Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Sofin kommentit loukkasi teitä?

Vierailija
25.11.2009 |

Ja miksi kirjailijan pitäisi kantaa huolta matkailunedistämisestä tai suomikuvasta?

Mikään ei ole ankeampaa, kuin suomalaiset maailmalla, jotka hokevat, että "Meillä on maailman puhtain luonto ja joulupukki asuu meillä ja sisu ja sauna ja lässynlää... mitä te ulkomaalaiset muuten ajattelette meistä?" XDDD

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähinnä pettynyt, että Sofi lähti noihin latteuksiin mukaan. Olisin odottanut hyvältä kirjailijalta jotain uudempaa ja erilaista. Kuka tahansa voisi toistaa nuo samat kliseet, kuten myös "tuulipukukansan".

Itse asiassa pelkkään negatiivisuuteen sortuminen on enemmän suomalaista kuin mikään noista Sofin akantappoverenmakusuussamasentuneena -kuvauksista. Näinhän se on, että jos kysytään keneltä tahansa suomalaiselta "kriittiseltä ajattelijalta" tai "trendikkäältä kosmopoliitilta", niin Suomi on paska maa, ihmiset on paskoja, kaikki on paskaa. Ja jos kysytään av:lta, niin täälläkin kaikilla on pääasiassa haukkumista ja kaikki Suomessa on paskaa. Suomessa on epätrendikästä olla positiivinen ja varsinkaan omaa maata tai kansaa kohtaan. Onko se epävarmuutta, että parempi haukkua kaikki kuin kehua, kun kaikki muut haukkuu? Vai se kuuluisa melankolia ja musta mielenvire?

Vierailija
22/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolta matkailunedistämisestä, hän voi pitäytyä vaikka kirjoissaan :p

Ja mikä mua ärsyttää Sofin lausunnoissa on se yleistävä tyyli. Mun mies ei ole väkivaltainen, en ole minkäkään eikä meillä ole mitään kulisseja joiden takana hakattaisiin innoissamme toisiamme.

Meillä muuten on puhdas luonto ja puhtaat vedet, ainakin toistaiseksi ;)

"Kaikki suomalaiset hakkaavat toisiaan"? Jännää, kun minä en huomannut sellaista ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINULLAKIN kun on se sanan- ja mielipiteenvapaus. Ja saisit sanoa jopa ulkomailla, että "Suomalaiset kirjailijat ovat täysin kirjoitustaidottomia paskoja, etenkin Sofi Oksanen." Vaikka. Tai sinä varmaankin sanoisit siellä ulkomailla, että "Suomi on kirjallisen kentän huipulla ja meillä on vain ja ainoastaan ensiluokkaisia ajattelijoita". ;)

ja tavallisella kansalaisella? Toisen on ehkä helpompi päästä julkisuuteen, tiedä sitten kumman. Jos mä sanon että suomalaiset on väkivaltaisia paskoja niin mikä painoarvo sillä on verrattuna esim. Sofi Oksaseen tai sitten loppupeleissä jos saman asian sanoo Tarja Halonen?? Onko mun sanomiseni yhtä voimakas vaikutukseltaan kun Tarja Halosen?

Vierailija
24/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomihan on ympäri maailmaa tunnettu tuppisuista ja viinaa juovista ihmisistä,perheväkivalta on todellakin ylesitä,henkinen/fyysinen ja on hyvä että joku nostaa sen esille,vaikka vähän kritiikkiä käyttäen!

Vierailija
25/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytetään väkivaltaiseksi alkoholistiksi.

väkivaltaiseksi alkoholistiksi.

Vierailija
26/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en pidä siitä

Vierailija
27/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sananvapautta rajoita, että sattuu olemaan palkittu kirjailija. Itseasiassa se pikemminkin PAKOTTAA kriittisyyteen, kuka voisi pitää hymistelijää varteenotettavana ajattelijana.

Tarja Halonen on eri asia, koska hän nimenomaan edustaa Suomen valtiota, Oksanen edustaa itseään. Tosin olen sitä mieltä, että Halonenkin voisi ottaa puheeksi hyvinkin suomen paskan perheväkivaltatilanteen ihan missä tahansa ulkomaisessa mediassa. Sopisi minulle oikein hyvin.

Ja onhän tämä uutta. Ei suomalaiseen "ulkomailla olemisen" diskurssiin kuulu tosiaankaan suomen mollaaminen. =DDD Just tuo "Vii häv veri meni leiks änd vii laik "akankanto"" on enemmänkin sitä vallalla olevaa diskurssia.

Vierailija
28/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollaa ja kyykyttää henkisesti suomalaista miestä. En ole ikinä ymmärtänyt, miten itsetunnon oletetaan paranevan haukkumalla. Olemme siis syiden ja seurausten mystisellä lähteellä.

