Tässä videossa esitellään aito neukkukuutio eli Neuvostoliitossa suunniteltu asuinhuoneisto kerrostalossa
Toisen maailmansodan jälkeen ideana oli rakentaa kaikille samanlaiset asunnot, jossa on perustarpeet kuten kylpyamme, vessa, keittiö, parveke, lämmitys ja kaukolämpö. Asunnot annettiin myös ilmaisiksi ihmisille.
Asuinalueet rakennettiin sillä ideologialla, että autoja ei tarvittu, sillä työpaikat, koulut, terveysasemat, kirjastot ja ruokakaupat olivat kaikki kävelymatkan päässä. Lapset leikkivät pihoilla keskenään ja kävelivät itsenäisesti kouluun.
Suomihan rakennettiin samalla ideologialla toisen maailmansodan jälkeen. En tiennytkään, että tämä ideologia oli peräisin Neuvostoliitosta. Pakko myöntää, että ulospäin noi talot näyttää osin siltä, mitä Suomessakin on.
Tässä tää tyttö esittelee perinteisen neukkukuution:
Kommentit (9)
Kehu asuntoja videolla tai perheesi vangitaan.
Ei uusi ilmiö.
Tyttöhän on paniikissa.
Selvästi huomaa että ap ei ole käynytkään kommunalkassa.
Eli parempi olisi vain olla hiljaa asiasta mitä ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kehu asuntoja videolla tai perheesi vangitaan.
Ei uusi ilmiö.
Tyttöhän on paniikissa.
No eihän se kehu asuntoa. Päinvastoin, kritisoi pientä kokoa ja useaan kertaan sanoo, ettei ikinä muuttaisi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi huomaa että ap ei ole käynytkään kommunalkassa.
Eli parempi olisi vain olla hiljaa asiasta mitä ei ymmärrä.
Miten kommunalkat liittyy ap:n kirjoitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Selvästi huomaa että ap ei ole käynytkään kommunalkassa.
Eli parempi olisi vain olla hiljaa asiasta mitä ei ymmärrä.
En olekaan. Yllätti vain tuo ideologia, joka Suomessakin oli pohjana sille, miten rakennettiin lähiöt sodan jälkeen. Ajatuksena oli, että kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä. Terveysasemat, kirjastot, peruskoulut ym.
Nythän kehitys on vienyt poispäin tuosta, eli palvelut katoaa, kun keskitetään ne säästöjen nimissä yhteen paikkaan, vain asuintalot jää.
Kyllä nuo kuitenkin toimivampia asuntoja on kuin nykyiset uudet kerrostaloasunnot Suomessa.
Yllätti myös videolla se info, että venäläiset ovat ihan samanlaista mökkikansaa kuin suomalaiset. Valtio antoi ihmisille mökkitiluksia ilmaiseksi ja ihmiset saivat rakentaa sinne millaisen mökin halusivat ja mökillä käydään samalla tavalla kuin Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo kuitenkin toimivampia asuntoja on kuin nykyiset uudet kerrostaloasunnot Suomessa.
Totta. On erillinen keittiö ovella. Kylpyamme myös vakiovaruste. Kaukolämpö kuulemma niin tehokas, että talvisin kämpät on tosi kuumia.
Luxusasuntoja venäjällä🤣