliseltä ja fiksulta!!!

Vierailija
59/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sympatiaa. Päivittävät yleensä statustaan monta kertaa päivässä jotta saisivat tsemppausta jokaiseen kokemaansa asiaan. Kaikkien kuuluu ymmärtää ja olla samaa mieltä että maailma on kohdellut heitä niiiiin väärin.

Eräskin opettajakaveri marisee kilpaa kollegojensa kanssa liki päivittäin siitä, kuinka rasittavaa heidän työnsä onkaan. Jotenkin käy niitä oppilaita sääliksi. Toisaalta kyllä tuntuu teennäiseltä sekin tapaus, jolla on aina niin "ihkuja proggiksia" tekeillä ja jatkuvasti hehkuttaa kuinka luova ja energinen onkaan tänään. Aitous on hyvä asia.

Vierailija
60/62 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppinen fb-tilapäivitys

on juuri sellainen jonka itse haluat tehdä. Tosi p*****stä, että pitäisi miettiä, että mitä voit kirjoittaa omaan tilapäivitykseesi, että varmasti vaikutat jonkun tiukkapipoisen idiootin mielestä tosi syvälliseltä ja fiksulta!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan