Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sofi Oksaselle menolippu Timbuktuun

Vierailija
24.11.2009 |

Olisi seuraava palkinto Sofi paikallaan.

Sohvi antoi liian yksipuolisen kuvan suomalaisten elämästä. Itse en ole kertaakaan kokenut puolison taholta väkivaltaa. Kahdesti olen ollut naimisissa, eikä miehet ole olleet juoppoja.

Vakava asia on perheväkivalta ja alkoholismi. Onko Sofi Oksanen oikea henkilö siitä avautumaan suomalaisten osalta on kokonaan toinen juttu.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti puhuen, eikös hän ole puoliksi virolainen. Eikö tasa-arvon nimissä olisi mukavaa että hän kertoisi mielipiteensä myös virolaisista.

Ja joo, en ole lukenut hänen kirjojaan. Eikä voisi vähempää kiinnostaa hänen mielipiteensä suomalaisista. Ajattelin vaan ilmoittaa että hän vaikuttaa julkkiskuvansa perusteella sellaiselta ihmiseltä, joka ei tiedä ns. normaalista perhe-elämästä mitään.

Vierailija
22/24 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa alkoholi on Virossa pahempi ongelma kuin Suomessa. Ei tarvitse mennä edes Timbuktuun asti. Satamasta lähtee vironpaatteja parin tunnin välein, tervemenoa.

olisi pitänyt Viroa jotenkin parempana paikkana kuin Suomea. Mistä sä näin päättelit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti puhuen, eikös hän ole puoliksi virolainen. Eikö tasa-arvon nimissä olisi mukavaa että hän kertoisi mielipiteensä myös virolaisista.

Ja joo, en ole lukenut hänen kirjojaan. Eikä voisi vähempää kiinnostaa hänen mielipiteensä suomalaisista. Ajattelin vaan ilmoittaa että hän vaikuttaa julkkiskuvansa perusteella sellaiselta ihmiseltä, joka ei tiedä ns. normaalista perhe-elämästä mitään.

Sofu Oksanen ei ole asunut nyky-Virossa, ainoastaan jonkun vuoden, kun hän oli ihan pieni lapsi. Kirjoitin jo tuonne toiseen ketjuun, että Oksanen ei minun mielestäni edes puhu erityisen hyvää viroa (en nyt siis halua mitenkään arvostella hänen kielitaitoaan). Hänen äitinsäkään ei puhunut hänelle viroa, vaan suomea. Varmaan on helpompi kritisoida sellaista yhteiskuntaa, jossa on kasvanut.

Että sen puolesta mua hieman ärsyttää, kun tässä hoetaan jatkuvasti sitä, että Oksanen muka on virolainen, ja hänen pitäisi mennä "takaisin" Viroon jne. Oon lisäksi huomannut, että täällä virolaista käytetään ikään kuin hakkumasana, se ärsyttää myös.

Ja kun nyt tuli listattua asioita, jotka ärsyttää, niin mua ärsyttää myös Sofi Oksanen, vaikka hänen kirjoistaan pidänkin. Hänellä on tapana laukoa todella yksioikoisia mielipiteitä, niin kuin ne olisivat jotenkin laaja-alaisempiakin totuuksia.

Vierailija
24/24 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on enemmän perheväkivaltaa kuin muissa EU-maissa. Eikö siitä saa puhua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi