Akateemisia jurppii jos joku
on heitä vähäisemmällä koulutuksella onnistunut saamaan paremman elintason kuin he.
Kommentit (54)
on heitä vähäisemmällä koulutuksella onnistunut saamaan paremman elintason kuin he.
kun piti tämä aloitus tehdä.
takia, vaan pidän itseäni varsin etuoikeutettuna, kun olen saanut tietoa, sivistystä ja näkemystä opintojeni kautta.
t. vähävarainen humanisti
pääomateorioihin. Niistä selviää, että materiaalinen pääoma (eli raha ja omaisuus) ei ole esim. kulttuurieliitin näkökulmasta minkäänlainen mittari sosiaalisesta statuksesta ym.
ehkä sellaista jurppii, jolle raha on tärkeintä. Itselleni koulutus on itseisarvo jo sinänsä.
Melkein kenestä vaan voi tulla akateeminen jos istumalihakset riittävät. Mutta onneksi jotkut haluavat ryhtyä duunareiksikin kun niitä kuitenkin tarvitaan enemmän ja ovat hyödyllisempiä keskimäärin.
olen käytännön asioissa ihan surkimus. Jostain syystä "suuret teoriat" ja teoreettiset systeemit sen sijaan ovat aina olleet ihan helppoja.
Arvostan siksi suuresti kaikenlaisia käytännön ja kädentaitojen osaajia. En toki tahdo sanoa, että kaikki akateemiset olisivat kaltaisiani, mutta minun tapauksessani näin ja siksipä en voi allekirjoittaa ap:n väitettä.
Minua muuten varmaan pidetään ihan tyhmänä perhekerhoissa ym. vauvapiireissä, kun kyselen miten perunasosetta ym. vauvalle valmistetaan jne. Ja tyhmä varmaan olenkin, mutta huomaan, että ihmiset on pudota penkiltään usein kun kuulee, että olen tohtorikoulutettava :)
silloin vähäisemmän koulutuksen saanut on joutunut tekemään todella kovasti työtä, ja arvostan sitä oikeasti. Teen itsekin paljon töitä että olen hyville ansioille päässyt, vaikka se akateeminen tutkintokin on olemassa.
Akateemisia jurppii jos joku on heitä vähäisemmällä koulutuksella onnistunut saamaan paremman elintason kuin he.
Vai löytyisikö täältä joku, joka näin anonyymisti voisi kertoa, että häntä todella jurppii, kun naapurin paperityöntekijä-Matti ansaitsee enemmän kuin oma tutkijamies-Patrick???
Työn voi aina menettää mutta koulutusta ei.
sanoa, että jurppii, kun esimerkiksi peruskoulun käyneet paperimiehet tienaavat paljon enemmän kuin minä.
t. akateeminen
voi oikein soveltaa skandinaaviseen luokkakulttuuriin.
pääomateorioihin. Niistä selviää, että materiaalinen pääoma (eli raha ja omaisuus) ei ole esim. kulttuurieliitin näkökulmasta minkäänlainen mittari sosiaalisesta statuksesta ym.
Sivistys on suurin pääomani. Ap:n aloitus kielii kapeakatseisuudesta, mieltymyksestä asioiden yksinkertaistamiseen ja lokeroimiseen.
Työn voi aina menettää mutta koulutusta ei.
..että arvon akateemiset muistaisivat yhden pikkujutun- nimittäin sen, että toiveammatti voi olla sellainen, johon ei ole "akateemista" koulutusta. Helposti katsotte alaspäin duunareita, mutta aika moni unohtaa että vaikkapa kokin hommat ovat osalle haave niinkuin osalle taas lääkärin. Pitäisikö kaikkien kouluttautua akateemisesti, vain osoittaakseen että aivokapasiteettinsa riittää siihen?
t. masennuksen takia lähes aivokuollut, ex-tulevaisuudenlupaus
Miksei paranneta? Onpa kapea maailmankuva tältä osin, tuskin sitä parannat itsekään.