Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajankäytöstä työssäkäyvien lapsiperheessä

Vierailija
25.11.2009 |

Millaisia arkipäiväsi ja vapaapäiväsi ovat? Minkä pituiset työpäivät ja mitä kaikkea hommaa niiden ohella teet arkisin, entä millainen on viikonlopun ohjelma? Väsyttääkö vähän, paljon vai hemmetisti? Vai jaksatko hyvin?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa nukkumasuositukset.

Ja vaikka se viisivuotias jaksaisikin, kun nukkuu päiväunet, tuo ei riitä ekaluokkalaiselle, jolla takana koulupäivä ip-kerhoineen.

Ei tarvitse olla erinomainen tämän tietääkseen.

Vierailija
42/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka se viisivuotias jaksaisikin, kun nukkuu päiväunet, tuo ei riitä ekaluokkalaiselle, jolla takana koulupäivä ip-kerhoineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuku sitä kymmentä tuntia vaikka mikä olisi, tulevat toimeen vähemmällä.

Vierailija
44/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mm. MLL:n suositus kouluikäisille:

"Ala-asteikäisen lapsen pitäisi nukkua vuorokaudessa n.10 tuntia."

http://www.mll.fi/ajankohtaista/tiedotteet_ja_uutiset/?x41088=1652602

41

Vierailija
45/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sä nyt liikaa tee oletuksia ja puutu asioihin joista sulla ei ole yhtään mitään tietoa.

Vierailija
46/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus, tässä kun kysytään muiden arjesta. Sitten porukalla haukutaan?? hankkikaa oma elämä.

Vierailija
47/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyttää järkeään, että ala-asteikäinen, jolla on takana aikainen ylösnousu ja 10 tunnin päivä, jossa ip-kerhoakin on tappiin asti, tuskin pärjää sillä 10 tunnilla tasan, vaan tarvitsee pidemmät yöunet. Siinä lukee NOIN.

On pikkuisen eri asia olla ala-asteikäinen (siis esim. 8 - 10 -vuotias), joka nousee kahdeksalta kouluun ja on siellä koulussa vain koulun kuin nippa nappa ekaluokkalainen, joka sen uuden koulun lisäksi on vielä ip-kerhossa koko iltapäivän ja nousee jo seitsemältä.

Järjenkäyttö on sallittua.

Vierailija
48/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopputulos on se, että lapset nukkuvat vasta kello 21.

Vierailija
49/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyttää järkeään, että ala-asteikäinen, jolla on takana aikainen ylösnousu ja 10 tunnin päivä, jossa ip-kerhoakin on tappiin asti, tuskin pärjää sillä 10 tunnilla tasan, vaan tarvitsee pidemmät yöunet. Siinä lukee NOIN.

On pikkuisen eri asia olla ala-asteikäinen (siis esim. 8 - 10 -vuotias), joka nousee kahdeksalta kouluun ja on siellä koulussa vain koulun kuin nippa nappa ekaluokkalainen, joka sen uuden koulun lisäksi on vielä ip-kerhossa koko iltapäivän ja nousee jo seitsemältä.

Järjenkäyttö on sallittua.

vaikka nukkumaanmeno on samaan aikaan kuin viikolla, eikä tuo väsynystä valita, vaikka olen monesti kysynytkin. Eiköhän jokainen vanhempi osaa oman lapsensa unirytmin ja muun elämän hoitaa paremmin kuin joku ulkopuolinen.

Vierailija
50/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopputulos on se, että lapset nukkuvat vasta kello 21.

Vierailija
51/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamma opaskirja kädessä kertomassa ihan omista korkeuksistaan miten muiden tulisi elää ;D

Vierailija
52/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menen iltavuoroon, joten päivämme kuluu näin:

Herätys klo 8. Syödään aamupala ja juodaan kahvit.

Mies siirtyy töihin työhuoneeseen.

Minä vien muksun puheterapiaan, joka on klo 9-10. Matkaan kuluu vajaat 10min (kävellen).

Lapsi päiväkotiin klo 10:10, minä tulen kotiin.

Surffaan netissä, teen kolumnia ym. Lähden töihin klo 12 ja vuoroni alkaa klo 13 (matkaan siis menee tunti).

Mies hakee muksun klo 16-17 (hoitomatka alle 5min), syövät sapuskaa ja lähtevät kauppaan.

Kauppareissun jälkeen luultavasti touhuilevat omiaan (lukevat tms.) tai tekevät puheterapiatehtäviä.

Lapsi nukkumaan n. klo 20:30.

Minä olen kotona n. 22:30.

Nukkumaan miehen kanssa about klo 24-01.

Joskus väsyttää, joskus ei. Riippuu työputkesta. Viikonlopun ohjelma riippuu töistäni. Tämä ja ensi viikon vkonloppu ovat vapaita. Toinen möllötetään miehen kanssa kaksin ja muksu mummolassa. Toinen viikonloppu taas ollaan ihan oman perheen kesken - tai ehkä käydään miehen vanhemmilla kylässä :)

Vierailija
54/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivät:

Töissä 8-16. Kotona n. 16.45 kun hakee lapset hoidosta.

Työpäivän jälkeen kerran viikossa oma jumppa klo 20-21 (jos ehdin), kerran viikossa lasten jumppa. Muutoin arki-illat menee kotiaskareissa. Lapset nukkumaan 20.30, usein nukahdan itsekin, jos olen nukutusvuorossa.

Omaa "vapaa-aikaa" käytännössä jumppa ja muodin huipulle.

Viikonloput:

Jos ei ole mitään kyläilyjä, menee yleensä kotitöissä. Pyykinpesu jää yleensä viikonloppuun, kuten isommat siivouksetkin.

Jaksaminen: no vähän väsyttää. Enempi tympii, kun kaikki kotityöt on mun vastuulla eikä aikaa ole oikein millekään muulle.

Vierailija
55/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa. Teinköhän virheen ? No, kokeilen ja menen uudestaan jäseneksi, jos alkaa väsyttää ja selkä kipeytyä.

Mies vie eskarilaisen hoitoon työmatkalla ja minä laitan ekaluokkalaisen kouluun/naapuriin puoli kasilta, jolloin lähden itse kahdeksaksi töihin. Ysiluokkalainen hoitaa itse itsensä liikenteeseen. Oma työpäivä 8-16, miehellä venyy joskus myöhempään ja reissaakin jonkin verran. Töistä lähden klo 16 ja haen lapset ip-kerhosta/tarhasta ja kotona ollaan klo 17 mennessä. Ruokailu, läksyt, kotihommia ja mies lähtee salille ensin ja tehdään vaihto lennossa. Joskus mennään yhdessä, jolloin vanhin poika on pikkuveljien kanssa kotona. Iltapalaa ja nukkumaan klo 21-22 välillä. Viikonloppun anukutaan pidempään ja tehdään porukalla kaikenlaista. Liikunnan ansiosta ei juurikaan väsytä. Kun oli taukoa salilta reilu puoli vuotta, olin aivan puhki.

Vierailija
56/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun tähän ketjuun kirjoittaneen lapsesta, vai?

Totta kai kaikki nuo seikat vaikuttavat, sehän on itsestään selvää. Ja yksilölliset erot ovat aina isot lasten välillä.

45

45, aivan ja tähän päälle,

kun käyttää järkeään, että ala-asteikäinen, jolla on takana aikainen ylösnousu ja 10 tunnin päivä, jossa ip-kerhoakin on tappiin asti, tuskin pärjää sillä 10 tunnilla tasan, vaan tarvitsee pidemmät yöunet. Siinä lukee NOIN. On pikkuisen eri asia olla ala-asteikäinen (siis esim. 8 - 10 -vuotias), joka nousee kahdeksalta kouluun ja on siellä koulussa vain koulun kuin nippa nappa ekaluokkalainen, joka sen uuden koulun lisäksi on vielä ip-kerhossa koko iltapäivän ja nousee jo seitsemältä. Järjenkäyttö on sallittua.

Vierailija
57/57 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie pienemmän hoitoon noin klo 7:45, minä lähden koululaisen kanssa yhtä aikaa noin 8:30 ( lataan mailit ja avaan koneen aamupalan aikana)

Haen lapsen hoidosta noin klo17 yleensä puhelimessa roikkuen, mies tulee kotiin klo18 aikaan. Syödään, katsotaan postit, jutellaan tai jompikumpi lähtee harrastamaan tai vie lapsia harrastuksiin. Klo21 jälkeen yleensä jatkan töitä, mies ei tee kotona iltaisin mitään.

Kotihommia tehdään jaksamisen mukaan viimeistään viikonloppuna. Väsyttää kroonisesti...