Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Sofin kommentit loukkasi teitä?

Vierailija
25.11.2009 |

Ja miksi kirjailijan pitäisi kantaa huolta matkailunedistämisestä tai suomikuvasta?

Mikään ei ole ankeampaa, kuin suomalaiset maailmalla, jotka hokevat, että "Meillä on maailman puhtain luonto ja joulupukki asuu meillä ja sisu ja sauna ja lässynlää... mitä te ulkomaalaiset muuten ajattelette meistä?" XDDD

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen tätä älytöntä kohkaamista. Luotan tanskalaisten(kin) älykkyyteen sen verran, että he osaavat laittaa yhden ihmisen mielipiteen oikeisiin mittasuhteisiinsa. Kun kerran Suomessa (ja muualla) tämä on ongelma on, miksi siitä ei saisi puhua?

Vierailija
2/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin että yöunet menisi, mutta tollanen oman maan mollaminen ja yleistäminen suomalaisista on typerää. Ai niin, eihän se taida suomalainen olla, eikö sillä ole juuret virossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistämistä, kun Suomessa parisuhdeväkivallan uhreista puolet on miehiä...Viime vuonna törkeistä pahoinpitelyistä tehdyistä rikosilmoituksista, koskee siis parisuhdeväkivaltaa, niin puolet tekijöistä oli naisia. Samoin lasten pahoinpitelyistä tekee nainen puolet. Oksasella turhan feministinen käsitys.

Sinänsä hienoa, että väkivallasta puhutaan, mutta pitäisi sitten puhua totuuksia, eikä antaa ymmärtää, että vain mies on väkivaltainen.

Vierailija
4/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen myös tätä kohua. En tunnista Oksasen mielipiteistä sitä Suomea, jossa minä elän. Mutta meillä on sananvapaus ja todellisuuksia on monia, joten minun puolestani saa puhua mitä haluaa.

Vierailija
5/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi on uusi kirja tulossa ja pitää julkisuutta saada kovasti.

Ei vain huomannut ajatella, että ehkä se suomalainen, pahoinpitelevä mies ei osta niitä hänen kirjojaan nyt.

Oksasen kirjat eivät ole niin kuuluisia, että menekki olisi ulkomailla kovin kova.

Vierailija
6/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänet palkittiin Finlandia-palkinnolla, joka on kuitenkin aika arvostettu palkinto. Sitten menee ja haukkuu Suomen ihan paskaksi. Mun mielestä se palkinto olisi kuulunut jollekkin toiselle.

Vierailija
7/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin että yöunet menisi, mutta tollanen oman maan mollaminen ja yleistäminen suomalaisista on typerää. Ai niin, eihän se taida suomalainen olla, eikö sillä ole juuret virossa?

Suomen kansalainen, suomessa syntynyt, suomalainen isä. Suomalaistunut virolaisäiti. Suomalainen.

Ja faktojen laukominen nyt ei ole mollaamista.... ja vaikka olisikin, niin kannattaisi ehkä hankkia sen verran selkärankaa ja itsetuntoa, ettei vedä hernettä nenään siitä, että joku sanoo poikkipuolisen sanan.

Vierailija
8/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisi vain sellaisille "taiteilijoille", jotka kertovat kiiltokuva-Suomesta, jollaista ei ole edes olemassakaan? Aika hurja ajatus...

Vierailija
9/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi on uusi kirja tulossa ja pitää julkisuutta saada kovasti.

Ei vain huomannut ajatella, että ehkä se suomalainen, pahoinpitelevä mies ei osta niitä hänen kirjojaan nyt.

Oksasen kirjat eivät ole niin kuuluisia, että menekki olisi ulkomailla kovin kova.

Vierailija
10/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa alkoholismi, väkivaltarikokset, itsemurhat ja tapot ovat vaan aikamoinen tabu.

Ei siitä saa vieläkään ääneen puhua, että tapot on väestöön suhteutettuna tuplat täällä Länsi-Eurooppaan verrattuna.

Vierailija
11/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänet palkittiin Finlandia-palkinnolla, joka on kuitenkin aika arvostettu palkinto. Sitten menee ja haukkuu Suomen ihan paskaksi. Mun mielestä se palkinto olisi kuulunut jollekkin toiselle.

on kirjallisuuspalkinto. Se annetaan kirjallisista ansioista (sen arvostus ei muuten ole ammattilaispiireissä kovin suuri muuten kuin rahan takia: senhän valitsee lopulta yksi maallikko), EI siitä, että kuka kiillottaa suomikuvaa parhaiten. =DDD Sofi puhuu omasta positiostaan, ei mitenkään suomen edustajana.

ap

Vierailija
12/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistämistä, kun Suomessa parisuhdeväkivallan uhreista puolet on miehiä...Viime vuonna törkeistä pahoinpitelyistä tehdyistä rikosilmoituksista, koskee siis parisuhdeväkivaltaa, niin puolet tekijöistä oli naisia. Samoin lasten pahoinpitelyistä tekee nainen puolet. Oksasella turhan feministinen käsitys.

