Akateemisia jurppii jos joku
on heitä vähäisemmällä koulutuksella onnistunut saamaan paremman elintason kuin he.
Kommentit (54)
Tästäkin keskustelusta huomaa, että akateemiset ovat ensimmäisenä kieltämässä inhimilliset tuntemukset kuten kateus ja suvaitsemattomuus. Akateemisuus tekee heistä niin "hienoja", että tuskin edes käyvät vessassa enää.
sitä etteivät tämän ketjun akateemiset halua lähteä mukaan lietsomaan samaa ilmapiiriä?
Olen älykäs ja rahan yläpuolella.
KTM
Tienaan nimittäin todella vähän ja se häiritsee minua vielä vähemmän. Teen työtä, jota rakastan ja tiedän, ettei moni varakkaampi ole ollenkaan niin onnellisessa asemassa.
t. kaunokirjallisuuden kääntäjä
työtänne teette, akateemiset? kutsumustyötä pikku palkalla?
Jo kesäharjoittelussa rakennuksilla työmiehet kuittailivat pomoilleen saavansa parempaa palkkaa kuin he.
Jutun juju ei välttämättä ole palkassa vaan siinä, että haluaa tehdä henkistä ja haasteellista työtä sisätiloissa.
Hyvä työmies on palkkansa ansainnut.
kuin rikkaan ei-akateemisen. Aina.
Joku pöhveli, tyhmä (lue ei akateeminen) ja rikas yrittäjä- ei koskaan.
se KTM
mutta jos pitää valita merkityksettömän ja hyväpalkkaisen työn tai innostavan, mutta huonommin palkatun työn välillä, osa valitsee sen kiinnostavan, usko tai älä. Jos hyvin käy, nämä voi yhdistää, mutta aina ei käy niin hyvin.
enemmän kuin joku korkeakoulua käymätön rahamies.
ei sellainen ihminen voi olla tyhmä vaikka ei ole akateemista koulutusta. Tyhmällä ei omaisuus kartu.
Luulisi akateemisenkinolevan niin viisas kououtuksensa ansiosta että ymmärtäisi tämän-
ja rikkaitakin löytyy vaikka kuinka paljon.
t. rikkaan yrittäjäsuvun lapsi, joka on nähnyt aivan tarpeeksi sitä puolta
kiihoita kyllä yhtään :) Sori vaan, tietynlainen älykkyys kyllä.
sellainen menettää kaiken eli on sitten köyhä
Mä kun olen kuvitellut, että lähes kaikki nykyään ymmärtävät, ettei akateemisuus enää takaa uranousua ja varakkuutta, vaan pitkän koulutuksen jälkeen on edessä pätkätyöputki ja ison opintolainan maksu epävarmoilla tuloilla.
on mun vaatteet, ajattelen minä akateemisenä...olen siis ymmärtänyt ettei raha tuo onnea vaan se löytyy jostain ihan muualta...duunarin kanssa ei maailmaa paranneta millään tasolla, valitettavasti...
siitä duunarivoimasta. Ei niitä akateemisia alun alkaen ole ollut ollenkaan
... ajattelukykyni kehittyisi. Ja näin uskon käyneen.
Kyllä myönnen että jurppii jos on saatuvaikkapa perintö ja sitä esitellään ja eletään kuin perintö olisi omaa ansiota.
Tiedän monia yrittäjiä jotka ovat lähes olemattomalla koulutuksella sanett todella hyvän elintason ja paremman kuin itselläni (olen akateeminen matalapalkkainen), heitä en kadehdi vaan arvostan. Esim. kunnolla hommansa osaava LVI-alan ihminen on kysyttyä tavaraa tällä hetkellä ja voi määrätä itse hintansa vaikka on kuinka lama.
Mutta mikäs nyt olisi sitten sellainen ala jossa ilman koulutusta tulisi hyvää palkkaa ilman omaa kovaa työpanosta...hmmm.. en nyt keksi. Mutta tottakai vituttaa jos joku saa hyvää ja itseä parempaa palkkaa ilman omaa ansiotaan, joko kunnon koulutusta ja/tai työpanosta, että vähänkuin ilmaiseksi nostaa korkeaa liksaa. Etenkin jos sillä pitää vielä pullistella. En vain keksi tähän hätään esimerkkiä enkä taida tuntea sellaisia. Pari perinnön sanutta pullistelijaa, mutta opiskelematonta ja muuten suht. "kykenemätöntä" tiedän ja kyllä se välillä vituttelee.
Tästäkin keskustelusta huomaa, että akateemiset ovat ensimmäisenä kieltämässä inhimilliset tuntemukset kuten kateus ja suvaitsemattomuus. Akateemisuus tekee heistä niin "hienoja", että tuskin edes käyvät vessassa enää.