Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen paras kaveri toi synttäreille liian kalliin lahjan.

Vierailija
06.01.2009 |

Lapsen paras kaveri toi lapselleni 7v synttärilahjaksi Lego paketin, jonka hinta on alennuksessa ollut 25-29e, norm hinta 39e.

Tuon kaverin synttärit on ensi kuussa eikä minulla ole varaa (eikä halua) ostaa vieraalle lapselle noin kallista lahjaa.

Tuli ihan vaivaantunut olo, kun lapsi avasi pakettinsa.

Loukkaantuisitko sinä jos ostaisit lapsen kaverille kalliin lahjan ja saisitkin sitten vastaan jonkun 10e (ihan edoton max 15e) lahjan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vaikka kierrätyslahja, vaikka onbkin kallis: ehkä kaverin lapsi on saanut lahjaksi itse, ja hänellä onkin ollut sellainen entuudestaan -> kiertoon.

Vierailija
22/26 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ajatuksella valitut pikkulahjat. vaikka jääkaappimagneetti, jossa on juuri se prinsessa tai ötökkä, jonka tietää lahjansaajaa kiinnostavan. miksi ei vaikka kehystetty kymppikuva, jossa on lahjan antaja ja päivänsankari kivassa puuhassa? se kehys ei maksa kuin pari euroa, ja kuvan saa teetettyä muutamalla kymmenellä sentillä.

eiköhän meillä kaikilla ole ihan liikaa tavaraa pyörimässä nurkissa. mitä hyötyä tosiaan tavarasta, jolla leikitään uutuusarvon takia kahtena päivänä, jos niinkään kauan, siksi että synttäreiksi on saatu rekkakuormallinen tavaraa? jos haluaa antaa leluja, niin sitten loistavin lahja on mikä tahansa pikkulego tai joku muu keräilykohde, millä on hintaansa suurempi arvo kokoelman osana. pikkulegoista saa yhdistelemällä vaikka mitä, vaikka olisi jo kymmenen samanlaista.-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä, että synttäreitä on joka kuukausi ja joulua ennen jopa kerran viikossa! Ei meillä ole varaa laittaa enempää lahjoihin, siitähän tulee jo satoja euroja vuodessa jos pitäisi laittaa 15-20 euroa yhteen lahjaan! Lapset ei ymmärrä lahjan arvoa ja meidän lapsi osasi olla iloinen tarra-arkista, minkä juuri sai omaksi synttärilahjakseen yhdeltä kaverilta.

Nykyään tuntuu olevan todellakin vanhempien välistä kilpavarustelua tuo lahjojen antaminen, joka siihen halua lähteä mukaan niin lähtekööt, mutta minulla on ainakin sen verran vahva itsetunto etten kärsi vaikka joku ajattelisi että tulipas tuolta halpa lahja. So what! Ihan sama mitä muut ajattelee, ei ole mitään tarvetta pönkittää itsetuntoa rahalla. En myöskään loukkaannu, jos lapseni saa 29 euron arvoisen lahjan kaverilta. Jokainen ostakoot mihin on varaa. Silti veisin samalle kaverille 5 euron lahjan, koska meillä on se tapa.

Vierailija
24/26 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oli itsellä jo entuudestaan?

Meillekin nimittäin pukki toi kaksi samanlaista, ihan arvokasta lelua. Toinen niistä on nyt avaamattomana kaapissa odottelemassa jonkun lapsen kaverin synttäreitä...Samoin syksyllä tuli vietyä toisen lapsen tarhakaverille lahjaksi lelu, josta me maksoimme kaupassa 10 €, mutta joka lelukirjan mukaan olisi ovh:ltaan 30 €. (Ja me ostimme tuon lelun siis ihan normaalihintaisena ja silti siitä jäi kaupalle katetta!) Niin että jos lapsen vanhemmat ovat huomanneet lueskella samaa lelukirjaa, voivat vähän ihmetellä hekin.

Vierailija
25/26 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole ainakaan mitään väliä hinnoilla. En mä ajattele, että jos meidän muru vie kaverilleen 20€ lahjan, niin saman hintainen pitää saada takaisin. Voisin itsekin kuvitella vieväni esim. tuplana saadun lahjan hinnasta riippumatta. Ja usein meillä saa lapsi kohtuuden rajoissa valita sen lahjan - ja on niissä ollut vähän kalliimpiakin eli n. 30€.

Apua. En tiennytkään, että olemme jotenkin mokanneet noissa lahjoissa. Minusta joku 20€ on ihan ok kaverilahjaksi... En ole ajatellutkaan, että se voisi olla liikaa ja siis paha juttu ostaa tuon hintainen :(

Vierailija
26/26 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja rahat tosi tiukilla ja ostin rikkaan kaverini pojalle noin 19€ lahjan, kun en kehdannut ostaa halvempaa. Kun sitten parin kuukauden päästä oli omat (täytin pyöreitä) ja poikani synttärit, poikani sai 4€ lahja ja minulle sanoi "piti käydä tullessa ostamassa sinulle kukkia, mutta unohdin" .Tuli kyllä loukkaantunut olo.

Minä ostaisin sinuna ainakin sen 15€ lahjan. Osta nyt alennusmyynnistä sellainen joka on tosihyvässä alessa voivathan luulla sitä kalliimmaksikin. Itse pidän rajana että kaverisynttäreille noin 5€, parhaalle kaverille, omien kavereiden ja sukulaisten lapsille noin 10-15€ lahja.