Vierailija
29/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sananvapautta rajoita, että sattuu olemaan palkittu kirjailija. Itseasiassa se pikemminkin PAKOTTAA kriittisyyteen, kuka voisi pitää hymistelijää varteenotettavana ajattelijana.

tullut varteenotettava ajattelija?

Vierailija
30/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollaa ja kyykyttää henkisesti suomalaista miestä. En ole ikinä ymmärtänyt, miten itsetunnon oletetaan paranevan haukkumalla. Olemme siis syiden ja seurausten mystisellä lähteellä.

jos naiset kuorossa hokisivat ulkomailla, että "Suomalaisilla miehillä on tosi iso penis".

Vierailija
31/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuosta voisi loukkaantua. Suomalaisia pidetään jo valmiiksi väkivaltaisina ja masentuneina, joten oikeastaan Sofi teki ihan fiksusti kun ei keksinyt muuta haukuttavaa.

Ja jos sattuu tuntemaan enemmänkin muunmaalaisia ihmisiä, voi kyllä ihan rehellisesti todeta että ne fiksutkin suomalaiset ovat taipuvaisia masentuneisuuteen/kielteisyyteen/suoraviivaisuuteen verrattuna useimpien muiden kansallisuuksien edustajiin. Entäs sitten?

Vierailija
32/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolta matkailunedistämisestä, hän voi pitäytyä vaikka kirjoissaan :p Ja mikä mua ärsyttää Sofin lausunnoissa on se yleistävä tyyli. Mun mies ei ole väkivaltainen, en ole minkäkään eikä meillä ole mitään kulisseja joiden takana hakattaisiin innoissamme toisiamme. Meillä muuten on puhdas luonto ja puhtaat vedet, ainakin toistaiseksi ;)

"Kaikki suomalaiset hakkaavat toisiaan"? Jännää, kun minä en huomannut sellaista ollenkaan.

niin eiköhän se silloin tarkoita suomalaisia.

Vierailija
33/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähempää kiinnostaa jonku Sofin mielipiteet suomesta.

Vierailija
34/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tottahan hän puhui.

Siinä tosin oli kaksi kommenttia, jotka pisti silmään. Se, että tyypillinen suomalainen mies käyttää puheen sijasta väkivaltaa ja että suomalaisten naisten ongelmana on syömishäiriöt.

Nuo eivät ehkä ihan pidä paikkaansa.

Mutta sitten taas se yleistys. Miksi me suomalaiset saamme yleistää että "kaikki amerikkalaiset on läskejä ja tyhmiä" tms mutta sitten me vedetään herne nenukkiin jos joku yleistää suomalaisista jotain?

Vierailija
35/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut varteenotettava ajattelija?

Ei kannata antaa goottiasun hämätä. Teksti on oikeasti ihan huipputasoista ja argumentit terävästi perusteltuja.

Vain pönttö pitäisi Sofi Oksasta minään muuna kuin terävänä ajattelijana, oli hänen mielipiteistään sitten mitä mieltä tahansa. Mutta niinhän se aina menee: nainen ei toki voi olla nerokas tai älykäs, parhaimmillaan näppärä sanailija tms. Varsinkin, jos hän näyttää erikoiselta. Taiteellinen nerous on varattu miehille. ;))

Vierailija
36/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolta matkailunedistämisestä, hän voi pitäytyä vaikka kirjoissaan :p Ja mikä mua ärsyttää Sofin lausunnoissa on se yleistävä tyyli. Mun mies ei ole väkivaltainen, en ole minkäkään eikä meillä ole mitään kulisseja joiden takana hakattaisiin innoissamme toisiamme. Meillä muuten on puhdas luonto ja puhtaat vedet, ainakin toistaiseksi ;)

niin eiköhän se silloin tarkoita suomalaisia.

"ranskalaisesta kansanluonteesta" niin luuletko, että kaikki ranskalaiset pitävät baskeria, tulistuvat helposti, vihaavat englannin kieltä ja kantavat patonkia kainalossaan kaupungilla?

Jos luulet, niin olet tyhmä.

Vierailija
38/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofin mielestä voi sanoa että suomalaiset miehet ovat väkivaltaisia, mutta samaa ei voi sanoa maahanmuuttajista. "Se on aivan eri asia kuin rasismi, jossa kritiikkiä käytetään leimaamiseen, jonka takana voi olla muita tarkoitusperiä..." (HS)

Vierailija
39/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vain miehistä.

Vierailija
40/101 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän puhui, että suomalainen MIES hakkaa ja tappaa. Kun tilanne on se Suomessa, että myös nainen tekee sitä yhtä paljon. Sofi ei feministinä tätä viitsinyt mainita.

http://www.aamulehti.fi/sunnuntai/teema/asiat_avaus/8005764.shtml