Onko täällä muita työnhakijoita? Vaihdetaanko kokemuksia?
Eli millä alalla olet? Kauanko työnhakua jatkunut? Oletko päässeet usein haastatteluihin?
Itse asun toisessa Eu-maassa ja haen sosiaalialan paikkoja (amk-tasolla) ja tosi hankalaa tuntuu olevan. Kutsuja haastatteluihin tulee tosi harvoin eikä koulutusta vastaavia töitä ole juurikaan tarjolla, vähemmän koulutusta vaativia kylläkin. Työttömyyttä takana nyt 3kk.
Kommentit (5)
Eli mulla on aikalailla sama tilanne. Valmistuin keväällä, ja olin kesätöissä. Oman alan töitä ei ole ja olen hakenut nyt jo ihan kaikkiin paikkoihin. Työttömänä olen ollu 3 kk, ja hakemuksia tosiaan olen lähettänyt kymmeniä. Ja vain yksi haastattelukutsu, joka ei tärpännyt. Nyt olen alkanu pelkäämään että en saa koskaan mitääm, olen ihan luuseri jne. Ja jos saisin haastatteluun kutsun olisin varmasti ihan paniikissa kun VIHDOIN tilaisuus koittaa. Onneksi osaan koota itseni suht hyvin, mutta pelkään vaikeita kysymyksiä. En tosiaan tiennyt että tämä voisi olla näin vaikeaa, olin ihan varma että saan viikossa työpaikan.
erittäin mielenkiintoinen tehtävä osuu silmiin.
Viimeisen parin vuoden aikana olen hakenut kolmeen paikkaan; yhdessä lopettivat haun kesken ja palkkasivat talon sisältä, toisessa pääsin haastatteluun ja siihen tyssäsi, kolmannessa pääsin ekaan ja tokaan haastatteluun ja nyt jännätäänkin sitten lopputulosta.
että olen hakenut myös kaikkiin jouluapulaiapaikkoihinin. Eikä niistäkään mitään. Siinä on varmaan kyse että olen liian vanha ja liian koulutettu, vaikka olisin mielelläni vaikka Stockan kiireapu.
Itse aina miettii sitä, miten paljon tuo ulkomaalaisuus painaa työnhauassa, vaikka kohdemaan kieltä sujuvasti puhunkin. Mutta ei ole siis Suomessakaan helppo tilanne nyt työnhakijoilla.
Mäkin muuten jännitän aina haastatteluita. Oman lisänsä tähän tuo se, kun joutuu kommunikoimaan vieraalla kielellä ja joskus ei voi olla ihan varma, onko edes ymmärtänyt kysymyksen oikein.
Hakemuksia olen minäkin lähettänyt lähemmäs 20 ja nyt viime aikoina myös muutaman avoimen hakemuksen.
-ap-
Olen hakenut töitä nyt keväästä saakka eli puolisen vuotta. Tosin puolitosissani, pienin lapsemme on vasta 1v. Tositarkoituksella alan etsiä töitä ensi syksyä silmällä pitäen nyt tulevana keväänä.
Yhteen haastatteluun olen päässyt ja sainkin keikkahommia sieltä. Muuten kuolemanhiljaista...