Sinänsä hienoa, että väkivallasta puhutaan, mutta pitäisi sitten puhua totuuksia, eikä antaa ymmärtää, että vain mies on väkivaltainen.

traumapolilta onko väkivallan uhrit joutuneet miehen vai naisen pahoinpitelemiksi.

Vierailija
13/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä naiset valittaa tällä palstalla. Sitä ei vain sais sanoa muille, ulkomaalaisille, vai? Ei se mua loukannut ollenkaan.

Vierailija
14/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansalainen, suomessa syntynyt, suomalainen isä. Suomalaistunut virolaisäiti. Suomalainen. Ja faktojen laukominen nyt ei ole mollaamista.... ja vaikka olisikin, niin kannattaisi ehkä hankkia sen verran selkärankaa ja itsetuntoa, ettei vedä hernettä nenään siitä, että joku sanoo poikkipuolisen sanan.

Ja mitä faktoja? Mitä tulee mun selkärankaan niin kyllä sitä on. Loukkantuminen hänen kommenteistaan ei ehkä sittenkään ole se oikea tunne, enemmän suututtaa kun toinen on tyhmä. Ja sinä myös, jos yhden ainoan tekstin perusteella voit mun itsetuntoon ottaa kantaa tai tiedät siitä jotain.

Joo, ja älä nyt vedä hernettä nenuun tästä että sanoin sua tyhmäksi, sulla on varmasti selkärankaa ja itsetuntoa sen verran kun näitä faktoja lauon.

Vierailija
15/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvin suuri osa noista tapoista on jotain ryyppyjengien sisäisiä "sä joit mun viinat" -riitoja. Minun mielestäni jonkun maan väkivaltaisuudesta kertoo enemmän se, millainen riski ns. tavallisella ihmisellä on joutua väkivallan uhriksi kuin se, kuinka paljon tappoja ylipäänsä tapahtuu.

Ja mitä Sofi Oksaseen tulee, niin eipä hän itsekään mikään positiivisuuden perikuva ole...

Suomessa alkoholismi, väkivaltarikokset, itsemurhat ja tapot ovat vaan aikamoinen tabu.

Ei siitä saa vieläkään ääneen puhua, että tapot on väestöön suhteutettuna tuplat täällä Länsi-Eurooppaan verrattuna.

Vierailija
16/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytetään väkivaltaiseksi alkoholistiksi.

Vierailija
17/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansalainen, suomessa syntynyt, suomalainen isä. Suomalaistunut virolaisäiti. Suomalainen. Ja faktojen laukominen nyt ei ole mollaamista.... ja vaikka olisikin, niin kannattaisi ehkä hankkia sen verran selkärankaa ja itsetuntoa, ettei vedä hernettä nenään siitä, että joku sanoo poikkipuolisen sanan.

Ja mitä faktoja? Mitä tulee mun selkärankaan niin kyllä sitä on. Loukkantuminen hänen kommenteistaan ei ehkä sittenkään ole se oikea tunne, enemmän suututtaa kun toinen on tyhmä. Ja sinä myös, jos yhden ainoan tekstin perusteella voit mun itsetuntoon ottaa kantaa tai tiedät siitä jotain.

Joo, ja älä nyt vedä hernettä nenuun tästä että sanoin sua tyhmäksi, sulla on varmasti selkärankaa ja itsetuntoa sen verran kun näitä faktoja lauon.

SINULLAKIN kun on se sanan- ja mielipiteenvapaus. Ja saisit sanoa jopa ulkomailla, että "Suomalaiset kirjailijat ovat täysin kirjoitustaidottomia paskoja, etenkin Sofi Oksanen." Vaikka. Tai sinä varmaankin sanoisit siellä ulkomailla, että "Suomi on kirjallisen kentän huipulla ja meillä on vain ja ainoastaan ensiluokkaisia ajattelijoita". ;)

Vierailija
18/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jssa on lähinnä mukana kirjankustantajia ja kirjakauppoja, sekä opetusministeriön edustaja. Sen takastus on nostaa suomalaista kirjallisuutta esiin ja lisätä suomalaisen kirjallisuuden myyntiä. S ei ole valtionpalkinto.

Vierailija
19/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolta matkailunedistämisestä, hän voi pitäytyä vaikka kirjoissaan :p

Ja mikä mua ärsyttää Sofin lausunnoissa on se yleistävä tyyli. Mun mies ei ole väkivaltainen, en ole minkäkään eikä meillä ole mitään kulisseja joiden takana hakattaisiin innoissamme toisiamme.

Meillä muuten on puhdas luonto ja puhtaat vedet, ainakin toistaiseksi ;)

Vierailija
20/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytetään väkivaltaiseksi alkoholistiksi.

väkivaltaiseksi alkoholistiksi.